Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Wesołych Świąt
      Unimatrix Zero powró...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powrót do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesicy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju 8035 dni
 
 
13-05-2004 Nowe trailery Half-Life 2 & Counter-St... Dragunov
12
11-11-2003 Skinpack prosto z Weapon-Hacks Dragunov
19
04-06-2004 Counter-Strike CZ 1.2 rain
18
16-11-2004 Powrót do Black Mesa, czyli polska pr... Dragunov
11
16-10-2004 Jak być dobrym newsmanem i nie tylko VERNOM
13
 
Update - analiza
Friday, 30 April 2004 - 19:37
rain
 
Ostatnia aktualizacja Counter-Strike'a wywołała sporą burzę wśród graczy. Jedni uważają ją za potrzebną i jak najbardziej na miejscu, inni przeklinają i snują przeróżne teorie spiskowe co do działań VALVe. Jeśli z jakiegoś powodu nie miałeś jeszcze możliwości sprawdzenia zmian w CS-ie (np. problemy z updatem), nie odkryłeś wszystkich nowości albo po prostu chciałbyś przeczytać ciekawy artykuł na ten temat, to dzieli Cię od niego tylko jedno kliknięcie. Serwis Gamers.nu dokonał gruntownej analizy przeprowadzonych poprawek. W artykule wyjaśniono między innymi zasadę działania starej i nowej (bez bugów) wersji flasha. Niewątpliwie artykuł wart jest poświęcenia chwili na przeczytanie.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Porcja obrazków
Friday, 30 April 2004 - 19:23
rain
 
Serwis GameSpy zamieścił na swoich łamach 9 nowych screenshotów z nadchodzącej drugiej części Half-Life'a. Są to zrzuty oficjalne, w formacie panoramicznym. Wkrótce powinny się ukazać w pełnej rozdzielczości (1370x772). Wszystkich zainteresowanych wyglądem sequela zapraszam do odwiedzenia serwisu (niestety nie zezwalają na zamieszczenie screenów na innych stronach).
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Cheating-Death 4.18.2
Friday, 30 April 2004 - 19:10
rain
 

W związku z updatem Steama wystąpił problem z kompatybilnością Cheating-Death. Usterkę już naprawiono - nowa wersja do ściągnięcia z mirrora UnitedAdmins. i przez auto-update. O dziwo na głównej stronie UnitedAdmins dalej dostępne jest jedynie stare wydanie.

 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Pomniejsze zmiany
Friday, 30 April 2004 - 16:19
Zszywa3
 

Przy wydawaniu ostatniej dużej poprawki, o której pisał Rain w swoim newsie, Valve omieszkało poinformować graczy o podobno mniejszych, lecz bardzo istotnych zmianach w Counter-Strike'u. Oto większość (o ile nie wszystkie) z nich:

  • AWP i Scout mają teraz niewielkie opóźnienie przy próbie strzału, zooma czy reloada po zmianie z innej broni czy przedmiotu
  • Celowniki zostały zeskalowane i wygladają tak samo we wszystkich rozdzielczościach
  • Celowniki broni snajperskich zostały lekko zmienione
  • Dodano nową ikonkę headshota - widać obecnie z jakiej broni strzelano i jak wielką zrobiono dziurę :D
  • Mapa de_nuke jest jaśniejsza, usunięto exploita z lewitującą skrzynią na rampie, a skrzyni na zewnątrz górnego bs'a nie można już zniszczyć
  • Mapa de_cbble jest również jaśniejsza, nie można już wchodzić na winorośla, usunięto exploita przy podkładaniu bomby na bs'ie b, dodano nowe miejsca spawnu dla terrorystów i wprowadzono jeszcze kilka mniejszych zmian
  • Zmieniono ekrany tablicy wyników, wyboru drużyny, motd na bardziej okrągłe

Trochę się tego nazbierało, prawda? Jak coś pominąłem, to dajcie znać, a szybko to uzupełnię.

 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Kolejny update
Thursday, 29 April 2004 - 18:41
rain
 
Oficjalna aktualizacja CS:CZ do wersji 1.1 została właśnie wydana. Przy okazji dokonano kolejnych poprawek w innych grach, w tym CS-ie.

Lista zmian wygląda następująco:
  • Dodano opcję nieprzezroczystego radaru
  • Poprawiono działanie flashbangów
  • Zaktualizowano niemiecką wersję językową
  • Zwiększono wydajność nagrywania dem pod Steamem
  • Dokonano licznych mniejszych zmian
 
 
::::: Komentarze [ 8 ] :::::
 
Premiera Half-Life 2 latem 2004
Thursday, 29 April 2004 - 03:49
Dragunov
 
Ledwo wczoraj do sieci przedostały się rewelacje dotyczące rychłej premiery trzeciego Dooma, a dziś niemiecki magazyn „PC Games” donosi o niezbyt odległej premierze gry Half-Life 2. Na forum halflife2.net, jeden z czytelników owego pisma podzielił się z innymi użytkownikami Internetu, tym co wyczytał w artykule poświęconym Half-Life 2. Poza kilkoma spoilerami, w których opisuje, to co przedstawiają screeny zamieszczone w gazecie, czy też pewne fakty dotyczące fabuły (np. że najgroźniejszym przeciwnikiem głównego bohatera jest naukowiec „Dr Breen”, który dogadał się z kosmitami), przytacza również fragmenty wypowiedzi Gabe’a Newella dotyczące statusu produkcji gry. Otóż obecnie nowy Half-Life jest ostro testowany przez wybranych graczy, przede wszystkim w celu lepszego zbalansowania poszczególnych poziomów. Bardzo dużo czasu poświęcono również przetestowaniu i dopracowaniu fizyki gry, która jest jednym z najważniejszych elementów H-L 2. Co więcej Newell powiedział, iż jego zespół planuje wydać grę pod koniec lata bieżącego roku. Przeprosił też fanów za przesunięcie daty wydania gry (która miała nastąpić 30 września ubiegłego roku), a ponadto przyznał, iż kradzież kodu H-L 2 nie była powodem niedotrzymania pierwotnie zapowiadanego terminu. De facto jego zespół nie zdążył ze zrobieniem wszystkiego – plany były zbyt optymistyczne.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Half-Life w godzinę?
Wednesday, 28 April 2004 - 15:10
Zszywa3
 

Ładnych parę lat temu, gdy wśród gier fpp niepodzielnie panował Quake, znalazł się pewien sprytny człek, który postanowił ukończyć go w jak najkrótszym czasie. Udało mu się tego dokonać w 33 minuty i zarejstrować na filmie o wdzięcznej nazwie "Quake Done Quick". Dlaczego o tym piszę? Ponieważ znalazł się jegomość, który postanowił zrobić to samo ze starym, poczciwym Half-Lifem. Normalnie przejście HL'a zabiera parę dni dość intensywnego grania, a naszemu śmiałkowi udało się to zrobić w 55 minut. Poświęcił na to 2 tygodnie swojego życia, a efekty jego poczynań możemy obejrzeć na filmie bądź demkach. Oto linki:

  • Film w rozdzielczości 640x480 (457 MB)
  • Film w rozdzielczości 320x240 (196 MB)
  • Demka wymagające HL'a w wersji 1.1.2.0 (47 MB)

Zainteresowanym polecam stronę, na której możecie poznać kilka faktów i ciekawostek związanych z opisywanym wyczynem.

 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Oficjalny design pudełka gry Half-Life 2
Wednesday, 28 April 2004 - 00:10
Dragunov
 
Dobra wiadomość dla wszystkich graczy, którzy z utęsknieniem czekają na premierę gry Half-Life 2. Apetyty rosną, gdyż już za kilkanaście dni rzeczony tytuł drugi już raz będzie prezentowany na targach E3 w Los Angeles. Do tego czasu wszystkich fanów drugiej części przygód dzielnego doktora Gordona Freemana pocieszy zapewne nowa informacja dotycząca Half-Life 2. Kilka dni temu przedstawiono oficjalny design opakowania tej gry. Pudełko co prawda nie jest najważniejsze - liczy się przede wszystkim jego zawartość. To fakt, ale opublikowanie wizerunku pudełka świadczy o zbliżającej się wielkimi krokami premierze gry.
 
