|  | 
 
|  | PUSZCZANIE MUZYCZKI W CS1.6 - KROK PO KROKU 
 
 |  | 
|---|
 
 
 
	
		| Kajot (:
 
 
 
  ::: 7102 :::
 wiek: 35
 
 | 
			
				| TUTORIAL W POSTACI STRONY INTERNETOWEJ!!!
http://www.hlss.w.pl/
 
 
 =============================
 
 Wiele osób pyta się "jak się puszcza melodyjki" i nie wierzy na słowo, że wystarczy być JEDI
   Postanowiłem więc napisać poradnik krok po kroku, gdyż wiele osób ma problemy z tymi muzyczkami  (np. Bolus  ) 
 Proszę o przyklejenie tego topic'u
   =============================
 1. Przygotowania
 =============================
 
 Najpierw musisz ściągnąć:
 
 HLSS:
 :: LINK ::
 (radze sciagnac ta kopie, gdyż załączyłem tam przykładowe dźwięki
  ) 
 DBPowerAMP:
 :: LINK ::
 
 
 =============================
 2. Instalacja programów
 =============================
 
 ** Instalacja HLSS jest bezproblemowa. Wystarczy rozpakować program w dowolne miejsce na dysku
   
 ** Instalacja DBPowerAMP tez do trudnychj nie należy
  Program posiada instalator. Wygodnie jest pozwolić programowi na ingerencję w powłokę systemu (pod prawym przyciskiem myszy przy plikach muzycznym będziemy mieli "convert to..."  ) 
 =============================
 3. Ustawienia programów
 =============================
 
 ** Uruchamiamy program HLSS. Program powiniec wyglądać tak:
 
 
   
 Musimy wskazać nasz folder "cstrike"
  (znajduje się on w katalogu Steam/SteamApps/twoje_konto/counter-strike). Wskazujemy ten folder w opcjach HLSS  Czyli klikamy na ten znaczek: 
 
   
 Pojawi nam się takie okienko:
 
 
   
 Klikamy na "browse" w poszukiwaniu naszego folderu "cstrike"
   Powinna ona wyglądać tak:
 
 Steam/SteamApps/twoje_konto/counter-strike/cstrike
 
 Dla przykładu pokazuję okienko w którym wybrano właściwy folder:
 
 
   
 Po wybraniu właściwego folderu (jest to bardzo ważne!) klikamy na OK.
 Jeżeli nie wiesz do czego służa inne opcje HLSS - nie zmieniaj ich
     
 ** Konwersja muzyki
 
 W folderze "sounds" w programie HLSS dołączyłem 2 przykładowe muzyczki
  Kliknij na jedną z nich prawym przyciskiem myszy i z menu kontekstowego wybierz: 
 
 
   
 
 Uruchomi się program DBPowerAmp i będziemy mogli konwertować muzyczki. Konfigurujemy opcje jak na tym obrazku:
 
 
 
   
 
 Folder docelowy jest bez znaczenia.
 Konwertujemy tak wszystkie muzyczki, które chcemy puszczać na serwerze
   
 MAMY GOTOWE MUZYCZKI, teraz trzeba juz tylko je dodac w HLSS.
 
 ** Ponownie uruchamiamy HLSS
 Kliamy na znaczek "+" w menu programu (zielony plusik) a w okienku, które się pokaże wskazujemy przekonwertowaną muzykę, którą chcemy puszczać
   
 
   
 W polu FILENAME wskazujemy przekonwertowaną muzyczkę a w polu Shortcut wprowadzamy skrót klawiaturowy do niej przypisany
  (ja uzywam skrótów CTRL + F1, CTRL + F2...) 
 Dodajemy w ten sposób muzyczki do programu. Gdy dodamy wszystkie, klikamy na przycisk "activate" (kciuk postawiony do gory)
 
 
 ============================
 4. Puszczanie
 ============================
 
 
 Ostatnią rzeczą, której nam brakuje są 2 linijki doklejone do naszego CFG w counter-strike'u (o cfg juz chyba nie musze tlumaczyc
  ) 
 A więc doklejamy do naszego CFG te lijki:
 
 
 bind "F7" "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord; echo Muza ON"
 bind "F8" "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord; echo Muza OFF"
 
 
 Execujemy naszego CFG. Uruchamiamy Counter-strike'a. Kolejność jest taka:
 
 HLSS z ustawionymi muzyczkami. Klikamy na "activate". Włączamy CS'a. Execujemy nasz CFG.
 
