|
|
Doswiadczenie...
|
|
R0n!c roll
::: 1800 :::
STEAM_0:0:6199187
wiek: 35
|
CZL@PER napisał: |
Bez obrazy, ale dawno wiekszej glupoty nie slyszalem. W jaki niby sposob postac w innej rozdzialce moze byc mniejsza/wieksza? :rotfl:
Jesli juz to jest to tylko takie wrazenie uzyskane poprzez zwiekszony rozmiar pojedynczego pixela i ewentualny brak aa |
Polać mu, dobrze mówi.
............................................ Nie Sie 17, 2008 11:44 am
|
|
|
Rozq c18 | Sandra
::: 4183 :::
STEAM_0:1:13758117
wiek: 36
|
Zrob screena z rozdzialki dajmy na to 640x480 i z 800x600
............................................ Nie Sie 17, 2008 11:50 am
|
|
|
Hawker Orion
::: 407 :::
wiek: 34
|
Karbulot napisał: |
Wprawdzie nie jest to problem, ale sprawa o CS-ie, wiec napisze tutaj.
Dzisiaj przeprowadzam doswiadczenie. Zmniejszam rozdzielczosc do CS-a z 1280x1024 na 800x600. Zobaczymy, czy sie poprawi moja celnosc w grze. Niestety przy 1280 mimo 19" monitora mysze czesto wystawiac leb aby zobaczyc daleko jakiegos przeciwnika (co sie niezbyt dobrze tez odbija na mojej szyi). Naturalnie komfort graficzny bedzie gorszy, ale zobaczymy jak to pojdzie i czy sie oplaci. |
moze w tej sprawie pomoze, ale jak ja gram na mniejszej rozdzielczości gorzej jest mi zobaczyć co się dzieje dookoła, widzę mniej szczegółów ( nie w technicznym sensie ) i jeśli ktoś ci wmówił że "pro" grają tylko na najmniejszych rozdzielczościach to na pewno nie miał racji, wiele osób stara się zmienić rozdzielczość właśnie z takiego powodu
............................................ Nie Sie 17, 2008 3:06 pm
|
|
|
Czlaper
::: 2858 :::
STEAM_0:0:4963561
wiek: 36
|
Karbulot napisał: |
Czlaper, teraz to pierdolisz jak potluczony. Ropwnie dobrze moglbys napisac, ze fory maja ci, co maja nos 10 cm od monitora bo widza wiecej szczegolow. Po to kupowalem 19-tke, aby nie wsadzac nos w monitor aby cos widziec. I chcialbym widziec lepiej ten celownik i przeciwnikow a nie wyginac leb jak zyrafa. |
eee... nie widze zwiazku Mozna jasniej bo troche nieprzytomny dzisiaj jestem
A co do wstawiania lba w ekran to nie wiem jak ma Ci sie pojawic wiecej szczegolow. Liczba pixeli sie nie zwiekszy, wiec to raczej kwestia tego, czy ktos ma dobry wzrok, czy jest slepy i musi siedziec blisko
Rozq napisał: |
Zrob screena z rozdzialki dajmy na to 640x480 i z 800x600 |
No i jakos rozmiar gracza sie nie zmienil ani troche
Chyba, ze masz na mysli celownik, ktory przy malej rozdzialce jest mniejszy, ale to jest kwestia tego, ze jest to sprite
............................................ Nie Sie 17, 2008 3:55 pm
|
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
CZL@PER napisał: |
Bez obrazy, ale dawno wiekszej glupoty nie slyszalem. W jaki niby sposob postac w innej rozdzialce moze byc mniejsza/wieksza? :rotfl:
Jesli juz to jest to tylko takie wrazenie uzyskane poprzez zwiekszony rozmiar pojedynczego pixela i ewentualny brak aa |
No i wlasnie o to chodzi. Nie napisalem, ze ma miec wieksza liczbe polygonow, tylko ma byc wieksza wizualnie. Czyli miec wiecej centymetrow na monitorze.
