|
|
|
|
|
|
|
|
Szczerze znudziło mnie przekazywanie Wam złych wieści dotyczących gry Half-Life 2. Z obowiązku informowałem wielokrotnie o przekładanych w nieskończoność terminach wydania, jednak tym razem z uśmiechem na ustach i optymistycznym nastawieniem zakomunikuję dobrą, choć jeszcze nie do końca wiarygodną nowinę. Na łamach forum dyskusyjnego podlegającego pod pewien bliżej nieokreślony serwis informacyjny, Gabe Newell zakomunikował, że w najbliższy poniedziałek (tj. 30. sierpnia) grze Half-Life 2 zostanie przyznany status "gold". Jest już w zwyczaju, że szef Valve Software wypowiada się dość lakonicznie, tak było i tym razem. Przedstawiona wiadomość była krótka, ale treściwa. Żeby jednak nie było zbyt różowo, muszę dopisać kilka linijek odnośnie powyższej wypowiedzi. Nikt na razie nie jest w stanie jej potwierdzić. Czy jest to oficjalna wiadomość włodarza studia Valve, czy kolejny joke jakiegoś dowcipnisia? Ostatnio dementowanych było wiele podobnych informacji uznawanych powszechnie za oficjalne, stąd też nie dziwi pesymizm odnośnie tej. W chwili obecnej zarówno producent jak i wydawca gry milczą w tej sprawie. Kto oszukuje, a kto mówi prawdę? Przekonamy się już jutro. |
Anglojęzyczny serwis The Tech Report zajmujący się sprzętem komputerowym, jego recenzowaniem, przerabianiem, podkręcaniem itp., opublikował ciekawy artykuł. Jest to porównanie różnego rodzaju kart dźwiękowych pod kątem ich dość wąsko rozumianej przydatności w Counter-Strike: Source. Napisałem wąsko, gdyż test ten skupia się przede wszystkim na dźwięku przestrzennym (tzw. surround sound). Autor wybrał do swojego artykułu 9 znanych i mniej znanych kart dźwiękowych, w tym bardzo popularne modele Creative'a. Nie jest wielką niespodzianką, że to właśnie karty w/w firmy, uważanej przez niektórych za monopolistę, wygrywają opisywany test. Jeśli zatem jesteś fanem Counter-Strike: Source i planujesz wkrótce dokonać zakupu karty dźwiękowej, to zabieraj się do czytania. |
Wygląda na to, że pracownicy firmy Valve Software nie szanują swoich poufnych informacji. Niecały rok temu z siedziby "zaworowców" udało się wykraść kod źródłowy gry Half-Life 2, a okazuje się, że na tym się nie skończyło. Całkiem niedawno "wyciekły" kolejne materiały związane z wymienioną grą. Tym razem nie był winny Outlook Express Gabe'a Newella, lecz jego nieodpowiedzialni podwładni, którzy wszystkim użytkownikom grającym w betę Counter-Strike'a: Source zafundowali ot taki mały prezencik - pełną listę dialogów pojawiających się w grze Half-Life 2. Z początku mówiło się o przedostaniu się poprzez Steama całego copy dokumentu (czyt. scenariusza), ale skończyło się "tylko" na niewielkim objętościowo pliku z rozszerzeniem .gcf, który rzecz jasna dość szybko został rozpakowany i przeczytany przez wiele osób. Zdarzenie to miało miejsce w momencie udostępnienia CS:S w kafejkach internetowych objętych programem Valve Cyber Café. Przedstawiciele Valve Software nabrali wody w usta i postanowili milczeć w tej sprawie. |
Po pierwszej fazie beta testów Counter-Strike'a: Source, które objęły jedynie kawiarenki internetowe, od środy do testowania ruszyli także posiadacze gry Counter-Strike: Condition Zero i właściciele kuponów dołączanych do kart graficznych firmy ATI. W tej fazie testów znalezione błędy zgłaszać można za pomocą narzędzia raportującego błędy umieszczonego w grze. W przypadku jakiegoś nieprawidłowego zachowania gry, automatycznie wygenerowany zostanie raport o błędach, który następnie zostanie przesłany do bazy błędów w siedzibie firmy Valve Software. Po pierwszej fazie beta testów wprowadzono kilka zmian do gry. Poniżej znaleźć można najważniejsze z nich: - Dodano nowy poziom przeznaczony do testowania wydajności komputera.
- Dodano komendę "net_start" pozwalającą uruchomić rozgrywkę sieciową bez ładowania mapy.
- Ulepszono animację postaci gracza przy niższej ilości klatek na sekundę.
- Ulepszono zachowanie dedykowanego serwera przy zmianie poziomów.
- Ulepszono dźwięki i modele broni.
- Usunięto "miganie" postaci na mapie de_dust.
- Usunięto opóźnienie przy podnoszeniu broni.
