|
|
|
|
|
|
|
|
Chciałbym oznajmić, że zamierzam wskrzesić serwis z mapkami. No, może wskrzesić to za wiele powiedziane. Póki co uporządkowałem wszelkie bugi i niedociągnięcia. Trochę jeszcze do poprawek jest, ale to głównie kosmetyka lub nie działające do końca skrypty PHP. Niestety nie ruszałem serwisu od czasu przenosin na Cavern i teraz się to niestety mści. Tym bardziej, że od trzech lat nie zaglądałem do plików strony i z wieloma rzeczami nie mogę dojść do ładu. Aby jednak nie było niedomówień i niejasności - samych recenzji nowych map niestety nie będzie. Pracy jest z tym bardzo dużo i naprawdę nie mam czasu, aby się tym zajmować. Ale z pewnościa będę przybliżał wam ciekawe mapki jakie znajdę na innych stronach i czeluściach Internetu. Oczywiście jeśli ktoś czuje się na siłach aby zrecenzować mapkę jakąś, nie widzę przeciwskazań. Okolicznościowo zamierzam jednak kilka mapek zrecenzować, są to sztampowe mapki stworzone przez naszych ludzi z BORG, takie jak fy tęczowe nutki, asq fun orange czy he borg tennis. Mapy naprawdę wybitne także moga doczekać się umieszczenia na naszej stronie, ale to jak już pisałem - będą jedynie pojedyńcze sztuki. |
Buszując po sieci trafiłem na mapkę de_bora, z uwagi na nazwę kojarzącą mi się z Borg przyjrzałem się uważniej mapce. Po oględzinach przyznam, że mapka choć mała jest bardzo sympatyczna. Przeznaczona dla 16 graczy i z BSem umieszczonym w środkowej częsci. Budowa mapy sprawia, że rozgrywka na mapie jest szybka.
MapÄ™ pobierzemy z tego miejsca.
|
Serwis Counter-Server Maps zorganizował swój pierwszy konkurs maperski. Naturalnie chodzi o mapy do Counter-Strike: Source oraz Half-Life 2: Deathmatch. Termin nadsyłania prac mija 16-go marca. Dość krótki ten termin, widać że chłopaki z serwisu organizują taką imprezę po raz pierwszy. Można wysyłać maksymalnie dwie mapy.
Jeśli chodzi o nagrody, to jako pierwsze miejsce jest miesięczny abonament serwera na 10 slotów, jako drugie własne konto na stronę, zaś trzecie to nieco mniejsze konto na stronę. No cóż, nagrody nieco skromne i raczej wątpie aby któryś z naszych krajowych maperów się skusił na ten konkurs, dlatego news raczej informacyjny niż zachęcający do wzięcia udziału w konkursie. |
Po niezbyt udanym starcie mapy fy_pool_day_reunion, jej twórca Squall postanowił wydać jej "odchudzoną" wersję. Nowa mapka nosi nazwę fy_pool_day_reunion_lite (a jakże by inaczej).
Zmiany były konieczne, ponieważ poprzednia mapka miała niezbyt dobrze dopracowany kod, powodowała lagi. Nowa wesja została wprawdzie pozbawiona kilku wodotrysków (np kwiatki w doniczkach), jednak
jest o wiele szybsza bez zacięć w czasie gry i lagów. No i waży też odpowienio mniej, jedyne 2.84 MB. Dla przypomnienia, reunion jest kolejną konwersją bardzo popularnej deathmatchówki fy_pool_day,
przeniesionÄ… na platformÄ™ najnowszej wersji CS-a - Source.
Mapka jest do pobrania z naszego serwera FTP, dla niewiedzących lub mających problem z lokalizacją, sekcja map do Counter Strike'a: Source. Proszę jednak pamiętać, na liście są wyświetlane
dwa reuniony (nazwa przycięta z powodu długiej nazwy). Ściągamy zatem ten drugi pliczek.
|
Od jakiegoś czasu podczas przeglądania rozmaitych serwisów maperskich zauważyłem pewną ciekawostkę. Otóż
praktycznie niemal nie powstają już nowe mapy do Counter Strike w wersji 1.6. Wszyscy maperzy przerzucili się na
Source'a i klepią mapy tylko pod najnowszą wersję CS-a, oraz mapki DM do Half-Life 2. Trudno ich winić za taki stan
rzeczy, wszak engine Source'a oferuje o wiele większe możliwości i pole do popisu dla maperów.
