|
|
 |
 |
|
W dniu 23. listopada br. na łamach naszego serwisu wspomniałem o pierwszej poprawce dedykowanej grze Half-Life 2 (patrz news "Pierwsza łatka do Half-Life'a 2 dziś wieczorem"). Minęło kilka dni i ów "patch" został opublikowany. Jak widać słowo "patch" występuje w cudzysłowiu i nie jest to bez znaczenia, bowiem ta forma pomocy oferowana przez zespół Valve Software w żaden sposób tradycyjnego patcha, czy jak kto woli łatki nie przypomina. Tym razem obejdzie się bez pobierania i instalowania czegokolwiek. Pracownicy studia Valve postanowili zaradzić problemowi poprzez opublikowanie poradnika, który znaleźć można na oficjalnej stronie Steama. Forma pomocy nie ma tu większeo znaczenia, liczy się efekt. Mam nadzieję, że poradnik napisany przez - jakby nie było - fachowców pomoże graczom ciągle borykającym się z tym problemem. |
Na łamach serwisu Gotfrag ukazał się ciekawy i, co ważniejsze, przydatny artykuł. Traktuje on o konfigu w Counter-Strike: Source i zmianach, które można do niego wprowadzić, żeby gra chodziła szybciej, płynniej i po prostu lepiej. Artykuł jest podzielony na dwie części: pierwsza opisuje parametry sieciowe (netcode), a druga zawiera komendy wpływające na jakość wyświetlanej grafiki i tym samym ilość klatek na sekundę. Zapraszam do czytania i eksperymentowania. |
To swoisty precedens. Pierwszy raz w dziejach firma Valve Software dotrzymała słowa i realizuje z powodzeniem swoją antypiracką kampanię, polegającą głównie na karaniu posiadaczy nielegalnej wersji gry Half-Life 2. Niedawno opublikowana w Sieci niedziałająca wersja HL'a 2 zwabiła wielu amatorów piractwa, których namierzyli pracownicy studia Valve. Procedura postępowania w przypadku wykrycia nielegalnej kopii była znana praktycznie od momentu rynkowego debiutu gry, a jednak znaleźli się osobnicy wierzący w swą nienaruszalność. Ich złudzenia szybko rozwiano i zostali "nagrodzeni" zbanowaniem konta w systemie Steam. Ogółem zablokowano około 20.000 kont osób posługujących się pirackim CD-KEY'em (5J52E-FVKXV-882FQ-YJXRQ-DOD98). W najbliższym czasie pojawi się mini-patch o nazwie securROM, który umożliwi posiadaczom edycji CD i DVD gry swobodną rozgrywkę (wcześniej byli zablokowani zbyt dużą ilością zabezpieczeń). Ponadto, z pirackiego kręgu na bieżąco będą usuwane kolejne osoby, zaś w kodzie źródłowym gry mają systematycznie pojawiać się stosowne poprawki. |
Nie tak dawno temu informowałem o zamieszaniu związanym z pojawieniem się kilku bardzo "użytecznych" programów, za pomocą których odblokowanie gry Half-Life 2 jeszcze przed jej rynkową premierą miało stać się możliwe. Oferta zwabiła wielu niecierpliwych graczy, a cena którą przyszło im zapłacić za swe błędy była wysoka. Na tym się jednak nie skończyło. Po premierze HL'a 2 "życzliwi" Internauci znów postanowili wyciągnąć swe "pomocne" dłonie w kierunku graczy i wymyślili nowy sposób na przejmowanie kont użytkowników systemu Steam. Od kilku dni wiele osób otrzymuje e-maile wysyłane podobno przez pracowników firmy Valve Software. Treść takiego elektronicznego listu wygląda następująco: "Dear Steam User, In order to continue using Steam you must validate your account by forwarding this message to Steam-validation@mail.com. You must include your account information in this format in the message: Username: (your Steam username) E-Mail: (the email you registered your account to.) Password: (the password you used to log in to your Steam