zaprzyjaznione fora                    

forum teczowe nutki   •                 
forum anarchy squad   •                 
forum unimatrix squad   •                 
forum serwera unimatrix   •                 
the foto borg collective   •                 
 
Index Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Nasza strona  
 

Jaki samochod?



Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny

Karbulot
Chief O'Brien


Administrator
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
Jako, ze moj samochod rozbity, musze zakupic nowy. Nowy w sensie moj nowy, a nie nowy fabrycznie. Nie wiem jeszcze ile dostane kasy z ubezpieczenia, ale to nieistotne. I tak cenowo samochody w Danii roznia sie od tych w Polsce, w Danii samochody niestety sa szalenie drogie.

Bardziej mnie jednak interesuja porady w stylu: Na co zwracac uwage przy zakupie samochodu czy jakie marki maja tansze czesci a jakich unikac. Po prostu garsc porad na temat zakupu samochodu.

Aha, sklanialbym sie ku samochodowi "ekonomicznemu". czyli jakis malopalacy, najlepiej dwudrzwiowy. Z samochodu korzystam tylko ja, nie mam rodziny z dziecmi, a wiec nie mam wymagan odnosnie wielkiej maszyny dla calej rodziny.


............................................
Sro Lip 22, 2009 6:18 pm


•  100+ Club Member
•  Administracja
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Dyplomowany Karbowłaz
•  Head Admini
•  Kompoty
•  L4D Survivors
•  Moderatorzy
•  Sztab BORG
•  Tęczowe Nutki Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


sleep
c18 | Sharon


Commodore
::: 4704 :::
STEAM_0:1:2083247
wiek: 47
byłeś zadowolony z peugeota? kup identyczny, lubisz moc min 1.6 silnik ale mało ekonomiczny - jak ekonomiczny to do 1.2. Szukałbym coś w stylu Fiata Punto, Corsa, Fiesta itp.

pozdro


............................................
Sro Lip 22, 2009 6:51 pm


•  100+ Club Member
•  Adults only
•  BORG Member
•  Clan Destructive Socks
•  Cytrynka18
•  L4D Survivors
•  Sztab BORG
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


VoDK4
c18 | Nymphe


Captain
::: 3346 :::
STEAM_0:0:12978846
wiek: 36
przede wszystkim czy nie byl bity. szczeliny miedzy drzwiami, maska, swiatlami czy tylna klapa. Czy drzwi patrzac z tylu nie odstaja. Belka czolowa w silniku i komora silnika. rozny odcien kolorow na autku. czy jedzie prosto czy bokiem .

Ekonomiczny. co przez to rozumiesz? miasto czy trasa? jak miasto to 1.4 16v (zaworowy) dobry i tu i tu taki bardziej uniwersalny pali w miescie max 8l w trasie ok 5-6l. diesle omijaj drogie w serwisie i co 20tys km benzyna co 30tys km masz przeglady.

co do marki ciezko powiedziec co. podaj przedzial cenowy bedzie cos latwiej . bo bez tego ani rusz.


............................................
Sro Lip 22, 2009 7:21 pm


•  Adults only
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Cytrynka18
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


myhas
miriam


Lieutenant Commander
::: 2324 :::
STEAM_0:0:896136
wiek: 36
citroen c2 - polecam


............................................
Sro Lip 22, 2009 7:32 pm


•  Clan bulkowySKY
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Shaft
[BORG] Shaft [ASQ]


Lieutenant Commander
::: 2085 :::
STEAM_0:1:8587600
wiek: 34
Jako odnośnik można by dać takie samo autko jak Twoje
Za egzemplarz w dobrym stanie, z nawet przyzwoitymi dodatkami i rocznikiem w okolicach 2000r w Polsce wołają ok 11k zł.

W tym przypadku skłaniał bym się ku jak najmłodszym egzemplarzom
może nie koniecznie z francuskiego rynku - z ciekawości przejrzałem ranking bezawaryjności DEKRA z poprzednich lat i niestety francuskie auta nie wypadły najlepiej. Dla przykładu P106 był na 80 miejscu dopiero.

Skłaniał bym się raczej ku niemieckim markom.
Jeśli chodzi o porady kupna niemieckich aut szczególnie Wolkswagenów to przede wszystkim stan lakieru - sprawdzenie grubości powloki lakierniczej.
Na własną rękę to duży koszt ( 800zl ) ale można to wykonać w dobrych warsztatach lakierniczych za przysłowiowe piwo lub wersja dla bardziej wymagających w ASO danej marki.
Po drugie stan licznika - wiarygodność danych. Auta niemieckie są towarem dosyć dobrze kupowanym i jest ich na rynku bardzo dużo dlatego praktyki z przekręcaniem liczników są często stosowane aby z tego gąszczu aut wybrano właśnie ten. Często taki egzemplarz z cofniętym licznikiem był zespawany z 2 innych.

