BORG ma ju┐ 5742 dni
 
 


    "Bot" czyli program symuluj─ůcy prawdziwych graczy. Powod├│w dla kt├│rych w og├│le powstaj─ů programy symuluj─ůce jest bardzo wiele. Jednym z najistotniejszych jest na pewno mo┼╝liwo┼Ť─ç gry bez pod┼é─ůczania si─Ö do sieci. Pliki instalacyjne z botami nie przekraczaj─ů 2 Mb wi─Öc ┼Ťci─ůgni─Öcie ich przez zwyk┼éy modem te┼╝ nie stanowi problemu. Nawet przy s┼éabszym sprz─Öcie mo┼╝na sobie swobodnie pogra─ç. Nie musz─Ö chyba m├│wi─ç, ┼╝e nawet najlepsze boty nie oddadz─ů klimatu jaki towarzyszy grze z prawdziwym przeciwnikiem. Niestety niekt├│rzy z nas nie maj─ů wyj┼Ťcia. Oczywi┼Ťcie posiadanie sta┼éego ┼é─ůcza nie wyklucza ani troch─Ö korzystania z bot├│w. Ka┼╝dy pocz─ůtkuj─ůcy gracz powinien zacz─ů─ç od gry z symulatorem. Przy bardzo ma┼éym do┼Ťwiadczeniu gra w Internecie nie przynosi za du┼╝o satysfakcji a cz─Östo ko┼äczy si─Ö napisem "Kick by concole". W przypadku do┼Ťwiadczonych graczy boty s┼éu┼╝─ů do treningu. Ustawiaj─ůc wi─Öksz─ů liczb─Ö przeciwnik├│w naprawd─Ö mo┼╝na sobie wyrobi─ç refleks.


    Istnieje wiele wersji bot├│w i ci─ůgle powstaj─ů nowe. Umiej─ů rozbraja─ç bomby, ratowa─ç zak┼éadnik├│w a nawet rozr├│┼╝nia─ç ┼Ťciany, przez kt├│re przechodz─ů kule. Ciekawe kiedy b─Öd─ů w stanie z nami porozmawia─ç J Boty poruszaj─ů si─Ö wed┼éug tzw. waypoint ┬ľ├│w. S─ů to punkty przypisane do odpowiednich miejsc na mapach. Poruszaj─ů si─Ö ┼Ťcie┼╝kami wytyczonymi przez kolejne punkty wed┼éug okre┼Ťlonego schematu. Boty wykorzystuj─ůce waypointy (nie wszystkie z tego korzystaj─ů) wymagaj─ů rzecz jasna aby taki schemat istnia┼é dla ka┼╝dej mapy. Nale┼╝y wi─Öc, wraz z botem, ┼Ťci─ůgn─ů─ç zestaw waypoint-├│w dla poszczeg├│lnych map.

    Struktura budowy bota jest zawsze podobna:
    •  *.dll - plik programu
    •  *.cfg - komendy kt├│re b─Öd─ů wykonane w┬ákonsoli HL po stworzeniu sesji (dodawanie bot├│w, okre┼Ťlanie poziomu itd..)
    •  liblist.gam - plik zawieraj─ůcy informacje jaki plik \dlls\*.dll b─Ödzie u┼╝ywany przy odpaleniu CS'a (wa┼╝ny plik, zalecam zrobi─ç kopi─Ö przed instalacj─ů bota)
    •  readme.txt - plik zawieraj─ůcy informacje na temat bota i┬áautora
    •  dodatkowe pliki charakterystyczne dla typu bota

    Po zainstalowaniu (spos├│b instalacji przy opisie bot├│w poni┼╝ej) mo┼╝emy ju┼╝ odpali─ç gr─Ö, w┼é─ůcz opcj─Ö LAN i┬ázr├│b Create Session. wybieramy mapk─Ö i ilo┼Ť─ç graczy. Bota mo┼╝emy uruchomi─ç wpisuj─ůc w konsoli addbot lub skorzysta─ç z pliku konfiguracyjnego .cfg (je┼╝eli jest takowy). Mo┼╝na go oczywi┼Ťcie stworzy─ç samemu. Jest to┬áznacznie wygodniejszy spos├│b gdy┼╝ pozwala jedn─ů komend─ů wykona─ç ca┼é─ů sekwencj─Ö komend np.┬ádoda─ç kilka bot├│w do gry ustali─ç od razu ich poziom trudno┼Ťci wybra─ç T lub CT. Zdarza si─Ö te┼╝, ┼╝e mamy do dyspozycji menu umo┼╝liwiaj─ůce ┼éatw─ů obs┼éug─Ö. Tak jest na przyk┼éad w POD-Bot. Komenda podbotmenu odpala przyjemne menu kt├│rego naprawd─Ö nie trzeba wyja┼Ťnia─ç.


    Spos├│b instalacji "scie┼╝ek" zale┼╝y to niestety od bota. Ale nie jest ┼║le w wi─Ökszo┼Ťci przypadku kopiuje si─Ö je do katalogu ..\cstrike\maps\. Wyj─ůtkami, jedynymi z tego co wiem s─ů:

    •  POD Bot - do katalogu ..\cstrike\PODBot\ chyba, ┼╝e w PodBot.cfg zmienna "wptfolder" jest ustawiona na inny katalog
    •  PL_Bot - do katalogu ..\cstrike\PLBot\maps\


  Jeden z najlepszych i najbardziej znanych bot├│w. W┼éa┼Ťciwie instaluje si─Ö sam, wystarczy uruchomi─ç plik EXE. Zawiera w sobie mo┼╝liwos─ç tworzenia w┼éasnych waypoint├│w. Instaluje si─Ö w katalogu ..\Sierra\Half-Life\cstrike\PODBot\. G┼é├│wny plik konfiguracyjny nazywa si─Ö PodBot.cfg. Dokumentacja (FAQ, readme i waypointshwto) znajduj─ů si─Ö w katalogu ..\Sierra\Half-Life\cstrike\PODBot\Docs

 
MARKUS KLINGE
HTTP://PODBOT.NUCLEARBOX.COM/
1.84 MB
 

D Z I A ┼ü   P R O W A D Z I   -   M I E N T U S
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^