............................................ Pon Sie 25, 2008 8:18 am
|
|
|
KEME
::: 2010 :::
STEAM_0:0:3520676
wiek: 38
|
rozumując Waszym tokiem na rozdziałce 1280x1024 powinny być około 2 razy mniejsze postaci niż na 640 przecież to byłby bezsens ze strony twórców gry
Co do RTSów i wielkości jednostek zależnej od rozdziałki - tak było w starych RTSach w których jednostki były bitmapami z 8 wektorami pozycji i składały się z określonej liczby pikseli - zwiększenie rozdziałki zmieniało tylko ogólną liczbę pikseli a nie zmieniało liczby pikseli danej jednostki przez co efektem było większe pole gry, bo większa rozdzielczość powodowała tylko możliwość wyświetlenia większej ilości zbiorów pikseli a ciągle nie ruszała jednostek które były ciągle na jednym modelu . Ale zamieszałem
............................................ Pon Sie 25, 2008 8:37 am
|
|
|
presto c18 | Fedra
::: 3577 :::
STEAM_0:0:8406115
wiek: 51
|
heh, ja też nie czaję jak to jest. A, np. wielkość ikon na pulpicie przecież się zmienia przy zmianie rozdziałki
............................................ Pon Sie 25, 2008 8:44 am
|
|
|
beamer Trojdupny
::: 1159 :::
STEAM_0:0:2073018
wiek: 32
|
Bo ikony mają stały rozmiar iluśtam pikseli. Jak zwiększasz ilość pikseli na monitorze, a ikona nie jest opisana jako jakiśtam procent pulpitu to będzie po prostu mniejsza...
............................................ Pon Sie 25, 2008 8:58 am
|
|
|
Czlaper
::: 2858 :::
STEAM_0:0:4963561
wiek: 36
|
Karbulot napisał: |
No i wlasnie o to chodzi. Nie napisalem, ze ma miec wieksza liczbe polygonow, tylko ma byc wieksza wizualnie. Czyli miec wiecej centymetrow na monitorze. |
To sobie kurde pozmieniaj rozdzialki, zmierz przeciwnika centymetrem i mi powiedz, czy urusl bo mnie zaraz szlag trafi. To jest do kurwy nedzy obiekt 3d, ktory nie zmienia rozmiru wraz ze zmiana rozdzialki. Moze to byc roznica jednego, czy dwoch pixeli, ale to wynika z procesu rasteryzacj w koncowym etapie renderingu obrazu, a nie z tego, ze sie zmienia rozmiar modelu.
A w starych rtsach jest tak jak Keme napisal, to jest zwykla bitmapa o stalym rozmiarzeze, zalozmy na to 128x64, wiec jesli ta bitmape naniesiesz na obraz 640x480 to zajmie jego spora czesc, ale jesli ta sama bitmape wkleisz do obrazu o rozdzialce 1280x1024 to chyba sila rzeczy bedzie zajmowac mniej miejsca, nie? Tyle, ze to nie sama jednostka sie zmniejszyla tylko widoczny teren po ktorym sie porusza ulegl rozszerzeniu.
ech...
............................................ Pon Sie 25, 2008 11:05 am
|
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
Aha... No to o to mi chodzilo. Wyjasnienie mi wystarczy. Reasumujac wredny bartek klamie mowiac, ze grajac na rozdzialce 800 x 600 widzi wieksze postacie.
urósł sie pisze przez o z kreska .
............................................ Pon Sie 25, 2008 11:10 am
|
|
|
Pomix Mike Wazalsky
::: 1148 :::
STEAM_0:1:146286
wiek: 51
|
Karbi moze zrób tak: zostaw rozdziałke 1280x1024 a co do celnosci zmniejsz sobie sensa myszki. Byc moze bedzie to jakies rozwiazanie.
Obecnie gram na 1400x1050 i sens myszki mam 1.8 nie za szybka i nie za wolna taka w sam raz.
............................................ Pon Sie 25, 2008 12:04 pm
|
|
|
Czlaper
::: 2858 :::
STEAM_0:0:4963561
wiek: 36
|
Karbulot napisał: |
urósł sie pisze przez o z kreska . |
yyyy.... :wstyd:
............................................ Pon Sie 25, 2008 12:34 pm
|
|
|
Calineczka Kapitan Bomba
::: 1583 :::
STEAM_0:0:12616031
wiek: 33
Zbanowany |
Karbi chce zobaczyc czy to co mówia "cziterzy" jest prawda Zwiekszy rozdzielczosc, wiecej pikseli, wieksze głowy, wiecej headów haha
............................................ Pon Sie 25, 2008 1:39 pm
|
|
|
Cr3eD [BORG] Kredek | .hajtowo
::: 1604 :::
STEAM_0:0:9191719
wiek: 36
|
glowy wcale nie beda wieksze jak zwiekszysz/ zmniejszysz rozdzialke... Pomix ma racje ustaw sobie najwieksza rozdzialke i pobaw sie z sensem myszki i tu doszukuj sie efektu a nie przy grze na 800x600 czy tam mniejszej
............................................ Pon Sie 25, 2008 2:50 pm
|
|
|
Ginaw Eliadil
::: 850 :::
STEAM_0:1:5932550
wiek: 33
|
Pierdzielnij se projektorem csa na wielgalachna sciane to bedziesz mial wieksze glowy. ;]
............................................ Pon Sie 25, 2008 3:01 pm
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|