Zachodzi jednak pytanie. Co z poczciwym "ceesem" 1.6? Obserwuję tendencję graczy na polskiej scenie i zauważyłem,
że większość nadal grywa w starą wersje moda. Nie oszukujmy się, ale nie wszyscy mają na tyle silne komputery, aby
uniosły Source'a. Ponadto wielu graczom (w tym także mnie), nowy CS jakoś nie przypadł do gustu. Owszem, jest ładny
- nie powiem. Ale to właściwie wszystko. O ile poprzednie wersje CS-a były rozwijane i poprawiane latami, tak nowy
według zdania wielu jest jakiś taki... "dziwny". Wielu nawet określa go slangowym mianem "CS dla noobów, hedy
wychodzÄ… z..." (no mniejsza o to, wiadomo z czego wychodzÄ…).
Czyżby zatem nadchodził powoli schyłek CS-a "poprzedniej generacji"? Wprawdzie dzięki integracji ze Steamem nie
musimy obawiać się tak jak to było w przypadku 1.5 wyłączenia serwerów autoryzujących nasze klucze/konta. Jednak
VALVE przestało już chyba wspierać wersję 1.6, co można zauważyć bo aktualizacjach Valve Security Module, a raczej
ich braku.
Naturalnie nie ma co załamywać rąk, map do CS-a 1.6 wyszło kilka tysięcy. Ale człowiek zaczyna odczuwać jakąś pustkę
zdając sobie sprawę, że już nie ujrzy nowości i musi zacząć grzebać tylko w archiwach. |
Chciałbym ogłosić oficjalny start naszego serwisu FTP z mapami niestandardowymi. Newsy do napopularniejszych i najpoczytniejszych serwisow CS-a w Polsce w nocy zostały rozesłane. Wprawdzie nasz serwis nie jest wykończony w 100 procentach, to już funkcjonuje poprawnie. Pod tym adresem macie stronę naszego FTP. Zostały jeszcze drobne usprawnienia i wykończeniówki, ale jak już pisałem, zostaną one dopracowane w trakcie użytkowania serwisu. Linki zostały już uzupełnione, zarówno w serwisie map niestandardowych jak i w dziale o serwerach BORG. |
Holenderski serwis map niestandardowych LanmaniaX, z którego czerpiemy o wszelkich nownkach mapowych, przeszedł ostatnmio metamorfozę. Wymieniona została całkowicie szata graficzna na nową, utrzymaną w konwencji... filmowego Hollywoodu. Niestety, ale po raz kolejny serwis udowodnił, że informacje o nowych mapach mają wprawdzie na bieżąco, jednak ich graficy piją chyba zbyt dużo płynów wyskokowych. Nie chodzi mi już o sam layout, który w sumie jest dość znośny, a rozplanowanie ramek pływających na stronie. Każdy webdesigner bowiem wie, że ramki umocowane "na sztywno" powinny być jak najwęższe, bowiem ich kosztem tracą ramki które niosą ze sobą zawartość do czytania. Już poprzedni layout był za bogaty w ramki stałe, teraz jednak chłopaki z LanmaniaX-u przeszli samych siebie. Logo zajmuje... prawie 260 pikseli wysokości. Jeśli dodamy do tego 115 pikseli na ramkę górną Internet Explorera i 90 pikseli na pasek stanu i menu, suma ich wynosi... aż 465 pikseli. Innymi słowy tylko posiadacze potężnych monitorów z wysokimi rozdzielczościami mogą czytać stronę w miarę bezproblemowo. Bo co może powiedzieć osoba używająca rozdziałki 800 x 600, jeśli samego przewijanego okna z tekstem, screenami map itd zostaje im zaledwie 135 pikseli. Na szczęście pozostałe rzeczy są nadal bez zmian. |
Chciałbym poinformować, że zamierzam aktywnie powrócić do recenzji map w naszym serwisie niestandardowym. Nie ukrywam, że takiego bodźca dostałem po otrzymaniu dla nas pojemnego konta na składowanie mapek. Niestety od dłuższego czasu serwis zaczyna umierać, żyje w sumie tylko puszczanymi co jakiś czas newsami. Brak nowych mapek w opisach spowodował, że coraz mniej ludzi zagląda na stronę (co można wywnioskować po małej liczbie komentowanych map i newsów). Naturalnie w przerwach będę pracował nad tym, co obiecałem Dragunovowi.