- Zoptymizowano sieciową komunikację pomiędzy graczami.
|
Doom 3 - gra, która stała się legendą jeszcze przed premierą prezentuje najbardziej zaawansowane technologicznie efekty graficzne jakie do tej pory nie śniły się graczom. Jej oficjalny debiut rynkowy miał miejsce zaledwie kilka tygodni temu (na zlokalizowaną wersję przyjdzie Polakom poczekać do września br.), a już podbiła ona wszelkie możliwe listy hitów, bije rekordy sprzedaży i stała się jedną z najlepszych gier akcji\FPS wszechczasów. Średnia ocena Dooma 3 w recenzjach zamieszczanych przez zachodnie serwisy growe wynosi 8.0 (80%). Nie jest to wynik rewelacyjny, bo i sama gra ma pewne niedociągnięcia (vide system walki), ale autorzy wspomnianych tekstów podkreślają genialność grafiki, efektów z nią związanych, a przede wszystkim potęgę niesamowitego, mrocznego klimatu. I oto narodziło się pytanie "czy gra Half-Life 2, na którą ciągle czekamy, zaprezentuje graczom coś jeszcze bardziej niesamowitego?". Czy jest w ogóle możliwe? Osobiście, oglądając najnowsze obrazki pochodzące z drugiej części Half-Life'a uważam, że Doom 3 zbyt długo nie nacieszy się palmą pierwszeństwa w tym aspekcie. Half-Life 2 wygląda po prostu imponująco i wszystko wskazuje na to, iż będzie najbardziej realistyczną grą akcji/FPS, jaka kiedykolwiek ukazała się na rynku. Nowe screeny zaprezentowane zostały przez Viktora Antonova ze studia Valve Software podczas konferencji Siggraph, która odbyła się w Los Angeles. Po samych obrazkach nie widać wszystkiego, to fakt. Dlatego, aby wydać obiektywną ocenę i porównać ze sobą oba produky, trzeba zaczekać na premierę H-L 2. Oczywiście chodzi jedynie o porównanie możliwości graficznych. Znudzonych i zniecierpliwionych potokiem słów czytelników odsyłam wprost do nowych materiałów, które zamieścił na swych łamach serwis Planet Half-Life. |
Od czasu zaistnienia wersji beta Counter-Strike'a: Source w kawiarenkach internetowych pojawiły się jak grzyby po deszczu nie tylko nowe informacje na temat tej gry, ale także przedstawiające całą rozgrywkę filmy. Nie są to dzieła znanych osób, ukazujące gwiazdy światowego e-sportu, topowe klany, czy znane turnieje, a jedynie amatorskie produkcje, których głównym celem jest ukazanie czystego gameplay'a.  Od wczoraj można pobrać kilka interesujących prezentacji i zobaczyć na własne oczy jak przebiega standardowa rozgrywka na mapie de_dust. Poniżej - wraz z nazwami serwisów - znaleźć można listę filmów, które ukazały się do tej pory. |
Kolejny raz gracze i osoby związane z branżą grową mogły zobaczyć wiadomość sygnowaną przez samego Gabe'a Newella, która ukazała się na forum dyskusyjnym jednego z serwisów internetowych. Informacja dotyczy rozpoczynających się wkrótce beta testów gry Half-Life 2. Pierwszy etap testowania rozpocznie się 17. sierpnia. Dzień później do akcji wkroczą osoby testujące Counter-Strike'a: Source, czyli posiadacze gry Counter-Strike: Condition Zero i kuponów dołączanych do kart graficznych ATI Radeon z serii XT, bądź wersji All-in-Wonder. Niniejsza wiadomość oznacza, że faza produkcji drugiej części Half-Life'a małymi krokami zmierza do końca. W świetle tych doniesień premiera rzeczonej gry zapowiedziana na 30. września wydaje się ciągle realna. Wszystko zależy jednak od wyników beta testów i ilości potencjalnych błędów, które uda się na czas wykryć i usunąć. |
Na łamach oficjalnej witryny systemu Steam ukazał się news poświęcony wyczekiwanym przez wielu graczy beta testom Counter-Strike'a opartego na "silniku" Source. O całej sprawie zrobiło się głośno po przełożeniu pre-loadingu rzeczonej gry w ubiegłym tygodniu (patrz news "Złe wieści od Valve Software"). Wielu graczy czekało na moment udpostępnienia wersji beta i możliwość jej pobrania za pośrednictwem Steama. Dziś wiadomo jedno, CSS będzie dostępny już w najbliższą środę, ale na razie jedynie dla właścicieli kafejek internetowych objętych programem "Valve Cyber Café". Pozostali gracze, czyli "szczęśliwi" nabywcy gry Counter-Strike: Condition Zero i posiadacze kuponów dołączanych do kart graficznych firmy ATI muszą jeszcze zaczekać. Jak długo? Tego dokładnie określić się nie da - we wspomnianym newsie pojawia się zdanie "later this month". Przy okazji tej wiadomości warto dodać, że wersja beta nowego Counter-Strike'a będzie oferowała jedynie jedną mapę - de_dust i zostanie objęta limitem czasowym (?!) - taka niespodzianka od Valve Software, żeby przypadkiem gracze nie mogli nacieszyć zbyt długo swych oczu tą nowatorską pod wieloma względami i odświeżoną grą. |
