Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Weso┼éych ┼Üwi─ůt
      Unimatrix Zero powr├│...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powr├│t do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesiŕcy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju┐ 5993 dni
 
 
13-05-2004 Nowe trailery Half-Life 2 & Counter-St... Dragunov
12
11-11-2003 Skinpack prosto z Weapon-Hacks Dragunov
19
04-06-2004 Counter-Strike CZ 1.2 rain
18
16-11-2004 Powr├│t do Black Mesa, czyli polska pr... Dragunov
11
16-10-2004 Jak by─ç dobrym newsmanem i nie tylko VERNOM
13
 
Nowe mapy dla Counter-Strike: Source
Monday, 31 January 2005 - 17:15
PADI
 
Counter-Strike: Source nie cieszy si─Ö zbyt du┼╝ym powodzeniem w ┼Ťrodowisku graczy, jednak zyskuje coraz wi─Öksz─ů popularno┼Ť─ç w┼Ťr├│d tw├│rc├│w map. Korzystaj─ůc z nowych mo┼╝liwo┼Ťci jakie otwiera przed nimi jego engine, realizuj─ů oni┬áswoje nowe projekty. Najnowszymi, godnymi uwagi mapami s─ů: de_position i de_dust_sin.
  • de_position [by Nexus] jest jeszcze w fazie tworzenia, jednak przedsmak gotowej mapy mo┼╝emy podziwia─ç na screenshotach. Prawdopodobnie jest to naj┼éadniejsza z niestandardowych map, kt├│re do tej pory zosta┼éy wykonane na potrzeby CS:S.












  • de_dust_sin [by t-W|-SiN-] utrzymana jest w do┼Ť─ç "oklepanej" ju┼╝ atmosferze arabskiego miasteczka. Grafika niestety nie jest tak efektowna jak w przypadku de_position. Spakowan─ů map─Ö do ┼Ťci─ůgni─Öcia mo┼╝na znale┼║─ç tutaj.












 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
Doskona┼ée wyniki sprzeda┼╝y drugiej cz─Ö┼Ťci HL'a
Friday, 28 January 2005 - 12:39
Dragunov
 
Badania przeprowadzone przez wydawc─Ö gry Half-Life 2 - Vivendi Universal Games - przyprawiaj─ů o niema┼éy zawr├│t g┼éowy. Z najnowszych doniesie┼ä tej firmy wynika jednoznacznie, ┼╝e druga cz─Ö┼Ť─ç "po┼éowicznego rozk┼éadu" sprzedaje si─Ö znakomicie.

Zaraz po wprowadzeniu tego tytu┼éu na rynek, znalaz┼é si─Ö on w ┼Ťcis┼éej czo┼é├│wce najlepiej sprz─Ödaj─ůcych si─Ö gier i uzyska┼é status bestsellera. Od daty oficjalnego debiutu (czyli 16. listopada ubieg┼éego roku) gr─Ö naby┼éo┬ána ca┼éym ┼Ťwiecie┬á┼é─ůcznie 1.700.000 os├│b, co daje ┼Ťrednio 23.611┬ásprzedanych kopii dziennie!

Wydawca poinformował także, że ów sequel najlepiej sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Skandynawii i Francji.

 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
W lutym CS:S zyska now─ů map─Ö
Thursday, 27 January 2005 - 21:46
Dragunov
 

Według doniesień, które pojawiły się na oficjalnej witrynie systemu Steam, w lutym możemy spodziewać się nowej mapy dedykowanej grze Counter-Strike: Source.

Plansza zosta┼éa nazwana cs_compound, jej autorem┬ájest Dave Miller - zas┼éu┼╝ony mapper, od lat zwi─ůzany ze studiem Valve. Poza nazw─ů mapy, nazwiskiem jej autora i dwoma screenami, nic wi─Öcej nie wiadomo. My┼Ťl─Ö jednak, ┼╝e w obecnym czasie┬átakie informacje powinny zadowoli─ç odbiorc├│w. Oczywi┼Ťcie trzymamy r─Ök─Ö na pulsie i gdy tylko przyb─Ödzie wi─Öcej wiadomo┼Ťci na ten temat, nie omieszkamy przedstawi─ç ich na ┼éamach naszego serwisu.

Na koniec dwa premierowe obrazki przedstawiaj─ůce wygl─ůd przedmiotowej mapy:

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
kAz's Bot Control
Thursday, 27 January 2005 - 16:04
PADI
 
kAz's Bot Control v1.0 jest prostym skryptem dla Counter-Strike: Source, pozwalaj─ůcym na zmiane ustawie┼ä bot├│w bez korzystania z konsoli. Wszystkie najcz─Ö┼Ťciej u┼╝ywane opcje mo┼╝na zabindowa─ç pod pojedynczymi klawiszami, co umo┼╝liwia bardzo szybkie i sprawne kontrolowanie ustawie┼ä naszych komputerowych przeciwnik├│w i sojusznik├│w.

