Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Weso┼éych ┼Üwi─ůt
      Unimatrix Zero powr├│...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powr├│t do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesiŕcy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju┐ 5871 dni
 
 
13-05-2004 Nowe trailery Half-Life 2 & Counter-St... Dragunov
12
11-11-2003 Skinpack prosto z Weapon-Hacks Dragunov
19
04-06-2004 Counter-Strike CZ 1.2 rain
18
16-11-2004 Powr├│t do Black Mesa, czyli polska pr... Dragunov
11
16-10-2004 Jak by─ç dobrym newsmanem i nie tylko VERNOM
13
 
Kolejne mapy dla Counter-Strike: Source
Wednesday, 29 December 2004 - 01:45
Dragunov
 
Wygl─ůda na to, ┼╝e zagraniczny mapmaking ma si─Ö bardzo dobrze. Nie tak dawno Counter-Strike: Source zyska┼é od┼Ťwie┼╝on─ů graficznie i nieco zmodyfikowan─ů wersj─Ö standardowej mapy de_prodigy, a na horyzoncie wida─ç ju┼╝ kolejne dwie -┬átak┼╝e bardzo dobrze znane z poprzednich wersji gry - produkcje.

Do prac nad pierwsz─ů z nich - de_inferno - zabra┼é si─Ö znany maper ┬áJoshuaC. Obecnie de_inferno jest ju┼╝ testowane przez graczy i w nieodleg┼éej przysz┼éo┼Ťci zostanie na sta┼ée zaimplementowane do nowego CS'a. Wszyscy zainteresowani mog─ů sami pobra─ç i oceni─ç "now─ů" map─Ö. Poni┼╝ej znale┼║─ç mo┼╝na tak┼╝e porcj─Ö screen├│w.┬á


Drugiej mapy tak┼╝e nie trzeba nikomu przedstawia─ç - mowa tu o de_train. Mapa jest w chwili obecnej na wczesnym etapie produkcji i trudno powiedzie─ç co┼Ť┬áwi─Öcej na jej temat. Nie podano ┼╝adnych informacji odno┼Ťnie jej autora, a i pozosta┼ée┬ádoniesienia s─ů lakoniczne. Ukaza┼é si─Ö tylko jeden obrazek, stanowi─ůcy niejako dow├│d, ┼╝e prace nad de_train s─ů prowadzone.┬áPrzedstawia on┬ániestety┬áma┼éo┬áinteresuj─ůc─ů lokacj─Ö. Zapewne nied┼éugo zn├│w uzyskamy kilka nowych informacji na temat tej mapy.

Jak wida─ç coraz wi─Öcej klasycznych map powraca w nowych szatach i z nowymi mo┼╝liwo┼Ťciami. To bardzo dobra informacja dla zwolennik├│w CS:S. Ciesz─ů przede wszystkim innowacje w rozgrywce oferowane przez przerobione plansze, bo jak wiadomo ┼éadny wygl─ůd to nie wszystko.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Valve Software rozdaje gwiazdkowe "prezenty"
Monday, 27 December 2004 - 23:00
Dragunov
 
Wielka ofensywa Valve Software ukierunkowana na "pirat├│w" trwa. Po pierwszej operacji (vide news "Valve banuje konta pirat├│w"), w kt├│rej zbanowanych zosta┼éo┬ádwadzie┼Ťcia tysi─Öcy kont, przyszed┼é czas na kolejn─ů, w kt├│rej - przy okazji ┼Üwi─ůt Bo┼╝ego Narodzenia - rozdano wiele "prezent├│w".

Widać, że przedstawicielom Valve Software eksterminacja nieuczciwych użytkowników ich produktów idzie całkiem sprawnie, a na pewno o wiele sprawniej, niż eliminowanie samych błędów w tych produktach. No cóż, na to zbyt wielkiego wpływu nie mamy, ale możemy cieszyć się, że namiastka walki z wszechobecnym piractwem jest prowadzona.

Tym razem z mo┼╝liwo┼Ťci─ů nielegalnego u┼╝ytkowania gier "zaworowc├│w" po┼╝egna┼éo si─Ö kolejne trzydzie┼Ťci tysi─Öcy os├│b. Przedstawiciele Valve Software ju┼╝ dawno temu zapowiedzieli, ┼╝e nie b─Öd─ů mieli lito┼Ťci dla nikogo, kto narusza zasady Licencji U┼╝ytkownika systemu Steam. Tyczy si─Ö to zar├│wno klasycznego z┼éodziejstwa, jak i oszukiwania w grach z trybem multiplayer. Warto doda─ç tak┼╝e, ┼╝e usuni─Öte konta nigdy nie zostan─ů reaktywowane.

