|
|
Wyjasnienie komend cl_ ex_ etc.
|
|
|
Strona 1 z 1
|
Eravinor rain
::: 2534 :::
STEAM_0:0:1918763
wiek: 37
|
Zeby bylo jasne, bo sie rozne bzdury pojawiaja na forum:
cl_cmdrate: (klient -> serwer)
Ta komenda steruje czestotliwoscia wysylania pakietow od klienta do serwera. Podwyzszenie wartosci powoduje, ze serwer szybciej wie, co robimy u siebie. Ustalamy odpowiednio do upstream'u naszego lacza (mniej wiecej 90% dostepnego pasma).
Wartosc: x pakietow / sekunde
cl_rate: (klient -> serwer)
Ustawia limit (w bajtach) na dane wysylane do serwera. Ustawiamy na pasmo przyslugujace nam na wyjsciu (ok. 90%). Maksymalna wartosc to 20 000.
Wartosc: x bajtow / sekunde
cl_updaterate: (klient <- serwer)
Odpowiednik cl_cmdrate, ale w strone klienta. Okresla, ile razy na sekunde serwer powinien wysylac pakiety do klienta. W rzeczywistosci serwer wysyla maksymalnie tyle, jaki jest jego FPS/limit (wybiera mniejsza wartosc). Wyzsze wartosci pozeraja download klienta. Im wyzsze, tym dane u klienta dokladniejsze (pozycja przeciwnikow, stan gry).
Wartosc: x pakietow / sekunde
rate: (klient <- serwer)
Ustawia limit (w bajtach) na dane wysylane do klienta. Ustawiamy na pasmo przyslugujace nam na wejsciu (z marginesem bezp.). Maksymalna wartosc to 20 000.
Wartosc: x bajtow / sekunde
sv_maxrate/sv_minrate:
Ogranicza wartosc 'rate' u klienta.
Obecne ustawienia serwerow:
sv_maxrate 12500
sv_minrate 2000
sv_maxupdaterate:
Ogranicza wartosc 'cl_updaterate' u klientow.
Obecne ustawienia serwerow:
sv_maxupdaterate 60
sys_ticrate::
Ogranicza wartosc 'FPS-ow' serwera. Standardowo ustawione na 100, ale serwery nie-boostowane oscyluja w granicach 50 klatek na sekunde.
Obecnie wszystkie serwery BORG nie sa boostowane. FPS ~= 50 na misioowatych, ~=80 na asterowych
Porady do ustawienia powyzszych:
Najlepiej dopasowac updaterate do FPS-ow serwera, ale tylko na tyle, na ile pozwala nasze lacze. Zapewnia to najplynniejsza gre. cl_updaterate nie powinien przekraczac rate/175.
Cmdrate staramy sie dopasowac rowniez do FPS-ow serwera (choc czasem mowi sie, ze lepiej dopasowac do FPS-ow klienta - zaleznie od tego, co mniejsze). cl_cmdrate nie powinien przekraczac cl_rate/20 (rzadko mozliwe jest przekroczenie tej wartosci).
ex_interp:
Magiczna komenda. Budzi tyle kontrowersji.
Zacznijmy od tego, po co ona w ogole.
Niestety pakiety z serwera nie przychodza nieustannie, ale z jakas czestotliwoscia (zalozmy 50 razy na sekunde). Miedzy tymi update'ami klient nie wie nic o tym, co sie dzieje na serwerze. Zeby nie bylo skokow interpoluje sobie wszystko u siebie (usrednia ruch graczy - cos jak zgadywanie, w ktora strone sie poruszy).
Idealnie powinno byc ustawione na czas miedzy kolejnymi update'ami z serwera. Ustawienie na ex_interp 0 powoduje, ze ex_interp = 1/cl_updaterate i wszystko jest fajnie, pod warunkiem, ze dobrze ustawilismy cl_updaterate. Jezeli jest za wysoki, to w rzeczywistosci nie dochodza do nas wszystkie pakiety, a interpolacja nie dziala poprawnie i zaczyna skakac (ex_interp jest zbyt maly). Reczne ustawienie za malego interpa nie jest mozliwe, chyba, ze updaterate jest zbyt wysoki.