 
::::: Komentarze [ 7 ] :::::
 
CS:CZ 1.1 w tym tygodniu
Tuesday, 27 April 2004 - 15:26
rain
 
W tym tygodniu powinna pojawić się zapowiadana poprawka do Condition Zero (patrz news Dragunova: Pierwszy patch do CS: Condition Zero). Na oficjalnej stronie Counter-Strike'a (na której bardzo rzadko pojawiają się nowe materiały) umieszczono z tej okazji dwa przedpremierowe obrazki przedstawiające modele z CS:CZ 1.1.

  
 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Update Steama
Tuesday, 27 April 2004 - 15:06
rain
 
Wczoraj wydana została mała poprawka do Steama. Brak jest zmian w obsługiwanych przez niego grach, aktualizacji uległ jedynie program klienta. Update wprowadza niewielkie nowości, a mianowicie:
  • Skrócony czas ładowania klienta Steama
  • Możliwość odzyskania nazwy konta przez podanie CD-Keya lub maila kontaktowego
  • Wyświetlanie loginu użytkownika przy ładowaniu Steama
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Nowy stary serwis
Monday, 26 April 2004 - 12:58
Zszywa3
 

Działający od pewnego czasu na polskiej scenie serwis c-zero.org połączył swoje siły ze znanym i cenionym portalem poświęconym grom fpp - FPP.pl. Oto efekt tego mariażu. Jak wieść gminna niesie, nowo powstały serwis "stanie się absolutnie jedynym porządnym serwisem o CZ". No cóż, pożyjemy zobaczymy.

Dla chcących dowiedzieć się czegoś więcej o portalu FPP.pl polecam wywiad, którego udzielił Bartłomiej Majewski, jeden z jego zarządców. Miłej lektury.

 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Pierwszy patch do CS: Condition Zero
Sunday, 25 April 2004 - 21:33
Dragunov
 

Od chwili komercyjnego debiutu gry Counter-Strike: Condition Zero minął już dokładnie miesiąc. Natomiast nadchodzący tydzień powinien przynieść pierwszą poprawkę, dedykowaną rzeczonej pozycji. Wspomniany patch, oznaczony symbolem 1.1, osiągalny będzie za pośrednictwem sieciowego systemu Steam. Oto jak przedstawiają się poprawki i nowości, które dzięki niemu zostaną wprowadzone:

  • ulepszenie metody zakupu ekwipunku
  • wprowadzenie specjalnego edytora (tworzenie własnych scenariuszy itp.)
  • udostępnienie nigdzie nie pokazywanych wcześniej modeli postaci i broni
  • zaimplementowanie nowych motywów dźwiękowych
 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Fragmaster na temat HL2
Friday, 23 April 2004 - 17:20
rain
 
Redaktor naczelny znanego serwisu Planet Half-Life, Kevin "Fragmaster" Bowen, zrezygnował przed kilkoma dniami z pełnionej funkcji. Od wielu miesięcy kojarzono go przede wszystkim z negatywnymi komentarzami odnośnie nadchodzącego sequela Half-Life'a, a zwłaszcza krytyką planowanej daty wydania. Na pożegnanie zamieścił bardzo ciekawego posta na forum serwisu, w którym wyjaśnia nieco więcej. Ujawnia między innymi, że ze względu na udział w pracach nad książką traktującą o nowym dziele VALVe podpisał klauzulę tajności i zmuszony był tym sposobem do milczenia. Teraz jednak, po rezygnacji, postanowił opublikować swoje przemyślenia na temat nadchodzącego Half-Life'a 2. Zapraszam do lektury.
 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Mappack SK
Friday, 23 April 2004 - 12:27
Zszywa3
 

Znany i lubiany serwis schroet.com donosi, że klan Schroet Kommando wydał swój mappack. Jest on dosyć nietypowy, ponieważ składa się tylko z jednej mapki (z gatunku aimowych), ale za to dostępnej w sześciu wariantach. Różnią się one ekwipunkiem, którego gracz może używać. Oto ich wykaz (w nawiasie podaję dostępne wyposażenie):

  • aim_sk_glock (Glock, Kevlar)
  • aim_sk_usp_deagle (USP, Desert Eagle, Kevlar)
  • aim_sk_galil_famas (Galil, Famas, USP, Kevlar + Helmet)
  • aim_sk_ak_m4 (AK47, M4A1, USP, Kevlar + Helmet)
  • aim_sk_aug_sig (Steyr Aug, Sig Commando 552, USP, Kevlar + Helmet)
  • aim_sk_awp (Awp, USP, Kevlar + Helmet)

Mappack ściągnąc możecie stąd, jednak wymaga to rejestracji.

 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Słownik gracza - prace rozpoczęte
Friday, 23 April 2004 - 03:33
Dragunov
 

Od kilku dni prowadzone są prace nad nowym projektem, który zostanie wprowadzony na potrzeby naszego serwisu BORG Counter-Strike. Będzie nim słownik gracza. Pomysł ten narodził się kilka tygodni temu i wydał się dość interesujący. Słownik gracza to swoista encyklopedia, która zawierać będzie kilkadziesiąt haseł związanych z grą Counter-Strike, oraz zwrotów, z którymi odbiorcy stykają się w informacjach publikowanych za pośrednictwem naszego serwisu.

Projekt jak i wykonanie to moja własna inicjatywa. Zaczęło się od gromadzenia potrzebnych informacji, a dokładniej mówiąc od wzbogacania własnej wiedzy. Teraz postanowiłem podzielić się tą wiedzą z czytelnikami naszego serwisu. Jednocześnie nie chciałem ograniczać słownika tylko do haseł związanych z CSem, dlatego też postanowiłem wzbogadzić go o definicje, które mogą być potrzebne każdemu graczowi. Niektóre z nich są elementarne, ale chciałem, aby słownik być przydatny nawet początkującym graczom.

Prace trwają już trzeci dzień, słownik się rozrasta, jednocześnie też uzupełniane są już istniejące definicje. Pragnę, aby był on jak najbardziej kompletny i obfity. O całym projekcie poinformowany został Karbulot, który go zaakceptował. Po ukończeniu przeze mnie prac nad słownikiem, zostanie on umieszczony w nowym dziale naszącym nazwę "słownik gracza". O wszelkich postępach w pracach nad tym projektem będę Was informował w osobnych newsach.

 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
CS:CZ - poradnik
Wednesday, 21 April 2004 - 12:08
Zszywa3
 
Znany w Polsce serwis Gry-Online zajmujący się, jak sama nazwa wskazuje, grami komputerowymi i wszystkim co jest z nimi związane, opublikował poradnik do trybu single-player gry Counter Strike: Condition Zero. Nie jest on rewelacyjny, ale zawiera kilka przydatnych porad oraz przede wszystkim wskazówki dotyczące zachowań botów na poszczególnych mapkach kampanii dla pojedynczego gracza. Sam spędziłem parę godzin przy CZ i wydaje mi się, że taki poradnik pomoże zaoszczędzić trochę czasu i nerwów.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Half-Life 2 - premiera w 2004 roku ciągle realna
Wednesday, 21 April 2004 - 01:00
Dragunov
 
Przedwczorajsza wiadomość dotycząca przesunięcia premiery gry Half-Life 2 na 2005 rok (vide news raina pt. "Premiera jeszcze później?") wywołała niemałe poruszenie w środowisku graczy. Fanowski serwis Half-Life 2.net postanowił przeprowadzić w opisywanej sprawie dokładniejsze śledztwo, z którego jasno wynika, iż owe rewelacje nijak mają się do rzeczywistości. Wszystkiemu „winna” okazała się wypowiedź Gabe'a Newella z firmy Valve Software dla magazynu Polygon, która wygląda następująco:

"Wydaliśmy już miliony dolarów na ten projekt i jeszcze wydamy tyle ile potrzeba aby gra stała się najlepszym FPSem w historii. Nawet jeśli oznacza to przesunięcie daty wydania Half-Life 2 na rok 2005, zrobimy to bez wahania. Jeśli oznacza to utopienie kolejnych 20 milionów dolarów, również to zrobimy. Podsumowując, jeśli przesuniemy datę wydania gry to tylko dlatego aby wyrwała was z butów gdy się w końcu ukaże."

