|
|
|
|
|
|
|
|
Wczoraj Valve dokonało oczekiwanego od dawna bardzo dużego update'u Steama. Tak dużego i tak beznadziejnego, że przewrócił on światek CS-a do góry nogami, graczy zaś wpędził w głęboką frustrację i zniechęcenie. Nie po raz pierwszy Valve wyskoczyo ze swoimi niepotrzebnymi innowacjami jak Filip z Konopii i pokazało, że betatesterzy w ich firmie chyba chodzą do pracy na gazie. Naprawdę zastanwia mnie, kto tam wymyśla takie udogodnienia. I czy jest to namiętny gracz w CS-a, gdyż poprawiają zazwyczaj jakieś dziwne rzeczy.
Nie będę pisał o dobrociach nowego protokołu 48. Nie zamierzam również podawać listy zmian jakie zawiera aktualizacja. Z tego co przeczytałem na innych serwisach, potwierdza się teoria, że Valve jak zwykle zajmuje się pierdołami i poprawianiem urojonych bugów, zaś stare i naprawdę męczące graczy problemy zostają niezmienione od lat. Niestety, ale po aktualizacji serwery BORG nie nadaja się do gry, stały się niestabilne oraz ping podskoczył wszystkim grubo ponad 300. Z końcowym werdyktem jednak się wstrzymamy, z tego co nam wiadomo Eravinor - Naczelny Head Administrator serwerów BORG przyjrzy się temu bliżej w weekend.
Póki co pozostaje nam podziwianie wspaniałych projektów wprowadzonych przez wizjonerow z Valve. Na ich szczycie mamy nasze avatarki z profili wyświetlane w tabeli wyników. Strasznie to wszystkim przydatne, tabela wygląda niechlujnie, linie są rozstrzelone, my zaś podziwiamy kilka nic nam nie mówiących durnych obrazków. Nie wiem, jak to ma wyglądać przy pełnych serwerze ale czuję, że czeka nas przewijalne okno znane dotychczas tylko z serwerów 32-slotowych. Kolejnym dobrodziejstwem jest niemożność odpalenia dotychczas wykonanych demek, ale z tego co wiem, tę niedogodność będzie można obejść. Oczywiście dzieki graczom i ich chęci pisania skryptów, wątpie aby Valve cos na ten temat chciało zdziałać. Pozostają jeszcze inne pomniejsze bugi, wystarczy poczytać co piszą ludzie na innych forach dyskusyjnych czy serwisach ceesowych. Dalej oczerniał aktualizacji nie będę, zobaczymy co z tego wyniknie. Ale jestem na najlepszej drodze do przeanalizowania sensu instalacji serwera No-Steam i odcięcia się całkowicie od dzikich pomysłów Valve.
Pomysłowi gracze założyli petycję do Valve, aby przywrócono nam stara wersje. Czy to coś da nie wiem, ale może uświadomi panom odpowiedzialnym za tworzenie aktualizacji do CS-a, że nie należy uszczęśliwiać graczy na siłę swoimi niesprawdzonymi pomysłami. |
Ostatnimi czasy zrobiło się dość głośno wokół gry Day of Defeat: Source. Po początkowych, szczątkowych informacjach i wejściu projektu w fazę beta, nic w zasadzie nie było wiadomo na temat losów tego popularnego moda. Firma Valve Software postanowiła się jednak zlitować nad biednymi graczami oczekującymi na pojawienie się Source'owej wersji Day of Defeat i przerwać swoje milczenie w tej sprawie. Według "zaworowego" zespołu prace nad DoD:S trwają nieprzerwanie i jak na razie programiści są zadowoleni z efektów swojej pracy, a także z komentarzy graczy. W opublikowanej niedawno informacji czytamy: "pierwotny plan przewidywał, iż stworzymy prawie bezpośrednią, działającą konwersję Day of Defeat i oddamy ją w ręce społeczności graczy. Następnie chcieliśmy rozpocząć ulepszanie grafiki oraz rozgrywki, co zakończyć się ma pod koniec roku. Kilka miesięcy temu udało nam się zakończyć konwersję moda, którą rozesłaliśmy do niewielkiej liczby beta testerów. Chcieliśmy