|
|
|
|
|
Counter-Strike: Source nie cieszy się zbyt dużym powodzeniem w środowisku graczy, jednak zyskuje coraz większą popularność wśród twórców map. Korzystając z nowych możliwości jakie otwiera przed nimi jego engine, realizują oni swoje nowe projekty. Najnowszymi, godnymi uwagi mapami są: de_position i de_dust_sin.- de_position [by Nexus] jest jeszcze w fazie tworzenia, jednak przedsmak gotowej mapy możemy podziwiać na screenshotach. Prawdopodobnie jest to najładniejsza z niestandardowych map, które do tej pory zostały wykonane na potrzeby CS:S.
- de_dust_sin [by t-W|-SiN-] utrzymana jest w dość "oklepanej" już atmosferze arabskiego miasteczka. Grafika niestety nie jest tak efektowna jak w przypadku de_position. Spakowaną mapę do ściągnięcia można znaleźć tutaj.
|
Badania przeprowadzone przez wydawcę gry Half-Life 2 - Vivendi Universal Games - przyprawiają o niemały zawrót głowy. Z najnowszych doniesień tej firmy wynika jednoznacznie, że druga część "połowicznego rozkładu" sprzedaje się znakomicie. Zaraz po wprowadzeniu tego tytułu na rynek, znalazł się on w ścisłej czołówce najlepiej sprzędających się gier i uzyskał status bestsellera. Od daty oficjalnego debiutu (czyli 16. listopada ubiegłego roku) grę nabyło na całym świecie łącznie 1.700.000 osób, co daje średnio 23.611 sprzedanych kopii dziennie! Wydawca poinformował także, że ów sequel najlepiej sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, Skandynawii i Francji. |
Według doniesień, które pojawiły się na oficjalnej witrynie systemu Steam, w lutym możemy spodziewać się nowej mapy dedykowanej grze Counter-Strike: Source. Plansza została nazwana cs_compound, jej autorem jest Dave Miller - zasłużony mapper, od lat związany ze studiem Valve. Poza nazwą mapy, nazwiskiem jej autora i dwoma screenami, nic więcej nie wiadomo. Myślę jednak, że w obecnym czasie takie informacje powinny zadowolić odbiorców. Oczywiście trzymamy rękę na pulsie i gdy tylko przybędzie więcej wiadomości na ten temat, nie omieszkamy przedstawić ich na łamach naszego serwisu. Na koniec dwa premierowe obrazki przedstawiające wygląd przedmiotowej mapy:
|
kAz's Bot Control v1.0 jest prostym skryptem dla Counter-Strike: Source, pozwalającym na zmiane ustawień botów bez korzystania z konsoli. Wszystkie najczęściej używane opcje można zabindować pod pojedynczymi klawiszami, co umożliwia bardzo szybkie i sprawne kontrolowanie ustawień naszych komputerowych przeciwników i sojuszników.
Plik do pobrania oraz więcej informacji na temat kAz's Bot Control v1.0 można znaleźć na stronie serwisu FilePlanet. |
Sukcesy licznych filmów bazujących na grach komputerowych, takich jak: "Mortal Kombat" czy "Znak Smoka", zachęciły Sony Pictures Entertainment do rozpoczęcia nowego projektu, tym razem dotyczącego Counter-Strike`a. Twórcą tego filmu, zatytułowanego Counter-Strike: The Movie, ma być niemiecki reżyser i producent Uwe Boll, autor takich filmów jak "House of the Death'' czy "Alone in the Dark".
Kiedy przedstawiono mi projekt, usiadłem i zagrałem w tę grę, żeby poczuć jej klimat. Uwierzcie mi, że to będzie najbardziej wiarygodna adaptacja filmowa gry komputerowej, jaka kiedykolwiek powstała. Zawarte w niej będzie wszystko to, za co tę grę kochacie. Akcja, dynamika, podekscytowanie... - wyjaśnia reżyser. Akcja filmu ma się skupić na międzynarodowej jednostce SWAT (Special Weapons and Tactics), która oprócz zatrzymania ataku terrorystów będzie musiała stawić czoło problemom wewnątrz grupy.