 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Błędy Half-Life'a 2 obnażone
Thursday, 23 December 2004 - 17:29
Dragunov
 

W obszernych zbiorach r├│┼╝norakich plik├│w udost─Öpnianych przez serwis┬áWIG (Wirtualne Imperium Gier), znalaz┼é si─Ö ca┼ékiem ciekawy materia┼é filmowy dotycz─ůcy gry Half-Life 2. Film├│w┬átaktuj─ůcych┬áo┬átej┬áprodukcji by┼éo w przesz┼éo┼Ťci naprawd─Ö wiele, ale ten jest wyj─ůtkowy.

Jego autor obra┼é sobie za g┼é├│wny cel obna┼╝enie b┼é─Öd├│w i wad┬ádrugiej cz─Ö┼Ťci┬áHalf-Life'a. Produkcja -┬ácho─ç kr├│tka┬á-┬áw dosadny spos├│b┬ádemonstruje wszelkie niedoci─ůgni─Öcia gry, skupiaj─ůc si─Ö g┼é├│wnie na AI napotkanych przeciwnik├│w, przek┼éamaniach graficznych, czy irracjonalnie funkcjonuj─ůcych hitboxach.

Warto zobaczy─ç i przekona─ç si─Ö, ┼╝e "nie wszystko z┼éoto co si─Ö ┼Ťwieci". Dodam, ┼╝e autor filmu nie pos┼éugiwa┼é si─Ö w grze ┼╝adnymi cheatami, ani nie modyfikowa┼é pliku konfiguracyjnego gry. Posiada┼é tak┼╝e wszelkie poprawki do HL'a 2, kt├│re pojawi┼éy si─Ö do chwili realizacji materia┼éu (tj. 13. grudnia br.).

Film┬ázajmuj─ůcy 28.76 MB mo┼╝na pobra─ç st─ůd.

 
 
::::: Komentarze [ 5 ] :::::
 
HL 2 i CS:S poprawione
Thursday, 23 December 2004 - 16:54
Dragunov
 
Minionej nocy pojawi┼éa si─Ö kolejna aktualizacja dost─Öpna za po┼Ťrednictwem systemu Steam. Tym razem programi┼Ťci z Valve Software skupili si─Ö na grach Half-Life 2 i Counter-Strike: Source.

Tak oto przedstawia si─Ö changelog:

Half-Life 2

  • Naprawiono uci─ů┼╝liwy problem zwi─ůzany z zacinaniem si─Ö d┼║wi─Öku w czasie gry.

Counter-Strike: Source

  • Naprawiono problem objawiaj─ůcy si─Ö znikaniem niekt├│rych modeli podczas przeprowadzania testu video.

Aktualizacja zostanie pobrana automatycznie po zrestartowaniu Steama.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Half-Life 2 versus Halo 2
Thursday, 23 December 2004 - 02:35
Dragunov
 
Ekipa redaktorska serwisu internetowego GamerFeed postanowi┼éa por├│wna─ç ze sob─ů dwie wielkie produkcje growe mijaj─ůcego roku: Half-Life'a 2 i Halo 2.

Gry oceniane by┼éy w kilku kategoriach, a punktacja przedstawia si─Ö nast─Öpuj─ůco:

  • Sylwetka g┼é├│wnego bohatera: Halo 2 [1:0] Half-Life 2
  • Innowacje: Halo 2 [1:1] Half-Life 2
  • Grafika: Halo 2 [0:1] Half-Life 2
  • Muzyka i d┼║wi─Öki: Halo 2 [1:0] Half-Life 2
  • Grywalno┼Ť─ç: Halo 2 [1:1] Half-Life 2
  • Multiplayer: Halo 2 [1:0] Half-Life 2
  • Fabu┼éa: Halo 2 [0:1] Half-Life 2
  • Arsena┼é broni: Halo 2 [0:1] Half-Life 2
  • Przeciwnicy: Halo 2 [1:0] Half-Life 2
  • Wynik ko┼äcowy: Halo 2 [6:5] Half-Life 2

