|
|
Ustawienia dla mojego lacza
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
Wlasnie gadam z Czlaperem na temat ustawien parametrow w CS-ie. Chcuialbym je dopiescic. Zatem mam pytanie, co proponujecie? Obecnie mam cos takiego:
rate "10000.000000"
cl_updaterate "10"
cl_cmdrate "50"
cl_rate - tego nie mam w konfigu wcale
Wiem, ten cl_updaterate "10" wydaje sie niski, ale tak mi kiedys doradzil klopl. Jak mam wiekszy, to wieksza mi sie liczba obok pinga. W tak w ogole co to za liczba i jakie ma znaczenie? Podaje miniscreenika o jaka liczbe chodzi:
Ta liczba jest w tym czerwonym kwadracie. Jak zwiekszam cl_updaterate na wiecej niz 10, to mi sie zwieksza. Jak mam slaby ping (ponad 80) to tam tez sa liczby. Czym wyzszy ping, tym wyzsza liczba. Jak mam ladny ping (60-70) to to miejsce jest puste.
............................................ Pon Mar 26, 2007 8:47 pm
|
|
|
D@R!o [UnimatriX|sq]
::: 797 :::
STEAM_0:0:845335
wiek: 35
|
E... a to nie jest ping?
............................................ Pon Mar 26, 2007 9:11 pm
|
|
|
D@R!o [UnimatriX|sq]
::: 797 :::
STEAM_0:0:845335
wiek: 35
|
Hmm - z faq na forum counter-strike.pl:
"liczba oznacza czas jakim sie rozni to co widzimy od tego co dostajemy od serwera
i co wysylamy do sewera" czyli imo to jest ping
Ostatnio zmieniony przez D@R!o dnia Pon Mar 26, 2007 9:25 pm, w całości zmieniany 1 raz
............................................ Pon Mar 26, 2007 9:24 pm
|
|
|
Rozq c18 | Sandra
::: 4183 :::
STEAM_0:1:13758117
wiek: 36
|
cl_rate zostaw, powinno byc na default
z reszta najlepiej jest kombinowac tak aby dalo sie w miare strzelac, wiem, ze nawet ja (w sensie - mieszkam w polsce i mam przyjazne pingi ) jakbym ustawil za malo, mialbym takie lagi przy strzelaniu, ze szok, chociaz ping pokazywaloby np. 5-10 to grac by sie prawie w ogole nie dalo
proponuje ustawic rate na 20000 i kombinowac z tamtymi ustawieniami na serwerze zwiekszajac o 10 i ustawiac tak, aby oba parametry zgadzaly sie ze soba liczbowo np. 30/30, 80/80 etc.
Ostatnio zmieniony przez Rozq dnia Pon Mar 26, 2007 9:27 pm, w całości zmieniany 1 raz
............................................ Pon Mar 26, 2007 9:25 pm
|
|
|
Kajot (:
::: 7102 :::
wiek: 34
|
kiedys szukalem info na temat tej liczby i go nie znalazlem. Nie wiem - nikt nie wie co to tak na prawde jest? ^^
ale z obserwacji wynikaloby, ze liczba ta ma bardzo scisly zwiazek z pingiem, a, moim zdaniem, przy zbyt niskiej wartosci updaterate po prostu nie wskazuje poprawnej wartosci...
z tym, ze to tylko moje teorie, konkretnych informacji nie udalo mi sie na ten temat uzyskac. Jedno wiem na pewno - na cl_updaterate 10 grac bym nie umial...
rate daj 25000, i tak nie ma wiekszego znaczenia jesli dasz zbyt duza wartosc, bo to jest ograniczenie klienckie transferu serwer -> klient, cl_rate to ograniczenie transferu w druga strone, analogicznie, i tutaj proponuje dac kolo 15000, zreszta, tez niewazne jest czy nie bedzie za duzo. Byle nie bylo zbyt malo.
updaterate i cmdrate... to juz trzeba niestety "na czuja". Zaden hltoolz nie zrobi tego za gracza... ale zaczynalbym wogole "isc w gore" z tymi wartosciami i testowac je od ustawien 30/30 - nizej to wogole nie ma sensu. Btw, po kazdej zmienie updaterate, wpisz ex_interp 0.