Zdania na temat projektu Counter-Strike: The Movie są podzielone. Sceptycy uważają, że film ten w ogóle nie powstanie lub nie będzie miał nic wspólnego z grą prócz tytułu. Entuzjaści pomysłu są oczywiście dobrej myśli i niecierpliwie czekają na dokładniejsze informacje dotyczące obsady i przewidywanej daty premiery. Kto ma rację - czas pokaże. Nie ulega wątpliwości, że twórcy mają przed sobą bardzo trudne zadanie... |
Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że przy okazji następnej aktualizacji gry Counter-Strike: Source, rozprowadzanej jak zwykle poprzez sieciowy system Steam, pojawi się nowa wersja mapy de_train. Okazuje się, że poprzedni - dość obszerny - update, poza wprowadzeniem licznych zmian do przedmiotowej gry, podesłał także kilka innych plików, które nie stanowią jeszcze jednolitej całości, a jedynie cząstkę czekającą na kolejne elementy i końcowe zespolenie z grą. Plików jest jak do tej pory osiem, wszystkie znajdują się w jednym z podkatalogów Steama (/source/cstrike/materials/models/props/) i nazwane są odpowienio: - de_prodigy/traintrack001a.vmt,
- de_train,
- de_train/acunit1.vmt,
- de_train_doorhandle_01.vmt,
- de_train_floodlights_01.vmt,
- de_train_ibeams_01.vmt,
- de_train_windowframe_01.vmt,
- train_gutterandpipes.vmt.
Na łamach oficjalnego forum dyskusyjnego sysytemu Steam opublikowano już wszystkie wymienione pliki w formacie .jpg. Pozostanaje pytanie: kiedy nastąpi najbliższy update? Na razie pozostaje ono bez konkretnej odpowiedzi, ale czas ten nie powinien przekroczyć dwóch - trzech tygodni. |
Trzy dni temu, 22. stycznia minęło dokładnie 1000 dni od chwili powstania Sojuszu The BORG Collective. Przy tak wyjątkowej okazji pozwoliłem sobie przygotować dla wszystkich czytelników naszego serwisu drobną niespodziankę. Drobną, ponieważ wymyśloną dokładnie dzień przed tą uroczystością i nie do końca przygotowaną merytorycznie. Myślę jednak, że czytelnicy będą zadowoleni. Teraz trochę konkretów. Pozwoliłem sobie kolejny raz przeprowadzić wywiad z Szefem Przymierza - Karbulotem. Poruszyłem kilka wątków związanych z wydarzeniami, które miały miejsce w Kolektywie przez ostatnie - bagatelka - 1000 dni, a także osobami, które wywarły istotny wpłym na kształt dzisiejszego Sojuszu. Okazało się jednak, że "najprostsze pytania bywają najtrudniejsze". A dlaczego? Tego dowiecie się z wywiadu. Ze swojej strony raz jeszcze dziękuję Karbiemu za wszystkie odpowiedzi i czas, który poświęcił na udzielenie tego wywiadu, a czytelnikom życzę przyjemnej lektury. |
Wysyp map dedykowanych grze Counter-Strike: Source nie ma koÅ„ca. Co chwilÄ™ pojawiajÄ… siÄ™ informacje na temat kolejnych produkcji. Do tej pory sÅ‚yszeliÅ›my o remake'ach sÅ‚ynnych, klasycznych map takich jak: de_inferno, de_train, czy de_nuke. Mapy te z pewnoÅ›ciÄ… w niedÅ‚ugim czasie zostanÄ… oficjalnie zaakceptowane przez zespół Valve Software i doÅ‚Ä…czÄ… na staÅ‚e do pozostaÅ‚ych plansz dostÄ™pnych od poczÄ…tku w peÅ‚niej wersji CS:S. Przed kilkoma dniami pojawiÅ‚a siÄ™ bardzo radosna informacja na temat pierwszej caÅ‚kowicie polskiej mapy przeznaczonej dla CS:S - de_kabul. Nikomu