account.) Our database will be formatted soon, due to some damage caused by some users. We will need to record our active users and add them to our database once again. You must validate your account within 30 days or eles your account will get closed. Thank you for your co-operation, Best regards, Steam account Managing Team." Nie trzeba chyba kolejny raz pisać, że jest to zwykłe oszustwo, mające na celu wyłudzenie poufnych danych i przejęcie konta systemu Steam. Nie należy też dawać wiary w adres nadawcy (accounts@steampowered.com). Osobiście ciekaw jestem na co jeszcze stać osobników posługujących się takimi metodami. |
Prawdopodobnie jeszcze dzisiejszego wieczoru pojawi się pierwszy patch przeznaczony dla gry Half-Life 2. Informację taką potwierdził przedstawiciel studia Valve - Erik Johnson. Programiści z Valve Software znaleźli w grze poważny błąd, charakteryzujący się spadkiem liczby klatek animacji podczas skręcania w korytarzach, lub wchodzeniu na nowe terytoria. Usterce towarzyszy zapętlenie się dźwięku i to właśnie dzięki temu ostatniemu czynnikowi zwrócono uwagę na problem. Biorąc pod uwagę, że rozgrywka w Half-Life 2 jest wyjątkowo płynna, tego typu błędy mogą doprowadzić graczy do prawdziwej frustracji. |
Od rynkowej premiery gry Half-Life 2 minęły zaledwie cztery dni. Emocje nie opadły jeszcze do końca, a studio Valve Software znów dało znać o sobie. Tym razem postraszono delikwentów, którzy mają zamiar pobrać kopię gry z nie do końca legalnego źródła. Okazuje się, że firma Valve Software przygotowała i opublikowała w Internecie swoją własną piracką kopię gry Half-Life 2. Dzięki temu możliwe staje się śledzenie użytkowników nielegalnej kopii gry, usuwanie ich kont, a na dokładkę masowe banowanie numerów IP, służących do łączenia z systemem Steam. Powyższa wiadomość jest o tyle wiarygodna, że potwierdza ją sam Gabe Newell. W chwili obecnej trwa proces namierzania użytkowników, a już wkrótce rozpocznie się masowe zamykanie kont. |
Całkiem niedługo, bo już 14. grudnia, w Los Angeles, odbędzie się impreza The 2004 SpikeTV Video Game Awards. Galę zaszczycą swą obecnością zespoły muzyczne SUM 41 oraz The Doors, a głównym gospodarzem będzie sam Snoop Dogg. Na owej imprezie oczywiście będzie prezentowany (i oceniany) także największy hit bieżącego roku - Half-Life 2. Gra została nominowana w pięciu kategoriach: - Gra roku 2004
- Najlepsza gra FPP\akcji
- Najlepsza gra na platformÄ™ PC
- Gra z najlepszÄ… grafikÄ…
- Gra wykorzystujÄ…ca najlepsze rozwiÄ…zania technologiczne
|
Medal ma zawsze dwie strony - tego starego powiedzenia trudno nie rozumieć. RozumiejÄ… je zapewne wszyscy nabywcy Å›wieżutkiego Half-Life'a 2, a szczególnie ci, którzy swoje podzespoÅ‚y komputerowe modernizowali już dość dawno temu. Z jednej strony otrzymali dziÅ› oni produkt oczekiwany od bardzo dawna, z drugiej mogÄ… czuć siÄ™ dość zawiedzeni jego wymaganiami sprzÄ™towymi. Skoro nadeszÅ‚a nowa era w Å›wiecie rozrywki komputerowej, logicznym jest, że wymagania sprzÄ™towe nowej generacji gier także sporo siÄ™ podniosÅ‚y. JeÅ›li ktoÅ› ma jakieÅ› wÄ…tpliwoÅ›ci, czy na jego sprzÄ™cie Half-Life 2 bÄ™dzie dziaÅ‚ać poprawnie, może rzucić okiem na najnowszÄ… propozycjÄ™ firmy AlienWare – wiodÄ…cego producenta ultra-nowoczesnych komputerów, przeznaczonych głównie dla graczy i to raczej hardcore'owych. "Aurora City 17" - tak nazywa siÄ™ maszyna przeznaczona specjalnie do zabawy w Half-Life 2. ZostaÅ‚a skonfigurowana wedÅ‚ug wytycznych zespoÅ‚u Valve Software i zawiera m.in. procesor AMD Athlon 64 FX-55 oraz kartÄ™ graficznÄ… ATi Radeon X800XT. Wizerunek tego zabójczo wyglÄ…dajÄ…cego komputera możecie podziwiać poniżej. Szkoda jedynie, że cena tego potwora także jest zabójcza dla przeciÄ™tnego gracza.                     |