UPDATE:
tak dario, w sumie bylem pewien ze to jest ping, ale tyle osob mi mowilo ze pingiem to nie jest... ze w sumie sam w to uwierzylem tylko wtedy pytanie - co to? dalej uwazam, ze to MOZE byc ping, bo w tym miejscu na net_graph 3 w CSS wlasnie on jest, czyli analogicznie jak tutaj chyba, tylko ze tam dodatkowo po ludzku podpisane. Zreszta nie wiem, w gruncie rzeczy wartosci te roznia sie od pinga pokazywanego np przez HLSW...
............................................ Pon Mar 26, 2007 9:25 pm
|
|
|
al!eneq ten typ alien
::: 2938 :::
STEAM_0:1:1928545
wiek: 36
|
osobiscie gram na 25k rate; 101/101.
Ale mam dwa pcety w sieci i gdy brat wchodzi do gry wowczas obaj ping ~600, wiec niestety zmuszony jestem zmniejszyc rate do 9999 50/50, czasem rate daje 25k tak jak zawsze, zalezy jak siec wyrabia .
Daj sobie Karbulocie 101/101 i rate 25k, 20k zobacz jak sie gra, jezeli bedzie lipa skoki, pakiety...to odpowiednio zmniejszaj, tak jak Rozek napisal, zeby sie zgadzaly...imo 50/50 powinno byc ok .
............................................ Pon Mar 26, 2007 9:33 pm
|
|
|
Rozq c18 | Sandra
::: 4183 :::
STEAM_0:1:13758117
wiek: 36
|
ale Karbi nie bedzie mial dobrych warunkow z ustawieniami lanowymi, chyba zapomnieliscie skad on gra a skad my
............................................ Pon Mar 26, 2007 9:38 pm
|
|
|
al!eneq ten typ alien
::: 2938 :::
STEAM_0:1:1928545
wiek: 36
|
Rozq napisał: |
ale Karbi nie bedzie mial dobrych warunkow z ustawieniami lanowymi, chyba zapomnieliscie skad on gra a skad my |
no ok, ale mi chodzi o to, zeby sam ustawil dla siebie raty, niestety nie trafimy idealnie na slepo w odpowiednie. Najlepiej chyba byloby zaczac od 101 i stopniowo zmniejszac oui? ;]
............................................ Pon Mar 26, 2007 10:00 pm
|
|
|
jury [BORG] Boq'ta
::: 4674 :::
STEAM_0:1:227154
wiek: 48
|
Cytat: |
uwaga, teraz warto popatrzyc na net graph
w pierwszej linii mamy dwie liczby
jesli widzimy tylko pierwsza (tzn fps) to jest ok
jesli widzimy druga takze to znaczy ze mamy pewne opoznienia w grze
maga byc one zwiazane z kilkoma rzeczami - m in. wydajnoscią naszego sprzętu
liczba ta sie zwieksz ajak mamy np cl_updaterate i cl_cmdrate zbyt ekstremalne
(zarowno za male jak i za duze)
najlepieje tak zmieniac cl_updaterate i cl_cmdrate aby ta liczba
byla jak najmiejsza (1 cyfrowa) i pokazywala sie bardzo rzadko. |
Cytat: |
ex_interp domyslnie ma wartosc 0.1 , i jego zmiana jest czesto blokowana przez takie
dodatki jak wwcl albo hlguard
wartosci powyzej 0.1 sa blokowane przez sama gre half-life
jak wpiszemu ex_interp 0 to powinno sie ex_interp saamo automatycznie obliczyc jako 1/cl_updaterate
ale w rzeczywistosci modele beda wtedy skakac i lepiej obliczyc to samemu wg ponizszego wzoru
ex_interp = (1/ cl_updaterate) +0.02
przy cl_updaterate 50, ex_interp powinien wiec wynosic jakies 0.04
patrząc na net_graph widzimy dolny pasek (niebiesko żółty)
najepiej tak ustawic ex_interp az nam sie nie pokazują żółto-czerwone fragmentu w graphie
i wtedy mamy tylko fioletowo niebieski wykres. |
z drugiego cytatu wynika ze przy grze sieciowej (nie lanowej)
nie powinno sie ustawiac interpa na 0.01 (to do 'skilorow')
minimalny interp do gry sieciowej (nie lanowej) to 0.02
zrodlo :: LINK ::
............................................ Pon Mar 26, 2007 10:07 pm
|
|
|
Kajot (:
::: 7102 :::
wiek: 34
|
jury napisał: |
z drugiego cytatu wynika ze przy grze sieciowej (nie lanowej)
nie powinno sie ustawiac interpa na 0.01 (to do 'skilorow')
minimalny interp do gry sieciowej (nie lanowej) to 0.02
zrodlo :: LINK :: |
ten tekst ma juz troszeczke wiosen za soba, i moim skromnym zdaniem sie troche postarzal, BTW, o 0.1 jako sprawiedliwym interpie tez nie pisali...
pisalem w "tamtym" topicu o "ewetualnym buforze" przy ustawianiu interpa, tak BTW.
a ten tekst, ze najlepiej jest ustawiac update/cmdrate tak by ta liczba ~=0... ok... tylko co to jest? nie lubie jak ktos daje mi gotowy przepis na ustawienie czegos, kiedy nie wiem czym to wogole jest. Wole sam przemyslec czy przypadkiem ustawic tego sie nie da lepiej.
