Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Wesołych Świąt
      Unimatrix Zero powró...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powrót do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesicy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju 8035 dni
 
 
13-05-2004 Nowe trailery Half-Life 2 & Counter-St... Dragunov
12
11-11-2003 Skinpack prosto z Weapon-Hacks Dragunov
19
04-06-2004 Counter-Strike CZ 1.2 rain
18
16-11-2004 Powrót do Black Mesa, czyli polska pr... Dragunov
11
16-10-2004 Jak być dobrym newsmanem i nie tylko VERNOM
13
 
Beta testy VAC 2.0 już w tym tygodniu
Monday, 28 March 2005 - 22:11
Dragunov
 
Święta Wielkanocne już praktycznie za nami - czas rodzinnych spotkań, podarków i pisanek dobiega niestety do końca. Ale czy to koniec prezentów? Okazuje się, że wcale nie.

Z oficjalnych oświadczeń pracowników studia Valve wynika jednoznacznie, że już w tym tygodniu do użytku publicznego zostanie oddana beta wersja "uznanego" dotychczas modułu wykrywającego oszustów - VAC (Valve Anti-Cheat).

Najnowsza wersja "Wacka" ma gwarantować niespotykane dotąd zabezpieczenia serwerów przed wszelkiej maści cheaterami. Zanim jednak zostanie ona wprowadzona na stałe, musi zostać przetestowana. Powszechnie wiadomo, że beta testy będą otwarte i każdy użytkownik, który zauważy luki w module, będzie mógł je raportować, tak aby mogły one zostać wyeliminowane przed oficjalnym debiutem "dwójki".

Sami oszuści mają jeszcze czas, aby pozbyć się cheatów ze swoich dysków twardych. Jeśli tego nie zrobią i zostaną przyłapani na gorącym uczynku, "nagrodą" będzie dożywotnie zablokowanie ich kont w systemie Steam. Uczciwi gracze na razie mogą spać spokojnie i mieć nadzieję, że nowy VAC będzie działał o wiele sprawniej niż jego "dziurawy" poprzednik.
 
 
::::: Komentarze [ 7 ] :::::
 
Update Steama
Friday, 25 March 2005 - 16:55
Dragunov
 
Dnia wczorajszego pojawiła się kolejna aktualizacja systemu Steam. Ostatnimi czasy wszelkie update'y dedykowane były "silnikowi" Source i grze Counter-Strike: Source, tak jest i tym razem.

Oto szczegółowy changelog:

Counter-Strike: Source

  • Wprowadzono system zakupu ulubionych zestawów broni.
  • Wprowadzono nazwy poszczególnych lokacji do rozmów głosowych.
  • Poszczególne pliki związane z mapami niestandardowymi od teraz ładują się poprawnie.
  • Naprawiono problem z dwukrotnym odtwarzaniem dźwięku podczas wybuchu granatu HE.
  • Naprawiono cenę pistoletu Five-Seven, która różniła się od ceny wyświetlanej w 'buy menu'.
  • Naprawiono problem związany z błednym wyświetlaniem niektórych elementów w menu HUD.
  • Identyfikatory celu nie wyświetlają się już podczas działania komendy 'mp_fadetoblack'.
  • Przy włączeniu polecenia 'mp_humanteam' gracze będą mogli przejść do trybu Spectactor.
  • Pole zakładników w zdarzeniu 'hostage_rescued' jest od tej chwili wypełnione poprawnie.
  • Zakładanie tłumika jest od tej chwili anulowane przy zmianie broni.
  • Poprawiono kilka błędów na mapie cs_compound.
  • Poprawiono wyświetlanie lokacji 'Hostage Rescue Zone' w rozmowach głosowych i pod radarem.
  • Gracze mogą zmieniać swoje nicki w minimalnie dziesięciosekundowych odstępach czasowych i nie częściej niż pięć razy w ciągu dziesięciu minut.
  • Komunikat 'Enemy Spotted' nie jest od tej chwili pokazywany graczom znajdującym się za zasłonami dymnymi.
  • Efekty granatu FB nie mogą od tej chwili być ominięte poprzez wciskanie klawisza 'escape' lub wyłączanie menu HUD.

"Silnik" Source

  • Naprawiono manipulowanie nieszczelnościami w trybie VCR.
  • Wprowadzono sprecyzowany komunikat błędu "silnika" przy próbie wyrenderowania zbyt wielu elementów w poszczególnych klatkach.
  • Pliki dźwiękowe działają od tej chwili poprawnie, gdy znajdują się w spakowanych plikach.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Rozwiązanie konkursu Valve Software
Tuesday, 22 March 2005 - 16:26
Dragunov
 

W grudniu ubiegłego roku na łamach naszego serwisu pojawił się news, w którym informowaliśmy o ogłoszeniu przez firmę Valve Software konkursu na najlepszą mapę przeznaczoną dla moda Half-Life 2: DeathMatch.