Gracze rozgoryczeni kolejnymi opóźnieniami Half-Life'a 2 mogą się jednak uspokoić. Okazało się, iż powyższa wypowiedź jest po prostu stara! Ów cytat pochodzi jeszcze z września 2003 roku i tłumaczy pierwsze przesunięcie daty rynkowego debiutu rzeczonej gry, zaś większość zachodnich serwisów dokonała niewłaściwej interpretacji słów Gabe'a Newella (nie poprawiając jednocześnie pomyłki na własnych łamach). Tak więc wszystkie osoby wypatrujące niecierpliwie premiery Half-Life'a 2 mogą (na razie) spać spokojnie.
 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
kkrieger - fps przyszłości?
Tuesday, 20 April 2004 - 12:48
Zszywa3
 
Wiem, że ten news odbiega trochę tematycznie od CS'a, ale wydaje mi się, że rzecz jest o tyle ciekawa , iż warto o niej wspomnieć. Otóż niemiecka grupa programistów, theprodukkt, wydała wersję beta swojego First Person Shootera - kkrieger. Nie było by w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, ze zajmuje on na dysku tylko 96 KB. Musicie przyznać, że w czasach gier ważących często po parę GB robi to niemałe wrażenie. Oto porcja screenów na zaostrzenie apetytu: #1, #2, #3, #4 i #5. Samą grę możecie ściągnąć stąd.
 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Team Fortress 2 nadal w produkcji
Tuesday, 20 April 2004 - 11:34
Dragunov
 
Team Fortress 2 to temat tak stary, że trudno dokładnie powiedzieć kiedy po raz pierwszy panowie z Valve Software o nim wspomnieli. Większość fanów tego typu rozrywki (tj. zespołowych rozgrywek sieciowych), zdążyło już zapomnieć o tym tytule, a niektórzy kolejne wiadomości na jego temat, pojawiające się z częstotliwością jedna na rok traktują z przymrużeniem oka. Ostatnie wzmianki na temat Team Fortress 2 pojawiły się w maju 2003 roku. Wówczas to poinformowano, że TF2 ma zadebiutować w sześć miesięcy po premierze Half-Life 2, czyli w marcu 2004 roku. Jak wiadomo tak się nie stało. Half-Life 2 nadal nie miał swej premiery, a słuch o TF2 zaginął...aż do dziś. Mianowicie serwis IGN, przy okazji tworzenia artykułu Missing In Action traktującego o grach, które „miały już być, ale ich nie ma” zapytał Douga Lombardi z Valve Software o to, co się dzieje z Team Fortress 2. Odpowiedź jakiej udzielił Lombardi jest analogiczna do tego, co mówiono rok temu, tj. gra nadal znajduje się w produkcji, a szczegóły na jej temat poznamy po premierze Half-Life 2. Naturalnie korzystać ona będzie z tego samego silnika co H-L 2 - Source Engine.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Premiera jeszcze później?
Monday, 19 April 2004 - 19:17
rain
 
W ostatnim wywiadzie zamieszczonym w magazynie Polygon, Gabe Newell z Valve zaznaczył, iż firma może nie zdążyć z wydaniem nowej części przygód Gordona Freemana do końca obecnego roku.

Gabe mówił: "Wydaliśmy już miliony na ten projekt i jesteśmy skłonni wydać tak dużo, jak będziemy musieli, by zrobić najlepszy FPS wszech czasów. Jeżeli oznacza to opóźnienie premiery do 2005 roku, zrobimy tak bez żadnego zawahania. Jeżeli oznacza to utopienie kolejnych 20 milionów dolarów w projekcie, możemy to zrobić. Bądźcie pewni, że w przypadku opóźnienia daty wydania gry, będzie to tylko po to, aby jeszcze bardziej rzucić Was na kolana w momencie premiery."
 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Start serwisu Counter-Strike Training
Sunday, 18 April 2004 - 23:17
Dragunov
 

Wiele było i jest nadal stron, a nawet całych serwisów internetowych, które mają za zadanie pomagać graczom grającym w Counter-Strike'a tak, aby mogli oni podnosić swoje umiejętności. Niektóre z wymienionych witryn bywają pomocne początkującym graczom - zapoznają z zasadami gry i uczą podstawowych technik prowadzenia potyczek. Inne są przeznaczone już dla zaawansowanych osób z większym doświadczeniem i umiejętnościami. Pytanie zatem, czy w globalnej sieci można się natknąć na serwisy, które mogą się okazać pomocne zarówno początkującym jak i zaawansowanym graczom? Okazuje się, że tak. Do takich serwisów z pewnością należy Counter-Strike Training. Na jego łamach znaleźć można przebogaty zbiór informacji z różnych dziedzin dotyczących Counter-Strike'a.

W chwili obecnej kategorie proponowane przez przedmiotowy serwis przedstawiają się następująco:

Jak widać kategorii jest dwanaście i śmiało można powiedzić, że każdy gracz znajdzie wśród nich coś dla siebie. Wszystkie materiały są dostępne bezpłatnie, wymagana jest jedynie znajomość jęzkyka angielskiego.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Wywiad z elemeNtem
Saturday, 17 April 2004 - 23:24
Dragunov
 
Jednym z ciekawszych wywiadów, które ukazały się ostatnimi czasy, jest ten przeprowadzony z elemenNtem - liderem topowego szwedzkiego klanu Schroet Kommando. Ola "elemeNt" Moum odpowiadał na pytania zadawane przez Lexxa podczas imprezy CeBIT 2004 exhibition. Wywiad jest bardzo ciekawy i nie dotyczy jedynie klanu Schroet Kommando, ale porusza także kwestie prywatnego życia elemeNta. Ponadto wyróżnia go jeszcze forma przekazu, którą tym razem nie jest tekst, do którego już przywykliśmy, a format MP3. Wywiad można pobrać ze strony CYBERFIGHT.ORG (aby móc rozpakować archiwum należy podać hasło www.cyberfight.org).
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Bumper Cars
Saturday, 17 April 2004 - 14:52
rain
 
Kolejna modyfikacja oparta na silniku Half-Life'a, Bumper Cars 2.0, jest już gotowa do ściągnięcia. Tym razem czeka nas gra trochę mniej serio. Znane postacie z Half-Life'a siadają za kółkiem małych samochodzików, by w trybie Bumpmatch zepchnąć swoich przeciwników w niebezpieczne zakamarki mapy. Do pomocy służy cały zestaw power-upów, m.in. tarcze, niewidzialność, bomby, toksyny i piwo. Modyfikacja przewiduje ponadto dwa inne sposoby rozgrywki - King of the Hill i Hunt the Grunt. Do wyboru ponad dwadzieścia map.

Bumper Cars to ciekawy sposób na oderwanie się od Counter-Strike'a i pogranie chwilę dla zabawy, nie licząc fragów i śmierci. Zachęcam więc do odwiedzenia strony moda: http://www.planethalflife.com/bumpercars
 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
HLSW 1.0.0.26
Friday, 16 April 2004 - 18:35
rain
 
Znany i lubiany program do przeglądania stanu serwerów gier, HLSW, doczekał się kolejnej wersji. Nowe wydanie beta, opatrzone numerkiem 1.0.0.26, poza małą poprawką i dołączeniem opcji auto-uaktualniania, zawiera wsparcie dla dwóch modyfikacji Half-Life'a. Mowa tu o Natural Selection v3 i Condition Zero.

