BORG ma już 8035 dni
 
 


    Plik konfiguracyjny config.cfg (Counter Strike 1.5) i userconfig.cfg (Counter Strike 1.6) jest bardzo waĹźnym plikiem, odpowiadającym osobistym ustawieniom w czasie gry. Wielu graczy wprowadza modyfikacje bezpośrednio w pliku z dwĂłch powodĂłw. Po pierwsze mają większą kontrolę nad dokonywanymi zmianami, po drugie zaś pewnych modyfikacji nie da się przeprowadzić z pozycji menu gry. Przed wszelkimi zmianami jest głęboko zalecane zrobienie kopii bezpieczeństwa swojego pliku konfiguracyjnego, poza tym przydaje się ona rĂłwnieĹź w przypadku reinstalacji CS-a. Wielu graczy ma dopieszczone i zoptymalizowane konfigi pod własne pregerencje, wpisywanie wszystkich zmian ponownie jest niezwykle czsochłonne. Poza tym wartości wielu zmian nie pamiętamy, co wymusza ponowne testowanie ustawień. PoniĹźsza tabelka przedstawia wszystkie waĹźniejsze ustawienia konfigu wraz z ich opisem i ustawieniami domyślnymi (po świeĹźo zainstalowanej grze).


undbindall usuwa wszystkie bindy -
+showscores pokazuje wyniki bind "TAB"
cancelselect anulowanie wyboru bind "ESCAPE"
+attack strzał bind "MOUSE1"
+attack2 alternatywny atak bind "MOUSE2"
+jump skok bind "SPACE"
+moveup ruch w górę bind "'"
+movedown ruch w dół bind "/"
+forward ruch do przodu bind "w"
+moveleft ruch w lewo bind "a"
+moveright ruch w prawo bind "d"
+back ruch do tyłu bind "s"
slot1-10 przedmiot 1-10 bind "0-10"
+mlook ruch ekranu na myszcze bind ";"
buy otwiera menu kupowania bind "b"
buyammo1 magazynek do głównej broni bind ","
buyammo2 magazynek do broni zapasowej bind "."
buyequip otwiera menu ekwipunku bind "o"
+use użyj bind "e"
impulse 100 latarka bind "f"
drop wyrzucenie przedmiotu bind "g"
showbriefing pokazuje cel rozgrywki bind "i"
chooseteam zmiana drużyny bind "m"
nightvision włączanie/wyłączanie noktowizora bind "n"
lastinv ostatni używany przedmiot bind "q"
+reload przeładowanie broni bind "r"
impulse 201 spray logo bind "t"
messagemode2 chat (do teamu) bind "u"
radio komendy radiowe bind "z"
radio2 komendy radiowe bind "x
radio3 komendy radiowe bind "c"
messagemode chat (do wszystkich) bind "y"
toggleconsole wejście do konsoli bind "~"
+strafe modyfikator strafu bind "ALT"
+duck kucanie bind "CTRL"
+speed ciche chodzenie bind "SHIFT"
snapshot zrzut ekranu z gry bind "F5"
crosshair pokazuje celownik 1.00
gamma wartość gamy kolorów 2.5
brightness jasność 1.0
fps_max maksymalna ilość klatek na sekundę 72.0
con_color kolor tekstu podawany w RGB 255 155 50
net_graph wyświetla liczbę klatek, loss oraz choke 0
net_graphwidth szerokość net_graph 192
net_graphpos pozycja net_graph 1
viewsize wielkość widoku 120.0
mp_decals max ilość wyświetlanych logo i dziur 300
gl_polyoffset parametr tekstur 0.1
gl_flipmatrix parametr wyświetlania celownika przy 3Dfx 0
s_doppler włącza efekt świstu lecącej blisko rakiety 0.0
volume głośność 0.8
hisound jakość dźwięku 1=22kHz, 0=11kHz 1
bgmvolume obsługa CD audio 1
name określa nick Player
rate transfer serwrer-klient 2500
cl_updaterate uaktualnianie pakietów 20
cl_himodels wyższa jakość modeli graczy 0.0
cl_download_ingame możliwość ściągania plików z serwera 1
cl_allowdownload możliwość ściągania map i modeli 1
cl_allowupload możliwość wysyłania map i modeli 1
cl_cmdrate wysyłanie pakietów 30
lookstrafe włącza mouse strafing ('mlook' aktywne) 0.0
lookspring auto. centrowanie widoku ('mlook' n/a) 0.0
m_pitch prędkośc ruchu myszki up/down 0.022
m_filter "wygładzanie" ruchów myszy 0.0
sensitivity czułość myszki 3.0
joystick obsługa joystick-a 0.0
fastsprites mienia jakość dymu z granatów 0
hud_fastswitch szybka zmiana broni 0
hud_centerid wyświetla ID gracza 0
+jlook obracanie się przy pomocy joistick-a 1




    Plik konfiguracyjny moĹźna dowolnie modyfikować. Dotyczy to zarĂłwno zmieniania i wpisywania dodatkowych bindĂłw, jak i wprowadzainia zmian sterujących bezpośrednio grą. Ma to na celu dopasowania ustawień osobistych gracza jak i powoduje przyspieszenie gry kosztem np. jakości gafiki i vice versa. NaleĹźy jednak zachować szczegĂłlną ostroĹźność przy zmianach tego typu, wiele zmian bowiem jest uwaĹźane za oszustwa i wychwytywane przez programy antycziterskie zainstalowane na serwerze. PoniĹźsza tabelka umoĹźliwi wam "bezpieczne" zmiany powodujące przyspieszenie CS-a, wszak te kilka klatek na sekundę więcej jest dla nas bardzo istotne.