Plik do pobrania oraz wi─Öcej informacji na temat kAz's Bot Control v1.0 mo┼╝na znale┼║─ç na stronie serwisu FilePlanet.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Counter-Strike: The Movie
Wednesday, 26 January 2005 - 17:10
PADI
 
Sukcesy licznych film├│w bazuj─ůcych na grach komputerowych, takich jak: "Mortal Kombat" czy "Znak Smoka", zach─Öci┼éy Sony Pictures Entertainment do rozpocz─Öcia nowego projektu, tym razem dotycz─ůcego Counter-Strike`a. Tw├│rc─ů tego filmu, zatytu┼éowanego Counter-Strike: The Movie, ma by─ç niemiecki re┼╝yser i producent Uwe Boll, autor takich film├│w jak "House of the Death'' czy "Alone in the Dark".

Kiedy przedstawiono mi projekt, usiad┼éem i zagra┼éem w t─Ö gr─Ö, ┼╝eby poczu─ç jej klimat. Uwierzcie mi, ┼╝e to b─Ödzie najbardziej wiarygodna adaptacja filmowa gry komputerowej, jaka kiedykolwiek powsta┼éa. Zawarte w niej b─Ödzie wszystko to, za co t─Ö gr─Ö kochacie. Akcja, dynamika, podekscytowanie... - wyja┼Ťnia re┼╝yser.

Akcja filmu ma si─Ö skupi─ç na mi─Ödzynarodowej jednostce SWAT (Special Weapons and Tactics), kt├│ra opr├│cz zatrzymania ataku terroryst├│w b─Ödzie musia┼éa stawi─ç czo┼éo problemom wewn─ůtrz grupy.

Zdania na temat projektu Counter-Strike: The Movie s─ů podzielone. Sceptycy uwa┼╝aj─ů, ┼╝e film ten w og├│le nie powstanie lub nie b─Ödzie mia┼é nic wsp├│lnego z gr─ů pr├│cz tytu┼éu. Entuzja┼Ťci pomys┼éu s─ů oczywi┼Ťcie dobrej my┼Ťli i niecierpliwie czekaj─ů na dok┼éadniejsze informacje dotycz─ůce obsady i przewidywanej daty premiery. Kto ma racj─Ö - czas poka┼╝e. Nie ulega w─ůtpliwo┼Ťci, ┼╝e tw├│rcy maj─ů przed sob─ů bardzo trudne zadanie...
 
 
::::: Komentarze [ 7 ] :::::
 
de_train niedługo w Counter-Strike: Source
Tuesday, 25 January 2005 - 23:25
Dragunov
 

Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazuj─ů, ┼╝e przy okazji nast─Öpnej aktualizacji gry Counter-Strike: Source, rozprowadzanej jak zwykle poprzez sieciowy system Steam, pojawi si─Ö nowa wersja mapy de_train.

Okazuje si─Ö, ┼╝e poprzedni - do┼Ť─ç obszerny - update, poza wprowadzeniem licznych zmian do przedmiotowej gry, podes┼éa┼é tak┼╝e kilka innych plik├│w, kt├│re nie stanowi─ů jeszcze jednolitej ca┼éo┼Ťci, a jedynie cz─ůstk─Ö czekaj─ůc─ů na kolejne elementy i ko┼äcowe zespolenie z gr─ů.

Plik├│w jest┬ájak do tej pory osiem, wszystkie znajduj─ů si─Ö w jednym z podkatalog├│w Steama (/source/cstrike/materials/models/props/) i nazwane s─ů odpowienio:

  • de_prodigy/traintrack001a.vmt,
  • de_train,
  • de_train/acunit1.vmt,
  • de_train_doorhandle_01.vmt,
  • de_train_floodlights_01.vmt,
  • de_train_ibeams_01.vmt,
  • de_train_windowframe_01.vmt,
  • train_gutterandpipes.vmt.

Na łamach oficjalnego forum dyskusyjnego sysytemu Steam opublikowano już wszystkie wymienione pliki w formacie .jpg. 

