|
|
|
|
|
Kilka miesięcy temu miałem okazje poinformować Was o jakże ciekawym internetowym menadżerze jakim jest CSM. Już wkrótce, bo 6-tego lipca polscy gracze będą mogli rejstrowac się, a w związku z tym również grać!
Na razie zapraszam wszystkich do ogladania Dema oraz odliczania...
Polscy gracze na pewno podbijÄ… Top Ten! |
Ukazał się kolejny update Steama. W swoim newsie Jess Cliffe, oprócz standardowej listy poprawek, zawarł również parę interesujących nas stwierdzeń. Informuje on mianowicie, że prowadzone są prace nad przeniesieniem graczy z systemu WON na Steam. Serwery WON natomiast mają być wyłączone pod koniec lata. Już od pojawienia się wersji 1.6 mówiło się o rychłym końcu 1.5. Sprawa na jakiś czas umilkła, lecz jak to się mówi: co się odwlecze, to nie uciecze. Niektórzy zapewne powiedzą, że to koniec ich przygody z CS'em, innych ta wiadomość zapewne ucieszy. Miejmy nadzieję, że sama scena jednak na tym zyska. A oto lista zmian: Counter-Strike: - Poprawiono zachowanie team_saya
- Serwer wyświetla informacje o drużynie i graczu w konsoli rozmów
- Poprawiono wydajność pamięci przy animacji hitboxów, aby zmniejszyć sporadyczne lagi na serwerze
Counter-Strike: Condition Zero: - Dodano trzy nowe misje: Miami Heat, Truth in Chaos, Run
|
Od czasu zakończenia targów E3 2004 w zasadzie na łamy serwisów internetowych nie trafiały żadne nowe informacje o nadchodzącym (wraz z grą Half-Life 2) nowym wcieleniu Counter-Strike'a, zwanym Counter-Strike Source. Pewnie dlatego znudzeni tym faktem redaktorzy niemieckiego magazynu growego PC Games zdecydowali się odwiedzić siedzibę firmy Valve Software i zebrać trochę nowych materiałów o wyżej wspomnianej grze. Dzięki ich wizycie powstał krótki, choć treściwy film pokazujący wiele nowych scen z CSS. Przy okazji realizacji materiału poproszono także o fachowy komentarz dwóch znanych pracowników Valve Software odpowiedzialnych za cały projekt - Erika Johnsona i Jessa Cliffe'a. Film ukazuje sceny z map cs_italy, de_cbble oraz de_dust. Znaczna część poświęcona została demonstracji interakcji zachodzącej z wieloma przedmiotami znajdującymi się na planszach, zachowaniu się postaci i nowym wyglądom znanych przecież od dawien dawna map. Jednym z niewielu (w moim odczuciu) mankamentów tego krótkiego filmu jest opatrzenie go niemiecką wersją językową, ale zapewne ludzi władających językiem naszych zachodnich sąsiadów ucieszy ten fakt. Na koniec kilka dokładniejszych informacji dotyczących filmu. - Format pliku: .avi
- Rozmiar pliku: 31.1 MB
- Długość filmu: 5:10
- Download: #1, #2
|
Na rynku akcesoriów adresowanych dla graczy pojawił się nowy, nieco niecodzienny produkt. Jest nim Steel Gaming Glove - GG3. A cóz to takiego? Jest to rękawica mająca na celu poprawę komfortu gry, a przy okazji skuteczności gracza. Przyznam szczerze, że jest to bardzo ciekawa innowacja. Wiele do tej pory było różnego rodzaju dodatków, które miały za zadanie poprawienie skuteczności graczy. Były to specjalne (podobno pokryte teflonem) ślizgacze, którymi podklejać można było myszki, były niewiarygodne podkładki, o niezwykle gładkiej powierzchni. Tym razem jednak autorzy tego nieco dziwnego gadżetu zapewniają, że jego zadaniem ma być uniknięcie zmęczenia dłoni i nie dopuszczenie do zmoczenia