zaprzyjaznione fora                    

forum teczowe nutki   •                 
forum anarchy squad   •                 
forum unimatrix squad   •                 
forum serwera unimatrix   •                 
the foto borg collective   •                 
 
Index Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Nasza strona  
 

Zarządzanie pracą (Mantis BT)



Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny

Eravinor
rain


Administrator
::: 2534 :::
STEAM_0:0:1918763
wiek: 37
Zainstalowany został dzisiaj tak zwany bug tracker (Mantis BT), który powinien usprawnić pracę w Kolektywie, zwłaszcza jeśli chodzi o sprawy techniczno-administracyjne.

Dostępny jest pod następującym adresem: :: LINK ::

Logowanie następuje przez podanie danych autoryzacyjnych z forum. Zmiana hasła możliwa jest tylko przez board. Z poziomu użytkownika dane te są ze sobą sprzężone.

Faza testowa, więc poprawki kosmetyczne zapewne się pojawią. Mam nadzieję, że teraz skoro łatwiej o dostęp (to samo hasło/login) , to zaczniemy go w końcu faktycznie używać i przestaną nas nękać problemy całkowicie zapomnianych propozycji i poprawek.

Od teraz wszelkie błędy, propozycje zmian, poprawek i usprawnień należy w finalnej wersji wprowadzać do systemu. Oczywiście dyskusje można (a nawet należy) dalej prowadzić na boardzie, ale po ustaleniu końcowej "listy życzeń" proszę o wprowadzenie nowego zgłoszenia. Prośby niezgłoszone najprawdopodobniej po prostu nie zostaną zrealizowane (przeoczone, zapomniane etc.).

A jak już się zaznajomicie z systemem, to go rozwiniemy trochę.

[Upd: Zapowiadany tutorial, wersja sformatowana: :: LINK ::

Krótki tutorial, czyli jak to się je - 16-02-2007 11:25 - Eravinor
Do czego służy Issue Tracker (Mantis)?
System ten ma za zadanie pomagać w organizacji pracy w Kolektywie. Często problemy zgłaszane na forum giną w setkach postów i są zapominane. Zwykle nie wiadomo też, na jakim etapie są prace, aż do czasu zakończenia. Nie wiadomo też, kto się daną rzeczą zajmuje, a także co jest najpilniej potrzebne.

Większość tych problemów rozwiązuje system typu bug tracker, jakim jest Mantis BT.

Do pełnego i dobrego wykorzystania poza samym oprogramowaniem potrzebuje też kompetentnych rozwiązujących problemy i (przynajmniej) współpracujących użytkowników - zgłaszających.

Jak korzystać z Trackera?
Przede wszystkim pierwszą rzeczą, którą należy wykonać, jest zalogowanie.

Wchodzimy przez stronę: :: LINK :: [^]
Link ten jest też dostępny z forum jako "Przejdź do obsługi zgłoszeń".

Jako swoją nazwę użytkownika i hasło wykorzystujemy dane z forum.

Po zalogowaniu jesteśmy domyślnie kierowani na stronę startową "Mój widok".


Mój widok
Strona ta przedstawia wybrane zgłoszenia pogrupowane w kategorie. Nie są to wszystkie zgłoszenia, ale te, które są w jakiś sposób ważne - np. zgłoszone przez nas, przypisane do nas albo czekające na naszą odpowiedź.

Na razie nie będę opisywał każdej podstrony, ale przedstawię sposób realizacji kilku najprostszych zadań.

Dodanie zgłoszenia
Na serwerach pojawił się błąd, na stronie jest źle podpięty link? OK, wystarczy to zgłosić.

Wchodzimy na stronę trackera. Wybieramy w pasku na górze "Wszystkie projekty" lub ten projekt, który nas interesuje, np. "Serwery" lub "Strona internetowa". Przechodzimy do strony "Dodaj" (drugi pasek menu od góry).

Teraz ustawiamy szczegóły zgłoszenia.

Kategoria:
Błąd - jeśli zgłaszany przez nas problem dotyczy błędu (np. ładuje się nie ta mapa, co powinna, mamy gdzieś literówkę etc.) wybieramy tę kategorię
Rozszerzenie funkcjonalności - jeśli problem nie dotyczy błędu, ale np. prośby o zainstalowanie nowego pluginu
Inne - inne zmiany i wszystko, co się nie mieści w dwóch pierwszych kategoriach

Powtarzalność:
Zawsze
Czasami
Rzadko
Jednorazowo
Nie próbowano
Nie dotyczy

Ustawiamy jak często dany błąd występuje (w przypadku innych kategorii wybieramy nie dotyczy).

