|
|
|
|
|
|
|
|
Święta Wielkanocne już praktycznie za nami - czas rodzinnych spotkań, podarków i pisanek dobiega niestety do końca. Ale czy to koniec prezentów? Okazuje się, że wcale nie. Z oficjalnych oświadczeń pracowników studia Valve wynika jednoznacznie, że już w tym tygodniu do użytku publicznego zostanie oddana beta wersja "uznanego" dotychczas modułu wykrywającego oszustów - VAC (Valve Anti-Cheat). Najnowsza wersja "Wacka" ma gwarantować niespotykane dotąd zabezpieczenia serwerów przed wszelkiej maści cheaterami. Zanim jednak zostanie ona wprowadzona na stałe, musi zostać przetestowana. Powszechnie wiadomo, że beta testy będą otwarte i każdy użytkownik, który zauważy luki w module, będzie mógł je raportować, tak aby mogły one zostać wyeliminowane przed oficjalnym debiutem "dwójki". Sami oszuści mają jeszcze czas, aby pozbyć się cheatów ze swoich dysków twardych. Jeśli tego nie zrobią i zostaną przyłapani na gorącym uczynku, "nagrodą" będzie dożywotnie zablokowanie ich kont w systemie Steam. Uczciwi gracze na razie mogą spać spokojnie i mieć nadzieję, że nowy VAC będzie działał o wiele sprawniej niż jego "dziurawy" poprzednik. |
Dnia wczorajszego pojawiła się kolejna aktualizacja systemu Steam. Ostatnimi czasy wszelkie update'y dedykowane były "silnikowi" Source i grze Counter-Strike: Source, tak jest i tym razem. Oto szczegółowy changelog: Counter-Strike: Source - Wprowadzono system zakupu ulubionych zestawów broni.
- Wprowadzono nazwy poszczególnych lokacji do rozmów głosowych.
- Poszczególne pliki związane z mapami niestandardowymi od teraz ładują się poprawnie.
- Naprawiono problem z dwukrotnym odtwarzaniem dźwięku podczas wybuchu granatu HE.
- Naprawiono cenę pistoletu Five-Seven, która różniła się od ceny wyświetlanej w 'buy menu'.
- Naprawiono problem związany z błednym wyświetlaniem niektórych elementów w menu HUD.
- Identyfikatory celu nie wyświetlają się już podczas działania komendy 'mp_fadetoblack'.
- Przy włączeniu polecenia 'mp_humanteam' gracze będą mogli przejść do trybu Spectactor.
- Pole zakładników w zdarzeniu 'hostage_rescued' jest od tej chwili wypełnione poprawnie.
- Zakładanie tłumika jest od tej chwili anulowane przy zmianie broni.
- Poprawiono kilka błędów na mapie cs_compound.
- Poprawiono wyświetlanie lokacji 'Hostage Rescue Zone' w rozmowach głosowych i pod radarem.
- Gracze mogą zmieniać swoje nicki w minimalnie dziesięciosekundowych odstępach czasowych i nie częściej niż pięć razy w ciągu dziesięciu minut.
- Komunikat 'Enemy Spotted' nie jest od tej chwili pokazywany graczom znajdującym się za zasłonami dymnymi.
- Efekty granatu FB nie mogą od tej chwili być ominięte poprzez wciskanie klawisza 'escape' lub wyłączanie menu HUD.
"Silnik" Source - Naprawiono manipulowanie nieszczelnościami w trybie VCR.
- Wprowadzono sprecyzowany komunikat błędu "silnika" przy próbie wyrenderowania zbyt wielu elementów w poszczególnych klatkach.