podkładki potem. Cóż, jak wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Dla wielu z nas - "zwykłych" graczy taki produkt wyda się zbyteczny, ale należy pamiętać, że na świecie istnieją także profesjonalni zawodnicy, dla których precyzja, skuteczność i wydajność sprzętu liczy się nade wszystko. To przede wszystkim z myślą o nich została zaprojektowana i wyprodukowana wspomniana rękawica. Cena Steel Gaming Glove - GG3 w sklepie Hardware For Gamers wynosi 59 zł. Czy warto ją zakupić? Ocenicie sami. |
Gabe Newell przedstawiÅ‚ Å›wiatu obsadÄ™ aktorów, którzy użyczyli swych gÅ‚osów postaciom z gry Half-Life 2. Jak siÄ™ okazuje, nie tylko wspaniaÅ‚a grafika i fizyka ma być wyróżnikiem nadchodzÄ…cego hitu z gatunku FPP\FPS. Widać, że twórcy Half-Life 2 nie szczÄ™dzÄ… Å›rodków, aby ich najnowsze dzieÅ‚o byÅ‚o jak najbardziej profesjonalne, dlatego też do współpracy przy podkÅ‚adaniu dialogów zatrudniono wiele znanych i lubianych gwiazd z Hollywood. Główna postać - Gordon Freeman - ponownie nie bÄ™dzie zbyt rozmowna, jednak w pozostaÅ‚ych rolach wystÄ™pujÄ… naprawdÄ™ godne uwagi nazwiska. W postać Dr. Eli Vance, jednego z niewielu naukowców, który przeżyÅ‚ incydent w „Black Mesa” i bÄ™dzie wspomagaÅ‚ Freemana poprzez konstruowanie zabójczych "zabawek" wcieliÅ‚ siÄ™ Robert Guillaume (m.in. „Król Lew” cześć 1, 2 i 3 – gdzie podkÅ‚adaÅ‚ gÅ‚os postaci Rafiki oraz „Duża ryba”, gdzie widzieliÅ›my go w roli Dr Bennetta). Za rolÄ™ asystentki doktora Vance, niejakiej Dr. Judith Mossman, bÄ™dzie odpowiadać Michelle Forbes, znana z takich produkcji jak „American Girl” (zagraÅ‚a Madge Grubb), „Wojna w Johnson County” (wcieliÅ‚a siÄ™ w postać Rory Hammett) i oczywiÅ›cie „Star Trek: The Next Generation” (Ensign Ro). Kolejna postać to córka doktora Vance – Alyx. Tej mÅ‚odej damie gÅ‚osu użyczy nieznana jeszcze w Å›wiecie show biznesu aktorka Merle Dandridge. Znany aktor wcieli siÄ™ natomiast w Dr Wallace Breena (tajemnicza i zÅ‚a postać, kolaborujÄ…ca z najeźdźcami City 17), a bÄ™dzie nim Robert Culp, znany z takiego hitu jak np. „Poszukiwany”. Brytyjskiego aktora Jima Frencha, usÅ‚yszymy natomiast jako Ojca Grigori, ksiÄ™dza, który pomoże nam w podróży po ulicach City 17. Niewolnicy obcych, znani jako Vortigaunt, przemówiÄ… zaÅ› gÅ‚osem zdobywcy Oskara - Louisa Gossetta Jr, znanego zapewne miÅ‚oÅ›nikom filmów science-fiction z produkcji z 1985 roku pt. „Mój wÅ‚asny wróg”, gdzie Lou zagraÅ‚ 'Jerryego'. A tak oto prezentuje siÄ™ obsada ról gÅ‚osowych w Half-Life 2: Robert Guillaume - Dr. Eli Vance Robert Culp - Dr. Wallace Breen Lou Gossett, Jr. - Vortigaunt Michelle Forbes - Dr. Judith Mossman Merle Dandridge - Alyx Vance Mike Shapiro - Barney Calhoun Mike Shapiro - G-Man Harry S. Robins - Dr. Isaac Kleiner Jim French - Ojciec Grigori John Patrick Lowrie – mieszkaÅ„cy i inni Mary Kae Irvin - mieszkaÅ„cy i inni Ellen McLane – Overwatch voice |