Rozszerzyłem działalność na mapki do Counter-Strike: Source. Zresztą link jest na stronie w sekcji menu "archiwum map". Ponieważ nie ma na razie tych mapek dużo, wszystkie (niezależnie od rodzaju rozgrywki) będą lądowały na jednej stronie. Będzie ich więcej, to się podzieli. Zasada w sumie taka sama jak w mapach do CS-a, doda się tylko nagłówek w recenzji, że mapka jest pod najnowszego CS-a. Nie zamierzam bowem deaktualizować serwisu z powodu humorów VALVE w kwestii wydawania w kółko nowych ceesów. Poza tym nie sądzę, aby zaraz wszyscy hurmem się rzucili do grania tylko w Source'a, wydaje mi się, że CS 1.6 będzie istniał niezależnie.
Mój news jest jedynie informacyjny, że serwis wraca do życia. Nie szukam pomocy w recenzjach. Równie dobrze mogę to robić sam. Skończyłem z wołaniem o pomoc i żebraniną. Recenzji wprawdzie nie będzie dużo, ale mam nadzieję, że te dwie, trzy tygodniowo uda mi się wyskrobać.
Jeśli chodzi o mapki, to nastawiam się głównie na nowości. Koniec z odgrzebywaniem staroci. Zamierzam także szczególny nacisk położyć na polskie dzieła no i oczywiście mapki do CS:S. |
Chciałbym z przyjemnością poinformować, że nasz serwis w końcu doczekał się własnego serwera FTP. I przyznam osobiście, że nie bylejakiego. 80 GB - (tak, dobrze czytacie, osiemdziesiąt gigabajtów) z nielimitowanym transferem budzi zrozumiały szacunek. Zresztą co tu dużo pisać, sami doskonale wiecie, że nasz serwis przez brak własnego miejsca do składowania map ostatnio podupadł i zszedł na przysłowiowe psy. Bo nie ma się co oszukiwać, niemal wszystkie podlinkowane mapy nie działały.Takie życie Internetu, że wiele z linków działających niegdyś, dziś pokazuje sakramentalne i znienawidzone "Nie można wyświetlić strony". A serwis, bez własnego FTP-a żyjący z "łaski" innych linków, jest serwisem tylko z nazwy.
Na dzień dzisiejszy, na serwerze FTP znajdują się niemal wszystkie zrecenzowane mapy. Naturalnie map jest nieco więcej, znajdują się tam także pozycje ciekawe, aczkolwiek nie ujęte w naszym serwisie. Jeśli chodzi o poprawienie linków w recenzjach i tematycznych listach map, to zostanie to zrobione na dniach. Trochę z tym pracy jest, więc nie szykujcie się na szybkie wyjście na prostą. Poza mapami ujętymi w recenzjach, zamierzam tam także umieszczać wszelkie polskie mapy, a także co ciekawsze nowości oraz inne przydatne rzeczy dla maperów, jak zbiory tekstur, oprogramowanie itp.
Na serwer FTP wchodzimy spod tego linku. Na dniach adres zostanie ujęty w naszym menu głównym. Sponsorem serwera jest firma ASTER PL. W podzięce za sponsoring ich logo z odnośnikiem znajduje się na stronie FTP, zaś ich minibannerek dołączy do innych na naszej stronie o mapach.Specjalne podziękowania dla kolegi Zasadzki, dzięki któremu mamy wymarzony serwerek FTP. Bo to on załatwił nam to wszystko rozmawiając z przedstawicielami firmy ASTER PL.