Podobnymi por├│wnaniami zajmowano si─Ö tak┼╝e w przesz┼éo┼Ťci (vide news "Half-Life 2 vs. Doom 3 - starcie gigant├│w"). Wtedy to redaktorzy innego serwisu internetowego postanowili zorganizowa─ç "walk─Ö" Dooma 3 i - b─Öd─ůcego w├│wczas jeszcze na etapie produkcji - Half-Life'a 2. Pojedynek by┼é o tyle bezsensowny, ┼╝e grze Doom 3 trudno by┼éo konkurowa─ç z produktem b─Öd─ůcym jeszcze w r─Ökach tw├│rc├│w. Nie mo┼╝na by┼éo tym samym wystawi─ç mu obiektywnej oceny i por├│wna─ç go z ju┼╝ wydanym tytu┼éem. Ocen─Ö zasadno┼Ťci niniejszych zawod├│w pozostawiam czytelnikom.

 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
AutoScript CS: Source v1.0
Monday, 20 December 2004 - 21:32
Zszywa3
 

Niedawno ukaza┼é si─Ö interesuj─ůcy pakiet skrypt├│w do najnowszej ods┼éony Counter-Strike'a - AutoScript CS: Source v1.0. Jest on w pe┼éni kompatybilny z CS: Source i zawiera szeroki wyb├│r alias├│w, wariant├│w kupowania i r├│┼╝nych kombinacji. A oto g┼é├│wne zmiany zawarte w wersji 1.0:

  • Zoptymalizowany pod CS: Source
  • Dodano old-stylow─ů wersj─Ö menu kupowania
  • Dodano rozszerzony wyb├│r alias├│w pod CS: Source
  • Dodano kombinacje kupowania w menu tekstowym

AutoScript CS: Source w wersji 1.0 mo┼╝ecie ┼Ťci─ůgn─ů─ç st─ůd. Mam nadziej─Ö, ┼╝e oka┼╝e si─Ö przydatny.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
"Wacek" 2.0 na horyzoncie
Monday, 20 December 2004 - 03:56
Dragunov
 
Jeden z pracownik├│w studia Valve - Alfred Reynolds - przedstawi┼é informacj─Ö odno┼Ťnie prac prowadzonych nad nowym modu┼éem anty-cheaterskim VAC 2.0. Ma on zast─ůpi─ç dotychczasow─ů wersj─Ö Valve Anti-Cheat, kt├│ra zadebiutowa┼éa jeszcze w ubieg┼éym stuleciu i w┼Ťr├│d graczy od samego pocz─ůtku wywo┼éywa┼éa kontrowersje.

W chwili obecnej wiadomo, ┼╝e VAC 2.0 pojawi si─Ö w najbli┼╝szym czasie i w pierwszej kolejno┼Ťci b─Ödzie obs┼éugiwa┼é gry oparte na "silniku" Source, takie jak np.: Counter-Strike: Source, czy Half-Life 2: Deathmatch. Nadal nie jest pewne, czy "Wacek" 2.0 b─Ödzie kompatybilny ze starszymi tytu┼éami rodem z Valve Software, w tym z gr─ů Counter-Strike w wersji 1.6.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Co pod choink─Ö?
Saturday, 18 December 2004 - 02:30
Dragunov
 
Wielkimi krokami zbli┼╝a si─Ö najbardziej oczekiwany┬ái lubiany przez wszystkich okres ┼Üwi─ůt Bo┼╝ego Narodzenia. Jest to czas ┼╝ycze┼ä i prezent├│w -┬ámagiczna chwila pe┼éna szcz─Ö┼Ťcia i rado┼Ťci.

Czas biegnie nieub┼éaganie i zosta┼éo go ju┼╝ naprawd─Ö niewiele,┬áwarto zatem pomy┼Ťle─ç o tym, jakie prezenty sobie wybra─ç. Nawet najm┼éodszych czytelnik├│w nie rozczaruj─Ö s┼éowami, ┼╝e ┼Ťwi─Öty Miko┼éaj tak naprawd─Ö nie istnieje. Oboj─Ötnie, czy za nasz─ů wschodni─ů granic─ů nazywaj─ů go┬áDziadkiem Mrozem, a na zachodzie Santa Clausem - jest on postaci─ů fikcyjn─ů, a nie filantropem przynosz─ůcym ka┼╝demu starszemu, lub m┼éodszemu dziecku na tym ┼Ťwiecie podarek pod choink─Ö. Owszem, w bajki wierzy─ç mo┼╝na, nikt tego nie zabrania, ale w realnym ┼╝yciu nale┼╝y o w┼éasne interesy dba─ç samodzielnie. To tyczy si─Ö tak┼╝e ┼Ťwi─ůtecznych zakup├│w.

