BORG ma ju 8035 dni
 
 


    "Bot" czyli program symulujący prawdziwych graczy. Powodów dla których w ogóle powstają programy symulujące jest bardzo wiele. Jednym z najistotniejszych jest na pewno możliwość gry bez podłączania się do sieci. Pliki instalacyjne z botami nie przekraczają 2 Mb więc ściągnięcie ich przez zwykły modem też nie stanowi problemu. Nawet przy słabszym sprzęcie można sobie swobodnie pograć. Nie muszę chyba mówić, że nawet najlepsze boty nie oddadzą klimatu jaki towarzyszy grze z prawdziwym przeciwnikiem. Niestety niektórzy z nas nie mają wyjścia. Oczywiście posiadanie stałego łącza nie wyklucza ani trochę korzystania z botów. Każdy początkujący gracz powinien zacząć od gry z symulatorem. Przy bardzo małym doświadczeniu gra w Internecie nie przynosi za dużo satysfakcji a często kończy się napisem "Kick by concole". W przypadku doświadczonych graczy boty służą do treningu. Ustawiając większą liczbę przeciwników naprawdę można sobie wyrobić refleks.


    Istnieje wiele wersji botów i ciągle powstają nowe. Umieją rozbrajać bomby, ratować zakładników a nawet rozróżniać ściany, przez które przechodzą kule. Ciekawe kiedy będą w stanie z nami porozmawiać J Boty poruszają się według tzw. waypoint –ów. Są to punkty przypisane do odpowiednich miejsc na mapach. Poruszają się ścieżkami wytyczonymi przez kolejne punkty według określonego schematu. Boty wykorzystujące waypointy (nie wszystkie z tego korzystają) wymagają rzecz jasna aby taki schemat istniał dla każdej mapy. Należy więc, wraz z botem, ściągnąć zestaw waypoint-ów dla poszczególnych map.

    Struktura budowy bota jest zawsze podobna:
    •  *.dll - plik programu
    •  *.cfg - komendy które będą wykonane w konsoli HL po stworzeniu sesji (dodawanie botów, określanie poziomu itd..)
    •  liblist.gam - plik zawierający informacje jaki plik \dlls\*.dll będzie używany przy odpaleniu CS'a (ważny plik, zalecam zrobić kopię przed instalacją bota)
    •  readme.txt - plik zawierający informacje na temat bota i autora
    •  dodatkowe pliki charakterystyczne dla typu bota

    Po zainstalowaniu (sposób instalacji przy opisie botów poniżej) możemy już odpalić grę, włącz opcję LAN i zrób Create Session. wybieramy mapkę i ilość graczy. Bota możemy uruchomić wpisując w konsoli addbot lub skorzystać z pliku konfiguracyjnego .cfg (jeżeli jest takowy). Można go oczywiście stworzyć samemu. Jest to znacznie wygodniejszy sposób gdyż pozwala jedną komendą wykonać całą sekwencję komend np. dodać kilka botów do gry ustalić od razu ich poziom trudności wybrać T lub CT. Zdarza się też, że mamy do dyspozycji menu umożliwiające łatwą obsługę. Tak jest na przykład w POD-Bot. Komenda podbotmenu odpala przyjemne menu którego naprawdę nie trzeba wyjaśniać.


    Sposób instalacji "scieżek" zależy to niestety od bota. Ale nie jest źle w większości przypadku kopiuje się je do katalogu ..\cstrike\maps\. Wyjątkami, jedynymi z tego co wiem są:

    •  POD Bot - do katalogu ..\cstrike\PODBot\ chyba, że w PodBot.cfg zmienna "wptfolder" jest ustawiona na inny katalog
    •  PL_Bot - do katalogu ..\cstrike\PLBot\maps\


  Jeden z najlepszych i najbardziej znanych botów. Właściwie instaluje się sam, wystarczy uruchomić plik EXE. Zawiera w sobie możliwosć tworzenia własnych waypointów. Instaluje się w katalogu ..\Sierra\Half-Life\cstrike\PODBot\. Główny plik konfiguracyjny nazywa się PodBot.cfg. Dokumentacja (FAQ, readme i waypointshwto) znajdują się w katalogu ..\Sierra\Half-Life\cstrike\PODBot\Docs

 
MARKUS KLINGE
HTTP://PODBOT.NUCLEARBOX.COM/
1.84 MB
 

D Z I A Ł   P R O W A D Z I   -   M I E N T U S
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^