Nadszedł wreszcie czas rozwiązania konkursu i przedstawienia poszczególnych zwycięsców. Przypominam, że pierwsze miejsce premiowane było nagrodą w wysokości 5000 USD, zaś drugie i trzecie 3000 USD.

Ponad to wyróżniona została także mapa DM_Avalon, autorstwa Michaela Vissera.

Gratulujemy!       

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Złoto dla Team Pentagram!
Sunday, 13 March 2005 - 15:15
PADI
 

Rozgrywki Counter-Strike`a 1.6 w ramach World Cyber Games 2005: Samsung Euro Championship dobiegły końca. Turniej rozgrywany był systemem Double Elimination. Polskę reprezentował znany wszystkim klan Team Pentagram, w składzie: TaZ, LUq, napalm, Neo oraz zibi. Nasi rodacy przez trzy kolejne dni turnieju systematycznie pokonywali wszystkich przeciwników, aż dotarli do finału, w którym zmierzyli się z Duńczykami z klanu SK-Gaming i pokonali ich 16:11, zdobywając w ten sposób złoto i skromną nagrodę pieniężną - 15.000 €. Drugie miejsce wywalczył wspomniany klan  SK-Gaming, a trzecie ALTERNATE aTTaX.

Chłopakom z Team Pentagram serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów na międzynarodowej arenie Counter-Strike`a!

 
 
::::: Komentarze [ 8 ] :::::
 
Icemat Siberia - recenzja
Sunday, 13 March 2005 - 13:23
PADI
 
Na łamach sieciowego serwisu Amped eSports ukazała się dość ciekawa recenzja kolejnego produktu przeznaczonego dla "profesjonalnych" graczy - słuchawek Icemat Siberia. Tekst traktujący o rzeczonym sprzęcie do najdłuższych nie należy, ale co najważniejsze nie jest napisany w sposób skomplikowany i nawet osoby słabo władające językiem angielskim powinny sobie poradzić z jego przeczytaniem.

Recenzja z pewnością pomoże w decyzji osobom, które nadal się zastanawiają nad zakupem owego produktu. Cały artykuł znaleźć można tutaj. Tekst został także poparty zdjęciami i komentarzami użytkowników wspomnianego serwisu.

Więcej informacji na temat słuchawek Icemat Siberia znaleźć można tutaj, a także tutaj.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Logitech MX 518 już w kwietniu
Sunday, 13 March 2005 - 13:23
PADI
 
Firma Logitech - lider na światowym rynku myszek komputerowych - zapowiada, że już niedługo ma być dostępny w sklepach kolejny model ze słynnej serii MX. Sensor optyczny nowego gryzonia, opatrzonego tym razem numerem 518, może przechwytywać 5,8 megapikseli na sekundę, a dane do komputera przesyłane są w postaci 16 bitowej, a nie jak dotychczas 8 bitowej. Najciekawsza wydaje się możliwość zmiany czułości myszki podczas gry w zakresie od 400 do 1600 dpi. Mysz Logitech MX 518 ma być dostępna w Stanach Zjednoczonych i Europie w kwietniu, po sugerowanej cenie ok. 50$.
 
 
::::: Komentarze [ 7 ] :::::
 
Zbliża się premiera mapy de_port
Saturday, 12 March 2005 - 14:33
Dragunov
 
Prosto z ekipy "zaworowców" dotarła dość lakoniczna i uboga w szczegóły informacja na temat nowej mapy, która zostanie udostępniona prawdopodobnie w najbliższych tygodniach.

Przedmiotowa plansza będzie nosić nazwę de_port i została zadedykowana grze Counter-Strike: Source. Na tym kończą się wszelkie informacje na ten temat. Aby pocieszyć wszelkich niepocieszonych tak zdawkową informacją odbiorców, udostępniony został odręczny szkic (plan) nowej mapy.

                                                                

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Steam update'owany
Saturday, 12 March 2005 - 01:48
Dragunov
 
Za nami kolejna aktualizacja systemu Steam. Tym razem zmiany nie były już kosmetyczne i w głównej mierze zostały dedykowane grze Counter-Strike: Source, "silnikowi" Source, a także pakietowi SDK.

Changelog przedstawia się następująco:

Counter-Strike: Source

  • Pozbyto się błędu, który umożliwiał przewidywanie ruchów graczy.
  • Wyeliminowano możliwość chowania się wśród skał na mapie de_dust2.
  • Na mapie de_train wprowadzono odpowiednie blokady uniemożliwiające graczom docieranie do niektórych miejsc.
  • Usprawniono zachowanie botów na mapie cs_compaund.