Poza samą mechaniką i sprawnością patrz też na walory użytkowe auta.
Klimatyzacja i np ABS powinny być nieodłącznymi elementami przy jego wyborze. Co prawda można bez nich żyć ale gdy już są to bez nich już nie


............................................
Sro Lip 22, 2009 7:46 pm


•  100+ Club Member
•  Adults only
•  Anarchy Squad
•  BORG Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


`Mat


Fleet Captain
::: 4303 :::
STEAM_0:1:9856911
wiek: 35
Zwracaj uwagę na przetarcia na kierownicy, drążku zmiany biegów itp. możesz trafić na samochód z małym przebiegiem, ale strasznymi przetarciami tapicerki = kręcony licznik. Tak jak już ktoś wspomniał, szpary między elementami karoserii, podsufitkę odciągnąć i sprawdzić czy nie ma czasem dachu z drugiego auta. Szyby, sprawdzać dokładnie, jakie są czy wszystkie te same czy inne, szyba czołowa (tj. przednia) może być wymieniona, czyli nic dziwnego. Odcienie lakieru, nadkola czy nie mają obecności rudej koleżanki itp.

Pooglądaj Hondę Civic V (1991-1995) lub VI (1996-2001) generacji, Tobie polecam w HB, VI gen. np. oferuje silnik 1.4 75KM, powinno wystarczyć.


Pzdr.


............................................
Sro Lip 22, 2009 8:50 pm


•  BORG Member
•  Cytrynka18
•  Moderatorzy
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Gandalf Szary
c18 | Ugly Betty


Commander
::: 2738 :::
STEAM_0:1:135014
wiek: 47
Ja bym polecil seata ibize, opla corse (tylko nie z silnikiem 12V)albo skode, tylko nie wiem jak tam u was z serwisem.
A oto mala lista do sprawdzenia przy zakupie
Karoseria
łatwość zamykania drzwi i klap
jednakowa szerokość szczelin
wgniecenia
rysy
rdza
nadkola
krawędzie drzwi
podłoga
słupki
zawiasy
maska
klapa bagażnika
dach
miejsca łączenia uszczelek i szyb
wlew paliwa
podszybie, osłonięte miejsca komory silnika i inne zakamarki

stan lakieru
jednakowy na wszystkich elementach
kolor
szorstkość/gładkość
grubość
drobne odpryski i zarysowania
(mają być, brak oznacza malowanie)
zacieki

blacha w bagażniku
ślady zagięć, malowania, szpachli itp.
kurz w lakierze

stan śrub mocujących elementy zdejmowane
uszczelki
stan, pęknięcia, starzenie gumy
ślady lakieru
pod uszczelkami jedynie fabryczny lakier

szyby
jednakowe oznakowania i data
pęknięcia, rysy i odpryski

hak holowniczy - ślady zużycia oznaczają duże obciążenia silnika
reflektory
równo osadzone
ten sam producent, partia

zgrubienia na zderzakach - klejenie

Komora silnika
myty/nie myty
wycieki i poziom
olej
płyn hamulcowy
płyn chłodzący
płyn spryskiwaczy

olej
opiłki metalu, krople wody na bagnecie
osad na korku - żółty - uszkodzenie uszczelki pod głowicą lub samej głowicy
lub samochód używany na krótkich dystansach (przedostawanie się wody
do oleju)

data produkcji akumulatora
bezpieczniki
ślady spawania
niefabryczny środek antykorozyjny
niefabryczne uszczelnienia
ugięcie paska klinowego pod naciskiem (10mm)
ślady oleju w zb. wyrównawczym chłodnicy
kolor cieczy w chłodnicy (brunatny, rdzawy dyskwalifikuje)

Podwozie
amortyzatory - nacisnąć i puścić - nie ma się bujać
luz na kierownicy max 10 stopni
hamulce
wzrokowo stan tarcz
wszelkie wycieki zwłaszcza ze skrzyni biegów
stan wydechu
przeguby i elementy gumowe
stan, starzenie gumy, pęknięcia
zaolejenie

rdza na podłużnicy
elementy zawieszenia - bez nadmiernej rdzy i uszkodzeń mechanicznych
końcówka wydechu - czarny, tłusty osad - spala olej

Opony
grubość bieżnika (więcej niż 2-3mm)
równomierne zużycie
stan krawędzi zewnętrznych (ostra jazda w zakrętach)