Koniec wyczekiwania, niepewności, rozczarowań i złości. Nadszedł dzień, który przejdzie do historii rozrywki komputerowej jako ten, w którym ukazała się jedna z najwspanialszych gier wszechczasów. Ta, która będzie stanowiła wyznacznik jakości, zaawansowania technologicznego, realizmu, klimatu, fabuły, a przede wszystkim grywalności. Wyznacznik ten stanie się pierwowzorem i standardem godnym naśladowania, a tym samym świat gier komputerowych już nigdy nie będzie taki sam. Wraz z premierą Half-Life'a 2 gracze doświadczą czegoś, o czym do tej pory mogli tylko marzyć. Dziś ich marzenia staną się jawą. Trudno przypomnieć sobie czasy, w których królowała pierwsza odsłona Half-Life'a, ale z niezwykłą łatwością pojawia się w umyśle wspomnienie tamtego specyficznego klimatu, niezwykłości, interesującej i wciągającej historii dr Gordona Freemana. Choć na łamach naszego serwisu pisałem tak wiele różnych informacji na temat "dwójki", to sam nie mogę uwierzyć, że dziś ponownie wcielę się w postać dobrze mi znaną i na nowo rozpocznie się w moim życiu (życiu gracza) etap poznawania bardziej dojrzałego, pięknego i jeszcze bardziej niebezpiecznego świata - świata Half-Life'a 2. Stukając palcami obu dłoni w klawiaturę, pisząc wyrazy i układając zdania, co chwilę spoglądam na kolekcję moich gier. Wśród nich jest wiele takich, o których trudno mi zapomnieć i wiąrzę z nimi bardzo pozytywne wspomnienia. Wśród tej elity, która dumnie prezentuje się na półce znajduje się Half-Life. Jest tam od sześciu lat. Jest, był i będzie ze mną w chwilach dobrych i złych, radosnych i smutnych. Gra niczym przyjaciel, która na każde moje skinienie palca zabierała mnie do swojego świata. Takich przyjaciół się szanuje i żywię głęboką nadzieję, że Half-Life 2 także stanie się moim serdecznym przyjacielem i zajmnie godne miejsce wśród mojej bogatej kolekcji gier. Po moim wstępie, pozwolę sobie jeszcze zacytować słowa polskiego dystrybutora HL 2 - firmy Nicolas Games, który z okazji premiery wystosował następujące oświadczenie prasowe: "Nadszedł kres niecierpliwego oczekiwania całego świata miłośników gier na największą premierę ostatnich lat. Dziś Half-Life 2 trafił do sklepów. Dzięki wytężonej i mozolnej pracy całego zespołu Nicolas Games, w naszym kraju gra ukazała się równocześnie z jej światową premierą. Dlatego nasi gracze mogą już teraz wejść w skórę Gordona Freemana i przeżyć największą przygodę w dziejach komputerowej rozrywki. Half-Life 2 wydany przez Nicolas Games to prawdziwa rewolucja zarówno na rynku światowym jak i na rynku polskim. Kontynuacja NAJLEPSZEJ GRY WSZECHCZASÓW NA KOMPUTERY OSOBISTE (według prestiżowego magazynu PC Gamer) umożliwi graczom wejście w świat, w którym ich obecność będzie miała wpływ na całe fizyczne otoczenie oraz emocje nieprzyjaciół i sojuszników. Jako Gordon Freeman, ponownie chwycicie za łom i uratujecie świat przed złem uwolnionym w Black Mesa. Pamiętajcie: liczy na Was wielu ludzi. Cyfrowi Aktorzy: Zaawansowana technologia animacji komputerowej pozwoliła stworzyć najbardziej dopracowane postaci, jakie kiedykolwiek pojawiły się w grze