  fps_max Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciążenie procesora.   50
  mp_decals Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.   20
  cl_himodels Jakość wyświetlanych modeli. Niska przyspiesza działanie gry.   0
  gl_keeptjunctions Wypełnianie luk pomiędzy teksturami. 0 daje więcej fpsów.   0
  gl_clear Wypełnianie luk pomiędzy teksturami. 0 daje więcej fpsów.   0
  gl_cull Renderowanie tylko widocznych obiektów. Włączone przyspiesza działanie gry.   1
  gl_dither Włączanie rozmywania tekstur. Wygląda to nieco gorzej, ale gra działa szybciej.   1
  gl_lightholes Light holes. Ustawione na 0 daje więcej fpsów.   0
  gl_ztrick Dla posiadaczy kart graficznych voodoo 1/2/3. Włączone przyspiesza działanie gry. Posiadacze nowszych kart graficznych powinni ustawić ten parametr na 0.   1
  r_detailtextures Bardziej szczegółowe tekstury. Wyłączone pozwalają zaoszczędzić trochę RAMu.   0
  r_detailtextures-
supported
Jeśli lubisz tekstury odbijające światło zostaw ten parametr na 1. Wiecej fpsów uzyskasz jednak po jego wyłączeniu.   0
  r_mirroralpha Jeśli lubisz tekstury odbijające światło zostaw ten parametr na 1. Wiecej fpsów uzyskasz jednak po jego wyłączeniu.   0
  r_mmx Wsparcie dla technologii MMX. Dzisiaj prawie wszystkie procesory dysponują tą technologią, więc włączamy.   1
  violence_ablood Wyświetlanie krwi. Wyłączona krew zaoszczędzi kilka klatek.   0
  violence_hblood Wyświetlanie krwi. Wyłączona krew zaoszczędzi kilka klatek.   0
  violence_agibs Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji. Wyłączone dodaje fpsów.   0
  violence_hgibs Wyświetlanie resztek modeli po eksplozji. Wyłączone dodaje fpsów.   0
  precache Wydłużenie czasu ładowania gry w zamian za mniej doczytywania w czasie jej trwania.   1
  cl_shadows Cienie pod modelami graczy. Wyłączone przyspieszą działanie gry.   0
  cl_minmodels Ładowanie i pokazywanie przez grę tylko 4 modeli postaci zamiast 10. Oszczędza fpsy.   1
  voice_dsound Polepszenie jakości dźwięku voicecoma. Sugeruję wyłączenie dla uzyskania większej ilości fpsów.   0
  d_spriteskip Pomijanie sprite'ów. Im więcej sprite'ów wyłączymy tym więcej zasobów komputera pozostanie wolnych.   1
  fastsprites Jakość sprite'ów, np. gazu z granatu dymnego czy eksplozji. Im mniejsza tym szybciej gra będzie chodzić.   2
  gl_max_size Ilość pamięci RAM przeznaczona na tekstury. Zwalnia trochę jakże cennych zasobów systemu.   64
  gl_playermip Jakość modeli graczy. Zmniejszona pozwala zaoszczędzić kilka klatek.   2
  gl_picmip Ustawienie jakości renderowania. Wiadomo, im mniejsza jakość tym szybciej.   2
  gl_round_down Zmiana jakości tekstur. Pozwala na zaoszczędzenie kilku fpsów.   3
  gl_texturemode Wybór trybu renderowania. Bilinear jest szybszy, choć mniej ładny.   gl_near
est_mip
map_ne
arest
  cl_weather Efekty pogodowe (np. deszcz na mapce de_aztec). Wyłączone polepszają działanie gry.   0
  cd_fps Ilość testów przeprowadzanych przez program Cheating-Death. Im jest ich mniej tym gra działa szybciej.   1
  cl_corpsestay Czas znikania ciał "poległych w boju". Ciała znikające szybciej zwalniają część zasobów komputera.   1
  hpk_maxsize Ilość miejsca w pamięci, którą zajmuje plik "custom.hpk". Nie warto zaśmiecać RAMu prawie bezużytecznym plikiem.   1
  max_shells Ilość łusek widocznych po strzelaninie. Mniej łusek przyspiesza działanie gry.   1
  max_smokepuffs Ślady dymu na ścianach. Ustawienie 1 ograniczy je do minimum.   1
  cl_download_ingame Ściąganie niestandardowych log, dźwięków w trakcie gry. Wyłączone zmniejszy lagi.   0
  voice_enable Komunikacja głosowa. Wyłącz ją jeśli nie używasz mikrofonu i masz słabe łącze.   0
  voice_modenable Komunikacja głosowa. Wyłącz ją jeśli nie używasz mikrofonu i masz słabe łącze.   0
  cl_allowupload Wysyłanie własnych spray-log na serwer. Wyłączone minimalnie poprawi połączenie.   0


D Z I A Ł   P R O W A D Z Ą   -   M I E N T U S ^   &   Z S Z Y W A 3
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^