Pozostanaje pytanie: kiedy nast─ůpi najbli┼╝szy update? Na razie pozostaje ono bez konkretnej odpowiedzi, ale czas ten nie powinien przekroczy─ç dw├│ch - trzech tygodni.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Okoliczno┼Ťciowy wywiad z Karbulotem
Tuesday, 25 January 2005 - 03:05
Dragunov
 
Trzy dni temu, 22. stycznia min─Ö┼éo dok┼éadnie 1000 dni od chwili powstania Sojuszu The BORG Collective. Przy tak wyj─ůtkowej okazji pozwoli┼éem sobie przygotowa─ç dla wszystkich czytelnik├│w naszego serwisu drobn─ů niespodziank─Ö. Drobn─ů, poniewa┼╝ wymy┼Ťlon─ů dok┼éadnie dzie┼ä przed t─ů┬áuroczysto┼Ťci─ů i nie do ko┼äca przygotowan─ů merytorycznie. My┼Ťl─Ö jednak, ┼╝e czytelnicy b─Öd─ů zadowoleni.

Teraz troch─Ö konkret├│w. Pozwoli┼éem sobie kolejny raz przeprowadzi─ç wywiad z Szefem Przymierza - Karbulotem. Poruszy┼éem kilka w─ůtk├│w zwi─ůzanych z wydarzeniami, kt├│re mia┼éy miejsce w Kolektywie przez ostatnie - bagatelka - 1000 dni, a tak┼╝e osobami, kt├│re wywar┼éy istotny wp┼éym na kszta┼ét dzisiejszego Sojuszu. Okaza┼éo si─Ö jednak, ┼╝e "najprostsze pytania bywaj─ů najtrudniejsze". A dlaczego? Tego dowiecie si─Ö z wywiadu.

Ze swojej strony raz jeszcze dzi─Ökuj─Ö Karbiemu za wszystkie odpowiedzi i czas, kt├│ry po┼Ťwi─Öci┼é┬ána udzielenie tego wywiadu, a czytelnikom ┼╝ycz─Ö przyjemnej lektury.

 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
Pierwsza polska mapa dla CS:S
Monday, 24 January 2005 - 01:53
Dragunov
 
Wysyp map dedykowanych grze Counter-Strike: Source nie ma ko┼äca. Co chwil─Ö pojawiaj─ů si─Ö informacje na temat┬ákolejnych produkcji. Do tej pory s┼éyszeli┼Ťmy o remake'ach s┼éynnych, klasycznych map takich jak: de_inferno, de_train, czy de_nuke. Mapy te z pewno┼Ťci─ů w nied┼éugim czasie zostan─ů oficjalnie zaakceptowane przez zesp├│┼é Valve Software i do┼é─ůcz─ů na sta┼ée do pozosta┼éych plansz┬ádost─Öpnych od pocz─ůtku w┬ápe┼éniej wersji CS:S.

Przed kilkoma dniami pojawi┼éa si─Ö bardzo radosna informacja na temat pierwszej ca┼ékowicie polskiej mapy┬áprzeznaczonej dla CS:S┬á- de_kabul. Nikomu nie trzeba jej przedtawia─ç - jest to nasza krajowa produkcja, klimatem przypominaj─ůca bardzo s┼éynne mapy de_dust i de_dust2. Cho─ç bardziej od nich rozbudowana i trudniejsza do opanowania, niew─ůtpliwie zwi─ůzana jest z pustynnymi akcentami i architektur─ů rodem z Bliskiego Wschodu.

Autorem pierwowzoru, stworzonego na potrzeby wcze┼Ťniejszych wersji Counter-Strike'a, by┼é Oli, natomiast za "┼║r├│dlan─ů" wersj─Ö zabra┼é si─Ö MindShifter. W chwili obecnej mapa zosta┼éa ju┼╝ uko┼äczona i jej finaln─ů wersj─Ö mo┼╝na pobra─ç bezpo┼Ťrednio st─ůd (3.1 MB). Nie nale┼╝y jednak liczy─ç, ┼╝e de_kabul zostanie oficjalnie zatwierdzony i dodany do CS:S - prawdopodobnie, podobnie jak jego wcze┼Ťniejsza┬áwersja,┬áb─Ödzie┬ánadal map─ů niestandardow─ů.

Poniżej jeszcze kilka screenów:  

 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Counter-Strike: Source - update
Wednesday, 19 January 2005 - 23:30
Dragunov
 
Za nami kolejny obszerny update gry Counter-Strike: Source, o kt├│rym mo┼╝na by┼éo przeczyta─ç w newsie "Nadchodz─ů nowo┼Ťci dla CS:S".

Jako, ┼╝e pracownicy studia Valve nie przekazali wszystkich informacji dotycz─ůcych tej aktualizacji przed jej premier─ů, a dopiero dnia wczorajszego, wypada napisa─ç o wszystkich┬ázmianach, kt├│re obj─Ö┼éy CS:S.