Dawno dawno temu, w zamierzchłych czasach (około trzech lat temu), widziałem na bliżej nieokreślonej stronie podmiany do mapy de_dust. Z ciekawości ściągnąłem jedną, szybka zamiana odpowiedniego pliku w katalogu z CS-em i zamiast znudzonej i oklepanej pustyni biegałem sobie po zielonej trawce. Przy jakiejś reinstalacji systemu przywróciłem starą wersję i tak już zostało. Dzisiaj jednak przeglądając z ciekawości serwisy przypadkiem natrafiłem na ową stronę i przypomniałem sobie stare czasy. Podmiany są rozmaite, nawet futurystyczne. Jeśli na twoim ulubionym serwerze grany jest akurat dust, a ty masz go serdecznie dosyć, może czas pomysleć o zmianie otoczenia? Mapa zostaje w sumie ta sama, inne są tylko tekstury na obiektach, ścianach, dosłownie wszystko zmienione łącznie z niebem. Niestety, ale przez te 3 lata nic w tym kierunku się nie posunęło naprzód. Tekstury mamy tylko do dusta a szkoda, bo miłoby pohasać i po innych standardowych mapach w nowym otoczniu. Teksturki naturaknie działają z innymi mapami "dustowymi", a więc kolejnych wersjach tej najpopularniejszej chyba mapy. Nie testowałem jednak tego na wersji CS 1.6, zresztą i tak zalecam zrobienie kopii zapasowej odpowiedniego pliku WAD. Serdecznie zapraszam do świata dustowych tekstur. |
Rozpoczęły się zapisy do tegorocznej polskiej edycji World Cyber Games. Rejestrować się można od 21. czerwca do 31. lipca. Rozgrywki zaczynają się 1. lipca i potrwają do 31. sierpnia. Sam wielki finał odbędzie się 4. września o godzinie 11.00 w warszawskiej hali Expo XXI. Zgodnie z zasadami imprezy CS'owe eliminacje rozgrywane są w dwóch odmianach gry: CS 1.6 lub nowszej (1. i 2. tura) oraz CS:CZ (3. tura). Sam finał również odbędzie się w CS:CZ (a jakże by inaczej). Wszystkich chętnych zapraszam do wypełnienia formularza rejestracyjnego i rozpoczęcia intensywnych treningów. Przedtem proponuję jednak zapoznać się z regulaminem WCG 2004. |
Nie tak dawno wspominaliśmy na łamach naszego serwisu o wywiadzie przeprowadzonym przez szwedzki serwis Gamereactor z głównodowodzącym fimy Valve Software - Gabe'em Newellem (vide news Gabe Newell i Doug Lombardi przepytani), a już ukazał się kolejny bardzo interesujący tekst. Gabe Newell w najnowszym wywiadzie, tym razem przeprowadzonym przez serwis HomeLAN, oficjalnie doniósł, iż proces developingu gry Half-Life 2 jest na jak najlepszej drodze i że całość prac skończy się już w sierpniu 2004 roku! Sierpień według Newella będzie miesiącem, w którym końca dobiegną prace producenta, firmy Valve Software. Następnie złota płyta-matka trafi do wydawcy, firmy Vivendi, która przez okres od dwóch do trzech tygodni powieli (w zapewne niewyobrażalnie dużej ilości) ową płytę i przygotuje całość do sprzedaży. Oznacza to mniej więcej tyle, że gra Half-Life 2 zadebiutuje pod koniec sierpnia, lub na początku września bieżącego roku. Przy okazji należy wspomnieć, że wspomniany powyżej serwis HomeLAN specjalizuje się w tego typu rozmowach od dłuższego już czasu i ma wyrobioną renomę, a zatem wydaje się bardziej niż prawdopodobne, że słowa Gabe'a Newella są prawdziwe. Wywiad znaleźć można na stronie serwisu HomeLAN. |
Okazuje się, że niepozorna platformówka Codename Gordon oparta na motywach Half-Life stała się wielkim hitem. Gra opracowana przez Nuclearvision Entertainment została pobrana przez ponad 600 tysięcy użytkowników systemu Steam w trzy tygodnie! Oto, co na ten temat ma do powiedzenia Tim Bruns z Nuclearvision: "Możliwosć dotarcia do takiej ilości graczy niemal z dnia na dzień jest niesamowita. Udało nam się zbudować wielką bazę graczy dzięki systemowi Steam, więc możemy teraz liczyć na ich opinie, wsparcie i dzięki temu wydać nowe elementy Codename Gordon w krótkim czasie." Wprawdzie nie jest to wyczekiwany z niecierpliwością Half-Life 2, lecz ta niewielka zręcznościówka z pewnością pomoże przetrwać do momentu premiery tej właściwej, upragnionej gry. |