Przegl─ůdaj─ůc┬áwitryny internetowe, natrafi┼éem na nowe, ┼Ťwi─ůteczne oferty i kilka ciekawych (wed┼éug mnie) artyku┼é├│w chcia┼ébym Wam zaprezentowa─ç. Owe rzeczy adresowane s─ů przede wszystkim dla graczy, tak┼╝e nie ma co liczy─ç na s┼éodkie pierniczki, lukrowane ciasteczka z dziurk─ů i kolorow─ů posypk─ů, czy te┼╝ inne rzeczy niekoniecznie przeznaczone do jedzenia.

Zaintrygowa┼éa mnie pewna propozycja "hardware'owa", kt├│r─ů znalaz┼éem na ┼éamach strony e-sklepu Hardware For Gamers. S─ů to r├│┼╝nokolorowe neony, wymy┼Ťlone przede wszystkim po to, aby nasz komputer sta┼é si─Ö bardziej atrakcyjny wizualnie. Zastanawiaj─ůce jest jednak, dlaczego akurat w okresie ┼Ťwi─ůtecznym taki artyku┼é trafi┼é do sprzeda┼╝y? Czy┼╝by kto┼Ť wpad┼é na pomys┼é┬áwprowadzenia nowej tradycji polegaj─ůcej na ozdabianiu PeCet├│w niczym drzewek choinkowych?

W ofercie znajduje si─Ö wiele r├│┼╝nego rodzaju lampek (fachowo zwanych diodami i katodami) firmy REVOLTEC. Ceny oscyluj─ů w granicach od 20., do 89. z┼éotych. Je┼╝eli kto┼Ť rzeczywi┼Ťcie chce zmieni─ç image swojego "blaszaka", to ta propozycja z pewno┼Ťci─ů jest dla niego. Dost─Öpne s─ů r├│wnie┼╝ ultrafiloetowe "adaptery", kt├│re montuje si─Ö bezpo┼Ťrednio na wiatrak procesora. Pe┼én─ů list─Ö tych dekoracji znajdziecie tutaj. Jest ich bardzo du┼╝o, tak┼╝e osoby o wyszukanych gustach z pewno┼Ťci─ů znajd─ů co┼Ť dla siebie.

Teraz kilka s┼é├│w o czym┼Ť, co nie tylko ┼éadnie wygl─ůda, ale potrzebne jest ka┼╝demu graczowi w praktyce. Na rynku "gryzoni" pojawi┼é si─Ö pretendent do miana kr├│la. Mowa tu o myszce Razer Diamondback. Po niudanym debiucie jej poprzednika, nosz─ůcego nazw─Ö Razer Viper, nowa propozycja firmy Razer robi piorunuj─ůce wra┼╝enie. Cena niestety do niskich nie nale┼╝y - 219 z┼éotych. By─ç mo┼╝e sam jej wygl─ůd przypomina nieco tani─ů zabawk─Ö rodem z ko┼Ťcielnego odpustu, ale mo┼╝liwo┼Ťci tego "gryzonia" pozostawiaj─ů na razie konkurencje daleko w tyle.

Razer Diamondback mo┼╝e poszczyci─ç si─Ö nast─Öpuj─ůcymi parametrami:

  • najwy┼╝sz─ů rozdzielczo┼Ťci─ů - 1600 cpi,
  • najszybsz─ů pr─Ödko┼Ťci─ů przetwarzania danych - 5,8 M pikseli na sekund─Ö (6500 klatek na sekund─Ö),
  • najszybsz─ů transmisj─ů danych - 16 bit,
  • najwi─Öksz─ů pr─Ödko┼Ťci─ů - do 1 m/s,
  • najwi─Öksz─ů maksymaln─ů akceleracj─ů - do 15 g,
  • najkr├│tszym czasem reakcji - 1 ms.

Obecnie dost─Öpne s─ů dwie obudowy tej myszki: Lava Black i Chameleon, a tak┼╝e mo┼╝liwo┼Ť─ç zakupienia tego "gryzonia" w zestawie z podk┼éadk─ů Icemat Original. Wi─Öcej informacji o tym w pe┼éni profesjonalnym urz─ůdzeniu znajdziecie na stronie e-sklepu ProGamer.