Oto one:

  • wprowadzono oficjalnego bota (zmodyfikowanego i poprawionego w stosunku do wersji znanej z gry┬áCounter-Strike: Condition Zero),
  • dodano map─Ö de_tides,
  • poprawiono problemy zwi─ůzane z poruszaniem si─Ö bot├│w po drabinach na mapie de_cbble,
  • wprowadzono dodatkowe miejsca respawnu na mapie de_dust2. W tej chwili na tej mapie mo┼╝e gra─ç jednocze┼Ťnie 40-stu graczy,
  • zoptymalizowano dzia┼éanie gry na szybkich CPU, co w efekcie przynosi wzrost FPS-├│w o 5%,
  • naprawiono b┼é─ůd,┬ákt├│ry┬ápowodowa┼é┬áprzydzielanie graczom 50% wi─Öcej pieni─Ödzy na pocz─ůtku ka┼╝dej rundy,
  • wyeliminowano b┼é─ůd, kt├│ry umo┼╝liwia┼é rzucanie jednocze┼Ťnie dw├│ch granat├│w o┼Ťlepiaj─ůco-og┼éuszaj─ůcych,
  • naprawiono b┼é─ůd w logice gry zwi─ůzany ze ┼║le dzia┼éaj─ůcym┬áautomatycznym wyrzucaniem z serwera graczy za zabijanie zak┼éadnik├│w, lub za pozostawanie w bezczynno┼Ťci przez d┼éu┼╝szy okres czasu.

Wi─Öcej szczeg├│┼éowych informacji o nowej wersji bota zaimplementowanego do gry CS:S znale┼║─ç mo┼╝na na po┼Ťwi─Öconej specjalnie tej tematyce podstronie oficjalnej witryny systemu Steam.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Oficjalna lista gier turnieju WCG 2005
Monday, 17 January 2005 - 23:38
Dragunov
 
Dzisiejszego dnia zosta┼éa ujawniona oficjalna lista gier, na bazie kt├│rych b─Öd─ů ze sob─ů konkurowa─ç uczestnicy tegorocznej edycji turnieju World Cyber Games.┬á

W zesz┼éym roku do┬áturnieju postanowiono wprowadzi─ç gr─Ö Counter-Strike: Condition Zero, w tym roku jeszcze bardziej zmieni┼éo si─Ö podej┼Ťcie do tematu i w┼éadze WCG - chc─ůc by─ç najwyra┼║niej na czasie - postanowi┼éy, ┼╝e rozgrywana b─Ödzie wersja "Source". Decyzja ta nie jest wielkim zaskoczeniem - osoby odpowiedzialne za organizacj─Ö innych wi─Ökszych turniej├│w oraz profesjonalnych lig e-sportowych tak┼╝e zapowiedzia┼éy ju┼╝ udzia┼é w najbli┼╝szych eventach tej w┼éa┼Ťnie wersji. Poza tym w┼éadze WCG zawsze stara┼éy si─Ö by─ç na czasie i organizowa─ç turnieje zgodnie z┬ánajnowszymi trendami.

Oto pełna lista gier turnieju WCG 2005 na platformę PC:

  • StarCraft: Brood War,
  • Warcraft: Frozen Throne,
  • Warhammer 40,000: Dawn of War,
  • Counter-Strike: Source,
  • FIFA 2005,
  • Need for Speed: Underground 2.
 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Nie taki gracz straszny jak go maluj─ů
Monday, 17 January 2005 - 04:55
Dragunov
 
Firma Entertainment Software Association┬á(ESA) przeprowadzi┼éa na terenie Stan├│w Zjednoczonych do┼Ť─ç interesuj─ůce badania dotycz─ůce codziennego ┼╝ycia graczy. USA jest pot─Ö┼╝nym i wysoko rozwini─Ötym rynkiem gier komputerowych, wiod─ůcym producentem i eksporterem gier oraz oprogramowania na ┼Ťwiecie, dlatego te┼╝ postawiono sobie taki, a nie inny cel owych bada┼ä.

Wyniki s─ů zaskakuj─ůce i przedstawiaj─ů graczy w zupe┼énie innym ni┼╝ dotychczas ┼Ťwietle. Zmieniaj─ů wyobra┼╝enie o ludziach, dla kt├│rych gry komputerowe s─ů pasj─ů i pokazuj─ů, ┼╝e poza sp─Ödzaniem czasu przed komputerem wiod─ů oni zupe┼énie normalny tryb ┼╝ycia.