Wnętrze
pod dywanikami
ślady spawania
zgięcia
lakier
rdza

przyjrzeć się wskazówce prędkościomierza i innym
zużycie siedzeń
regulacja położenia foteli
licznik
wszystkie liczby prawidłowo wyświetlane
kontrolki
gasną jednocześnie - tak/nie (nie mogą)
Air Bag i ABS
Check engine

odcień zaślepki poduszki
pasy, stan i napinacze
szyby elektryczne
szyby manualne
ustawianie lusterek
szyberdach
klimatyzacja
światła
postojowe
mijania
przód
tył
drogowe
przeciwmgielne
przód
tył
kierunkowskazy
awaryjne
cofania
stopu
podświetlenie tablicy

światła wnętrza
sygnał dźwiękowy
przyciski kierownicy
wycieraczki
dywaniki
nakładki pedałów
stan okładziny kierownicy
wytarcie gałki zmiany biegów
gniazdo zapalniczki
popielniczka
gaśnica
trójkąt

Dokumenty
książka serwisowa
grafologicznie podpisy
odcienie długopisów i pieczątek - powinny być różne

porównanie numerów nadwozia, silnika
identyfikacja numerów nadwozia - czytelne, bez śladów ingerencji
karta pojazdu, brief (przecięty oznacza wyrejestrowanie)
w przypadku kupna z komisu:
umowa wstawienia w komis
faktura
karta pojazdu
dowód rejestracyjny
tablice

rachunki, dokumentacje napraw od ubezpieczyciela
Europejski Rejestr Pojazdów - kradzione
Departament CORS i informatyzacji - zastaw

Silnik
uruchomienie bezproblemowe, nasłuch stuków, praca rozrusznika
na początku oględzin silnik zimny/rozgrzany (ma być zimny)
wyłączenie i włączenie rozgrzanego silnika
reakcja na dodawanie i odejmowanie gazu (sprawdzenie m.in. wtrysków)
wyjęcie bagnetu przy włączonym silniku - nie ma chlapać olejem i nie ma być dymu
kolor spalin
biały - bierze wodę - uszczelka pod głowicą, głowica, pęknięty blok
niebieski - bierze olej - uszczelka pod głowicą, głowica, pęknięty blok,
uszczelniacze, pierścienie
czarny - zbyt bogata mieszanka, regulacja wtrysków
również zapach spalin i pęcherzyki gazu w zb wyrównawczym chodnicy lub
chłodnicy świadczą o powyższym (nie odkręcać korka chłodnicy przy włączonym,
rozgrzanym) oraz krople wody na bagnecie

obroty na biegu jałowym (1100-1200 zimny, 700-800 rozgrzany)
bez przypierdów i zwalniania
posłuchać zaworów przy ~1200 obrotach

przyspieszanie ze skręconymi kołami na postoju
obrót kierownicą w lewo i prawo bez zgrzytów i stuków
ruszanie z drugiego biegu
wsteczny
zaciągnąć ręczny, wrzucić jedynkę i powoli puszczać sprzęgło - silnik nie zgaśnie tzn.,
że sprzęgło jest zużyte
ujęcie gazu i basowy pomruk - ukł wydechowy, przepalony tłumik
hamulec ręczny - ruszanie przy zaciągniętym - trzyma/nie trzyma

W trakcie jazdy
ściąga na prostej
ściąga przy hamowaniu
ściąga przy jeździe bez gazu
hamowanie awaryjne
stuki
mocne przyspieszanie - metaliczne stuki - luzy w ukł. korbowo tłokowym
wszystkie biegi wchodzą bezproblemowo, zwłaszcza 1
drżenie gałki zmiany biegów - łożysko skrzyni
działanie sprzęgła
twardość hamulca
łapie coraz wyżej - zapowietrzenie
obniża się do podłogi - uszkodzona pompa

wskaźnik temperatury - mniej więcej w połowie
jazda z V powyżej 100km/h - ujawniają się usterki zawieszenia i hamulców
przy prędkości 45-60 km/h włączyć bieg bezpośredni (4,5,6), silnik będzie się dusił
ale samochód powinien powoli przyspieszać, metaliczne stuki - spalanie stukowe albo inny
problem
kontrolka ciśnienia oleju - świeci się w trakcie uruchamiania, nie może w trakcie
jazdy
kontrolka akumulatora - uszkodzony alternator
temperatura chłodziwa - mniej więcej w połowie skali

grubości lakieru
stopień sprężania
świece (jeśli są ) w kolorze jasnoszarym, brązowym

Po zakupie zabrać
dowód rejestracyjny
polisa OC/AC
książka serwisowa
instrukcja obsługi
karta pojazdu
wszystkie komplety kluczyków