nie trzeba jej przedtawiać - jest to nasza krajowa produkcja, klimatem przypominajÄ…ca bardzo sÅ‚ynne mapy de_dust i de_dust2. Choć bardziej od nich rozbudowana i trudniejsza do opanowania, niewÄ…tpliwie zwiÄ…zana jest z pustynnymi akcentami i architekturÄ… rodem z Bliskiego Wschodu. Autorem pierwowzoru, stworzonego na potrzeby wczeÅ›niejszych wersji Counter-Strike'a, byÅ‚ Oli, natomiast za "źródlanÄ…" wersjÄ™ zabraÅ‚ siÄ™ MindShifter. W chwili obecnej mapa zostaÅ‚a już ukoÅ„czona i jej finalnÄ… wersjÄ™ można pobrać bezpoÅ›rednio stÄ…d (3.1 MB). Nie należy jednak liczyć, że de_kabul zostanie oficjalnie zatwierdzony i dodany do CS:S - prawdopodobnie, podobnie jak jego wczeÅ›niejsza wersja, bÄ™dzie nadal mapÄ… niestandardowÄ…. Poniżej jeszcze kilka screenów: Â
|
Za nami kolejny obszerny update gry Counter-Strike: Source, o którym można było przeczytać w newsie "Nadchodzą nowości dla CS:S". Jako, że pracownicy studia Valve nie przekazali wszystkich informacji dotyczących tej aktualizacji przed jej premierą, a dopiero dnia wczorajszego, wypada napisać o wszystkich zmianach, które objęły CS:S. Oto one: - wprowadzono oficjalnego bota (zmodyfikowanego i poprawionego w stosunku do wersji znanej z gry Counter-Strike: Condition Zero),
- dodano mapÄ™ de_tides,
- poprawiono problemy związane z poruszaniem się botów po drabinach na mapie de_cbble,
- wprowadzono dodatkowe miejsca respawnu na mapie de_dust2. W tej chwili na tej mapie może grać jednocześnie 40-stu graczy,
- zoptymalizowano działanie gry na szybkich CPU, co w efekcie przynosi wzrost FPS-ów o 5%,
- naprawiono błąd, który powodował przydzielanie graczom 50% więcej pieniędzy na początku każdej rundy,
- wyeliminowano błąd, który umożliwiał rzucanie jednocześnie dwóch granatów oślepiająco-ogłuszających,
- naprawiono błąd w logice gry związany ze źle działającym automatycznym wyrzucaniem z serwera graczy za zabijanie zakładników, lub za pozostawanie w bezczynności przez dłuższy okres czasu.
Więcej szczegółowych informacji o nowej wersji bota zaimplementowanego do gry CS:S znaleźć można na poświęconej specjalnie tej tematyce podstronie oficjalnej witryny systemu Steam. |
Dzisiejszego dnia została ujawniona oficjalna lista gier, na bazie których będą ze sobą konkurować uczestnicy tegorocznej edycji turnieju World Cyber Games. W zeszłym roku do turnieju postanowiono wprowadzić grę Counter-Strike: Condition Zero, w tym roku jeszcze bardziej zmieniło się podejście do tematu i władze WCG - chcąc być najwyraźniej na czasie - postanowiły, że rozgrywana będzie wersja "Source". Decyzja ta nie jest wielkim zaskoczeniem - osoby odpowiedzialne za organizację innych większych turniejów oraz profesjonalnych lig e-sportowych także zapowiedziały już udział w najbliższych eventach tej właśnie wersji. Poza tym władze WCG zawsze starały się być na czasie i organizować turnieje zgodnie z najnowszymi trendami. Oto pełna lista gier turnieju WCG 2005 na platformę PC: - StarCraft: Brood War,
- Warcraft: Frozen Throne,
- Warhammer 40,000: Dawn of War,
- Counter-Strike: Source,
- FIFA 2005,
- Need for Speed: Underground 2.
