|
|
Nie bedzie wymuszonego interpa.
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
Postanowilem, ze nie bedzie powrotu wymuszonego interpa 0.1 na Anarchii.
Mozecie spac spokojnie.
............................................ Czw Lis 13, 2008 10:57 pm
|
|
|
Kropidlak
::: 792 :::
wiek: 30
|
Nareszcie ! Ale w sumie i tak każdy będzie grał na 0.1 .
Dobranoc :zieeew: .
............................................ Czw Lis 13, 2008 10:59 pm
|
|
|
Kajot (:
::: 7102 :::
wiek: 34
|
Karbulot napisał: |
Postanowilem, ze nie bedzie powrotu wymuszonego interpa 0.1 na Anarchii.
Mozecie spac spokojnie. |
a ile ja kiedys sie naklocilem...
............................................ Czw Lis 13, 2008 11:42 pm
|
|
|
Bezel k1
::: 1267 :::
STEAM_0:0:17305857
wiek: 33
|
Wspaniała nowina
............................................ Pią Lis 14, 2008 8:09 am
|
|
|
ajt Mr. Foch
::: 2671 :::
STEAM_0:1:12257932
wiek: 36
|
Cytat: |
* interpolacja czyli przybliżenie wartości korzystając z co najmniej 2 wartości granicznych
np. średnia ocen w szkole to interpolacja ....
* często blokowany prze HLGuard w celu zapobieganiu nadużyciom (dość często niesłusznie blokowany).
Czemu to służy? W idealnym ustawieniu miałbyś nieskończoną liczbę synchronizacji i byś wiedział gdzie jest przeciwnik. Oczywiste internet na to ci nie pozwoli i dostaniesz tylko skończoną liczbę pakietów. Najłatwiej tu jest się posłużyć interpolacją koła. Masz kolo - idealny kształt rzeczywisty. Ale ty masz skończoną liczbę kresek do wykorzystania. tak więc wpisujesz wielokąt foremny aby jak najbardziej upodobnić go do kola Z daleka patrząc nie zauważysz różnicy czy masz wielokąt o 100 bokach czy kolo no ale jak usiądziesz z lupa to się kapniesz Przeważnie w CS mamy wielokąt o 20 bokach no i tu widać że nie zawsze pozycja gracza jest pozycja realna gracza.
Na szczęście do gry to starcza gdyż działa interpolacja - wszelkie pozycje gdzie nie masz informacji gdzie się znajduje gracz sa interpolowane. Po prostu modele na ekranie nie skaczą, tylko poruszają się płynnie bo są interpolowane bazując na pakietach jakie otrzymujesz od serwera.
* Oznacza to przedział czasowy do wykorzystania przez grę - jako ułamek sekundy.
Domyślnie jest to maksymalnie 0.1 Czyli 100 ms - oznacza to że jeśli nie dostaniesz pakietu o położeniu gracza w ciągu 100ms to H-L będzie Obliczał gdzie on się znajduje.
* Normalnie ex_interp powinien być równy lub troszkę większy od 1/cl_updaterate
* Niektórzy rekomendują ex_interp 0
wtedy H-L sam obliczy tę wartość i ci powie że "ex_interp forced to msec" tylko że jest problem
1. jak zmieniasz jakkolwiek cl_updaterate to potem musisz wywołać ex_interp 0 aby to obliczył
2. jak masz ex_interp 0 to modela mogą zacząć skakać - bo pakiety się spóźniają, to normalne.
Maksymalnie ex_interp ma 0.1 czyli 100 milisekund - to jest dużo. Najczęściej jak masz cl_updaterate 20 to masz ex_interp 0.05 - oczywiście im większy update tym mniejsza liczba
Niektórzy tylko rekomendują operowanie cl_updaterate i zostawianie ex_interp'a w spokoju aby sam się kalkulował... no ale jesteśmy na polskich łączach...
* Czasem wartości ex_interp poniżej 1/cl_updaterate nie da się ustawić.