W okresie niewątpliwego zamieszania, które zapanowało w Kolektywie BORG, pragnę skromnie przypomnieć o jubilacie Counter-Strike'u, który właśnie dziś obchodzi swe piąte urodziny. To już właśnie pięć lat gracze z całego świata zmagają się ze sobą w wirtualnym świecie - świecie walczących ze sobą drużyn terrorystów i anty-terrorystów. Pojedynki toczy się zabijając przeciwników, aby wygrać, jednak nie są to wojny realne i bardzo często dzięki nim rodzą się znajomości i przyjaźnie - rodzi się więź. Sojusz BORG powstał dzięki takim znajomościom, a Counter-Strike ciągle jest naszą ulubioną grą. Wśród nas są ludzie, którzy nie mają zbyt wiele czasu aby grać ze względu na liczne obowiązki, jednak nigdy nie zapominają o tym jednym z najlepszych multiplayerowych modów na świecie. W świetle niechcianej przecież nadgorliwej polityki, różnorakich ideologii, pamiętajmy, że to przez CS'a się znamy, wspólnie bawimy i mamy także zajęcia związane z opisywaniem nowości z jego świata. Nie pozwólmy tego zmarnować. Niech waśnie pomiędzy jednostkami nie pozwolą zaprzepaścić znajomości i więzi łaczących ogół. Czego wypada życzyć dostojnemu jubilatowi...? Zapewne ciągłych (przede wszystkim tych praktycznych) aktualizacji, udoskonalonego systemu Steam, no i oczywiście całej masy nowych graczy. Zapewne cała nasza redakcja pragnie, aby Counter-Strike istaniał jeszcze wiele lat, stając się grą caraz bardziej realistyczną i wciągającą. Miejmy zatem nadzieje, że tak się stanie. My w każdym razie (bez względu na wszystko) do końca będziemy poświęcać swój czas, aby dostarczać Wam wiadomości związane z tą grą. |
Jak informuje serwis Steampowered dnia wczorajszego pojawiła się kolejna łatka do Steama. Tym razem dotyczy ona głównie "zwykłego" Counter-Strike'a, gdyż w CZ poprawiono jedynie modele postaci. Oto lista zmian: - Dodano opcję konfiguracji celownika
- Ciała znikają po komendzie cl_corpse_stay
- Usprawniono zachowanie hitboxów po obrocie w prawo
- Usprawniono wyrzucanie Å‚usek
- hud_draw 0 nie usuwa ciemnego tła w celowniku
- Tło w celowniku działa w trybie software
- Dźwięk latarki nie wycisza odgłosów strzałów
- Poprawiono pole tekstowe w prawym górnym rogu 'observer mode'
- Zegar rundy nie pojawia się ponownie aż do rozpoczęcia nowej rundy, gdy rozbroi się bombę albo ta eksploduje
- Ulepszono zachowanie hitboxów
Steam jak zwykle uaktualni siÄ™ automatycznie po restarcie. |
Hakerzy odpowiedzialni za kradzież i udostępnienie kodu źródłowego Half-Life'a 2 zostali schwytani - poinformowało wczoraj Valve. W oficjalnym oświadczeniu prasowym podziękowało społeczności graczy za pomoc w schwytaniu przestępców:
„W kilka dni po obwieszczeniu o wÅ‚amaniu, spoÅ‚eczność graczy wyÅ›ledziÅ‚a osoby zaangażowane w proceder” - powiedziaÅ‚ Gabe Newell, dyrektor generalny (CEO) Valve. „To byÅ‚o niesamowite, patrzeć, jak szybko i sprytnie gracze byli w stanie rozwikÅ‚ać sprawÄ™, która jest zwykle nierozwiÄ…zywalnym problemem dla organów Å›cigania zwiÄ…zanych z tego typu cyber-przestÄ™pczoÅ›ciÄ…”.