|
Firma Entertainment Software Association (ESA) przeprowadziła na terenie Stanów Zjednoczonych dość interesujące badania dotyczące codziennego życia graczy. USA jest potężnym i wysoko rozwiniętym rynkiem gier komputerowych, wiodącym producentem i eksporterem gier oraz oprogramowania na świecie, dlatego też postawiono sobie taki, a nie inny cel owych badań. Wyniki są zaskakujące i przedstawiają graczy w zupełnie innym niż dotychczas świetle. Zmieniają wyobrażenie o ludziach, dla których gry komputerowe są pasją i pokazują, że poza spędzaniem czasu przed komputerem wiodą oni zupełnie normalny tryb życia. Okazuje się, że dla wielu ludzi spośród badanych granie nie jest wcale najbardziej czasochłonnym zajęciem. Badania pokazują, że spędzają oni tygodniowo 6.8 godziny na samym graniu, natomiast aż 23.4 godzin w tygodniu zajmuje im uprawianie sportów, czytanie książek, religia, muzyka i inne rozrywki kulturalne. Najbardziej zagorzali maniacy gier - spędzający 11 godzin tygodniowo na graniu - jednocześnie więcej czasu (34.5 godziny) w tygodniu poświęcają innym zajęciom. Wszelkie mity o ułomnych fizycznie i niedorozwiniętych psychicznie miłośnikach gier obala kolejny wynik badań, który pokazuje, że aż 79% miłośników gier deklaruje uprawianie sportu i ćwiczeń fizycznych przeciętnie 20 godzin w miesiącu. Wśród wyników badań dziwi natomiast nieobecność jednego z najważniejszych elementów życia każdego człowieka - pracy. Dodać należy, że badania były przeprowadzone na "zwykłych" graczach, którzy nie czerpią korzyści finansowych z uprawiania e-sportu. Gry komputerowe to hobby, na które też trzeba przeznaczać pewne środki finansowe. Weźmy pod uwagę nie tylko zakup nowych pozycji growych, ale i potrzeby związane z modernizacjami podzespołów komputerowych. Tym niemniej wyniki tych badań i tak są o wiele bardziej pozytywne od tych przeprowadzanych w przeszłości. Pokazują, że dla graczy wirtualna rozrywka wcale nie jest najważniejszym celem w życiu i poza nią istnieją ciekawsze i bardziej pożyteczne zajęcia w realnym świecie. Za informację w sprawie tego tematu podziękowania dla Szawła. |
SprayR jest prostą i niewielką objętościowo aplikacją, bardzo ułatwiającą tworzenie własnych spray'ów. Sam program przypomina nieco znanego od dawna HL Logo Creatora, lecz w istocie został zaprojektowany na potrzeby gry Half-Life 2 i pozostałych pozycji opartych na "silniku" Source. Sam program umożliwia wykonanie nie tylko "zwykłych" spray'ów, ale także ciekawie wyglądających animacji. Także mnogość formatów kompresji, w których można zapisać swoją graficzną twórczość zasługuje na uznanie. Program obsługuje formaty: JPEG, JPG, GIF, BMP, PNG i TGA. SprayR w wersji 1.0 RC6 jest do pobrania bezpośrednio z jego strony. Instalacja i obsługa są banalne, zaś radość z tworzenia, a następnie dzielenia się z innymi swoją kreatywnością zapewne będzie przyjemnym doświadczeniem. |
Już w najbliższy poniedziałek, tj. 17. stycznia, pojawią się za pośrednictwem systemu Steam dwie interesujące nowości. Przedstawiciel studia Valve - Doug Lombardi, zapowiedział pojawienie się oczekiwanego od dłuższego czasu oficjalnego bota, działającego w środowisku CS:S. Tego samego dnia zostanie także oddana graczom przekonwertowana na potrzeby najnowszej wersji CS'a mapa de_tides - do tej pory znana głównie z gry Counter-Strike: Condition Zero. Nową wersję rzeczonej mapy zawdzięczać będziemy profesjonalnym mapperom z firmy Turtle Rock Studios. Odpowiadają oni za stworzenie wielu nowych i lifting starszych plansz, które zostały umieszczone w CS:CZ. Więcej informacji na temat zbliżającej się aktualizacji znaleźć można na oficjalnej stronie Steama. |
Jakis czas temu, Szef naszego serwisu Dragunov, rzucił nieśmiałą propozycję wyszukiwarki w serwisie CS-a. Konkretniej chodzi o system wyszukiwania w newsach serwisu. Pomysł okazał się całkiem ciekawy, zatem zrobiłem szablony i poprosiłem Holy'ego o zrobienie czegoś takiego. Wiadomo, czasem szukamy jakiejś starszej informacji, zaś ręczne przekopywanie się po newsach w poszukiwaniu kiedy to na przykład było pisane coś o SteelPadzie jest żmudne i monotonne. Trochę prace trwały, ponieważ Holy miał dużo innych spraw na głowie. Jednak z przyjemnością informuję, że wyszukiwarka jest już skończona. Po lewej stronie na belce menu macie poniżej odpowiednie pole do wyszukiwania. Dziękuję Holy'emu za wykonanie tej herkulesowej pracy oraz Dragunovowi za podanie ciekawego pomysłu. Jeśli zaś chodzi o wyniki wyszukiwań, to na razie ich szata graficzna jest roboacza, później wymyśle coś bardziej miłego dla oka. |
Doczekaliśmy się kolejnej aktualizacji, tym razem także w głównej mierze dedykowanej "silnikowi" Source. Drobne, aczkolwiek istotne poprawki nie ominęły Half-Life'a 2, dedykowanego serwera opartego na systemie Linux, a także gry Counter-Strike: Condition Zero. Oto poszczególne nowości: Source Engine - Skrócono czas potrzebny na automatyczny oraz manualny zapis stanu gry i wyeliminowano problem z przerwami towarzyszącymi tym procesom.