"Silnik" Source (serwer gry)

  • Wprowadzono komendę "stats", dzięki której istnieje możliwość wyświetlania listy graczy, obecnego wykorzystania zasobów procesora i łącza.
  • Poprawiono funkcjonowanie rcona w odniesieniu do ID żądań.
  • Wprowadzono ogranicznik ilości zapytań UDP. Podobnie jak w grze Half-Life, ogranicznik kontrolowany jest wartościami cvars: "sv_max_queries_sec", "sv_max_queries_sec_global", oraz "sv_max_queries_window".
  • Usunięto komendę "sv_allowlocalquery".
 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
"Missing Maps" Map Pack
Monday, 7 March 2005 - 01:39
Dragunov
 
Za sprawą kilku ambitnych osób reprezentujących internetowy serwis Punk Ass Fraggers, stworzony został bardzo interesujący map pack, składający się ze wszystkich wydanych do chwili obecnej map dedykowanych grze Counter-Strike: Source. Oficjalnie nadano mu nazwę The PAF CSS "Missing Maps" Map Pack.

Niejednokrotnie bywa tak, że mapa wydana bez większych fajerwerków bije na głowę wydania oficjalne, publikowane przez system Steam, odpowiednio nagłośnione i rekomendowane przez firmę Valve Software. Autorzy tego pakietu jako cel postawili sobie przekazanie graczom jak najlepszych konwersji map standardowych, a także takich, które nie zostały opublikowane oficjalnie.

Map pack zawiera w sumie 10 map (w nawiasach znajdują się nazwy autorskie):

  • cs_assault (cs_assault_tankfinal),
  • cs_backalley (cs_backalley_2005f),
  • cs_docks (cs_docks_djfinal),
  • cs_mansion,
  • cs_militia (cs_militia_tm1),
  • cs_siege (cs_siege_sp),
  • de_nuke (de_go_nuke),
  • de_inferno,
  • de_train (de_train_2k5),
  • de_vertigo (de_vertigo_css_r6).

"Missing Maps" Map Pack jest do pobrania stąd.

 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Half-Life 2: Rogue Threat
Saturday, 5 March 2005 - 01:40
Dragunov
 

Dopiero co mój redakcyjny kolega PADI przedstawił Wam jeden z najnowszych mod-ów dedykowanych grze Half-Life 2 - Capture The Flag, a na łamach serwisu Half-Life Fallout została zaanonsowana kolejna modyfikacja. Tym razem będzie to produkt zrobiony wyłącznie przez amatorów i z pewnością nie zostanie prędko zatwierdzony przez włodarzy Valve Software, ale bardzo możliwe, że zdobędzie olbrzymią popularność wśród graczy i to jest najważniejsze.

Rzeczona produkcja została nazwana Rogue Threat i w istocie będzie zupełnie "osobnym" dodatkiem. Nie będzie nam tym razem dane przejmowanie flagi, czy bieganie wraz z dziesięcioma kolegami po znanych z Half-Life'a 2 lokacjach i ciskanie w siebie nawzajem muszlami klozetowymi.

"Groźba Łobuza" oferować będzie całkowicie oryginalny scenariusz, złożony z jedenastu misji. Autorzy postanowili, że inicjatywa nie będzie już należała do dzielnego doktora Gordona Freemana, a do "szeregowego" opozycjonisty - Riona Abotta - żołnierza Kombinatu, który z bliżej nieznanych przyczyn postanowił wesprzeć doktora w jego działaniach. Tyle wiadomo na chwilę obecną. Modyfikacja zaoferuje graczom bardzo bogatą oprawę audio-wizualną, która podobno śmiało będzie mogła konkurować z pierwowzorem, wykreowanym przez profesjonalistów z Valve Software. Więcej informacji na ten temat znaleźć można tutaj.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Half-Life 2: Capture The Flag
Friday, 4 March 2005 - 17:02
PADI
 
Niedawno powstał nowy mod do Half-Life`a 2 oferujący rozgrywkę w popularnym trybie Capture The Flag. Niezorientowanym wyjaśniam, że w CTF zadaniem każdej z drużyn jest przejęcie flagi umieszczonej w bazie przeciwników i dostarczenie jej do własnego spawn-pointa. HL2 jak dotąd zrobił większe zamieszanie w świecie gier komputerowych przed premierą, niż po niej. Wielu graczy zawiodło się kontynuacją "okresu połowicznego rozkładu". Być może sytuacja ta zmieni się dzięki nowym modom i dodatkom. Dostępna jest już wersja Beta 1.1 oferująca liczne poprawki i nową mapę. HL2:CTF można ściągnąć bezpośrednio stąd, a po więcej informacji zapraszam na oficjalną stronę gry.


 
 
 
::::: Komentarze [ 5 ] :::::
 
Mini update "silnika" Source
Tuesday, 1 March 2005 - 14:07
Dragunov
 

Ubiegłej nocy (strefa czasowa CET) wydana została bardzo niewielka aktualizacja dedykowana "silnikowi" Source. Sam update wygląda kosmetycznie, ale naprawia bardzo irytujący błąd związany z przeglądarką serwerów wbudowaną w system Steam. Konkretnie chodzi o naprawienie wspomnianej przeglądarki, która do tej pory nie pokazywała listy ulubionych serwerów w czasie gry.

Rzecz jasna update zostanie automatycznie pobrany po zrestartowaniu Steama.

 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^