 Gdy teraz wciśniemy kombinację klawiszy określoną w HLSS w poprzednich punktach (przy dodawaniu muzyczek
  ), u góry ekranu pojawi się ścieżka do wav'a, którego możemy teraz puszczać. A więc naciskamy jakąś kombinację a potem naciskamy F7 (tak jest w moim wypadku, ale mozecie zmienić klawisz w tym fragmencie CFG) i leci muzyczka. Gdy chcemy ją zatrzymać - naciskamy F8. 
 F7 - rozpoczyna odtwarzanie
 F8 - konczy odtwarzanie
 
 UWAGA!!!
 Na własnych serverach (utworzonych poprzez "new game" w CS'ie) muzyczki źle brzmią (same szumy)
  więc nie testujcie tam swoich muzyczek   
 Gdy podczas muzyki jest zbyt duzo szumów może to oznaczać, że:
 a) ta melodia wymaga lepszej jakości dla brzmienia
 b) źle ja skonwertowaliśmy (popatrzcie jak mam ustawionego DBPowerAMP - takie konwertowanie jest OK
  ) 
 Jeśli muzyczki wogóle nie słychać, moze to oznaczać źle wskazany folder "cstrike" w programie HLSS. Powtórz ten punkt
   
 ====================================================
 DODATKOWE WYJAŚNIENIA (UPDATE'y):
 ------
 W przypadku błędu  "Unable to write to E:\do cs'a\gotowe\naj.hls"  należy kliknąć na file -> new a nastepnie file -> save as i zapisac w dowolnym miejscu
  HF   
 Problem zgłoszony przez Brunona
  THX za informacje   ------
 
 Muzyka trzeszczy mimo dobrego jej skonwertowania
   Rozwiązanie by Karbulot
   
 
 
	
		| Karbulot napisał: |  
	  | Ja chcialem dopisac jedna porade. Otoz czesto bywa tak, ze muzykka charczy. Metoda prob i bledow odkrylem dlaczego tak jest i jak temu zapobiec. Otoz dzieje sie tak wtedy, kiedy nagranie jest przesterowane, czyli po prostu nagrane zbyt glosno. W CS-ie muzyka ma nieco podbity volume. Aby sie tego pozbyc, nalezy takie nagranie otworzyc w zwyklym microsoftowym Rejestratorze dzwieku. Nastepnie wybieramy tam opcje: 
 Efekty / Zmniejsz glosnosc.
 
 Powiedzmy zmniejszamy 3 razy i ponownie zapisujemy plik. Nalezy jednak pamietac, ze po zmianie nalezy plik jeszcze raz przekonwertowac, a raczej rekonwertowac. Po edycji bowiem ma inne parametry niz wymagane w CS-ie (Rejestrator zapisuje ponownie plik w stereo i probkowaniem 44 KHz).
 
 I to tyle. Zmniejszona glosnosc spowoduje, ze nagranie nie bedzie juz charczec.
 |  
 
   
 ====================================================
 Pytania na GG: 1405988
 lub email: kj15@o2.pl
 
 
    
 Napisał: kj15
  
 
 
 Ostatnio zmieniony przez Kajot dnia Pią Cze 16, 2006 10:30 am, w całości zmieniany 6 razy
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 9:21 am
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
	
		| dEx 
 
 
  ::: 5659 :::
 wiek: 45
 Zbanowany
 | 
			
				| Co tu dużo pisać. GJ, kj15! :jaaasne:
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 1:05 pm
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| pafiq 
 
   
  ::: 1442 :::
 wiek: 32
 
 | 
			
				| No jak sie dowiedzialem jakie to proste to az mi sie smiac chcialo  oczywiscie niedowiedzialem sie od kj15 z tego postu  
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 2:01 pm
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| Karbulot Chief O'Brien
 
 
   
  ::: 33327 :::
 STEAM_0:1:204232
 wiek: 56
 
 | 
			
				| Chyba kazdy ma z poczatku problemy z melodyjkami. Troche dlubaniny w tym jest.
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 2:33 pm
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| Kajot (:
 
 
 
  ::: 7102 :::
 wiek: 35
 
 | 
			
				| 
	
		| Dragunov napisał: |  
	  | Co tu dużo pisać. GJ, kj15! :jaaasne: |  
 dzieki Dragunov
   
 A pafiq:
 owszem, to jest proste. Ale rozni ludzie zacinali sie na roznych elementach
  wiec wszystko trzeba bylo opisac powoli i dokladnie. Np bolus zacial sie na przygotowywaniu cfg do puszczania muzyczek bo myslal ze sam program wystarczy. Niektorzy nie wiedza z koleji (jak ja - na tym sie meczylem dlugo  ) jak konwertowac muzyke. Jesli bylyby jeszcze jakies niejasnosci to prosze o kontakt. Z pewnoscia w pierwszej wolnej chwili poprawie tego posta by byl jeszcze bardziej przejrzysty  
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 2:34 pm
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
	
		| JOJO Fox-Hound
 
 
   
  ::: 431 :::
 STEAM_0:1:6177895
 wiek: 40
 
 | 
			
				| bez kitu proste hehe ale lol ja myslalem ze to duzo trudniejsze tera to bedzie dopiero wszyscy beda melodyjki puszczac hehe
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 3:40 pm
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
	
		| Kajot (:
 
 
 
  ::: 7102 :::
 wiek: 35
 
 | 
			
				| 
	
		| JOJO napisał: |  
	  | bez kitu proste hehe ale lol ja myslalem ze to duzo trudniejsze tera to bedzie dopiero wszyscy beda melodyjki puszczac hehe |  
 no wlasnie - nie przesadzajcie z tymi melodyjkami
     (jak ja   ) 
 A jeszcze dodam, ze pod koniec 1-wszego posta dodałem punkt UPDATE'y poniewaz Brunon zgłosił pierwszy problem. Problem natychmiast rozwiązany
  A więc HF  
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 4:03 pm
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
	
		| lonik inż. lonik
 
 
   