Jeżeli więc jesteś posiadaczem nowej wersji Counter-Strike'a, to zachęcam do ściągania.
 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Nowy Content Server
Friday, 16 April 2004 - 18:24
rain
 
Jolt.co.uk, największy na naszym kontynencie dostawca serwerów gier (obecnie hostowanych jest ich ponad 900) podpisał umowę z firmą VALVe o utrzymywanie kolejnego content serwera w Europie. Oczywiście poprawę najbardziej odczują użytkownicy Steama z obszarów Wielkiej Brytanii, ale może i nam przyniesie to korzyści w postaci skróconego czasu oczekiwania na kolejną aktualizację sztandarowego produktu VALVe. Miejmy nadzieję, że tak.

Obecnie, poza nowym serwerem, na terenie naszego kontynentu znajdują się tylko dwie alternatywy: XS4ALL i Boomtown.
 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Bug Tracker uruchomiony
Friday, 16 April 2004 - 17:53
rain
 
Na stronie United Admins pojawił się system raportowania błędów, który ma pomóc w dalszym rozwijaniu ich produktów. Obecnie błędy można zgłaszać do następujących projektów:
  • Cheating-Death
  • ClanMod
  • HLGuard
  • HLstats
  • phpUA
  • StatsMe
  • CSBot
  • strona UA (UASite)
Dostęp do systemu można uzyskać przez stronę http://bugs.unitedadmins.com/ po uprzednim zarejestrowaniu się. Autorzy proszą o dokładne opisywanie błędów i niepowtarzanie się z już wysłanymi zgłoszeniami. Więcej informacji na forum UA.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Szybsza Neostrada TP
Friday, 16 April 2004 - 17:33
rain
 
Z informacji prasowych Telekomunikacji Polskiej wynika, iż od początku maja wszystkich dotychczasowych i nowych użytkowników usługi Neostrada czeka kolejny wzrost. Tym razem na szczęście nie będzie to podwyżka cen, ale wzrost oferowanej szybkości transferu danych. Opcja 512 kbps przekształci się w 640 kbps, a Neostrada 128 dozna przyspieszenia do 320 kbps. Szkoda, że nie zwiększy się oferowany upload, ale czyż nie jestem zbyt wymagający? Ważne, że cena pozostanie bez zmian.
 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Czy grasz w inne mody multiplayer?
Friday, 16 April 2004 - 13:10
Karbulot
 
Dziś zamieściłem nową ankietę, dzięki której zobaczymy, czy Counter Strike jest jedynym modem do Half Life'a w który gracie. Jak wiadomo, wyszło ich całe mnóstwo, zarówno pozycje dla samotnego gracza jak i dla miłośników sieciowych potyczek. To, że CS dzierży wciąż palmę pierwszeństwa nie znaczy, że nikt nie próbował sił w innych grach. Oczywiście mam na myśli sporadyczne nawet grywanie, same sprawdzenie moda się tutaj nie powinno liczyć. Osobiście swego czasu spędziłem kilka godzin nad Day Of Defeat, jednak gra mnie nie wciągnęła, zatem zaznaczyłem pierwszą opcję. Jeśli zatem posiadacie na dyskach zainstalowanego jakiegoś moda i czasem w niego grywacie, śmiało głosujcie. W przypadku kilku gier proszę o głosy na tę waszym zdaniem najpopularniejszą.
 
 
::::: Komentarze [ 7 ] :::::
 
GeForce 6800
Thursday, 15 April 2004 - 17:26
rain
 
Wczoraj w Genewie miała miejsce premiera nowej linii produktów firmy NVIDIA. Karty oparte na kości NV40 powinny się pojawić w sklepach w połowie maja w wersji 'Ultra' i zwykłej. Prawdopodobne ceny kształtują się odpowiednio na poziomie 549 i 349 euro.

Według dyrektora generalnego firmy jest to największy skok wydajnościowy i jakościowy w historii NVIDII. Nowe karty będą obsługiwały Pixel/Vertex Shader 3.0. Wersja Ultra zostanie wyposażona w 16 strumieni renderujących, 256 MB pamięci GDDR3, szynę 256-bitową i obsługę PCI Express x16. Taktowanie rdzenia na poziomie 400 MHz, pamięci 1100 MHz. Chip wykonany został w technologii 0.13 mikrona i faktycznie jego pierwsze testy ukazują sporą przewagę nad produktami konkurencji.

Niestety poza wysoką ceną, potencjalnych nabywców odstraszyć mogą wymagania karty względem zasilacza. 480 watów to minimum, a o taką "komputerową elektrownię" nie jest na razie łatwo. Miejmy tylko nadzieję, że Half-Life 2 nie okaże się aż tak wymagający.
 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
The Trenches
Thursday, 15 April 2004 - 16:31
rain
 
Kolejny mod do Half-Life'a, tym razem osadzony w realiach pierwszej wojny światowej, jest bliski ukończenia. Autor 'The Trenches', czyli po polsku 'Okopów', dokonał znacznej aktualizacji na stronie projektu, włącznie z dodaniem screenów z nowej mapy tb_trenchstorm.

Gracz będzie się mógł wcielić w jedną z sześciu nacji. Do wyboru będą siły ententy - Imperium Brytyjskiego, Francji, Włoch, Stanów Zjednoczonych i Państw Centralnych - Niemiec i Austro-Węgier. Modyfikacja przewiduje trzy tryby rozgrywki: Trench Storm, Communication Demolition i Territorial Push. Do ciekawostek należą:
  • ataki przy użyciu gazów bojowych
  • łączenie kilku nacji w jednej drużynie
  • różne klasy postaci
  • możliwość skorzystania przez oficerów ze wsparcia artyleryjskiego
Więcej informacji na stronie internetowej moda: http://www.thetrenches.net/
 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Netcode i CS
Thursday, 15 April 2004 - 14:42
Zszywa3
 

Serwis Gotfrag zamieścił niedawno na swoich łamach bardzo przydatny artykuł. Autor - Jon Mellin, opisuje w nim w dość przystępny sposób zagadnienia związane z kodem sieciowym w Counter-Strike'u. Jego porady dotyczące ustawienia takich parametrów jak cl_updaterate, cl_cmdrate, rate, ex_interp i innych pozwolą na poprawienie jakości gry i przydadzą się zarówno graczom jak i adminom serwerów.

Jeśli podczas gry na serwerze jesteście nękani przez lossy bądź choki, to ten artykuł jest właśnie dla Was. Zachęcam do czytania i eksperymentowania.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Relacja filmowa z Lan4Fun 2
Thursday, 15 April 2004 - 01:34
Dragunov
 

Wiele czasu upłynęło już od drugiej edycji Lan For Fun. Organizatorzy i tym razem nie zawiedli oczekiwań wszystkich przybyłych na tę imprezę graczy, zapewniając im roz(g)rywki na wiele, wiele godzin. Podobnie jak za pierwszym razem, tak i teraz pojawił się film, dzięki któremu wszystkie osoby, które nie były obecne na Lan4Fun 2 mogą zobaczyć i poczuć klimat panujący na tej masowej imprezie lanowej. Być może niniejszy film przyczyni się choć trochę do rosnącego zainteresowania takiego rodzaju imprezami. Pełną listę serwerów, z których pobrać można rzeczony film znaleźć można na stronie jego autorów. Jeśli chodzi o szybki transfer, polecam serwer (mirror) numer 4 i 5. Sam plik zajmuje 175 MB.