Okazuje si─Ö, ┼╝e dla wielu ludzi spo┼Ťr├│d badanych granie nie jest wcale najbardziej czasoch┼éonnym zaj─Öciem. Badania pokazuj─ů, ┼╝e sp─Ödzaj─ů oni tygodniowo 6.8 godziny na samym graniu, natomiast a┼╝ 23.4 godzin w tygodniu zajmuje im uprawianie sport├│w, czytanie ksi─ů┼╝ek, religia, muzyka i inne rozrywki kulturalne. Najbardziej zagorzali maniacy gier - sp─Ödzaj─ůcy 11 godzin tygodniowo na graniu - jednocze┼Ťnie wi─Öcej czasu (34.5 godziny) w tygodniu po┼Ťwi─Öcaj─ů innym zaj─Öciom. Wszelkie mity o u┼éomnych fizycznie i niedorozwini─Ötych psychicznie mi┼éo┼Ťnikach gier obala kolejny wynik bada┼ä, kt├│ry pokazuje, ┼╝e a┼╝ 79% mi┼éo┼Ťnik├│w gier deklaruje uprawianie sportu i ─çwicze┼ä fizycznych przeci─Ötnie 20 godzin w miesi─ůcu.

W┼Ťr├│d wynik├│w bada┼ä dziwi natomiast nieobecno┼Ť─ç jednego z najwa┼╝niejszych element├│w ┼╝ycia ka┼╝dego cz┼éowieka - pracy. Doda─ç nale┼╝y, ┼╝e badania by┼éy przeprowadzone na "zwyk┼éych" graczach, kt├│rzy nie czerpi─ů korzy┼Ťci finansowych z uprawiania e-sportu. Gry komputerowe to hobby, na kt├│re te┼╝ trzeba przeznacza─ç pewne ┼Ťrodki finansowe. We┼║my pod uwag─Ö nie tylko zakup nowych pozycji growych, ale i potrzeby zwi─ůzane z modernizacjami podzespo┼é├│w komputerowych.

Tym niemniej wyniki tych bada┼ä i tak s─ů o wiele bardziej pozytywne od tych przeprowadzanych w przesz┼éo┼Ťci. Pokazuj─ů, ┼╝e dla graczy wirtualna rozrywka wcale nie jest najwa┼╝niejszym celem w ┼╝yciu i poza ni─ů istniej─ů ciekawsze i bardziej po┼╝yteczne zaj─Öcia w realnym ┼Ťwiecie.

Za informację w sprawie tego tematu podziękowania dla Szawła.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
SprayR 1.0 RC6
Sunday, 16 January 2005 - 05:56
Dragunov
 
SprayR jest prost─ů i niewielk─ů obj─Öto┼Ťciowo aplikacj─ů, bardzo u┼éatwiaj─ůc─ů tworzenie w┼éasnych spray'├│w. Sam program przypomina nieco znanego od dawna HL Logo Creatora, lecz w istocie zosta┼é zaprojektowany na potrzeby gry Half-Life 2 i pozosta┼éych pozycji opartych na "silniku" Source. Sam program umo┼╝liwia wykonanie nie tylko "zwyk┼éych" spray'├│w, ale tak┼╝e ciekawie wygl─ůdaj─ůcych animacji. Tak┼╝e mnogo┼Ť─ç format├│w kompresji, w kt├│rych mo┼╝na zapisa─ç swoj─ů graficzn─ů tw├│rczo┼Ť─ç zas┼éuguje na uznanie. Program obs┼éuguje formaty: JPEG, JPG, GIF, BMP, PNG i TGA.

SprayR w wersji 1.0 RC6 jest do pobrania bezpo┼Ťrednio z jego strony. Instalacja i obs┼éuga s─ů banalne, za┼Ť rado┼Ť─ç z tworzenia, a nast─Öpnie dzielenia si─Ö z innymi swoj─ů kreatywno┼Ťci─ů zapewne b─Ödzie┬áprzyjemnym do┼Ťwiadczeniem.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Nadchodz─ů nowo┼Ťci dla CS:S
Saturday, 15 January 2005 - 03:54
Dragunov
 
Ju┼╝ w najbli┼╝szy poniedzia┼éek, tj. 17. stycznia, pojawi─ů si─Ö za po┼Ťrednictwem systemu Steam dwie interesuj─ůce nowo┼Ťci.

