|
|
|
|
|
Regulamin obowiązuje na wszystkich serwerach Przymierza BORG i jest skrupulatnie egzekwowany. Zarówno gracze jak i admini winni są znać te zasady.
Ich nieznajomość nie zwalnia nikogo od odpowiedzialności ani nie jest żadnym usprawiedliwieniem. Regulamin winien być znany przede wszystkim adminom
na serwerze, oraz graczom zasymilowanym w The BORG Collectivie. Gracze gościnni nie mają obowiązku czytania naszej strony, zatem w przypadku
łamania zasad regulaminu na serwerze powinni być poinstruowani przez admina, lub w przypadku jego braku przez innych graczy przebywających w czasie gry.
Na serwerach BORG obowiązuje regulamin dwuczęściowy - zbiorowy i indywidualny. Regulamin zbiorowy dotyczy wszystkich serwerów i to on jest zamieszczony poniżej.
Regulamin ten określa zasady będące podstawowymi i identycznymi dla wszystkich serwerów, takimi jak dobre zachowanie, czysta gra bez wspomagaczy, zakaz gry z
zakazanym tagiem bądź nickami. jako, że na różnych serwerach panuje różna - obowiązuje także regulamin indywidualny. Każdy z serwerów ma własny zbiór zasad, który
jest zamieszczony na planszy powitalnej kiedy się wchodzi na serwer. Jest to na tyle istotne, że zasady będące na jednym serwerze zakazami, na innym są dozwolone i vice versa
(na przykład puszczanie muzyki, wchodzenie na tekstury czy kampienie na respawnie przeciwnika)
W przypadku niejasności należy zwrócić się do admina na danym serwerze.
|
|
|
1. |
Administrator posiadający bezpośredni dostęp do serwera to Head Admin. Jego decyzje
nie podlegają żadnej dyskusji i są dogmatycznie najważniejsze. Obowiązuje absolutny
zakaz Å‚amania decyzji Head Admina. Od jakiegoÅ› czasu na serwerach panuje polityka ustalania zasad
przez Opiekuna i on de\cyduje o najważniejszych zmianach na serwerze.
|
2. |
Najważniejszą decyzją Head Admina jest kolejność ładowania map na serwerze - mapcykl.
Jakiekolwiek ingerencje będą surowo karane (z wieczystym odebraniem admina włącznie).
Za ingerencje w mapcykl uważa się w szczególności:
- bezpośrednie zmienianie mapy
- nieuzasadnione zapuszczenie map_vote
|
3. |
W zasadzie jedynymi dopuszczalnymi wyjÄ…tkami uprawniajÄ…cymi do zmiany mapy sÄ…
ogromna przewaga jednej z drużym lub gdy mapa jest za duża w stosunku do liczby
graczy - wtedy dopuszcza się uruchomienie głosowania. Zakazane jest zadawanie
pytań retorycznych np.: vote_map de_aztek, de_dust, de_dust2. Admin zadajacy pytania
retoryczne to eks-admin. W okresie nocnym, kiedy na serwerze jest mała liczba graczy, admin ma prawo
dać wota na popularniejszą mapę w celu przyciągnięcia innych graczy. Admin powiniej jednak skonsultować
takie posunięcie z innymi adminami przebywającymi na serwerze.
|
4. |
Adminom kategorycznie nie wolno nadużywać komend tsay, say @@ itp. W szczegolności
nie wolno się nimi witać, żegnać, pisać ze ma sie kaca, miesiączke czy jakiekolwiek
inne problemy egzystencjalne. Komendy te służą jedynie do przywoływania do porządku
graczy, jak ktoÅ› ma coÅ› innego do powiedzenie to normalnym sayem.