- Pliki dźwiękowe działają od tej chwili poprawnie, gdy znajdują się w spakowanych plikach.
|
W grudniu ubiegłego roku na łamach naszego serwisu pojawił się news, w którym informowaliśmy o ogłoszeniu przez firmę Valve Software konkursu na najlepszą mapę przeznaczoną dla moda Half-Life 2: DeathMatch. Nadszedł wreszcie czas rozwiązania konkursu i przedstawienia poszczególnych zwycięsców. Przypominam, że pierwsze miejsce premiowane było nagrodą w wysokości 5000 USD, zaś drugie i trzecie 3000 USD. Ponad to wyróżniona została także mapa DM_Avalon, autorstwa Michaela Vissera. Gratulujemy! |
Na łamach sieciowego serwisu Amped eSports ukazała się dość ciekawa recenzja kolejnego produktu przeznaczonego dla "profesjonalnych" graczy - słuchawek Icemat Siberia. Tekst traktujący o rzeczonym sprzęcie do najdłuższych nie należy, ale co najważniejsze nie jest napisany w sposób skomplikowany i nawet osoby słabo władające językiem angielskim powinny sobie poradzić z jego przeczytaniem. Recenzja z pewnością pomoże w decyzji osobom, które nadal się zastanawiają nad zakupem owego produktu. Cały artykuł znaleźć można tutaj. Tekst został także poparty zdjęciami i komentarzami użytkowników wspomnianego serwisu. Więcej informacji na temat słuchawek Icemat Siberia znaleźć można tutaj, a także tutaj. |
Firma Logitech - lider na światowym rynku myszek komputerowych - zapowiada, że już niedługo ma być dostępny w sklepach kolejny model ze słynnej serii MX. Sensor optyczny nowego gryzonia, opatrzonego tym razem numerem 518, może przechwytywać 5,8 megapikseli na sekundę, a dane do komputera przesyłane są w postaci 16 bitowej, a nie jak dotychczas 8 bitowej. Najciekawsza wydaje się możliwość zmiany czułości myszki podczas gry w zakresie od 400 do 1600 dpi. Mysz Logitech MX 518 ma być dostępna w Stanach Zjednoczonych i Europie w kwietniu, po sugerowanej cenie ok. 50$.
|
Prosto z ekipy "zaworowców" dotarła dość lakoniczna i uboga w szczegóły informacja na temat nowej mapy, która zostanie udostępniona prawdopodobnie w najbliższych tygodniach. Przedmiotowa plansza będzie nosić nazwę de_port i została zadedykowana grze Counter-Strike: Source. Na tym kończą się wszelkie informacje na ten temat. Aby pocieszyć wszelkich niepocieszonych tak zdawkową informacją odbiorców, udostępniony został odręczny szkic (plan) nowej mapy. |
Za nami kolejna aktualizacja systemu Steam. Tym razem zmiany nie były już kosmetyczne i w głównej mierze zostały dedykowane grze Counter-Strike: Source, "silnikowi" Source, a także pakietowi SDK. Changelog przedstawia się następująco: Counter-Strike: Source - Pozbyto się błędu, który umożliwiał przewidywanie ruchów graczy.
- Wyeliminowano możliwość chowania się wśród skał na mapie de_dust2.
- Na mapie de_train wprowadzono odpowiednie blokady uniemożliwiające graczom docieranie do niektórych miejsc.
- Usprawniono zachowanie botów na mapie cs_compaund.
"Silnik" Source (serwer gry) - Wprowadzono komendę "stats", dzięki której istnieje możliwość wyświetlania listy graczy, obecnego wykorzystania zasobów procesora i łącza.
- Poprawiono funkcjonowanie rcona w odniesieniu do ID żądań.
- Wprowadzono ogranicznik ilości zapytań UDP. Podobnie jak w grze Half-Life, ogranicznik kontrolowany jest wartościami cvars: "sv_max_queries_sec", "sv_max_queries_sec_global", oraz "sv_max_queries_window".