Na koniec chciałem zwrócić uwagę, że serwer FTP posiada swój layout. Zazwyczaj tego typu linki prowadzą do zbiorowiska plików umieszczonych w niechlujnym interfejsie Apache'a. Doszedłem jednak do wniosku, że lepiej zrobić jakąś skromną stronkę do nawigacji. Dzięki temu wszystkie mapy znajdują się na jednej stronie, schludnie, alfabetycznie i tematycznie uporządkowane. Aby tradycji szybkich połączeń z FTP stało się zadość, strona nie oszałamia żadnymi fajerwerkami graficznymi. Jest prosta, czytelna i bez zbędnych spowalniaczy. Serdecznie zapraszam do bezproblemowego w końcu zasysania mapek. |
Od ukazania się narzędzi do tworzenia map pod nowego Counter-Strike: Source minęło wprawdzie niewiele czasu, jednak już zaczęły pokazywać się nieśmiało pierwsze produkcje. Do takiej
należy mapka, stworzona przez razorzone|-=Dude=-, o nazwie de_cyberwar. Z góry jednak ostrzegam, mapa jest drugą wersją bety, nie gwarantuję zatem że będzie chodziła
całkiem poprawnie. Ponadto jej budowa jest dość dziwna, składa się z jedynego pliku BSP, który spakowany waży 12.3 MB, zaś rozpakowany aż 28.5 MB. To bardzo dużo jak na mapę do CS-a,
pamiętajmy jednak, że chodzi tu o Source i mapy pod niego z pewnośćią małe nie będą. A już na pewno nie te, które nie korzystają ze standardowych tekstur.
O samej mapie mogę powiedzieć niewiele. Jak widać na screenach, mapka należy do typu rats, rzecz zaś dzieje się we wnętrzu komputera. Niestety bieganie po niej nie było niezbyt interesujące.
Ponieważ mam niezbyt nowy komputerek, zatem korzystam z najniższego ustawienia detali. Dlatego zamiast tych wszystkich kondesatorów, oporników i innych szczegółów u mnie wyświetla się
jedynie pulsujący napis ERROR. Przypuszczam jednak, że posiadacze mocnych maszyn będą mogli cieszyć się mapką w pełnej krasie. Tylko ilu jest takich ludzi, którzy mogą odpalić CS:S w
maksymalnej liczbie detali bez utraty cennych w grach sieciowych FPS-ów..
Mimo wszystko radzę się bliżej przyjrzeć nowej mapie. Na screenach serwisu LanmaniaX prezentuje się naprawdę zabójczo, tym bardziej że mapy do Source'a nie powstają na tuziny, zaś VALVE jakoś
nie kwapiło się do wydania pełnej gamy standardów znanych z poprzednich wersji CS-a. |
Ostatnio w świecie maperskim panuje istna posucha. Nowe mapy wychodzą niezwykle rzadko, a jak już się coś pokaże, zazwyczaj nie jest zbyt wysokich lotów. Prawdopodobnie
przyczyny można się doszukiwać w przerzuceniu się wielu maperów na tworzenie plansz do Counter-Strike: Source'a. Jednak dla miłośników niestandardowych map grywanych pod wersję 1.6, na
szczęście nie wszyscy dali się ponieść szałowi tworzenia map do najnowszego dzieła VALVE.
Jedną z takich właśnie map jest mapka de_sunny, autorstwa Coucouoeufa. Jeśli kto z ciekawością
obserwuje kolejne fazy tworzenia polskiego de_veneto, od razu zauważy, że obie mapki są w bardzo podobnych klimatach. Naturalnie chodzi tutaj o tekstury, zatem jestem skłonny przypuszczać, że zarówno
AHA jak i Coucouoeuf korzystają z tych samych tekstur. Mniejsza zresztą o szczegóły, muszę przyznać że pobiegałem trochę po "słoneczku" i mapka jak najbardziej przypadła mi do gustu. Przede wszystkim
jest jasna, słoneczna i dość łatwa do opanowania. Na siłę można by się przyczepić do niezbyt starannie wykończonych obiektów, czasem tekstury na nich są położone nieco niechlujnie. Jednak w
ogólnym wrażeniu mapka prezentuje się całkiem przyzwoicie.