|
5. |
Na serwerach wymagane jest przestrzeganii zasad hierarchii adminów. Każdy admin posiada wyszczególniony priorytet zobowiązujący
go do przestrzegania pewnych zasad wobec adminów starszych, czyli wyższych priorytetem. W obecności wyższego admina, nie mają prawa używać komend takich
jak restart mapy, zmiana mapy czy woty na mapę chyba, że uzyskają na to pozwolenie. Szczegóły dotyczące hierarchii adminów znajdują się w dziale ADMINISTRACA oraz STATUT
PRZYMIERZA w serwisie PRZYMIERZE.
|
6. |
Podobnie jak przy mapcyklu, adminom nie wolno zmieniać ustawień gry : timelimit,
sv_gravity, wyłączać daną broń. Uprawnienia do wyłączania broni (np. AWP) mają tylko najwyżsi admini i to tylko
na specyficznych mapach, gdzie spowoduje to wyrównanie składów (np. cs_militia, cs_siege). Wyłączanie broni nie powinno być
jednak save'owanie a także za zgodą innych adminów na serwerze i większości graczy.
|
7. |
Admin powinien używać swoich uprawnień tylko i wyłącznie do pilnowania porządku
na serwerze. Nie może zachowywać się niekulturalnie, nie fair wobec innych graczy
dawanie złego przykładu będzie ostro karane.
Wobec graczy admin musi być nieustępliwy i bezwzględny, nie ulegać żadnym jękom
w stylu "dajcie dusta" (patrz pkt. 2), skrupulatnie ma pilnować porządku i graczy
nieposłusznych przykładnie karać.
|
8. |
Ostateczna interpretacja regulaminu należy do head-admina.
"Ignorantia iuris nocet, non excusat" - "Nieznajomość prawa szkodzi, nie usprawiedliwia".
|
|
|
|
1. |
Na serwerze zachowujemy się kulturalnie w myśl zasady, że jesteśmy ludźmi cywilizowanymi.
Nie przeklinamy, nie stosujemy obraźliwych ani wulgarnych nicków, nie obrażamy innych graczy. W przypadku negatywnego zachowania
gracz zostaje najpierw ostrzeżonay przez admina, a następnie jeśli to nie poskutkuje ukarany. Karą może być kick lub kilku-
kilkunastominutowy ban na serwerze. W przypadku graczy szczególnie irytujących ban może być nawet permanentny.
|
2. |
Nie wolno bezpodstawnie posądzać kogoś o używanie cheatów w grze. Pamiętajmy, że na serwerach
grają ludzie o różnym stopniu zaawansowania i skillu. Od karania są programy antycziterskie. Pamiętajmy, że w myśl zasady lepiej jest puścić
winnego niż skazać niewinnego, nie sugerujemy innym graczom iż używają oszustw w czasie gry.
|
3. |
Nie zabijamy ani kolegów (koleżanki) z drużyny ani zakładników. Pamiętajmy jednak, że każdemu
może się zdarzyć "friendly fire". Jeśli kolega nas zabił bądź postrzelił, nie oznacza to że zrobił to umyślnie. Taki gracz jednak winien w następnej
najdalej rundzie przeprosić kolegę. Celowe zabijanie podlega pod restrykcję admina na serwerze.
|
4. |
Na niektórych serwerach panują określone zasady. Serwer mający w nazwie "Team Play" lub "TP" jest serwerem
gdzie gra się zespołowo. Są tam przestrzegane dodatkowe zasady, gramy teamowo, drużyna broniąca (CT na mapach typu DE, Terro na mapach
typu CS) nie mogą kontratakować przeciwników. Szczegóły gry teamowej znajdują się w dziale ZASADY TEAM PLAY.
|
5. |
Pamiętajmy, że admin ma zawsze rację. Zabronione są dyskusje z adminem negujące jego postępowanie oraz
wywieranie wpływu na niego w celu osiągnięcia własnych korzyści (prośby o zmiany map, kicki, bany itp). Jeśli admin zachowuje się niestosownie
bądź nadużywa swoich uprawnień, gracz ma prawo zrobić screen lub nagrać demo oraz wysłać do Head Admina, który ukarze niesfornego admina.
|
|
|
|
|