- Usunięto komendę "sv_allowlocalquery".
|
Za sprawą kilku ambitnych osób reprezentujących internetowy serwis Punk Ass Fraggers, stworzony został bardzo interesujący map pack, składający się ze wszystkich wydanych do chwili obecnej map dedykowanych grze Counter-Strike: Source. Oficjalnie nadano mu nazwę The PAF CSS "Missing Maps" Map Pack. Niejednokrotnie bywa tak, że mapa wydana bez większych fajerwerków bije na głowę wydania oficjalne, publikowane przez system Steam, odpowiednio nagłośnione i rekomendowane przez firmę Valve Software. Autorzy tego pakietu jako cel postawili sobie przekazanie graczom jak najlepszych konwersji map standardowych, a także takich, które nie zostały opublikowane oficjalnie. Map pack zawiera w sumie 10 map (w nawiasach znajdują się nazwy autorskie): - cs_assault (cs_assault_tankfinal),
- cs_backalley (cs_backalley_2005f),
- cs_docks (cs_docks_djfinal),
- cs_mansion,
- cs_militia (cs_militia_tm1),
- cs_siege (cs_siege_sp),
- de_nuke (de_go_nuke),
- de_inferno,
- de_train (de_train_2k5),
- de_vertigo (de_vertigo_css_r6).
"Missing Maps" Map Pack jest do pobrania stąd. |
Dopiero co mój redakcyjny kolega PADI przedstawił Wam jeden z najnowszych mod-ów dedykowanych grze Half-Life 2 - Capture The Flag, a na łamach serwisu Half-Life Fallout została zaanonsowana kolejna modyfikacja. Tym razem będzie to produkt zrobiony wyłącznie przez amatorów i z pewnością nie zostanie prędko zatwierdzony przez włodarzy Valve Software, ale bardzo możliwe, że zdobędzie olbrzymią popularność wśród graczy i to jest najważniejsze. Rzeczona produkcja została nazwana Rogue Threat i w istocie będzie zupełnie "osobnym" dodatkiem. Nie będzie nam tym razem dane przejmowanie flagi, czy bieganie wraz z dziesięcioma kolegami po znanych z Half-Life'a 2 lokacjach i ciskanie w siebie nawzajem muszlami klozetowymi. "Groźba Łobuza" oferować będzie całkowicie oryginalny scenariusz, złożony z jedenastu misji. Autorzy postanowili, że inicjatywa nie będzie już należała do dzielnego doktora Gordona Freemana, a do "szeregowego" opozycjonisty - Riona Abotta - żołnierza Kombinatu, który z bliżej nieznanych przyczyn postanowił wesprzeć doktora w jego działaniach. Tyle wiadomo na chwilę obecną. Modyfikacja zaoferuje graczom bardzo bogatą oprawę audio-wizualną, która podobno śmiało będzie mogła konkurować z pierwowzorem, wykreowanym przez profesjonalistów z Valve Software. Więcej informacji na ten temat znaleźć można tutaj. |
Niedawno powstał nowy mod do Half-Life`a 2 oferujący rozgrywkę w popularnym trybie Capture The Flag. Niezorientowanym wyjaśniam, że w CTF zadaniem każdej z drużyn jest przejęcie flagi umieszczonej w bazie przeciwników i dostarczenie jej do własnego spawn-pointa. HL2 jak dotąd zrobił większe zamieszanie w świecie gier komputerowych przed premierą, niż po niej. Wielu graczy zawiodło się kontynuacją "okresu połowicznego rozkładu". Być może sytuacja ta zmieni się dzięki nowym modom i dodatkom. Dostępna jest już wersja Beta 1.1 oferująca liczne poprawki i nową mapę. HL2:CTF można ściągnąć bezpośrednio stąd, a po więcej informacji zapraszam na oficjalną stronę gry.
|
Ubiegłej nocy (strefa czasowa CET) wydana została bardzo niewielka aktualizacja dedykowana "silnikowi" Source. Sam update wygląda kosmetycznie, ale naprawia bardzo irytujący błąd związany z przeglądarką serwerów wbudowaną w system Steam. Konkretnie chodzi o naprawienie wspomnianej przeglądarki, która do tej pory nie pokazywała listy ulubionych serwerów w czasie gry. Rzecz jasna update zostanie automatycznie pobrany po zrestartowaniu Steama. |
|
|
|
|