Mapkę zasysamy ze strony autora. Waży niewiele, bo jedyne 3.34 MB, co na dzisiejsze standardy nie jest jakąś oszałamiającą wielkością. Zatem
zasysać, testować - a jak się spodoba, to kto wie. Może znajdzie się w "wyposażeniu" naszego serwera BORG Hub Unimatrix. |
Po raz kolejny okazuje się, że kuchnia może być wdzięcznym temetem do stworzenia mapy. Tytułowa mapa autorstwa Muldyer'a i Skyle'a jest właśnie mapą której akcja toczy się w kuchni. Pomieszczenie to byłoby za małe gdybyśmy grali w normalnym rozmiarze, więc autorzy zmiejszyli nas do rozmiaru szczura. Jak już zapewne zauważyliście mapa jest w stylu kreskówki. Posiada bardzo wiele różnych przycisków i niespodzianek gwarantujących dobrą zabawę i nieoczekiwane zdarzenia.
Do pobrania mapy zapraszam do z korzystania z tego linku |
Jakiś czas temu wyszedł znakomity mappack Condition Zero, będący niczym innym jak konwersją map z tego moda na potrzeby Counter-Strike'a. Przerobiono kilka map, dodano nowe i gracze
mogli cieszyć się standardowymi mapami w nowym wymiarze. Niestety, ale zabrakło jednej z najpopularniejszych map, a mianowicie de_nuke.
Czemu to wspominam? Otóż słynna mapa została poddana liftingowi, nie przez autora, ale zupełnie innego mapera St Jamesa. Nie posunął się on jednak tylko do konwersji samej
mapy i wymianie tekstur. Przede wszystkim usunął rozmaite bugi, które wielu graczy bardzo dręczyły. Zlikwidowano obrażenia które można było zadawać poprzez ściany, można skakać przes okienko w
domku na górny BS, nie ma już żarówki przy radiu, na której wielu graczy uwielbiało przesiadywać. Pełną listę w języku angielskim jak i screeny mamy na serwisie
LanmaniaX. Poniżej zaś kilka screenów:
Więcej screenów w linku który podałem. To, czy mapa jest lepsza od pierwowzoru, trudno ocenić. Nie wypowiem się także na temat wyrównania składów i grywalności, mapę testowałem bowiem samotnie.
Myślę jednak, że wielu się skusi na te mapkę, o ile znajdzie serwer na której jest grana. Mapka waży dość sporo, bo aż 8.28 MB, zaś targamy ją
stÄ…d lub stÄ…d.
Miłej zabawy.
|
Serwis CS:Velocity opublikował dwie dość ciekawe nowe mapki. W sumie nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby
nie fakt, że są to mapki typu deathmatch. Zazwyczaj nie pisze się o takich produkcjach, zwykle tworzonych na kolanie w kilka godzin. Bo też takie mapki nie słyną z jakiś wysublimowanych lokacji czy
tekstur. Jednak te dwie mapy zasługują na bliższe poznanie z powodu swojej nietypowości.
Pierwsza z nich fy_coldsteel jest nazwyklejszą w świecie mapką, choć dość ciekawie rozplanowaną, dużo biega się na niej
po drabinkach. Na uwagę jednak zasługuje to, że jest to mapa, na której jednocześnie możemy biegać aż z ośmioma giwerami (4 pistolety i 4 karabiny). Dostajemy
je na starcie. Naturalnie nic nie szkodzi, aby wyrzucić jeden z karabinów i podnieść na jego miejsce inny. Jak wygląda taka rozgrywka, możemy sobie tylko
wyobrazić. Ci, co umią szybko zmieniać bronie mają w swoim zapasie naprawdę pokaźną liczbę kulek bez potrzeby przeładowywania broni. Niestety mapa jest
dość mała, zatem nie sądzę aby weszło na nią dość duża liczba graczy.
Druga mapa fy_torn_css jak wskazuje jej nazwa jest mapkÄ… stworzonÄ… na nowego Counter-Strike: Source. Chyba wiele nie
minę się z prawdą, jeśli zaryzykuję stwierdzenie, że jest to pierwsza mapka typu fy pod nowy engine CS-a. Niestety nie posiadam jeszcze Source'a, nie mogę
zatem wam przybliżyć tej mapki.
Powyżej macie download do nowych mapek.fy_coldsteel waży jedynie 146 KB. Jeśli chodzi o fy_torn_css, to jest ona dość spora jak na deathmatchowkę, ponad 5 MB. Niestety nie znam wymagań
co do mapek z nowego Source'a, zatem swoją opinię wystawiam na podstawie średnich wielkości map do standardowego CS-a. |
|
|
|
|