Serwis internetowy IGN.com zaprezentował na swoich łamach zapowiedź gry Counter-Strike: Source. W odróżnieniu od poprzednio przedstawianych zapowiedzi tej gry, ta jest bardziej obfita i prezentuje o wiele wiecej szczegółowych informacji. Artykuł powstał już po prezentacji CSS-a i Half-Life'a 2, która miała miejsce 31. lipca, zaraz po zakończeniu imprezy o nazwie G-Phoria (vide news "Prezentacja grywalnej wersji HL2"). Warto zapoznać się z tym tekstem, chociażby ze względu na podane w nim minimalne i zalecane wymagania nowego Counter-Strike'a. Na deser, najwidoczniej dla zaostrzenia apetytów graczy, zaprezentowano jeden screen, pochodzący rzecz jasna z mapy de_dust.  |
Po niezbyt pozytywnych wczorajszych wieściach dotyczących prawdopodobnego opóźnienia gry Half-Life 2 i przełożonego na bliżej nieokreślony termin pre-loadingu wersji beta Counter-Strike'a: Source, panowie ze studia Valve postanowili jakoś pocieszyć zapewne rozgoryczoną tymi informacjami społeczność graczy. Na otarcie łez zaprezentowano całe trzy ("zawrotna" ilość) nowe screeny pochodzące z drugiej odsłony Half-Life'a. Trochę skromny to podarunek po tak nieciekawych wieściach, ale lepsze to, niż nic. Na obrazkach zobaczyć można: stadko Ant Lionów, Stridera (jeżeli się nie mylę także Barney'a Calhouna obróconego plecami do Freemana), oraz helikopter, atakujący wodny pojazd o nazwie Airboat. |
Po entuzjastycznych zapowiedziach przedstawicieli Valve Software dotyczÄ…cych premiery gry Half-Life 2, która miaÅ‚a nastÄ…pić pod koniec wrzeÅ›nia bieżącego roku, dziÅ› gracze usÅ‚yszeli znów dobrze znanÄ… bajkÄ™. Premiera wspomnianej gry najprawdopodobniej zostanie przesuniÄ™ta na październik. O takiej możliwoÅ›ci poinformowaÅ‚ Doug Lombardi. DodaÅ‚ również, że ukoÅ„czona gra zostanie wysÅ‚ana do wydawcy, czyli Vivendi Universal Games trochÄ™ później, niż to wczeÅ›niej planowano. Lombardi ma wszakże nadal nadzieje na debiut rynkowy jeszcze we wrzeÅ›niu, ale to już zależy tylko i wyÅ‚Ä…cznie od wydawcy, który to albo zaakceptuje oficjalnie gotowy produkt i nastÄ™pnie go wyda, albo nie. Może bowiem zdarzyć siÄ™ taka sytuacja, że w wersji „gold” drugiej części Half-Life’a pojawiÄ… siÄ™ różnego rodzaju bÅ‚Ä™dy, które bÄ™dÄ… musiaÅ‚y zostać usuniÄ™te przed premierÄ…. To jeszcze nie koniec zÅ‚ych wieÅ›ci rodem z Valve Software... Druga informacja dotyczy gry Counter-Strike: Source, której pre-load miaÅ‚ się dziÅ› rozpocząć za poÅ›rednictwem systemu Steam. Na ten temat wypowiedziaÅ‚ siÄ™ kolejny przedstawiciel studia Valve - Jess Cliffe. PoinformowaÅ‚ on o przesuniÄ™ciu daty rozpoczÄ™cia beta testów Counter-Strike: Source. Pierwsze testy ruszÄ… w późniejszym, bliżej nieokreÅ›lonym terminie. |
Posiadacze gry Counter-Strike: Condition Zero doczekali się bardzo interesującego prezentu. Jak wiadomo prace nad rzeczoną grą były bardzo burzliwe i wielokrotnie przekładane w czasie, co niestety odbiło się na jej jakości. Aby ukończyć grę w "którymś z kolei" terminie, pracownicy firm Valve Software i Ritual Entertainment dopuścili się m.in. usunięcia z gry niedokończonych poziomów. Jednym z nich był scenariusz Runaway Trains, autorstwa niejakiego Thearrela "Kiltrona" McKinney'a Jr. (projektanta Ritual Entertainment), który właśnie oficjalnie pojawił się w Internecie. We wspomnianej misji gracze wcielają się w członka francuskich oddziałów specjalnych, zaś ich zadaniem jest odbicie z rąk terrorystów pociągu, w wagonach którego znajdował się cenny sprzęt wojskowy (mowa tu o ładunku nuklearnym). Priorytetowym celem tej misji jest uwolnienie wszystkich zakładników oraz powstrzymanie terrorystów przed użyciem bomby atomowej. Mapę Runaway Trains można pobrać z serwisu FilePlanet (wymagana rejestracja). |
|
|
|
|