Na koniec troch─Ö o produktach "┼Ťrodka", czyli ani tanich (jak kolorowe neony), ani drogich (jak myszka Razer Diamondback). Je┼Ťli kto┼Ť szuka dobrej, trwa┼éej i bardzo wytrzyma┼éej podk┼éadki, powinien zainteresowa─ç si─Ö dwoma nowymi produktami firmy SteelPad. Na arenie pad├│w pojawi┼éy si─Ö┬ábardzo interesuj─ůce artyku┼éy tej firmy: SteelPad Qck oraz SteelPad Qck+. Pierwszy z nich, to pad o wymiarach 320mm x 285mm, przeznaczony do wsp├│┼épracy z wszystkimi rodzajami myszek. Wykonany z bardzo trwa┼éego materia┼éu, o anty-po┼Ťlizgowym spodzie - jednym s┼éowem rozs─ůdna i tania (49 z┼éotych) propozycja dla ceni─ůcych sobie dobre produkty graczy. Jego wi─Ökszy brat - SteelPad Qck+, to pad o wymiarach 450mm x 400mm, przeznaczony g┼é├│wnie dla os├│b graj─ůcych z nisko ustawion─ů czu┼éo┼Ťci─ů myszki. Dost─Öpny jest w przyst─Öpnej cenie 69. z┼éotych. Wi─Öcej informacji o tych "szmaciankach" znajdziecie tutaj (SteelPad Qck) i tutaj (SteelPad Qck+).

Na absolutny koniec jeszcze niewielka galeria prezentowanych dzisiaj artykułów.

 

 
 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Counter-Strike: Source - update
Friday, 17 December 2004 - 02:02
Dragunov
 

Pojawi┼éa si─Ö zapowiadana przesz┼éo miesi─ůc temu aktualizacja systemu Steam. Tym razem programi┼Ťci z Valve Software zafundowali gar┼Ť─ç r├│┼╝nych poprawek i modyfikacji w g┼é├│wnej mierze dotycz─ůcych gry Counter-Strike: Source.

Najwi─Öksz─ů i najciekawsz─ů nowo┼Ťci─ů, kt├│r─ů otrzymaj─ů gracze, jest nowa - znacznie zmodyfikowana -┬áwersja mapy de_prodigy (o czym mowa by┼éa w poprzednim newsie). Poza tym update poprawia wiele powa┼╝nych i drobnych niedoci─ůgni─Ö─ç i b┼é─Öd├│w wykrytych w nowym Counter-Strike'u. Aktualizacja dokonuje tak┼╝e kilku zmian w samym "silniku" Source. Pe┼én─ů┬álist─Ö wszystkich wprowadzonych poprawek┬áznale┼║─ç mo┼╝na na ┼éamach oficjalnej strony Steama.

┼╗ycz─Ö bezproblemowego i szybkiego update'u.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Nowe wcielenie mapy de_prodigy
Monday, 13 December 2004 - 02:59
Dragunov
 
Na ┼éamach forum dyskusyjnego oficjalnej strony systemu Steam pojawi┼éa si─Ö do┼Ť─ç ciekawa informacja. Dotyczy ona┬áprac prowadzonych nad klasyczn─ů map─ů de_prodigy, kt├│ra to - po do┼Ť─ç gruntownych zmianach - niebawem ma pojawi─ç si─Ö w grze Counter-Strike: Source. Wiadomo┼Ť─ç t─Ö przekaza┼é bezpo┼Ťrednio Jess Cliffe ze studia Valve. Poza sze┼Ťcioma przedpremierowymi screenami w zasadzie nic wi─Öcej nie zosta┼éo ujawnione. Wiadomo jedynie, ┼╝e nowe wcielenie tej mapy b─Ödzie cz─Ö┼Ťci─ů wi─Ökszej aktualizacji, kt├│ra ma pojawi─ç si─Ö jeszcze w tym miesi─ůcu.