Czasem wartości powyżej 1/cl_updaterate są uważane za exploit gdyż powoduje to, że musisz strzelać za rzeczywistym modelem - dlatego jest efekt spóźniony headshot'ów - koleś przebiegł, ty strzeliłeś gdzie on "był" i dostał heda, a krew sika z pustki
Ja sugeruje popatrzeć ile ex_interp 0 wyliczy i potem dodać ręcznie +0.01, np. cl_updatertae 20 => ex_interp 0.05, dodajemy i mamy ex_interp 0.06 efektu spóźnionych hedów nie powinno być tak wiele i modele nie powinny aż tak bardzo skakać - no chyba że lagi . Natomiast modele nie biegają na tyle wcześnie aby inni uważali że oszukujesz. Ja uważam że dodanie 0.01 to nie jest expliotem bo netcode nie jest idealny, szczególnie jak na polskie warunki
Moim zdaniem exploitem jest jak gracz ma cl_updaterate 101 i wtedy powinien mieć ex_interp 0.009 (no powiedzmy 0.01) a w rzeczywistości używa ex_interp 0.1 czyli 10x większego!!! |
Źródło hlds.pl ( HLDS - Half-Life Dedicated Server ).
............................................ Pią Lis 14, 2008 10:26 am
|
|
|
Czlaper
::: 2858 :::
STEAM_0:0:4963561
wiek: 36
|
no wreszcie
............................................ Pią Lis 14, 2008 11:30 am
|
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
Dobra dobra...
Kolejka pod biurkiem siega juz na dwor.
Czlaper nie pchaj sie, wez numerek jak inni .
............................................ Pią Lis 14, 2008 11:31 am
|
|
|
Vincent [anarchy|sq] Vincent
::: 2480 :::
STEAM_0:1:3371707
wiek: 33
|
Jedynie co sie dzieje to wiem...ze jak nie ma blokady interpa to czlaper kozaczy na 1hp...innej roznicy nie widze
............................................ Pią Lis 14, 2008 2:04 pm
|
|
|
Karbulot Chief O'Brien
::: 33327 :::
STEAM_0:1:204232
wiek: 54
|
Vincent napisał: |
Jedynie co sie dzieje to wiem...ze jak nie ma blokady interpa to czlaper kozaczy na 1hp...innej roznicy nie widze |
Coś za coś. W zamian za nieblokowanie interpa kasuję wszystkie mapy na noze .
............................................ Pią Lis 14, 2008 2:31 pm
|
|
|
tasman >..<
::: 3254 :::
STEAM_0:1:9779534
wiek: 39
|
hahahah, to czlaper będzie płakał znowu
tak czy siak, odblokowany, zablokowany, dla mnie nie ma różnicy
............................................ Pią Lis 14, 2008 2:47 pm
|
|
|
AMI c18 | Valkyria
::: 8163 :::
wiek: 33
|
Karbulot napisał: |
Vincent napisał: |
Jedynie co sie dzieje to wiem...ze jak nie ma blokady interpa to czlaper kozaczy na 1hp...innej roznicy nie widze |
Coś za coś. W zamian za nieblokowanie interpa kasuję wszystkie mapy na noze . |
same dobre nowiny!
............................................ Pią Lis 14, 2008 3:15 pm
|
|
|
Mister [anarchy|sq] Mister
::: 2739 :::
STEAM_0:1:6987721
wiek: 31
|
Interp mi rybka, ale ka_legoland2 ? ka_cse_knifetourney ? knife_zone ? na tych mapach jest zawsze zabawnie . Czy to już nie odwołalna decyzja ??
............................................ Pią Lis 14, 2008 3:32 pm
|
|
|
Czlaper
::: 2858 :::
STEAM_0:0:4963561
wiek: 36
|
Arbuz nie placz. Karbulot nie usunie map na noze bo gdzies musi puszczac muzyczki, a na tych mapach jest najciszej
............................................ Pią Lis 14, 2008 4:04 pm
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|
|
|
|
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|