komputerowej. Zaawansowana SI: Sojusznicy i wrogowie oceniają zagrożenia, wykorzystują teren, a jako broni używają wszystkiego, co znajduje się w zasięgu ręki. Powalająca grafika: Niesamowite efekty specjalne budują niewiarygodnie realistyczną atmosferę. Realistyczna Fizyka: Wszystkie przedmioty, od kamieni, aż po ciężarówki, zachowują się zgodnie z prawami grawitacji, tarcia i bezwładności. Half-Life 2 to jedyna gra zasługująca na miano produktu XXI wieku, dystansuje konkurencję nie tylko jakością i grywalnością." |
Druga część Half-Life'a pojawi się za zaledwie 5 dni (licznik nieustannie odmierzający czas pozostały do 16. listopada znajduje się na stronie polskiego dystrybutora tej gry - firmy Nicolas Games). Tymczasem w Internecie coraz częściej napotkać można różnorakie programy umożliwiające rzekomo odblokowanie "steamowej" wersji Half-Life'a 2. Niektórzy gracze z trudem powstrzymują swe odruchy i pobierają owe "dzieła", ślepo wierząc, że rzeczywiście będą mogli już rozpocząć grę. Nic bardziej mylnego. Programy nazwane odpowiednio "hl2unlock.exe", lub "rft-hl2u.exe", to konie trojańskie, czekające tylko na jakąś naiwną ofiarę. Po uruchomieniu takiego pliku użytkownik proszony jest o podania swojego loginu i hasła do Steama. Jeżeli to zrobi i potwierdzi wpisane przez siebie dane, trojan prześle je do swojego twórcy. Nie trzeba chyba pisać co to oznacza. Niektórym rzeczywiście się spieszy, ale to chyba nie powód, aby dzielić się z kimś swoimi poufnymi danymi. Do premiery HL'a 2 pozostało już naprawdę niewiele czasu i do tej chwili należy powstrzymać się przed tym, co oferują "życzliwi" Internauci. |
Wczoraj system Steam doczekał się kolejnej aktualizacji. Jest to już trzeci update w przeciągu dwóch tygodni, jednak w odróżnieniu od poprzednich wprowadza on dość istotne zmiany, które z pewnością przydadzą się jego użytkownikom w praktyce. Oto nowości: - Możliwość wykonania kopii* zapasowej gry Half-Life 2,
- Wprowadzenie możliwości zakupu gier rozpowszechnianych przez Steama za pomocą kart płatniczych American Express, Discover, a także JCB.
* O możliwoÅ›ci wykonania wspomnianego backupa poinformowali niedawno dwaj pracownicy studia Valve - Doug Lombardi oraz Taylor Herman. Każdy posiadacz gry Half-Life 2, który nabÄ™dzie jÄ… poprzez system Steam, bÄ™dzie mógÅ‚ wykonać jednÄ… kopiÄ™ zapasowÄ… programu na CD, bÄ…dź też DVD. OczywiÅ›cie – w trosce o legalne rozpowszechnianie gry – nie bÄ™dzie możliwoÅ›ci zwykÅ‚ego wypalania pÅ‚ytek. Użytkownicy dostanÄ… możliwość stworzenia automatycznie rozpakowujÄ…cego siÄ™ archiwum, które zawierać bÄ™dzie najważniejsze pliki z grÄ…. |
Czytając najnowsze doniesienia pochodzące ze studia Valve, na usta przychodzą słowa znanej niegdyś piosenki, noszącej tytuł "Umówiłem się z nią na dziewiątą". Dla tych, którzy nie pamiętają, lub nie znają - ów utwór Władysława Spielmana z początków Drugiej Wojny Światowej został przypomniany w filmie "Pianista" (reż. Roman Polański). Wszystko wskazuje na to, że i nam przyjdzie "umówić się" z grą Half-Life 2 na godzinę dziewiątą. Przedstawiciele Valve Software postanowili wydać wspomnianą grę nie tylko tego samego dnia (16. listopada) na całym świecie, ale dodatkowo o tej samej godzinie! O ile czasowe "zgranie" pobierania gry poprzez system Steam nie jest wielkim problemem, o tyle skoordynowanie światowej premiery sklepowej jest zadaniem dość trudnym. Informacja ta została wysnuta na podstawie czasu