- Przyśpieszono proces tworzenia miniaturowych obrazków związanych z zapisem stanu gry, które ukazują poszczególne lokacje.
- Usprawniono wykorzystywanie pamięci cache przez komputery z ilością pamięci RAM przekraczającą 512 MB.
- Zoptymalizowano wykorzystywanie pamięci cache przeznaczonej dla dźwięku.
- Wprowadzono drobne poprawki mające wpływ na renderowanie świata gry.
- Wprowadzono drobne poprawki związane ze sposobem ładowania asynchronicznych plików dźwiękowych.
- Zoptymalizowano czas potrzebny na załadowanie poszczególnych plików dźwiękowych wywoływanych przez niektóre sekwencje w grze.
- Zoptymalizowano ilość powtórzeń sekwencji modeli występujących w czasie jednej klatki.
- Naprawiono problem związany z pakietami rcon, który wymuszał akceptację sprzecznych długości dostarczanych pakietów.
- Naprawiono problem związany z niesprawnym działaniem serwera rcon podczas restartowania serwera gry.
Half-Life 2 - Pliki skryptowe broni są teraz ładowane w czasie uruchamiania gry, co wpływa pozytywnie na płynność grafiki i dźwięku.
Linux Server - Do linii poleceń komendy "-pidfile" dodany został nowy argument, pozwalający w czasie startu wprowadzać plik "pid".
Counter-Strike: Condition Zero - Naprawiono pojawiający się błąd "Twój serwer nie jest zaktualizowany. Wykonaj update i zrestartuj serwer".
Jak zwykle życzę bezproblemowej aktualizacji. |
Ekipa serwisu Games Fusion zaoferowała graczom nową wersję swojego sztandarowego produktu - FusionPacka, tym razem przeznaczoną wyłącznie dla gry Counter-Strike: Source. Dla przypomnienia, wspomniany pakiet podmian, tak bardzo (nie)lubiany przez wielu graczy, stanowi alternatywę dla standardowych modeli, dźwięków, grafik i innych elementów występujących w grze. Wszystkie implementowane składniki mogą śmiało konkurować z "fabryczną" zawartością Counter-Strike'a (a czasami nawet przewyższać ją jakością) i stanowić odskocznię dla graczy pragnących zmian. W wersji 1.0 twórcy przede wszystkim zaproponowali użytkownikom całkowicie nowe modele postaci, broni, dodatkowego ekwipunku, a także nowy zestaw dźwięków i inne drobniejsze zmiany. Tym samym obecna wersja zawiera zupełnie nowe: - tło konsoli,
- menu HUD,
- modele postaci anty-terrorystów,
- modele postaci terrorystów,
- dźwięki wszystkich dostępnych w grze broni,
- dźwięki związane z postaciami i komendami radiowymi,
- pozostałe dźwięki związane z rozgrywką.
Poszczególne nowe modele broni: - nóż,
- Desert Eagle. 50 AE,
- Dual Beretta 96G Elite,
- FN Five-Seven,
- Glock 18 Select Fire,
- Sig P228,
- H&K .45 USP Tactical,
- AK-47,
- Famas Rifle,
- Colt M4A1 Carabine,
- Sig SG-552 Commando,
- Benneli M3 Super 90 Combat,
- Benneli XM 1014,
- Ingram Mac-10,
- H&K MP 5 Navy,
- FN P90,
- AI Artctic Warfare Magnum (AWM).