Przedstawiciel studia Valve - Doug Lombardi, zapowiedzia┼é pojawienie si─Ö oczekiwanego od d┼éu┼╝szego czasu oficjalnego bota, dzia┼éaj─ůcego w ┼Ťrodowisku CS:S. Tego samego dnia zostanie tak┼╝e oddana graczom przekonwertowana na potrzeby najnowszej wersji CS'a mapa de_tides - do tej pory znana g┼é├│wnie z gry Counter-Strike: Condition Zero. Now─ů wersj─Ö rzeczonej mapy zawdzi─Öcza─ç b─Ödziemy profesjonalnym mapperom z firmy Turtle Rock Studios. Odpowiadaj─ů oni za stworzenie wielu nowych i lifting starszych plansz, kt├│re zosta┼éy umieszczone w CS:CZ.

Wi─Öcej informacji na temat zbli┼╝aj─ůcej si─Ö aktualizacji znale┼║─ç mo┼╝na na oficjalnej stronie Steama.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Wyszukiwarka po newsach
Wednesday, 12 January 2005 - 20:52
Karbulot
 

Jakis czas temu, Szef naszego serwisu Dragunov, rzuci┼é nie┼Ťmia┼é─ů propozycj─Ö wyszukiwarki w serwisie CS-a. Konkretniej chodzi o system wyszukiwania w newsach serwisu. Pomys┼é okaza┼é si─Ö ca┼ékiem ciekawy, zatem zrobi┼éem szablony i poprosi┼éem Holy'ego o zrobienie czego┼Ť takiego. Wiadomo, czasem szukamy jakiej┼Ť starszej informacji, za┼Ť r─Öczne przekopywanie si─Ö po newsach w poszukiwaniu kiedy to na przyk┼éad by┼éo pisane co┼Ť o SteelPadzie jest ┼╝mudne i monotonne. Troch─Ö prace trwa┼éy, poniewa┼╝ Holy mia┼é du┼╝o innych spraw na g┼éowie. Jednak z przyjemno┼Ťci─ů informuj─Ö, ┼╝e wyszukiwarka jest ju┼╝ sko┼äczona. Po lewej stronie na belce menu macie poni┼╝ej odpowiednie pole do wyszukiwania. Dzi─Ökuj─Ö Holy'emu za wykonanie tej herkulesowej pracy oraz Dragunovowi za podanie ciekawego pomys┼éu. Je┼Ťli za┼Ť chodzi o wyniki wyszukiwa┼ä, to na razie ich szata graficzna jest roboacza, p├│┼║niej wymy┼Ťle co┼Ť bardziej mi┼éego dla oka.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Kolejna aktualizacja
Tuesday, 11 January 2005 - 23:12
Dragunov
 
Doczekali┼Ťmy si─Ö kolejnej aktualizacji, tym razem tak┼╝e w g┼é├│wnej mierze dedykowanej "silnikowi" Source. Drobne, aczkolwiek istotne poprawki nie omin─Ö┼éy Half-Life'a 2, dedykowanego serwera opartego na systemie Linux, a tak┼╝e gry Counter-Strike: Condition Zero.

Oto poszczeg├│lne nowo┼Ťci:

Source Engine

  • Skr├│cono czas potrzebny na automatyczny oraz manualny zapis stanu gry i wyeliminowano problem z przerwami towarzysz─ůcymi tym procesom.
  • Przy┼Ťpieszono proces tworzenia miniaturowych obrazk├│w zwi─ůzanych z zapisem stanu gry, kt├│re ukazuj─ů poszczeg├│lne lokacje.
  • Usprawniono wykorzystywanie pami─Öci cache przez komputery z ilo┼Ťci─ů pami─Öci RAM przekraczaj─ůc─ů 512 MB.
  • Zoptymalizowano wykorzystywanie pami─Öci cache przeznaczonej dla d┼║wi─Öku.
  • Wprowadzono drobne poprawki maj─ůce wp┼éyw na renderowanie ┼Ťwiata gry.
  • Wprowadzono drobne poprawki zwi─ůzane ze sposobem ┼éadowania asynchronicznych plik├│w d┼║wi─Ökowych.
  • Zoptymalizowano czas potrzebny na za┼éadowanie poszczeg├│lnych plik├│w d┼║wi─Ökowych wywo┼éywanych przez niekt├│re sekwencje w grze.
  • Zoptymalizowano ilo┼Ť─ç powt├│rze┼ä sekwencji modeli wyst─Öpuj─ůcych w czasie jednej klatki.
  • Naprawiono problem zwi─ůzany z pakietami rcon, kt├│ry wymusza┼é akceptacj─Ö sprzecznych d┼éugo┼Ťci dostarczanych pakiet├│w.
  • Naprawiono problem zwi─ůzany z niesprawnym dzia┼éaniem serwera rcon podczas restartowania serwera gry.

Half-Life 2

  • Pliki skryptowe broni s─ů teraz ┼éadowane w czasie uruchamiania gry, co wp┼éywa pozytywnie na p┼éynno┼Ť─ç grafiki i d┼║wi─Öku.