zobaczyć ich reakcje a jednocześnie wiedzieliśmy, iż w tej postaci gra nie jest wystarczająco dobra aby wypuścić ją na rynek. Postanowiliśmy więc ulepszyć całą zawartość Day of Defeat: Source przed jej publicznym debiutem, mając nadzieję, iż gracze będą spokojniejsi czekając na grę i wiedząc, iż bardzo poważnie podchodzimy do prac nad tą produkcją." Jak widać proces konwersji przebiega zgodnie z planem i gracze oczekujący na DoD: Source mogą spać spokojnie. O wszelkich nowościach dotyczących tego moda będziemy oczywiście informować na łamach naszego serwisu. |
Dokładnie od wczorajszego wieczora działalność rozpoczął pierwszy polski serwis internetowy poświęcony w całości ubraniom (koszulkom) upiększonym motywami zaczerpniętymi z Counter-Strike'a. Do wyboru są także podkładki po myszki i kalendarze - oczywiście także zawierające odpowiednie loga związane z grą. Autorem strony i głównym pomysłodawcą jest były redaktor naczelny serwisu headshot.pl - Sebastian "shiZm(A)" Kacperski. W chwili obecnej strona nie oferuje jeszcze zbyt wielu artykułów, ale sytuacja ta ma się zmienić już pod koniec czerwca. Autorowi życzymy oczywiście wytrwałości i powodzenia przy realizacji jego projektu, zaś naszych czytelników zapraszamy do odwiedzenia strony. Z przyjemnością informujemy, że serwis BORG Counter-Strike jest jednym z promotorów serwisu "KoszulkiCS". W najbliższym czasie na naszej stronie pojawi się button reklamowy, który będzie odsyłał Was do wyżej wspomnianego serwisu. |
Wygląda na to, że w najbliższym czasie fani gry Counter-Strike: Source dostaną w swe ręce kolejną mapę cieszącą się olbrzymią popularnością. Mowa tu o cs_assault, na którą to przyszła kolej po wydaniu de_inferno i de_port. Wieści zza Oceanu Atlantyckiego wskazują jednoznacznie, że zespół mapperów z Valve Software pracuje nad cs_assault. Przy okazji warto zwrócić uwagę, że "napad" będzie reprezentował na razie nieliczną w grze Counter-Strike: Source grupę map typu 'cs_'. Do chwili obecnej ukazały się dwa screeny, dające niewątpliwy przedsmak klimatu magazynu, umiejscowionego gdzieś na przedmieściach Chicago - przez jedych kochanego, przez innych znienawidzonego. |
Na samym wstępie tego newsa chciałbym gorąco przeprosić naszych czytelników, za brak nowych wiadomości publikowanych przez nasz serwis. Ostatnimi czasy naprawdę niewiele dzieje się w wirtualnym świecie Counter-Strike'a, a także Half-Life'a 2, stąd też brakuje nam tematów do redagowania. W przeszłości zawsze dbaliśmy o jakość publikacji i staraliśmy się wybierać tylko te najciekawsze i najważniejsze informacje, aby w pełni zadowolić naszych odbiorców. Właśnie takich tematów ostatnio brakuje, a naszym współpracownikom nie sprawia przyjemności "pisanie na siłę" - tak bardzo zresztą popularne wśród innych serwisów. Na koniec zapewniam, że nasza ekipa czuje się dobrze i wciąż czeka na interesujące tematy. Gdy tylko takowe się pojawią, z pewnością szybko zostaną opublikowane na łamach naszego serwisu. |
Noc z piątku na sobotę przyniosła bardzo interesującą informację pochodzącą prosto ze studia Valve. Według najnowszych doniesień, już w przyszłym tygodniu gra Counter-Strike: Source zostanie wzbogacona o dwie "nowe" mapy - de_port i de_inferno. Pierwszą z nich została już zapowiedziana przez nasz serwis przy okazji tego newsa, zaś drugiej - de_inferno - raczej nikomu przedstawiać nie trzeba. Na tym jednak nowości się nie kończą. Następny update zaimplementuje do gry nowy skin postaci anty-terrorysty (przedstawiony poniżej).                |