............................................
Sro Lip 22, 2009 9:08 pm


•  Adults only
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Clan FoD & V.S.
•  Clan STORM
•  Cytrynka18
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


judas
Chorazy Torpeda


Lieutenant Junior Grade
::: 1398 :::
STEAM_0:1:14866256
wiek: 34
Sprawdź też daty na szybach (zazwyczaj są podane tylko dwie ostatnie cyferki), bo gość może powiedzieć, że z samochodem nic nie było, a np. lewa przednia szyba jest z innego roku, niż cała reszta. Aha, i sprawdź też daty produkcji opon, bo gość mamie wcisnął, że są nówki-sztuki zimowe w samochodzie, a przy wymianie okazało się, że opony były starsze od samochodu.


............................................
Sro Lip 22, 2009 10:23 pm


•  BORG Member
•  Moderatorzy
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Shaft
[BORG] Shaft [ASQ]


Lieutenant Commander
::: 2085 :::
STEAM_0:1:8587600
wiek: 34
Poza własnym przeglądem takim na oko warto udać się do ASO. A dlaczego?
A no dlatego że gołym okiem nie wszystko dojrzysz. Jeśli Cię na to stać a auto naprawdę ci się spodoba warto w to zainwestować. U nas to koszt ok 200zł zależy od auta. A będziesz miał pewność czy np nie był zespawany z 2 innych albo nie był to samochód angielski po przekładce.

Aha i jeszcze jedno. Jeśli wybierasz się oglądać samochód weź ze sobą kogoś znajomego - niekoniecznie mechanika jeśli nie znasz takiego. Bardzo ważne że ta druga osoba będzie patrzyć zupełnie trzeźwym okiem na auto w odróżnieniu od Ciebie. Kupujący często patrzy emocjami i nie zawsze wszytko dostrzeże a taki przyjaciel pomoże ostudzić głowę.


............................................
Czw Lip 23, 2009 9:50 am


•  100+ Club Member
•  Adults only
•  Anarchy Squad
•  BORG Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


joorek
HakunaMatata


Lieutenant Junior Grade
::: 1415 :::
STEAM_0:1:37648; STEAM_0:0:13353631
wiek: 36
Hehe: :: LINK ::


............................................
Czw Lip 23, 2009 10:14 am


•  Adults only
•  BORG Member
•  Clan Destructive Socks
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Debesciak
Heaven and Hell


Fleet Captain
::: 4006 :::
STEAM_0:0:2046449
wiek: 61
Mercedes bo bez gwiazdy nie ma jazdy


............................................
Czw Lip 23, 2009 10:59 am


•  Adults only
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Kompoty
•  L4D Survivors
•  Sztab BORG
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


KEME


Lieutenant Commander
::: 2010 :::
STEAM_0:0:3520676
wiek: 38
Debesciak napisał:
Mercedes bo bez gwiazdy nie ma jazdy

True Kupisz 20 letniego mietka i pojeździsz wygodniej niż 5 letnim oplem Debe miszcz


............................................
Czw Lip 23, 2009 11:16 am


•  Adults only
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Clan bulkowySKY
•  Tęczowe Nutki Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


`Mat


Fleet Captain
::: 4303 :::
STEAM_0:1:9856911
wiek: 35
judas napisał:
(zazwyczaj są podane tylko dwie ostatnie cyferki)


Zazwyczaj jedna na samym dole


Pzdr.


............................................
Czw Lip 23, 2009 4:20 pm


•  BORG Member
•  Cytrynka18
•  Moderatorzy
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


judas
Chorazy Torpeda


Lieutenant Junior Grade
::: 1398 :::
STEAM_0:1:14866256
wiek: 34
Hmm, jak oglądaliśmy z mamą kilka fur, to na wszystkich były po 2 cyferki


............................................
Czw Lip 23, 2009 10:17 pm


•  BORG Member
•  Moderatorzy
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Calineczka
Kapitan Bomba


Lieutenant
::: 1583 :::
STEAM_0:0:12616031
wiek: 33
Zbanowany
Wymieniliście tutaj masę raczej stylistycznych rzeczy a najważniejszy jest raczej przebieg samochodu, może wyglądać cacy a będzie jezdził jak 50 letni grat Przede wszystkim stan silnika i przebieg samochodu.

Wiadomo Niemieckie i Japońskie firmy samochodów są bez apelacyjnie najlepsze a ich silniki są praktycznie nie do zdarcia, nie znam za bardzo twojego gusty więc dokładnych samochodów nie będe wymieniał, ale wybierałbym pomiędzy volkswagenem a hondą.


............................................
Czw Lip 23, 2009 10:33 pm


Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 9
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny


 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach









Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004