 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
CSDL Reload Pack 1.6.1
Thursday, 15 April 2004 - 00:30
Dragunov
 

Opublikowany w ostatnim czasie przez serwis CounterStrike DL skinpack noszący nazwę CSDL Reload Pack, to dzieło dwóch ludzi posługujących się nick'ami MadHatter i Fragger. Przedmiotowy pakiet podmian w obecnej wersji, oznaczonej numerem 1.6.1, nie wprowadza masowych zmian w Counter-Strike'u - skupia się jedynie na kwestiach elementarnych, czyli modelach broni, ekwipunku, oraz dźwiękach. Rzecz jasna zaimplementowane zmiany dotyczą całego zestawu broni, ekwipunku i dźwięków. Dzięki podmianie "jedynie" tych elementów zaoszczędzono wiele miejsca i tym samym pakiet zajmuje 27 MB. CSDL Reload Pack 1.6.1 czeka na pobranie pod tym adresem.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Figurki Counter-Strike
Wednesday, 14 April 2004 - 19:41
rain
 
 Czy nigdy nie marzyłeś o tym, by postawić na biurku obok monitora jednego ze swoich ulubieńców z gry? Jeżeli tak, to oferta nowego sklepu internetowego jest przeznaczona dla Ciebie.

Niemiecki serwis CSToys proponuje miniaturki modeli z Counter-­Strike'a. Asortyment szeroki, od 2,5" "Guerilla Warface" za niecałe 9 euro aż do szczegółowych figurek "L 337 Krew" liczących ponad 30 cm wysokości. Niestety w tym przypadku cena nie jest już zbyt atrakcyjna. Taka postać kosztuje 64,99 EUR. Czego jednak nie zrobią kolekcjonerzy dla swojej ukochanej gry.
 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Half-Life Rally
Wednesday, 14 April 2004 - 19:14
rain
 
Dokładnie wczoraj, po blisko pięcu latach pracy, światło dzienne ujrzała pierwsza wersja beta nowej modyfikacji Half-Life'a, HL-Rally. Rezygnacja z nieustannej pogoni za fragami na rzecz bicia rekordów czasowych jest ciekawym posunięciem. W końcu nie co dzień mamy możliwość pograć w darmowe wyścigi oparte na silniku HL. I choć może nie dorównują one najlepszym produkcjom z półek sklepowych, to i tak zapewniają masę rozrywki. Całość mieści się w spakowanym archiwum o wielkości blisko 50 MB do pobrania ze strony moda: http://hlrally.net/

Najciekawsze cechy modyfikacji:
  • możliwość gry single/multiplayer
  • 3 tryby rozgrywki (A to B Rally, Rally Circuit, GT Racing Mode)
  • tryb 'fun' (Hot Potato)
  • 9 modeli samochodów do wyboru
  • 10 tras na początek, możliwość ściągnięcia kolejnych
  • zarobione pieniądze można przeznaczyć na ulepszenie pojazdu

Na zachętę kilka screenów:



 
 
::::: Komentarze [ 11 ] :::::
 
Rozmowy o polskiej scenie
Tuesday, 13 April 2004 - 14:26
Zszywa3
 

Niedawno pisałem newsa o połączeniu dwóch najlepszych polskich klanów - Spec.Steru oraz Aristocracy pod jednym tagiem: Pentagram.conneXion. Wydarzenie to wywołało niemałe zamieszanie w polskim światku Counter-Strike'a. Rozpętała się dyskusja na temat nowo powstałego klanu oraz przyszłości, a także jakości naszej sceny. Posypały się komentarze i artykuły. Dla tych, którym ta tematyka nie jest obojętna mam do zaproponowania dwa teksty:

  1. Artykuł napisany przez Ninję AX - dawnego redaktora serwisu Counter-Strike.PL
  2. Artykuł autorstwa Jaskiera piszącego dla Counter Strike FPP

Zachęcam do lektury i zabierania głosu w toczącej się dyskusji.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Błąd STEAM'A
Monday, 12 April 2004 - 22:08
tofif
 

Większość serwisów Counter-Strike'a opisuje błąd Steam'a. Postanowiłem więc sprawdzić co się stało. Po próbie połączenia się z wybranym serwerem counter-strike'a moim oczom ukazał się następujący błąd: "Error verifying STEAM UserID Ticket".  Po usunięciu pliku clientregistery.blob i ponownej aktualizacji Steam'a wszystko wróciło do normy.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Sterowniki ATI
Monday, 12 April 2004 - 21:20
tofif
 

Niedawno Omega wypuścił sterowniki oparte o oficjalne Catalyst 4.4 - Omega ATI Drivers (16,8 MB). Sterowniki te dostępne są tylko dla Windows 2000/XP. Natomiast na stronie OCFaq znajdziemy sterowniki Catalyst 4.4 zmodyfikowane tak, aby pozwalały one na podkręcenie naszej karty graficznej. Sterowniki przeznaczone są dla kart 9000/9200/9600.

Trzecia modyfikacja sterowników opartych również o Catalyst 4.4 została dokonana przez NGO Group. Sterowniki te zapewniają większą ilość klatek na sekundę w aplikacjach OpenGL oraz są zalecane dla osób grających w Counter-Strike'a.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Fusion Pack CZ zmienia Condition Zero
Monday, 12 April 2004 - 03:11
Dragunov
 
Ekipa serwisu Games Fusion przygotowała jeden z pierwszych kompletnych pakietów podmian dla nowiutkiego Counter-Strike'a: Condition Zero. Fusion Pack to nazwa pakietu znanego już od dawna i przygotowywanego dla kolejnych wersji Counter-Strike'a. Pakiet, który miał za zadanie sprawić, aby rozgrywka była bardziej realistyczna i ciekawsza, u wielu graczy wywoływał zachwyt, u innych zaś pogardę. Podzielił graczy na dwa obozy. Jak widać negatywne opinie niektórych graczy nie zraziły jego twórców i postanowili oni zaimplementować nowe elementy także w Condition Zero.

Aby wymienić wszystko to, co ów pack podmienia, należałoby pisać bardzo długo, bo jest tego całe mnóstwo. Można wspomnieć, że są to:

  • nowe modele wszystkich dostępnych w grze broni
  • nowe modele dostępnych w grze postaci
  • nowe dźwięki (komendy radiowe i odgłosy broni)
  • nowy wygląd VGUI menu

i wiele, wiele innych.

Oczywiście cały pakiet jest jak najbardziej kompatybilny z systemem Steam. Dodatkowo Fusion Pack wprowadza także zmiany w tzw. "deleted scenes" i tamtejszych broniach oraz ekwipunku. Na zachętę - dla osób sceptycznie nastawionych - warto przedstawić kilkanaście screen'ów pokazujących wprowadzane elementy, o których przeczytać można wyżej. Wszystkich zainteresowanych zmianami  w  swoim Condition Zero, warto teraz odesłać na stronę, z której - po dokonaniu rejestracji - można pobrać Fusion Pack'a CZ.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Życzenia Świąteczne
Saturday, 10 April 2004 - 21:22
Bryczek
 

                                o             

Najserdeczniejsze życzenia, wesołych, spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka i mokrego dyngusa dla wszystkich odwiedzjacych strone www.borg.celinternet.pl od redakcji .

Witam chciałbym sie wam przedstawić pisze już dzisiaj mojego 2 news`a. Jestem nowym członkiem redakcji BORG . Mam na imię Mateusz lat 16. Interesuje sie głównie CS . Lubie zabawy , uprawiać sporty różnego typu, czytać rożne artykóły o CS`ie.Może moje pierwsze NEWS`Y sa troche chaotyczne ale prosze was jeżeli sa jakies błedy to mówcie mi o tym to będę sie starał na przyszłość ich nie robić . Pozdrawiam wszystkich czytelników i kumpli z redakcji

 
 
::::: Komentarze [ 7 ] :::::
 
Oficjalna lista gier na WCG 2004
Saturday, 10 April 2004 - 19:58
Bryczek
 

Więc nareszcie doczekaliśmy się oficjalnej listy gier na nadchodzącym wielkimi krokami World Cyber Games 2004. Są dwie możliwości gry PC , X-Box. Jest jednak możliwość, że władze WCG zdementuja wiadomość nadesłaną przez kolumbijską strone WCG.