P├│ki co zapraszam do ogl─ůdania pierwszych obrazk├│w: #1, #2, #3, #4, #5, #6.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
SuperPlayers a Polish Edition
Friday, 10 December 2004 - 03:08
Dragunov
 

Jaki┼Ť czas temu na ┼éamach serwisu Counter-Strike.PL zapowiedziana zosta┼éa nowa polska produkcja filmowa. W odr├│┼╝nieniu od innych tego typu dzie┼é, ├│w film nie mia┼é z za┼éo┼╝enia skupia─ç si─Ö na znanych i cenionych s┼éawach polskiej sceny Counter-Strike'a i cho─ç raz pokaza─ç akcje "zwyk┼éych", "szarych" graczy. By┼é to uk┼éon w ich kierunku, kt├│ry dawa┼é mo┼╝liwo┼Ť─ç uczestnictwa w filmie praktycznie ka┼╝demu graczowi.

Pojawi┼éa si─Ö informacja, ┼╝e autor wspomnianej produkcji - iksoN^^ - poszukuje ciekawych dem i zapewnia ich wykorzystanie w swym filmie, o ile nie zosta┼éy one nagrane podczas gry z botami i\lub cheatami. Spo┼éeczno┼Ť─ç "zwyk┼éych" graczy do┼Ť─ç spontanicznie zareagowa┼éa na t─Ö wiadomo┼Ť─ç i zacz─Ö┼éa nadsy┼éa─ç swoje akcje. Z nich w┼éa┼Ťnie powsta┼é nowy polski film nosz─ůcy tytu┼é "SuperPlayers a Polish Edition".

Og├│┼éem w trwaj─ůcym przesz┼éo 10 minut filmie zaprezentowano┬á76 r├│┼╝nych akcji. Wszystko zosta┼éo sprawnie zmontowane, aby ca┼éo┼Ť─ç by┼éa cho─ç troch─Ö sp├│jna. Do tego wszystkiego dobrano tak┼╝e odpowiedni─ů muzyk─Ö i film ujrza┼é ┼Ťwiat┼éo dzienne. Materia┼é zosta┼é oddany spo┼éeczno┼Ťci graczy - tej samej, kt├│ra go w g┼é├│wnej mierze stworzy┼éa.

Plik (kompresja w formacie .zip) zajmuje 328 MB i mo┼╝na go pobra─ç st─ůd, a tak┼╝e st─ůd.

Przyjemnego ogl─ůdania!

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
02:57:35
Tuesday, 7 December 2004 - 02:05
Dragunov
 
Dwie godziny, 57 minut i 35 sekund to nowy rekord ┼Ťwiata. Tyle w┼éa┼Ťnie czasu potrzebowa┼é David Gibbons na uko┼äczenie drugiej cz─Ö┼Ťci Half-Life'a. Jest to na razie pierwszy cz┼éowiek na ┼Ťwiecie, kt├│ry podj─ů┼é si─Ö tego zadania i pokaza┼é to na filmie.

"Przechodzenie" gier na czas sta┼éo si─Ö popularne ju┼╝ pod koniec lat 90-tych ubieg┼éego stulecia. W tamtym okresie na arenie FPS-├│w rz─ůdzi┼éa kultowa produkcja id Software - Quake II. To w┼éa┼Ťnie od tej gry zacz─Ö┼éo si─Ö zjawisko znane pod nazw─ů "Done Quick". Dzi┼Ť rekrod "przej┼Ťcia" Quake'a II na najwy┼╝szym poziomie trudno┼Ťci wynosi niewiele ponad dwana┼Ťcie minut i ci─ůgle s─ů osoby, kt├│re pr├│buj─ů go pobi─ç.

Sam David Gibbons twierdzi, ┼╝e jego rezultat jest mo┼╝liwy do poprawienia i zapewne nied┼éugo znajd─ů si─Ö ludzie, kt├│rzy tego dokonaj─ů. Na razie jednak jest to jedyny potwierdzony (udokumentowany) wynik.

Zainteresowanych wyczynem Davida Gibbonsa odsy┼éam do jego filmu, kt├│ry pobra─ç mo┼╝na st─ůd (663 MB).

 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
O sporym sukcesie HL 2: deathmatch słów kilka
Monday, 6 December 2004 - 21:40
Dragunov
 
Firma Valve Software opublikowa┼éa pierwsze informacje i spostrze┼╝enia w zwi─ůzku z niedawn─ů premier─ů multiplayerowego trybu gry Half-Life 2. Okazuje si─Ö, ┼╝e ├│w tryb okaza┼é si─Ö sporym sukcesem i ju┼╝ nied┼éugo po aktywowaniu us┼éugi w zabawie wzi─Ö┼éo udzia┼é jednocze┼Ťnie oko┼éo dwunastu tysi─Öcy graczy z ca┼éego ┼Ťwiata.