Ważność:
Określa ważność problemu:
Literówka
Nieistotna
Drobna (można obejść) - problem może być ważny, ale chwilowo istnieje proste rozwiązanie zastępcze
Normalna
Ważna (nie da się obejść) - problem jest ważny i jednocześnie na tyle poważny, że nie można mu zaradzić na skróty
Krytyczna - w sumie to nic nie działa

Priorytet:
Żaden - jak się będzie rozwiązującym nudzić, to może na to zerkną
Niski
Normalny
Wysoki
Pilny - problem wymaga dużego pośpiechu
Natychmiastowy - rozwiązanie potrzebne na wczoraj

Jeżeli nie jesteśmy w stanie określić ważności lub priorytetu, zostawiamy normalną. Od tego są rozwiązujący, żeby określić priorytety i ważność problemów.

Schemat rozwiązywania jest taki, że zwykle najpierw idą rzeczy pilne i ważne, następnie pilne, później ważne, a potem cała reszta. Ale wiadomo, że i od tego odstępstwa się zdarzają.

Temat
Określa rodzaj problemu/zgłoszenia. Należy używać tematów jasno opisujących rodzaj problemu. W przypadku zgłoszeń odnośnie serwerów można w nawiasach kwadratowych podać serwer, którego zgłoszenie dotyczy, np.: [NE], [AN], ...

Opis
Dokładny opis problemu. Przede wszystkim, co jest nie tak. Jakie działania powtórzyć, żeby uzyskać błąd, etc. Opisy powinny być w miarę dokładne i szczegółowo wyjaśniające problem, aby możliwe było przeanalizowanie zadania bez odsyłania do zewnętrznych źródeł.

Dodatkowe informacje
Jeżeli zgłoszenie odnosi się do problemu poruszanego na forum, w tym miejscu powinien znaleźć się link do tematu. Przy zgłoszeniach odnośnie usprawnień można np. podać link do strony pluginu.

Po uzupełnieniu wszystkich pól wysyłamy zgłoszenie i zostajemy przekierowani do strony "Zobacz".


Przeglądanie zgłoszeń
Strona "Zobacz" pozwala na przeglądanie wszystkich zgłoszeń w trackerze. Na samym dole strony widzimy legendę stanów zgłoszeń. Każdy kolor odpowiada fazie, w jakiej znajduje się dane zgłoszenie.

Aby zobaczyć wszystkie zgłoszenia, z menu górnego wybieramy "Wszystkie projekty". Obok "Użyj filtru" z listy wybieramy [Wyczyść filtr] aby uzyskać standardowe ustawienia. Szczegóły zgłoszenia uzyskujemy przez wybranie identyfikatora na liście.

Na stronie szczegółów zwykłego użytkownika interesuje zwykle pole komentarz. Pozwala ono na dodanie informacji odnośnie zgłoszenia albo odpowiedź na zapytanie rozwiązującego.

Przepływ pracy
Na sam koniec jeszcze słowo, jak wygląda rozwiązywanie zagadnień w naszym trackerze, czyli tak zwany workflow.

Mamy takie fazy rozwiązywania problemów:
nowe
oczekuje odpowiedzi
przyjęte do rozpoznania
potwierdzone
przypisane
w trakcie rozwiązywania
nieudane rozwiązanie
naprawione
przetestowane
rozwiązane
zamknięte

I jak to wygląda w praktyce:

1) Powstaje nowe zgłoszenie (zgłoszone przez użytkownika).
2) Jeżeli nowe zgłoszenie jest niejasne rozwiązujący lub menadżer projektu zmienia status na oczekuje odpowiedzi. Użytkownik zgłaszający powinien wtedy wyjaśnić ewentualne niejasności. Jeżeli zgłoszenie jest poprawne, ale problem jest zbyt złożony, rozwiązujący może zmienić stan na przyjęte do rozpoznania - oznacza, że rozwiązujący potrzebuje czasu na pierwsze rozpoznanie, czy np. naprawa jest w ogóle możliwa albo czy błąd w ogóle występuje. Jeżeli wszystko się zgadza (np. faktycznie zauważono nieprawidłowe działania) zgłoszenie przechodzi do fazy potwierdzone. Jeżeli od razu wiadomo, że problem jest rozwiązany (np. zgłoszony błąd nie występuje, zaproponowana funkcjonalność jest niepożądana) rozwiązujący może zmienić stan na rozwiązany
3) Z fazy oczekuje odpowiedzi możliwe jest przejście do ponownego rozpoznania, potwierdzenia i rozwiązania.
4) Jeżeli zgłoszenie zostało potwierdzone, to powinno z czasem zostać przypisane. Oznacza to, że dany rozwiązujący zajmie się danym zgłoszeniem.
5) Po przypisaniu rozwiązujący może przystąpić do pracy (w trakcie rozwiązywania) lub natrafić na niejasność, którą wyjaśnia zwracając do stanu oczekuje odpowiedzi.
6) Gdy już zakończono prace, rozwiązujący zgłasza problem jako naprawiony. Nie oznacza to, że jest on definitywnie rozwiązany, ale rozwiązujący dysponuje już rozwiązaniem (a przynajmniej tak sądzi).
7) Jeżeli rozwiązanie zostanie zaakceptowane zmienia status na przetestowane. Jeżeli dalej występują problemy wtedy problem traktowany jest jako nieudane rozwiązanie.
8) Z nieudanego rozwiązania można przejść ponownie do oczekiwania odpowiedzi, przydzielenia innej osobie lub rozwiązania (np. nie da się naprawić mimo starań).
9) Jeżeli rozwiązanie zostało przetestowane, to rozwiązujący podsumowuje zgłoszenie przy zmianie stanu na rozwiązany.
10) Jeżeli nie ma żadnych zastrzeżeń, to po odpowiednim czasie problemy rozwiązane są zamykane i znikają ze standardowego podglądu zgłoszeń.

Wiem, że jest to trochę zagmatwane na początek, spróbuję jeszcze wrzucić tu z czasem jakiś diagram, a na razie dla użytkowników - zgłaszać i nie przejmować się stanami, tylko komentować, jeśli zajdzie taka potrzeba. Miłego korzystania z systemu.



Ostatnio zmieniony przez Eravinor dnia Pią Lut 16, 2007 1:48 pm, w całości zmieniany 1 raz

............................................
Pon Lut 12, 2007 9:51 pm


•  Administracja
•  Adults only
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Clan secforce
•  Head Admini
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Karbulot
Chief O'Brien


Administrator
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 55
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


TormenT
c18 | Janet


Lieutenant Commander
::: 2336 :::
STEAM_0:0:7242492
wiek: 46
Karbulot napisał:
A do czego to sluzy?

A to coś takiego jest


............................................
Pon Lut 12, 2007 11:42 pm


•  100+ Club Member
•  Adults only
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


Sebastian
[anarchy|sq]


Commander
::: 2951 :::
STEAM_0:0:3474651
wiek: 37
no w sumie tez nie rozumiem w jakim celu to sluzy !.


............................................
Pon Lut 12, 2007 11:48 pm


•  Adults only
•  Anarchy Squad
•  BORG Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


Mider
Zasadzka


Fleet Captain
::: 4151 :::
STEAM_0:0:1039742
wiek: 54
To system typu bug tracker. Sluży zgłaszaniu błędów, przydzielaniu zadań itd itp


............................................
Pon Lut 12, 2007 11:55 pm


•  Clan STORM
•  Juniors only
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


batman


Lieutenant Junior Grade
::: 1115 :::
STEAM_0:1:801203
wiek: 38
Przejzalem "to cos" troche. Fajna sprawa ale powiem tak: Za bardzo zagmatwane graficznie jest, przydaly by sie jakies wytluszczenia, przyciski zamiast tekstu w menu uzytkownika, zielona czcionka na rozowym tle srednio sie prezentuje. Zamienil bym tez miejscami pola identyfikator i temat, bo w sumie co kogo obchodzi czy dana zprawa ma id 00000001 czy 0003546, imo wazniejszy jest temat bo przegladajac jakas strone zazwyczaj zaczynamy czytac od lewej strony.