Linux Server

  • Do linii polece┼ä komendy "-pidfile" dodany zosta┼é nowy argument, pozwalaj─ůcy w czasie startu wprowadza─ç plik "pid".

Counter-Strike: Condition Zero

  • Naprawiono pojawiaj─ůcy si─Ö b┼é─ůd "Tw├│j serwer nie jest zaktualizowany. Wykonaj update i zrestartuj serwer".

Jak zwykle ┼╝ycz─Ö bezproblemowej aktualizacji.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
FusionPack Source 1.0
Monday, 10 January 2005 - 01:56
Dragunov
 
Ekipa serwisu Games Fusion zaoferowa┼éa graczom┬ánow─ů wersj─Ö swojego sztandarowego produktu - FusionPacka, tym razem przeznaczon─ů wy┼é─ůcznie dla gry Counter-Strike: Source. Dla przypomnienia, wspomniany┬ápakiet podmian, tak bardzo (nie)lubiany przez wielu graczy, stanowi alternatyw─Ö dla standardowych modeli, d┼║wi─Ök├│w, grafik i innych element├│w wyst─Öpuj─ůcych w grze. Wszystkie implementowane┬ásk┼éadniki mog─ů ┼Ťmia┼éo konkurowa─ç z "fabryczn─ů" zawarto┼Ťci─ů Counter-Strike'a (a czasami nawet przewy┼╝sza─ç j─ů jako┼Ťci─ů) i stanowi─ç odskoczni─Ö dla graczy pragn─ůcych┬ázmian.

W wersji 1.0 twórcy przede wszystkim zaproponowali użytkownikom całkowicie nowe modele postaci, broni, dodatkowego ekwipunku, a także nowy zestaw dźwięków i inne drobniejsze zmiany.

Tym samym obecna wersja zawiera zupełnie nowe:

  • t┼éo konsoli,
  • menu HUD,
  • modele postaci anty-terroryst├│w,
  • modele postaci terroryst├│w,
  • d┼║wi─Öki wszystkich dost─Öpnych w grze broni,
  • d┼║wi─Öki zwi─ůzane z postaciami i komendami radiowymi,
  • pozosta┼ée d┼║wi─Öki zwi─ůzane z rozgrywk─ů.

Poszczeg├│lne nowe modele broni:

  • n├│┼╝,
  • Desert Eagle. 50 AE,
  • Dual Beretta 96G Elite,
  • FN Five-Seven,
  • Glock 18 Select Fire,
  • Sig P228,
  • H&K .45 USP Tactical,
  • AK-47,
  • Famas Rifle,
  • Colt M4A1 Carabine,
  • Sig SG-552 Commando,
  • Benneli M3 Super 90 Combat,
  • Benneli XM 1014,
  • Ingram Mac-10,
  • H&K MP 5 Navy,
  • FN P90,
  • AI Artctic Warfare Magnum (AWM).

Szkoda, ┼╝e brakuje niekt├│rych modeli┬ábroni. Mowa tu nie tylko o┬ápozosta┼éych wyst─Öpuj─ůcych w grze karabinach snajperskich, ale tak┼╝e o granatach r─Öcznych. Niemniej jednak┬ázawarto┼Ť─ç i tak jest bogata. Dodatkowo - jako bonus - wprowadzono dwa dodatkowe elementy. Pierwszy z nich odnosi si─Ö do nazw broni znanych graczom z wersji 1.5 Counter-Strike'a. Niewielka "┼éatka" przywraca je do┬ápierwotnej postaci.

Drugim bonusem s─ů nowe tekstury piasku dla map de_dust i de_dust2. Drobny upominek, a na pewno wielu ucieszy nowy wygl─ůd tych wyj─ůtkowo piaszczystych plansz.

Zmian jak wida─ç jest ca┼éa masa i z pewno┼Ťci─ů przyjm─ů si─Ö one w ┼Ťrodowisku graczy CS:S bardzo dobrze. Mniej zadowoleni mog─ů by─ç posiadacze s┼éabszych PeCet├│w, poniewa┼╝ - jak powszechnie wiadomo - wszelkie packi charakteryzuj─ůce si─Ö bardzo szczeg├│┼éowo wykonanymi modelami, maj─ů negatywny wp┼éyw na ilo┼Ť─ç FPS-├│w w czasie gry.