Mając w pamięci niesamowitą popularność drugiej odsłony gry Half-Life, łatwo wywnioskować, że musi się ona doczekać kontynuacji. Tak też się stanie. Prawdopodobnie na początku tegorocznej jesieni w sklepach pojawi się oficjalny dodatek do Half-Life'a 2, noszący nazwę "Aftermath". W chwili obecnej wiadomo, że warstwa fabularna dodatku przedstawi dalsze losy Gordona Freemana bezpośrednio po zamknięciu scenariusza podstawowej gry. Nieoficjalnie mówi się, że add-on pozwoli graczom wcielić się w postać dotychczasowej pomocniczki dr Freemana - Alyx Vance. |
Święta Wielkanocne już praktycznie za nami - czas rodzinnych spotkań, podarków i pisanek dobiega niestety do końca. Ale czy to koniec prezentów? Okazuje się, że wcale nie. Z oficjalnych oświadczeń pracowników studia Valve wynika jednoznacznie, że już w tym tygodniu do użytku publicznego zostanie oddana beta wersja "uznanego" dotychczas modułu wykrywającego oszustów - VAC (Valve Anti-Cheat). Najnowsza wersja "Wacka" ma gwarantować niespotykane dotąd zabezpieczenia serwerów przed wszelkiej maści cheaterami. Zanim jednak zostanie ona wprowadzona na stałe, musi zostać przetestowana. Powszechnie wiadomo, że beta testy będą otwarte i każdy użytkownik, który zauważy luki w module, będzie mógł je raportować, tak aby mogły one zostać wyeliminowane przed oficjalnym debiutem "dwójki". Sami oszuści mają jeszcze czas, aby pozbyć się cheatów ze swoich dysków twardych. Jeśli tego nie zrobią i zostaną przyłapani na gorącym uczynku, "nagrodą" będzie dożywotnie zablokowanie ich kont w systemie Steam. Uczciwi gracze na razie mogą spać spokojnie i mieć nadzieję, że nowy VAC będzie działał o wiele sprawniej niż jego "dziurawy" poprzednik. |
Dnia wczorajszego pojawiła się kolejna aktualizacja systemu Steam. Ostatnimi czasy wszelkie update'y dedykowane były "silnikowi" Source i grze Counter-Strike: Source, tak jest i tym razem. Oto szczegółowy changelog: Counter-Strike: Source - Wprowadzono system zakupu ulubionych zestawów broni.
- Wprowadzono nazwy poszczególnych lokacji do rozmów głosowych.
- Poszczególne pliki związane z mapami niestandardowymi od teraz ładują się poprawnie.
- Naprawiono problem z dwukrotnym odtwarzaniem dźwięku podczas wybuchu granatu HE.
- Naprawiono cenę pistoletu Five-Seven, która różniła się od ceny wyświetlanej w 'buy menu'.
- Naprawiono problem związany z błednym wyświetlaniem niektórych elementów w menu HUD.
- Identyfikatory celu nie wyświetlają się już podczas działania komendy 'mp_fadetoblack'.
- Przy włączeniu polecenia 'mp_humanteam' gracze będą mogli przejść do trybu Spectactor.
- Pole zakładników w zdarzeniu 'hostage_rescued' jest od tej chwili wypełnione poprawnie.
- Zakładanie tłumika jest od tej chwili anulowane przy zmianie broni.
- Poprawiono kilka błędów na mapie cs_compound.
- Poprawiono wyświetlanie lokacji 'Hostage Rescue Zone' w rozmowach głosowych i pod radarem.
- Gracze mogą zmieniać swoje nicki w minimalnie dziesięciosekundowych odstępach czasowych i nie częściej niż pięć razy w ciągu dziesięciu minut.
- Komunikat 'Enemy Spotted' nie jest od tej chwili pokazywany graczom znajdującym się za zasłonami dymnymi.
- Efekty granatu FB nie mogą od tej chwili być ominięte poprzez wciskanie klawisza 'escape' lub wyłączanie menu HUD.
"Silnik" Source - Naprawiono manipulowanie nieszczelnościami w trybie VCR.