PC:

  • WarCraft3: Frozen Throne ,
  • StarCraft: Brood War ,
  • Counter Strike: Condition Zero 1.6 ,
  • Unreal Tournament 2004 ,
  • Need for Speed: Underground .
X-Box:
  • HALO ,
  • Project Gotham Racing 2 .

Jak może słyszeliście lub gdzieś przeczytaliście na tego rocznym WCG będziemy oglądać rozgrywki na nowej "wersji" cs ...

 
 
::::: Komentarze [ 23 ] :::::
 
Update Steam'a
Saturday, 10 April 2004 - 13:42
tofif
 

Ostatni update Steam'a przyniósł nam zmiany dotyczące Counter-Strike'a i Counter-Strike: Condition Zero. Zaktualizowano również serwery dedykowane, które będą wymagać ręcznego restartu. Steam klient zaktualizuje się po ponownym restarcie.

Zmiany dotyczące Counter-Strike'a:

  • dodano pewną ilość lokalizacji dla niemieckiej wersji Counter-Strike'a
  • zamieniono znak "#" na " " - gdy jest on pierwszym symbolem w nicku gracza ( zmiana ta odnosi się do Dedicated Server )
Zmiany dotyczące Counter-Strike: Condition Zero:
  • ponownie udostępniono boty dla serwera dedykowanego (Linux)
  • zoptymalizowano włączania się Counter-Strike: Condition Zero (Windows Dedicated Server).
Zapraszam na stronę rodzimą Steam'a steampowered.com.

 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Counter-Life beta 6.0
Saturday, 10 April 2004 - 01:14
Dragunov
 

Counter-Life jest mod'em łączącym w sobie elementy gier Half-Life i Counter-Strike. Różnice polegają głównie na wprowadzeniu do normalnego trybu gry broni znanych z Counter-Strike'a. Przedmiotowa modyfikacja doczekała się właśnie nowej wersji (6.0), a zmiany jakie w niej wprowadzono przedstawiają się następująco:

  • zostały usunięte niektóre komendy: "bankrupt", "cl_colors", "cl_monhealth" oraz "cl_shellstay"
  • dodano komendę na uzyskanie noża, kostiumu HEV i dużej ilości pieniędzy
  • umożliwiono kupowanie broni na planecie Xen
  • zwiększono siłę rażenia pistoletu Glock
  • wprowadzono poprawkę umożliwiającą przebijanie ścian przez amunicję typu 5.7 mm
  • dodano bronie Galil i Famas
  • obniżono cenę pistoletów Dual Beretta 96G Elite

Więcej informacji o nowej wersji Counter-Life można uzyskać tutaj, zaś w celu jej pobrania należy odwiedzić tę stronę.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Połączenie Arcy z 2S
Friday, 9 April 2004 - 14:37
Zszywa3
 
Dnia wczorajszego dwa najlepsze i najbardziej utytułowane polskie klany - Spec.Ster oraz Aristocracy, połączyły się tworząc Pentagram.conneXion. Nowy klan powstał głównie z myślą o podboju sceny międzynarodowej, chociaż jego menadżerowie w wywiadzie zamieszczonym w serwisie Counter-Strike.PL zgodnie twierdzą, że nasze rodzime podwórko również nie jest im obojętne. Podstawowy skład Pentagram.conneXion przedstawia się następująco: neo, zibi, LUq, TaZ, pitrek. Nienajgorszy, prawda? Pozostaje tylko życzyć chłopakom powodzenia, a co wyjdzie z tego całego zamieszania zobaczymy już wkrótce.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Stolica nocą - CS:CZ na autobusach
Friday, 9 April 2004 - 01:37
Dragunov
 

O tym, że Warszawa jest piękna (jedynie?) nocą nie trzeba przekonywać chyba nikogo kto w niej mieszka. Po zmroku stolica żyje w zupełnie innym rytmie niż w ciągu dnia. W pub'ach trwa zabawa, na wielu budynkach rozbłyskują kolorowe neony, a niektórzy ludzie z przyjemnością wyciągają z plecaków aparaty fotograficzne, aby utrwalić jedyne w swoim rodzaju momenty i następnie pochwalić się, że my warszawiacy mamy do czynienia z Counter-Strike'em nie tylko w domach, czy kafejkach internetowych, ale nawet na ulicach. Ktoś może zapytać: jak to możliwe? Na ulicy można grać na N-Gage, czy GBA, ale przecież na te platformy póki co Counter-Strike nie został wydany i raczej nie należy się tego spodziewać. Nadal nie wiecie jak to jest możliwe? W takim razie spieszę z wyjaśnieniami.

Firma Cenega Poland ma przyjemność poinformować, że trwa wielka kampania promocyjna gry Counter-Strike: Condition Zero. Na warszawskich ulicach pojawiły się już autobusy komunikacji miejskiej z wielkimi reklamami gry Counter-Strike: Condition Zero na tylnych szybach - podziwiać je można również na załączonych fotografiach. Walka z terroryzmem wymaga specjalnych środków i dlatego Cenega Poland zdecydowała się na tę ciekawą formę reklamy.

Prawda, że miło jest zobaczyć na ulicach swojego miasta CS'a? Na koniec zamieszczam jeszcze cztery fotografie ukazujące wygląd wspomnianych reklam.

 
 
::::: Komentarze [ 8 ] :::::
 
Pro-Mode - tłumaczenie
Thursday, 8 April 2004 - 20:10
Zszywa3
 
Jeden z kolegów z serwisu Counter Strike FPP przetłumaczył na nasz język ojczysty artykuł DoZa dotyczący Counter-Strike'owego Pro-Moda. Pisałem o nim parę newsów niżej. Tłumaczenie jest dość dobre i teraz osoby nie znające angielskiego będą mogły zapoznać się z tym ciekawym tekstem. GJ Jaskier! Jeszcze raz zachęcam do czytania.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
The Intel Pentium 4 Extreme Edition Challenge 2
Thursday, 8 April 2004 - 18:31
Dragunov
 
                     

The Intel Pentium 4 Extreme Edition Challenge to nazwa wiele mówiąca osobom interesującym się zagraniczną sceną Counter-Strike'a. Dzięki wsparciu technicznemu i finansowemu światowego potentata w dziedzinie produkcji procesorów komputerowych - firmy Intel, co jakiś czas dochodzi do bardzo ciekawych spotkań znanych europejskich klanów. W rzeczywistości pojedynki te nie są rozgrywane w ramach konkretnego turnieju, a bardziej gościnnie. Brytyjski klan 4KINGS.Intel zaprasza inne klany na wysokim poziomie i właśnie podczas tych spotkań realizowany jest materiał video. W pierwszym wydaniu The Intel Pentium 4 Extreme Edition Challenge do walki z "czterema królami" stanął uznany francuski zespół Armateam. Film był interesujący - zostały w nim przedstawione taktyki klanu brytyjskiego na mapę de_dust2, pojawiały się też wywiady z członkami obu drużyn.

W najnowszym wydaniu filmu, opatrzonym cyfrą 2, 4KINGS.Intel stanęło do walki z - co tu dużo mówić - najlepszym klanem na świecie - Schroet Kommando. Film, który powstał przy okazji pojedynku obu wymienionych klanów także zasługuje na wysoką ocenę. Nie chodzi tu tylko o widowiskowość spotkania, czy jego wynik, ale o przybliżenie nowych taktyk (de_nuke) klanu z Wielkiej Brytanii, oraz o dokładniejsze przedstawienie sylwetek graczy z obu zespołów. Dowiedzić można się także czegoś więcej na temat zawodowych graczy; jakiego używają sprzętu (myszki i podkładki) i jak zachowują się w czasie pojedynku.

Film został udostępniony w dwóch wersjach: DivX (196 MB), oraz WMV (226 MB) i można go pobrać - po zarejestrowaniu i zalogowaniu się - bezpośrednio z serwisu Team Sportcast Network.