PS. na bcs .pl tez duzo glupot zdarza sie przeczytac, chocby wg ichniego poradnika updaterate i cmdrate zalezy wylacznie od downloadu/uploadu lacza... a gdyby tak bylo to Karbi by na 101/101 smigal...
............................................ Pon Mar 26, 2007 10:19 pm
|
|
|
jury [BORG] Boq'ta
::: 4674 :::
STEAM_0:1:227154
wiek: 48
|
Cytat: |
ten tekst ma juz troszeczke wiosen za soba, i moim skromnym zdaniem sie troche postarzal, BTW, o 0.1 jako sprawiedliwym interpie tez nie pisali... |
co ma data publikacji tekstu do samej gry?? nic
netcode sie nie zmienilo i twoje podpieranie sie data
publikacji tego tekstu jest dla mnie niezrozumiale
ale skonczmy juz te dyskusje na temat ustawien
ja twierdze ze serwery borg to nie sa serwery lanowe
i dlatego nie powinno sie na nich uzywac ustawien
takich jak na serwerach lanowych
to chcialem przekazac w moim poscie i to przekazalem
takie stanowisko prezentuje w sztabie
............................................ Wto Mar 27, 2007 6:12 am
|
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
Ja juz normalnie zglupialem... Co jeden, to ma inna teorie. Eeeehhhh... Formalnie tego nie ogarniam. Przypomina mi to dyskusje o polityce. Teorie wyglaszane przez jakiegos czlowieka rozumie tylko on sam .
............................................ Wto Mar 27, 2007 8:36 am
|
|
|
Eravinor rain
::: 2534 :::
STEAM_0:0:1918763
wiek: 37
|
jury napisał: |
co ma data publikacji tekstu do samej gry?? nic
netcode sie nie zmienilo i twoje podpieranie sie data
publikacji tego tekstu jest dla mnie niezrozumiale |
Netcode w 1.5 i 1.6 są diametralnie inne, może o to chodziło.
............................................ Wto Mar 27, 2007 1:37 pm
|
|
|
Kajot (:
::: 7102 :::
wiek: 34
|
jury napisał: |
netcode sie nie zmienilo i twoje podpieranie sie data
publikacji tego tekstu jest dla mnie niezrozumiale |
to dziwne, ze sa niezrozumiale, bo oczywiste jest ze
1. netcode cs1.5 a cs1.6 to nieba a ziemia (no, moze troche przesadzilem)
2. warunki polskich lacz sie zmienily
3. w dalszym ciagu do tego calego arta z bcs.pl uprzedza mnie fakt, ze update i cmdrate chca tam ustawiac WYLACZNIE wg downloadu/uploadu lacza. Czyli gosc z laczem astera, mieszkajacy 2km od serwera, bedzie mial wg tego genialnego poradnika mniejsze rate'y od jakiegos niemca z 10mb laczem? Aha, jesli to tak ma byc to fajnie
A te "liczne teorie" - sensowna jest jedna:
rate 25k (jak przesadzisz z wielkoscia to i tak sie nic nie stanie)
cl_rate 15k (j/w)
updaterate/cmdrate dajesz po 30 i jedziesz dalej (stopniowo podnos). Przy czym niekoniecznie patrz sie na ping. Pograj na kazdych ustawieniach troche i ocen jak ci sie gra. Ping wcale nie jest miarodajny jesli chodzi o warunki gry. Jak ja sobie dam 10/10 to bede mial obok nicka liczbe ~12, tylko ze gra bedzie mi chodzila zalosnie. Dlatego gram na 101/101 - ping 40 - gra sie doskonale. No, oprocz serwerow borg hub, odkad to proponuje sie graczom przestawienie rate wlasnie na 10/10, by dopasowac je do interpa 0.1, ale to juz temat z innego topicu, wiec koncze te mysl.
............................................ Wto Mar 27, 2007 1:54 pm
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|