Dla ci─ůgle niezdecydowanych kilkana┼Ťcie screen├│w. Przekonanych w zupe┼éno┼Ťci do FPS 1.0 odes┼éa─ç wypada do strony, kt├│ra zawiera list─Ö mirror├│w prowadz─ůcych dok┼éadnie do w┼éa┼Ťciwego pliku, zajmuj─ůcego 21.3 MB.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Update Steama
Friday, 7 January 2005 - 19:43
Dragunov
 
Minionej nocy ukaza┼éa si─Ö pierwsza w 2005. roku poprawka rozprowadzana za po┼Ťrednictwem systemu Steam. Tym razem programi┼Ťci z Valve Software postanowili wyeliminowa─ç kilka b┼é─Öd├│w w "silniku" Source, dedykowanym serwerze Half-Life'a, a tak┼╝e samym Steamie.

Tak oto wygl─ůda pe┼ény changelog:

Steam

  • Naprawiono b┼é─ůd zwi─ůzany z maksymalnym wykorzystaniem zasob├│w CPU podczas uruchamiania Steama.
  • Wybranie opcji "cancel" w czasie ┼éadownia Steama powoduje od tej chwili przej┼Ťcie go do trybu offline.
  • Naprawiono u┼╝ywanie niekt├│rych parametr├│w zwi─ůzanych z komend─ů "-applaunch".

Source Engine

  • Naprawiono b┼é─ůd w debbugerze pakietu SDK powoduj─ůcy spamowanie.

Half-Life Dedicated Server

  • Dodano wsparcie dla nowych protoko┼é├│w (od tej chwili wszystkie serwery HLTV b─Öd─ů poprawnie wy┼Ťwietlane na li┼Ťcie serwer├│w).

┼╗ycz─Ö bezproblemowego update'u.

 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Dax's CS:Source Configurator
Wednesday, 5 January 2005 - 02:56
Dragunov
 
Ukaza┼é si─Ö bardzo praktyczny program, kt├│ry z pewno┼Ťci─ů przyda si─Ö wielu osobom graj─ůcym w najnowsz─ů ods┼éon─Ö Counter-Strike'a. Sama nazwa aplikacji zdradza wiele - jest ona przeznaczona do zmian parametr├│w w pliku konfiguracyjnym gry, odpowiedzialnych za jako┼Ť─ç i szczeg├│┼éowo┼Ť─ç wy┼Ťwietlanej grafiki. Zmiany te mog─ů zwi─Ökszy─ç ilo┼Ť─ç FPS-├│w i uprzyjemni─ç granie w CSS tym wszystkim, kt├│rych komputery do tej pory nie radzi┼éy sobie zbyt dobrze ze wspomnian─ů gr─ů. Nie nale┼╝y si─Ö jednak spodziewa─ç znacznego wzrostu ilo┼Ť─ç wy┼Ťwietlanych klatek na sekund─Ö, gdy┼╝ sam program nie zast─ůpi dobrze wyposa┼╝onego i wydajnego komputera. Przetestowa─ç program warto, cho─çby dla samego sprawdzenia wynik├│w.

Dax's CS:Source Configurator jest do┬ápobrania bezpo┼Ťrednio st─ůd, a tak┼╝e st─ůd.

 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Trwaj─ů prace nad map─ů de_nuke dla CS:S
Sunday, 2 January 2005 - 02:48
Dragunov
 
Trzeba przyzna─ç, ┼╝e ostatnimi czasy informacje na temat prac prowadzonych nad konwersjami klasycznych┬ámap┬ána potrzeby┬ágry Counter-Strike: Source pojawiaj─ů si─Ö jak grzyby po deszczu.

Kilka dni temu (w poni┼╝szym newsie) wspomina┼éem o pracach prowadzonych nad mapami de_inferno i de_train, a dzi┼Ť pozwol─Ö sobie napomkn─ů─ç na temat tak┼╝e bardzo znanej i lubianej mapy - de_nuke.

Prace nad plansz─ů prowadz─ů niezale┼╝nie dwaj mapperzy - Torn i Weeper. Obie konwersje znacznie r├│┼╝ni─ů si─Ö od siebie i prawd─Ö powiedziawszy praca Torna najbardziej przypomina oryginalnego Nuke'a (przynajmniej je┼Ťli chodzi o zachowanie architektury budynk├│w i rozmieszczenie pozosta┼éych element├│w).

Obie┬áwersje mo┼╝na ogl─ůda─ç na poni┼╝szych screenach.

Wersja Torna:

Wersja Weepera:

Kt├│ra konwersja zostanie zaakceptowana przez zesp├│┼é Valve Software i oficjalnie do┼é─ůczy do pozosta┼éych map CS:S? Tego powinni┼Ťmy dowiedzie─ç si─Ö w najbli┼╝szym czasie.
 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^