  ::: 2776 :::
 STEAM_0:1:581489; STEAM_0:0:1171840
 wiek: 41
 
 | 
			
				| omg i po co to tu wsadziles ??  teraz kazdy bedzie puszczal muzyczki     agrrrrrrr :[ 
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 7:52 pm
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| THC 
 
 
  ::: 1053 :::
 
 Zbanowany
 | 
			
				| Hmm... Byłem wcześniej przeciw puszczania muzyczek ale  jeśli jest serverek na którym można puszczać mjuzik  I mam zajebiście dokładny opis co i jak  po PL  to zabieram się do roboty będę was uspokajał Ya-Ya-Yahem i nie tylko  Sialalalal mydefłko fa  , a narazie ide oglądać Johnnego Englisha  :rotfl: 
 :papa:
 
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 9:45 pm
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
	
		| JOJO Fox-Hound
 
 
   
  ::: 431 :::
 STEAM_0:1:6177895
 wiek: 40
 
 | 
			
				| 
	
		| THC napisał: |  
	  | Hmm... Byłem wcześniej przeciw puszczania muzyczek ale  jeśli jest serverek na którym można puszczać mjuzik  I mam zajebiście dokładny opis co i jak  po PL  to zabieram się do roboty będę was uspokajał Ya-Ya-Yahem i nie tylko  Sialalalal mydefłko fa  , a narazie ide oglądać Johnnego Englisha  :rotfl: 
 :papa:
 |  
 niepelnoletnich prosze o nie czytanie tego tekstu!!!!!
 
 
 
 hehehehe ya ya yahem heh sekai i te sprawy, a i tak dzisiejszy dzien wygral brunon zapodajac teksty z sami swoi rox wiecej takich smiesznych i znanych  a nie takie sorra ze takie cos napisze "ale co mie to do ch**a obchodzi k***a place to wymagam nie no, a nie mi tu pan p******sz od rzeczy" cytat z jakiegos tele 2 bodajrze
 
 
 ............................................
 Czw Maj 26, 2005 10:58 pm
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
	
		| aud!o 
 
 
  ::: 836 :::
 
 
 | 
			
				| 
	
		| kj15 napisał: |  
	  | UWAGA!!! Na własnych serverach (utworzonych poprzez "new game" w CS'ie) muzyczki źle brzmią (same szumy)
  więc nie testujcie tam swoich muzyczek  |  wcale nie.
 
 sv_voicecodec voice_speex
 sv_voicequality 4
 voice_fadeouttime .001
 
 wpisz to w konsoli, lub do cfg
 
 jesli na serwerach publicznych nie ma takich ustawien to slychac zgrzyty zamiast muzy, tak jak u ciebie na lanie
 
 
 ............................................
 Wto Maj 31, 2005 4:10 pm
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| katana BiG Br@t
 
 
 
  ::: 558 :::
 STEAM_0:0:6686866
 wiek: 41
 
 | 
			
				| kj15 jaka jest komenda na to żebym słyszał to co puszczam??
Pozdrawiam.
 
 
 ............................................
 Pią Cze 03, 2005 11:38 am
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| Karbulot Chief O'Brien
 
 
   
  ::: 33327 :::
 STEAM_0:1:204232
 wiek: 56
 
 | 
			
				| 
	
		| katana napisał: |  
	  | kj15 jaka jest komenda na to żebym słyszał to co puszczam?? Pozdrawiam.
 |  A po co ci komenda? Zawsze slyszysz to co puszczasz. Jesli sie nie slyszysz, oznacza ze muzyka nie jest odwarzana.
 
 
 ............................................
 Pią Cze 03, 2005 11:48 am
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| Rozku 
 
   
  ::: 127 :::
 
 
 | 
			
				| 
	
		| katana napisał: |  
	  | kj15 jaka jest komenda na to żebym słyszał to co puszczam?? Pozdrawiam.
 |  voice_loopback 1
 
 
 ............................................
 Pią Cze 03, 2005 12:05 pm
 
 
 |  |  
 
   
 
 |  
 
	
		| AMI c18 | Valkyria
 
 
   
  ::: 8163 :::
 wiek: 35
 
 | 
			
				| 
	
		| Karbulot napisał: |  
	  | 
	
		| katana napisał: |  
	  | kj15 jaka jest komenda na to żebym słyszał to co puszczam?? Pozdrawiam.
 |  A po co ci komenda? Zawsze slyszysz to co puszczasz. Jesli sie nie slyszysz, oznacza ze muzyka nie jest odwarzana.
 |  nie prawda karbi
  ja ja puszczalem muzyke to nie chcialem jej slyszec czasami a was zagłuszalem  hihih 
 
 ............................................
 Pią Cze 03, 2005 1:35 pm
 
 
 |  |  
 
    
 
 |  
 
 
 
	
			|  | Nie możesz pisać nowych tematów
 Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 |  
 |  |