Udost─Öpnienie trybu deathmatch nie obesz┼éo si─Ö bez problem├│w technicznych. Tym razem uci─ů┼╝liwa okaza┼éa si─Ö niewielka ilo┼Ť─ç pami─Öci RAM i k┼éopoty wynikaj─ůce z obs┼éugi pakietu DirectX 7, kt├│re po zainstalowaniu nak┼éadki, uniemo┼╝liwia┼éy uruchomienie podstawowej wersji Half-Life'a 2, a tak┼╝e pozosta┼éych gier opartych na "silniku" Source. Programi┼Ťci ze studia Valve stosunkowo szybko wyeliminowali rzeczone b┼é─Ödy i udpost─Öpnili za po┼Ťrednictwem systemu Steam odpowiedniego patcha.

Tymczasem na łamach forum dyskusyjnego serwisu HL2World Adrian Finol z Valve Software poinformował, że kilkoro pracowników tej firmy pracuje w pocie czoła nad nowymi mapami do trybu deathmatch, a także zupełnie nowym rodzajem rozgrywki, który prawdopodobnie zadebiutuje już w najbliższych dniach lub tygodniach.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Jak "ugry┼║─ç" Half-Life...
Wednesday, 1 December 2004 - 13:05
Karbulot
 
Przegl─ůdaj─ůc sobie rozmaite serwisy i fora dyskusyjne natrafi┼éem na link, kt├│ry pomo┼╝e wam zorientowa─ç si─Ö w historii Half-Life 1, 2 oraz ca┼éej zwi─ůzanej z tym intrygi. Przeczyta┼éem ten tekst bardzo dok┼éadnie i powiem, ┼╝e rzuci┼é on wiele ┼Ťwiat┼éa na niewyja┼Ťnione (b─ůd┼║ niezrozumia┼ée) dla mnie aspektu uniwersum HL-a. Polecam t─Ö lektur─Ö wszystkim mi┼éo┼Ťnikom tej gry, nawet tym, kt├│rym wydaje si─Ö, ┼╝e wiedz─ů o niej wszystko.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Tryb deathmatch i SDK do HL'a 2 ju┼╝ dost─Öpne
Wednesday, 1 December 2004 - 12:27
Dragunov
 
Od kilku dni robi┼éo si─Ö coraz g┼éo┼Ťniej w sprawie zbli┼╝aj─ůcej si─Ö pe┼énej wersji zestawu przydatnych narz─Ödzi developerskich (SDK), ale tak┼╝e bonusowej niespodzianki od Valve Software.

W dniu dzisiejszym cierpliwo┼Ť─ç zosta┼éa nagrodzona. Fani SDK (Software Development Kit) mog─ů ju┼╝ pobra─ç go za po┼Ťrednictwem systemu Steam. Studio Valve zaoferowa┼éo ca┼é─ů mas─Ö narz─Ödzi developerskich, umo┼╝liwiaj─ůcych m.in. edycj─Ö map z gry, jak r├│wnie┼╝ eksport modeli z popularnych program├│w do tworzenia grafiki tr├│jwymiarowej.

Aby fani pakietu SDK mogli odpocz─ů─ç od czasu do czasu od nowego oprogramowania, Valve Software dorzuci┼éo bonusowo klasyczny tryb rozgrywki do gry Half-Life 2, nosz─ůcy nazw─Ö deathmatch. Wspomniany tryb jest ju┼╝ dost─Öpny i tak┼╝e mo┼╝na go swobodnie pobra─ç poprzez Steama (aktualizacja obejmuje oczywi┼Ťcie tylko zarejestrowanych u┼╝ytkownik├│w Half-Life'a 2).

             

Okazuje si─Ö tak┼╝e, ┼╝e "zaworowcy" postanowili og┼éosi─ç konkurs na wykonanie mapy przeznaczonej dla trybu deathmatch, w kt├│rym zwyci─Özca otrzyma 5000 USD nagrody (kolejne dwa miejsca premiowane b─Öd─ů nagrod─ů po 3000 USD). Aby wyrazi─ç ch─Ö─ç udzia┼éu w zmaganiach, nale┼╝y uda─ç si─Ö tutaj.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^