Szkoda, że brakuje niektórych modeli broni. Mowa tu nie tylko o pozostałych występujących w grze karabinach snajperskich, ale także o granatach ręcznych. Niemniej jednak zawartość i tak jest bogata. Dodatkowo - jako bonus - wprowadzono dwa dodatkowe elementy. Pierwszy z nich odnosi się do nazw broni znanych graczom z wersji 1.5 Counter-Strike'a. Niewielka "łatka" przywraca je do pierwotnej postaci. Drugim bonusem są nowe tekstury piasku dla map de_dust i de_dust2. Drobny upominek, a na pewno wielu ucieszy nowy wygląd tych wyjątkowo piaszczystych plansz. Zmian jak widać jest cała masa i z pewnością przyjmą się one w środowisku graczy CS:S bardzo dobrze. Mniej zadowoleni mogą być posiadacze słabszych PeCetów, ponieważ - jak powszechnie wiadomo - wszelkie packi charakteryzujące się bardzo szczegółowo wykonanymi modelami, mają negatywny wpływ na ilość FPS-ów w czasie gry. Dla ciągle niezdecydowanych kilkanaście screenów. Przekonanych w zupełności do FPS 1.0 odesłać wypada do strony, która zawiera listę mirrorów prowadzących dokładnie do właściwego pliku, zajmującego 21.3 MB. |
Minionej nocy ukazała się pierwsza w 2005. roku poprawka rozprowadzana za pośrednictwem systemu Steam. Tym razem programiści z Valve Software postanowili wyeliminować kilka błędów w "silniku" Source, dedykowanym serwerze Half-Life'a, a także samym Steamie. Tak oto wygląda pełny changelog: Steam - Naprawiono błąd związany z maksymalnym wykorzystaniem zasobów CPU podczas uruchamiania Steama.
- Wybranie opcji "cancel" w czasie ładownia Steama powoduje od tej chwili przejście go do trybu offline.
- Naprawiono używanie niektórych parametrów związanych z komendą "-applaunch".
Source Engine - Naprawiono błąd w debbugerze pakietu SDK powodujący spamowanie.
Half-Life Dedicated Server - Dodano wsparcie dla nowych protokołów (od tej chwili wszystkie serwery HLTV będą poprawnie wyświetlane na liście serwerów).
Życzę bezproblemowego update'u. |
Ukazał się bardzo praktyczny program, który z pewnością przyda się wielu osobom grającym w najnowszą odsłonę Counter-Strike'a. Sama nazwa aplikacji zdradza wiele - jest ona przeznaczona do zmian parametrów w pliku konfiguracyjnym gry, odpowiedzialnych za jakość i szczegółowość wyświetlanej grafiki. Zmiany te mogą zwiększyć ilość FPS-ów i uprzyjemnić granie w CSS tym wszystkim, których komputery do tej pory nie radziły sobie zbyt dobrze ze wspomnianą grą. Nie należy się jednak spodziewać znacznego wzrostu ilość wyświetlanych klatek na sekundę, gdyż sam program nie zastąpi dobrze wyposażonego i wydajnego komputera. Przetestować program warto, choćby dla samego sprawdzenia wyników. Dax's CS:Source Configurator jest do pobrania bezpośrednio stąd, a także stąd. |
Trzeba przyznać, że ostatnimi czasy informacje na temat prac prowadzonych nad konwersjami klasycznych map na potrzeby gry Counter-Strike: Source pojawiają się jak grzyby po deszczu. Kilka dni temu (w poniższym newsie) wspominałem o pracach prowadzonych nad mapami de_inferno i de_train, a dziś pozwolę sobie napomknąć na temat także bardzo znanej i lubianej mapy - de_nuke. Prace nad planszą prowadzą niezależnie dwaj mapperzy - Torn i Weeper. Obie konwersje znacznie różnią się od siebie i prawdę powiedziawszy praca Torna najbardziej przypomina oryginalnego Nuke'a (przynajmniej jeśli chodzi o zachowanie architektury budynków i rozmieszczenie pozostałych elementów). Obie wersje można oglądać na poniższych screenach. Wersja Torna: Wersja Weepera: Która konwersja zostanie zaakceptowana przez zespół Valve Software i oficjalnie dołączy do pozostałych map CS:S? Tego powinniśmy dowiedzieć się w najbliższym czasie. |
|
|
|
|