 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Jess Cliffe pyta
Monday, 5 April 2004 - 03:16
Dragunov
 

Jeden z pracowników firmy Valve Software, a konkretnie osoba z drużyny odpowiedzialnej za tworzenie i wprowadzanie usprawnień w Counter-Strike'u - Jess Cliffe, zwrócił się kolejny raz do graczy z zapytaniem. Przypomnijmy, że poprzednio Cliffe ciekaw był oceny graczy odnośnie zegara umieszczonego na ładunku C4. Tym razem  wystosował on post'a na oficjalnym forum dyskusyjnym Counter-Strike'a i chce dowiedzieć się, czy gracze pragną wprowadzenia zmian w broniach Ingram MAC 10, oraz Steyr TMP Tactical. Zmiany te mają dotyczyć siły rażenia wspomnianych broni.

W chwili obecnej głosy graczy rozkładają się następująco:
za - 84.8% (296 głosów)
przeciw - 15.2% (53 głosy)
Przebieg tego głosowania można śledzić tutaj.

 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
AMX Mod X i MetamodX
Sunday, 4 April 2004 - 17:30
tofif
 
  Na stronie www.amxmodx.org SniperBeamer oferuje swój AMX Mod X, który to bazuje na tym samym kodzie źródłowym co AMX. OLO w obecnej chwili zaprzestał update'ów swojego AMX'a zatem ta wersja może się wszystkim przysłużyć. Ostatnia wersja rzeczonego moda opatrzona jest numerkiem AMXx 1.0 i jest wersją stabilną. Aktualizacja do wersji 1.0 daje nam następujące opcje:
  • dostępny moduł STATS dla każdego moda jaki sobie wymarzysz
  • AMXx jest teraz oficjalnym modem do Half-Life
  • wszystkie znane błędy zostały znalezione i naprawione
  • odkodowaliśmy nasze steam-id z listy automatycznych adminów
  • moduł "Telepathic_MM" teraz współgra z twoim umysłem
  • PM zakodował całe jądro od podstaw używając Prologa zamiast C++
  • istnieje 128 bitowa kompilacja dla serwerów opartych na Opteronie2 AMD
  • nowe  zmienne: is_user_cheating, set_user_wallhack, make_czero_not_suck (obecnie nie działa), and email_valve
  • AMXx działa z wszystkimi grami, włączając H-F2, Call of Duty i każdą inną grę w którą Ludwig Van zdecyduje się zagrać
  • AMXx zawiera pozbawioną luk detekcję czitów, która również bezpiecznie usuwa zarządców UA z gry
Brzmi to dla mnie trochę futurystycznie, no cóż jak przetestuję ten mod to dam znać. Druga sprawą jest mod MetamodX, który powinniśmy też sobie zainstalować. Metamodx jest oparty na metamodzie 1.17. Dodatkowo zawiera kilka łatek i wsparcie dla innych modów. Jest tylko do steama więc jeśli masz wona musisz używać metamoda. Wszystkie mody są kompatybilne z Metamodem i MetamodemX. Zmiany:
  • dodane wsparcie dla CS:CZ
  • dodane wsparcie dla Digital Paintball 2.1 (nietestowany)
  • naprawione wsparcie dla wrogiego celu
  • dodane przełączniki kompilatora dla wersji WON
Podziękowania dla kolegi Zszywacza za pomoc w tłumaczeniu changelog'a.
 
 
::::: Komentarze [ 2 ] :::::
 
Poszukiwany, poszukiwana
Sunday, 4 April 2004 - 15:26
Dragunov
 
Zgodnie z zapowiedziami, które pojawiły się na naszym boardzie dyskusyjnym kilka dni temu, nadszedł czas, aby poszukać chętnych i uzdolnionych osób, które zechciałyby pomóc nam w prowadzeniu serwis BORG Counter-Strike. Zacznijmy od informacji na czym taka pomoc miałaby polegać. Chodzi nam głównie o ludzi zdolnych, kreatywnych i orientujących się dobrze w szeroko rozumianej tematyce Counter-Strike'a, a ich zadaniem będzie redagowanie news'ów dla potrzeb naszego serwisu.

Niestety, ale skład news-man'ów serwisu BORG Counter-Strike zmniejszył się ostatnio, ponieważ koledzy, którzy deklarowali kiedyś chęć pomocy przy nim zawiedli nasze oczekiwania i tym samym stracili swe posady. Jako szef news-man'ów zdaję sobie sprawę, że nasz serwis po wielu wysiłkach włożonych w reklamę i rozpopularyzowanie jego działalności jest obecnie odwiedzany przez szersze grono osób, dlatego też bardzo miło będzie mi zaprosić do współpracy osoby z zewnątrz, które nie są (jeszcze) członkami Sojuszu BORG. Nie przekreślam osób związanych z Przymierzem - Wy także macie szanse. Jestem przekonany, że wśród Was znajdą się odpowiednie na to stanowisko osoby.

Od początku pełnienia przeze mnie funkcji szefa Serwisu BORG Counter-Strike dbam, aby wiadomości na nim zamieszczane były redagowane na najwyżyszm poziomie i - co najważniejsze - systematycznie. Szukam osób, które rzeczywiście będą mogły pełnić swe funkcje na naszym poziomie. Kryteria, które za chwilę przedstawię może wyglądają standardowo i często na łamach innych serwisów spotkać można podobne, lecz są one jedynie pierwszym krokiem na drodze pretendenta na stanowisko news-man'a naszego serwisu. O kolejnych etapach będę informował wszystkich zainteresowanych już po otrzymaniu odpowiedniej ilości zgłoszeń.

Oto wymagania:

  • doskonała znajomość języka polskiego (ortografia, gramatyka, składnia, interpunkcja)
  • znajomość języka angielskiego na poziomie potrzebnym do tłumaczenia news'ów
  • znajomość pojęć i zagadnień związanych z grą Counter-Strike
  • kreatywność
  • chęć poświęcenia wolnego czasu na rzecz naszego serwisu (dyspozycyjność) 
  • wysoka kultura osobista
  • podstawowa znajomosc języka HTML
  • stały dostęp do Internetu

Bardzo mile widziane osoby z doświadczeniem redaktorkim

Zatem "pokera czas zacząć" - od tej chwili możecie wysyłać zgłoszenia na mój adres. Czasu na zgłaszanie się jest jeszcze sporo, bowiem przwiduje zakończenie gromadzenia informacji od Was 15. kwietnia br. O wszelkich nowościach i postępach w tej sprawie będę informował na bieżąco.

 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Pro-Mode i Counter-Strike
Sunday, 4 April 2004 - 14:35
Zszywa3
 

Na łamach serwisu UKTerrorist ukazał się bardzo ciekawy artykuł. Autor porusza w nim kwestię stworzenia Pro-Moda dla CS'a. Zapytacie pewnie: co to takiego? Już wyjaśniam. Wszyscy, którzy grają w trzecią część Quake'a (pozdrowienia!) wiedzą, że jest to specjalny dodatek, który zmienia wiele parametrów gry czyniąc ją zarazem szybszą, bardziej emocjonującą i moim zdaniem ciekawszą. W zamierzeniu był on tworzony dla potrzeb graczy, którzy umieją już dobrze grać (sama nazwa Pro na to wskazuje), lecz stał się popularny na całej światowej scenie Quake'a, a zwłaszcza w Polsce, która jest przez niektórych nazywana ojczyzną Pro-Moda.

Autor artykułu - DoZ - rozważa wszystkie za i przeciw zaimplementowania takiego moda do CS'a. Podaje on również listę problemów, które jego zdaniem powinny zostać usunięte lub zmienione, np.: przejrzystość i kolor radaru, recoil poszczególnych broni, spowolnienia przy skakaniu, czas zmiany broni, tarcze i wiele innych. Nie wiadomo, kto miał by się zająć stworzeniem takiego dodatku, ale musicie przyznać, że sam pomysł jest dobry. Według mnie Pro-Mode mógłby nieco odmłodzić lekko skostniałego już dzisiaj CS'a. Gorąco zachęcam Wszystkich do lektury (artykuł napisany jest oczywiście w języku Szekspira).