Natomiast co sie dzieje, gdy interp jest zbyt wysoki? Wtedy interpolacja przebiega odmiennie i musimy strzelac za przeciwnikiem - co jest sporym ulatwieniem. Wtedy pojawiaja sie problemy zabijania dlugo po wejsciu za rog etc. Dlatego sprawiedliwym ustawieniem jest ex_interp 0.
W drugiej czesci bedzie o net_graphie i moze pojawia sie poprawki. A poki co, wyjasnienie, co to jest:
choke - pokazuje liczbe pakietow (/sek.), ktore nie zostaly wyslane (w obydwu kierunkach) ze wzgledu na zapchanie lacza
loss - jak wyzej, ale liczy pakiety, ktore w ogole nie dotarly (najczesciej ze wzgledu na bledy w przesyle - duzy loss = problemy z laczem, nie ustawieniami)
Ogolnie staramy sie zmaksymalizowc cl_update i cmdrate tak, aby choke w czasie 'tlocznych' momentow pozostawal bliski 0.
Osoby zainteresowane doglebnym poznaniem regul CS-a (hitboxy, slyszalnosc broni etc.) zapraszam tutaj:
:: LINK ::
Dotyczy wersji 1.3, ale sporo rzeczy jest nadal aktualnych.
............................................ Pią Maj 27, 2005 6:01 pm
|
|
|
Camel
::: 470 :::
wiek: 35
|
Mam pytanie. Mam tymczasowo neo512 i tam sa takie wartosci:
512 down
128 upload
no i moj problem jest nastepujacy. Niezabardzo umiem sobie poradzic z wyliczeniem updaterate i rate :/. Bylbym bardzo wdzieczny jak ktos by mi w tym pomogl.
............................................ Wto Cze 28, 2005 4:24 pm
|
|
|
>Micho!!!< Tutin
::: 361 :::
STEAM_0:1:4962646
wiek: 37
|
Dokladnie. Przydalo by sie jakies przetlumaczenie na chłopski rozum albo cus
Np. ustawienia na 512/128, 256/64 itd.
............................................ Wto Cze 28, 2005 4:48 pm
|
|
|
N!k0n iNe^Nikon
::: 364 :::
STEAM_0:0:6636349
wiek: 37
|
1. Wchodzisz na strone :: LINK ::
pojawi sie takie oto magiczne okno w ktorym wybieramy opcje NEW YORK CITY, NY <-- chyba jest najdokladniejsza dla polski:
2. Najlepiej wylaczyc wszystkie programy ktore sa podlaczone do net'u takie jak kazaa,gg, itp. zeby nie zamulaly nam łącza. I zaczac mierzyc predkosc naszego download/upload. Gdy wszystko zostanie pomierzone zobaczysz wyniki:
Przykładowy wynik:
Last Result:
Download Speed: 123 kbps (15.4 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 60 kbps (7.5 KB/sec transfer rate)
3. Sciagamy oraz instalujemy program HLTooLz. Download(1.7mb)
4. Uruchamiamy i wchodzimy w zakladke "Ping Tweaks". W rubrykach upload/download wybieramy opcje KBits/sec i wpisujemy tam odpowiednie wartosci jakie uzyskalismy podczas testu. Przykładowo:
upload: 60
download: 123
Tak to wyglada:
5. Jak widzicie program od razu pokazuje nam wyniki ktore wyglądają przykładowo tak:
rate "14170"
cl_updaterate "45"
cl_cmdrate "49"
cl_cmdbackup "2"
mp_declas "300"
Wpisujemy komendy do configa i mozemy zabrac sie za podbijanie europy. Mam nadzieje ze ten miniporadnik nie zostanie od razu zamkniety przez pierwszego lepszego moderatora i komus sie przyda a tym bardziej nowym graczom.
............................................ Sro Lis 02, 2005 4:11 pm
|
|
|
Kajot (:
::: 7102 :::
wiek: 34
|
takie ustawienia wlaczasz i masz ping z dupy...
wszystko zalezy od tego gdzie mieszkasz, jakie masz lacze, i gdzie jest serwer do ktorego sie laczysz, jakie sa bramki itp. itd.
samo lacze to za malo...
BTW nie odswiezaj starych topiców.
/close?
............................................ Sro Lis 02, 2005 6:12 pm
|
|
|
|
Strona 1 z 1
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|