Ostatnio zmieniony przez batman dnia Sro Lut 14, 2007 8:34 pm, w całości zmieniany 1 raz

............................................
Wto Lut 13, 2007 12:08 am


•  Adults only
•  Clan Destructive Socks
•  Tęczowe Nutki Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Mider
Zasadzka


Fleet Captain
::: 4151 :::
STEAM_0:0:1039742
wiek: 54
Marudzisz, używam zawodowo mantisa od 3 lat, jak dla mnie wszystko jest proste i przejrzyste


............................................
Wto Lut 13, 2007 12:27 am


•  Clan STORM
•  Juniors only
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


Karbulot
Chief O'Brien


Administrator
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 55
Ja tego jakos nie ogarniam.
Jak cos sie zepsuje, to ja wiem jak was lapac za dupy i bez jakis pajacowatych mantisow .


............................................
Wto Lut 13, 2007 12:53 am


•  100+ Club Member
•  Administracja
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Dyplomowany Karbowłaz
•  Head Admini
•  Kompoty
•  L4D Survivors
•  Moderatorzy
•  Sztab BORG
•  Tęczowe Nutki Member
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


Mider
Zasadzka


Fleet Captain
::: 4151 :::
STEAM_0:0:1039742
wiek: 54
:zieeew:


............................................
Wto Lut 13, 2007 1:03 am


•  Clan STORM
•  Juniors only
•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


ZnAjOmY


Lieutenant Commander
::: 2051 :::
wiek: 42
Zasadzka może coś wiecej Na temat tego czegoś napiszesz bo ja dalej ciemny jestem

Pozdrawiam


............................................
Wto Lut 13, 2007 1:26 am


Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość


markooff
[Unimatrix|sq] ZajceW


Rear Admiral
::: 6013 :::
STEAM_0:1:8071246
wiek: 106
Przetestowalem - dziala prawie wszystko (wszystkiego nie mam czasu sprawdzac - wyjdzie w praniu )

Pozdrawiam


............................................
Wto Lut 13, 2007 2:05 am


•  UnimatriX Squad
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Mientus
Zla Halina


Administrator
::: 3168 :::
STEAM_0:1:1277260
wiek: 48
Oj poczciwy Mantis. Wdrożyłem go w BRE i po przeróbkach jest podstawowym narzędziem do przepływu informacji w całym BRE
Fajna rzecz

Poproszę o zarządcę albo adminka
A jak nie to dodaj proszę 2 kategorię (przy zgłaszaniu), błąd oraz rozszerzenie


............................................
Wto Lut 13, 2007 8:21 am


•  Administracja
•  BORG Member
•  Clan STORM
•  Clan XaNaX
•  Head Admini
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


M@d EasyDor
House MD


Lieutenant Commander
::: 2378 :::
STEAM_0:0:1818921
wiek: 45
Rain a napiszej jakas instrukcje obslugi?

Wolalbym sie po omacku tam nie poruszac, zeby czegos nie spaprac.
Na poczatek dwa pytania:
1) Loguje sie na konto takie, jakie mam na boardzie?
2) Jak zglaszac nowy temat?


............................................
Wto Lut 13, 2007 9:27 am


•  100+ Club Member
•  Adults only
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Mientus
Zla Halina


Administrator
::: 3168 :::
STEAM_0:1:1277260
wiek: 48
M@d EasyDor napisał:
Rain a napiszej jakas instrukcje obslugi?

Wolalbym sie po omacku tam nie poruszac, zeby czegos nie spaprac.
Na poczatek dwa pytania:
1) Loguje sie na konto takie, jakie mam na boardzie?
2) Jak zglaszac nowy temat?


masz niski poziom uprawnień nic nie popieprzysz
1. - tak
2. - wybierasz sobie projekt (po prawo na górze) a potem "dodaj"


............................................
Wto Lut 13, 2007 9:30 am


•  Administracja
•  BORG Member
•  Clan STORM
•  Clan XaNaX
•  Head Admini
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Eravinor
rain


Administrator
::: 2534 :::
STEAM_0:0:1918763
wiek: 37
Zakończyłem właśnie wszystkie modyfikacje i tweaki systemu. Już można zgłaszać wszystko normalnie.

Wkrótce skrobnę krótkiego helpa, a na razie proszę korzystać "na żywioł". Zepsuć nic nie można (z poziomu zwykłych userów).


............................................
Sro Lut 14, 2007 8:24 pm


•  Administracja
•  Adults only
•  BORG Elite Member
•  BORG Member
•  Clan secforce
•  Head Admini
Odpowiedz z cytatem

Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij email


Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 2
Idź do strony 1, 2  Następny


 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach









Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004