- Wprowadzono sprecyzowany komunikat błędu "silnika" przy próbie wyrenderowania zbyt wielu elementów w poszczególnych klatkach.
- Pliki dźwiękowe działają od tej chwili poprawnie, gdy znajdują się w spakowanych plikach.
|
W grudniu ubiegłego roku na łamach naszego serwisu pojawił się news, w którym informowaliśmy o ogłoszeniu przez firmę Valve Software konkursu na najlepszą mapę przeznaczoną dla moda Half-Life 2: DeathMatch. Nadszedł wreszcie czas rozwiązania konkursu i przedstawienia poszczególnych zwycięsców. Przypominam, że pierwsze miejsce premiowane było nagrodą w wysokości 5000 USD, zaś drugie i trzecie 3000 USD. Ponad to wyróżniona została także mapa DM_Avalon, autorstwa Michaela Vissera. Gratulujemy!       |
Na łamach sieciowego serwisu Amped eSports ukazała się dość ciekawa recenzja kolejnego produktu przeznaczonego dla "profesjonalnych" graczy - słuchawek Icemat Siberia. Tekst traktujący o rzeczonym sprzęcie do najdłuższych nie należy, ale co najważniejsze nie jest napisany w sposób skomplikowany i nawet osoby słabo władające językiem angielskim powinny sobie poradzić z jego przeczytaniem. Recenzja z pewnością pomoże w decyzji osobom, które nadal się zastanawiają nad zakupem owego produktu. Cały artykuł znaleźć można tutaj. Tekst został także poparty zdjęciami i komentarzami użytkowników wspomnianego serwisu. Więcej informacji na temat słuchawek Icemat Siberia znaleźć można tutaj, a także tutaj. |
Firma Logitech - lider na światowym rynku myszek komputerowych - zapowiada, że już niedługo ma być dostępny w sklepach kolejny model ze słynnej serii MX. Sensor optyczny nowego gryzonia, opatrzonego tym razem numerem 518, może przechwytywać 5,8 megapikseli na sekundę, a dane do komputera przesyłane są w postaci 16 bitowej, a nie jak dotychczas 8 bitowej. Najciekawsza wydaje się możliwość zmiany czułości myszki podczas gry w zakresie od 400 do 1600 dpi. Mysz Logitech MX 518 ma być dostępna w Stanach Zjednoczonych i Europie w kwietniu, po sugerowanej cenie ok. 50$.
|
Prosto z ekipy "zaworowców" dotarła dość lakoniczna i uboga w szczegóły informacja na temat nowej mapy, która zostanie udostępniona prawdopodobnie w najbliższych tygodniach. Przedmiotowa plansza będzie nosić nazwę de_port i została zadedykowana grze Counter-Strike: Source. Na tym kończą się wszelkie informacje na ten temat. Aby pocieszyć wszelkich niepocieszonych tak zdawkową informacją odbiorców, udostępniony został odręczny szkic (plan) nowej mapy.                                                                 |
Za nami kolejna aktualizacja systemu Steam. Tym razem zmiany nie były już kosmetyczne i w głównej mierze zostały dedykowane grze Counter-Strike: Source, "silnikowi" Source, a także pakietowi SDK. Changelog przedstawia się następująco: Counter-Strike: Source - Pozbyto się błędu, który umożliwiał przewidywanie ruchów graczy.
- Wyeliminowano możliwość chowania się wśród skał na mapie de_dust2.
- Na mapie de_train wprowadzono odpowiednie blokady uniemożliwiające graczom docieranie do niektórych miejsc.
- Usprawniono zachowanie botów na mapie cs_compaund.
"Silnik" Source (serwer gry) - Wprowadzono komendę "stats", dzięki której istnieje możliwość wyświetlania listy graczy, obecnego wykorzystania zasobów procesora i łącza.
- Poprawiono funkcjonowanie rcona w odniesieniu do ID żądań.
- Wprowadzono ogranicznik ilości zapytań UDP. Podobnie jak w grze Half-Life, ogranicznik kontrolowany jest wartościami cvars: "sv_max_queries_sec", "sv_max_queries_sec_global", oraz "sv_max_queries_window".
- Usunięto komendę "sv_allowlocalquery".
|
|
|
|
|