wydania gry w Danii, ustalonego na godzinę 9:00 (według danych udostępnionych przez tamtejszy oddział Vivendi Universal Games), co dokładnie odpowiada północy z 15. na 16. listopada w Seattle, gdzie mieści się siedziba studia Valve. Trzeba przyznać, że plan jest dość ambitny, ale znając historię (zwaną nauczycielką życia), należy liczyć się z pewnymi utrudnieniami w jego realizacji. Pozwalam sobie zauważyć, że nawet jeśli premiera "pudełkowej" wersji gry, na którą czeka się już tak długo, nie będzie miała miejsca punkt 9:00 na całym globie ziemskim, to kilka godzin, lub w gorszym przypadku, dni opóźnienia nikomu nie zrobi raczej różnicy. |
W sieci pojawiła się pierwsza, nadal niepełna, wersja pakietu SDK (Software Development Kit, znanego także jako Source Software Developer's Kit). Aplikacja ta umożliwia wszechstronne modyfikowanie, a także tworzenie zupełnie nowych elementów przeznaczonych dla gier oparych na autorskim silniku Valve Software - Source. Jak wspomniałem na początku, obecnie dostępna jest jedynie wersja demonstracyjna, pełny pakiet będzie dostępny niedługo po oficjalnym rynkowym debiucie gry Half-Life 2.
Obecnie dostępny SDK zawiera w sobie następujące narzędzia:
Hammer, Source Model Viewer, a także XSI EXP. Finalny produkt zostanie rozszerzony o kolejne elementy, takie jak: Face Poser, Scene Manager, kilka mniejszych narzędzi przeznaczony do kompilacji, dokumentację, fragmenty kodu silnika Source, a także różne przewodniki i materiały ułatwiające pracę twórcom map, MOD-ów, skinów, modeli, itd.
SDK jest obecnie dostępny poprzez system Steam dla osób, które zakupiły gry Half-Life 2 i\lub Counter-Strike: Source. Więcej informacji na jego temat znaleźć można tutaj. |
Jak pamiętacie, jakiś czas temu dodałem nasz serwis do list tak zwanych TOP 100. Z początku była to swoista atrakcja, później się o tym zapomniało. Dzisiaj z ciekawości kliknąłem na minibannerki TOP 100, aby zobaczyć jak stoimy. Pierwotny szał klikania minął (o ile pamiętacie byliśmy nawet na pierwszym miejscu). No, ale to zrozumiałe, w końcu wszyscy klikali na głupiego. W obecnej chwili sytuacja się ustabilizowała, dlatego wiedziony ciekawością postanowiłem sprawdzić nasze notowania w czasie, kiedy się ludzi nie "zachęca" do klikania aby przeforsować miejsce. Z przyjemnością zatem zauważyłem, że stoimy nawet nieźle. W Counter Strike TOP 100 jesteśmy na 38 miejscu, zaś w CS TOP 100 na 33. Może nie jest to zbyt wysoka lokata, ale pamiętajmy że są to rankingi międzynarodowe, liczą sie portale z całego świata. Konkurencja zatem jest ostra. Należy także liczyć się z tym, że nasz serwis stanowi wąskie gardło, pisany jest jedynie dla osób władających językiem polskim. Gdybyśmy prowadzili serwis anglojęzyczny, z pewnością zaszlibyśmy o wiele wyżej. Gratulacje. |
Dnia dzisiejszego została wypuszona kolejna aktualizacja systemu Steam. Tak oto przedstawiają się zmiany w niej zawarte: - dodano menu "narzędzia" do Steam UI,
- poprawiono wyświetlanie błędnych znaków w językach: rosyjskim, tajskim i japońskim, które występowało w Steamie działającym w środowisku Windows 98,
- naprawiono błędne działanie "monitora", występujące podczas aktualizowania gry Day of Defeat: Source,
- naprawiono problem z zatrzymywaniem pobierania gry Half-Life 2 przy 89%,
- wyeliminowano pojawianie się informacji "non-zero size of m_uMallocedBlock".
Steam zaktualizuje siÄ™ samodzielnie przy ponownym jego uruchomieniu. |
|
|
 |
|