KoÅ„czÄ…c swojÄ… wypowiedź, Newell dodaÅ‚: „To bardzo budujÄ…ce, widzieć jak spoÅ‚eczność zebraÅ‚a siÄ™ i wytropiÅ‚a tych ludzi. Wszystkim osobom w Valve przypomniaÅ‚o to, jak dużo zawdziÄ™czamy spoÅ‚ecznoÅ›ci graczy”. |
Pewna grupka ludzi zajmujących się tworzeniem muzyki techno lubiła też bardzo grać w Counter-Strike'a. Hamsters from the ID, bo to o nich mowa, w przypływie natchnienia postanowili stworzyć kawałek inspirowany naszą ukochaną grą. Nazwali go "Counter Struck". Jest to typowy utwór elektroniczny wzbogacony komendami radiowymi z CS'a i muzyczką z mapki cs_italy. Brzmi to mniej więcej tak: umc umc umc...go go go...umc umc umc...hold this position...umc umc umc... Jeśli ktoś lubi takie klimaty, to zapraszam do ściągania i słuchania. |
Szwedzki serwis Gamereactor przeprowadził ostatnimi czasy dość interesujący wywiad z czołowymi postaciami studia Valve - Gabe'em Newellem i Dougiem Lombardim. Wywiad ten, choć niezbyt długi, zasługuje na uwagę. Poruszana w nim tematyka oscyluje wokół zbliżającej się (podobno wielkimi krokami) premiery gry Half-Life 2. Pytania dotyczą zatem spraw technicznych, takich jak minimalne wymagania rzeczonej gry, postaci w niej występujących i fabuły. Tekst (przetłumaczony na język angielski) znaleźć można na łamach serwisu Halflife2.net. |
CS Tutors to nowopowstała organizacja, której celem jest nauczanie gry w Counter-Strike'a. W przeszłości tego typu działalność zaoferował także topowy szwedzki klan Schroet Kommando, jednak CS Tutors w odróżnieniu od niego będzie pobierało znacznie niższe opłaty za udzielanie lekcji. Lekcje będzą prowadzili najlepsi gracze z klanów: - a-Losers (Niemcy)
- Team-AMDGamer (Wielka Brytania)
- GoodGame (Francja)
- MySod (Holandia)
Z oficjalnej witryny CS Tutors można się również dowiedzieć wszystkiego odnośnie instruktorów, cen i dostosowania treningów do indywidualnych potrzeb graczy. Brzmi to dość obiecująco, a przy tym oferowane przez CS Tutors ceny nie będą zapewne stanowiły już takiej bariery dla graczy, jak miało to miejsce w przypadku lekcji (treningów) prowadzonych przez graczy ze Schroet Kommando. |
Od środy możemy cieszyć się nową wersją Counter-Strike'a CZ, o której wspominał już Dragunov. Opatrzone numerkiem 1.2 wydanie zawiera następujące zmiany (wymieniam tylko te ważniejsze/ciekawsze):
- Dodano nowe modele i animacje zakÅ‚adÂników
- Dodano nowe zachowania zakÅ‚adników i diaÂÂlogi
- Dodano modele SPETSNAZ i Militia
- Dodano opcję dostosowywania celownika (kolor, wielkość, przezroczystość)
- Nowe mapy: de_sienna_cz, de_vostok_cz
- Poprawiono: de_inferno_cz
- cs_italy_cz ma 32 punkty spawnu
- Dodano system lokalizacji graczy
- Usprawniono mgłę w trybie OpenGL
- Poprawiono tekstury Desert Eagle'a
- Uaktualniono obrazki broni w interfejsie
- Dopracowano dźwięk glocka i USP
- Dopracowano dźwięk chodzenia po śniegu
- Granaty są upuszczane przy śmierci
- Usprawniono funkcjonowanie hitboxów przy obrocie w prawo
- Usprawniono tarczÄ™
- Boty mogą używać M4A1 z tłumikiem
- Zadania sÄ… resetowane po "mp_restartround"
- Poprawiono tutorial
- hud_draw 0 nie usuwa blackouta (obwódka przy zoomie)
- Blackout w trybie software
- Dźwięk flasha nie maskuje już dźwięków broni
- Timer czasu rundy nie pojawia siÄ™ ponownie po eksplozji/rozbrojeniu bomby
Przy okazji wprowadzano małe poprawki do wszystkich gier Steama.
CS-Nation przeprowadziło wywiad z przedstawicielem Valve odnośnie wprowadzonych zmian.
|
Dzisiaj chciałem Wam polecić ciekawy film. Nazywa się on CPL Europe fall 2003 Copenhagen i jest kompilacją najciekawszych, najładniejszych i najbardziej skillowych akcji z tego właśnie turnieju. Autorami rzeczonego dzieła są Zermath i Zaknafein - ludzie dobrze znani w CS'owej branży filmowej. Powinno to gwarantować rozrywkę na przyzwoitym poziomie i rzeczywiście tak jest. Film jest dobry jakościowo, akcje są nieźle dobrane i okraszone fajnymi efektami graficznymi. Muzyka im towarzysząca jest zróżnicowana i współgra z całością. Jako bonus autorzy dodali trzy krótkie filmiki z najśmieszniejszymi, najbardziej kuriozalnymi akcjami turnieju. Szczególnie pierwszy z nich (bonus #1) przypadł mi (nie tylko) do gustu. Zapraszam do ściągania (267 MB) i oglądania. |
Dla wszystkich graczy preferujących rozgrywkę offline, a dodatkowo lubiących mapy niestandardowe mam do przekazania dobrą informację. Pojawiła się nowa wersja pakietu waypointów noszącego nazwę CS Waypoint Pack. Rzeczony zbiór ukazuje się już od wielu lat, jednak na jego obecną wersję trzeba było czekać dość długo. W najnowszej odsłonie CS Waypoint Packa dodano waypointy do następujących niestandardowych map: - as_dolomiten,
- as_rocks,
- awp_snowsnpr,
- cs_16fighter,
- cs_adria,
- cs_assault_recon,
- cs_empire,
- cs_mercury,
- cs_opera,
- cs_prospeedball_30,
- cs_reflex,
- cs_russault,
- cs_skateboard,
- de_blaze,
- de_haven,
- de_monk,
- de_vietnam,
- fy_netcafe.
 Waypointy obsługują następujące boty: - PODbot 2.5,
- NNBot 1.2,
- Realbot 1.0,
- HPB_bot 1.2,
- SWATbot 3.0,
- Rambot 0.2b,
- Android alpha 2.2.
Ponadto w najnowszej wersji rzeczonego pakietu znaleźć można zaktualizowane pliki "WaypointREADMEv14.0" (wersja HTML), "MOTD.txt" oraz "mapcycle.txt". CS Waypoint Packa 14.0 można pobrać stąd. |
|
|
|
|