 
 
::::: Komentarze [ 4 ] :::::
 
Nowości sprzętowe
Sunday, 4 April 2004 - 00:05
Dragunov
 

Od ostatniego news'a, który pojawił się na łamach naszego serwisu i dotyczył nowej myszki Logitech MX 510 ukazał się dość ciekawy produkt hardware'owy. Jest nim myszka Razer Viper. Produkt z pewnością zasługuje na uwagę graczy, a ja osobiście postaram się przybliżyć Wam jego funkcje i możliwości.

Razer Viper jest optycznym następcą legendarnej kulkowej myszki Razer Boomslang, która do dziś dnia jest uznawana przez wielu za jedną z najlepszych myszek jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Razer Viper został wyposażony w najdokładniejszy sensor optyczny jaki wyprodukowano, pracujący z rozdzieczością 1000 dpi czyli od 25% do 150% lepszy niż inne myszki na rynku. Opracowana specjalnie dla graczy i dzięki sprzętowemu (nie interpolowanemu) sensorowi o tak ogromnej rozdzielczości zapewnia najlepszy system śledzenia ruchów myszki.

Dane techniczne:

  • najczulszy sensor optyczny na świecie - 1000 dpi,
  • niezwykle gładki symetryczny profil obudowy, idealny dla osób prawo- i lewo-ręcznych,
  • dwa super duże i bardzo czułe przyciski, oraz rolka z materiału antypoślizgowego,
  • superśliskie teflonowe ślizgacze,
  • złocony wtyk USB,
  • drivery umożliwiające ustawianie czułości sensora optycznego i rolki w trakcie gry poprzez zdefiniowane kombinacje klawiszy.

    Kontrowersje może budzić umieszczenie na wspomnianej myszcze tylko trzech przycisków, ale według producetna jest to najbardziej ergonomiczny układ myszki dla osób grających w gry typu FPP. Myszka będzie dostępna na polskim rynku od dnia 23. kwietnia. W chwili obecnej dostępna jest już w przedsprzedaży. Więcej informacji o tym produkcie znaleźć można na stronie sklepu Hardware For Gamers.

  •  
     
    ::::: Komentarze [ 10 ] :::::
     
    Update Steama
    Saturday, 3 April 2004 - 22:43
    Zszywa3
     

    Valve dokonało kolejnej aktualizacji Steama. Tym razem zmiany dotyczą Counter-Strike: Condition Zero oraz silnika gry. Oto ich lista:

    Counter-Strike: Condition Zero

    • Naprawiono "bartime" (używany przy pasku postępu podczas rozbrajania bomby), który był przesyłany przez serwer w złym formacie

    Silnik gry (wszystkie gry)

    • Dodano komendę "-noaafonts", która wyłącza anty-aliasing czcionek
    • Zamieniono "#" na " ", jeśli jest to pierwszy znak w ksywie
    • Rozwiązano błąd graficzny w Day of Defeat i Condition Zero Deleted Scenes

    Steam zaktualizuje się sam po uruchomieniu gry, a serwery Condition Zero muszą zostać zrestartowane, aby otrzymać poprawkę.

     
     
    ::::: Komentarze [ 0 ] :::::
     
    Xfire alternatywą dla friends listy?
    Friday, 2 April 2004 - 16:59
    Zszywa3
     

    Każdy, kto kiedykolwiek grał w Counter-Strike'a w wersji 1.6 wie, że jest tam coś takiego jak lista przyjaciół. Służy ona przede wszystkim do lokalizowania znajomych, którzy akurat grają w CS'a bądź zamierzają zagrać. Możemy dzięki niej dowiedzieć się na jakim serwerze jest dana osoba i zamienić z nią kilka słów. Przydatna sprawa, czyż nie? Jest jednak pewien minus tego rozwiązania, a mianowicie taki, że lista przyjaciół nie zawsze jest dostępna (Valve często coś kombinuje...), a poza tym nie grzeszy ona bogactwem opcji.

    Niewielki programik Xfire potrafi natomiast to samo co rzeczona lista przyjaciół, a ponadto oferuje kilka innych ciekawych rozwiązań i jest niewrażliwy na awarie Steama. Możemy za jego pomocą przeskanować swój dysk w poszukiwaniu gier sieciowych, a program sam je znajdzie i rozpozna. Lista gier obsługiwanych przez Xfire jest dość długa (ponad 75 tytułów), także nie ma obawy, że nie znajdziemy tam tej, której szukamy. W wyświetlanym okienku przypominającym wyglądem liczne komunikatory internetowe możemy dodawać swoich przyjaciół, dowiedzieć się na jakich serwerach grają i do nich dołączyć. Po więcej szczegółów zapraszam na stronę twórców Xfire'a. Zachęcam do pobrania i wypróbowania tego programu (obecnie dostępny jest w wersji beta 0.9 i waży około 500 KB).

     
     
    ::::: Komentarze [ 3 ] :::::
     
    Mod'y do gry Half-Life poprzez Steam'a
    Friday, 2 April 2004 - 16:27
    Dragunov
     
    Firma Valve Software przygotowała dobrą informację zarówno dla twórców mod'ów do gry Half-Life, jak i graczy, którzy z tych dodatków korzystają. Otóż dystrybucja wspomnianych mod'ów będzie się teraz odbywać poprzez usługę Steam. Funkcjonalność ta ma ruszyć w ciągu kilku najbliższych tygodni. Tak więc, przynajmniej teoretycznie, posiadacze Half-Life'a poszukujący mod'ów do tej produkcji, nie będą już musieli szperać po Internecie, a w łatwy sposób zainstalować żądany software bezpośrednio poprzez system Steam. Również kolejne wersje mod'ów będą dostępne automatycznie w tej usłudze. Czas do momentu uruchomienia wysyłania mod'ów poprzez Steam'a firma Valve zamierza poświęcić na gromadzenie odpowiednich plików. Tak więc wszyscy twórcy, którzy pragną aby ich programy dostępne były dla całej rzeszy fanów Half-Life'a proszeni są o przesyłanie plików na ten adres.
     
     
    ::::: Komentarze [ 1 ] :::::
     
    Znamy datę premiery gry Half-Life 2!
    Thursday, 1 April 2004 - 18:16
    Dragunov
     

    Ileż to już razy wszyscy gracze nasłuchali się od przedstawicieli firmy Valve Software informacji odnoścnie premiery długooczekiwanej gry Half-LIfe 2?Wyznaczonych terminów premiery rzeczonego tytułu było naprawdę wiele - sam doskonale pamiętam najwcześniejsze z nich, oscylujące w granicach września roku 2003. Po nich następowały kolejne i kolejne... Przy niektórych nowych informacjach graczy częstowano porcjami screen'ów, kilkoma krótkimi filmami, często przedstawiającymi sam gameplay, a wszystko to, aby złagodzić gorycz i rozczarowanie fanów serii.

    Jako, że należę raczej do osób sceptycznie nastawionych do przedstawicieli firmy Valve Software i nie ufam im już odnośnie tego co piszą, dzisiejszą wiadomość o kolejnym (tym razem podobno pewnym na bank) terminie wydania Half-Life 2 potraktowałem z niedowierzaniem. Bardzo szybko zasięgnąłem języka w tej sprawie i zweryfikowałem tę informację. Wszystko wskazuje na to, że do premiery drugiej części "połowicznego rozkładu" pozostało całkiem niewiele czasu, bowiem premierę przewidziano na koniec maja br. - konkretnie na 29. maja. Jednocześnie Valve poinformowało, że na odbywających się w pierwszych dniach maja największych na świecie targach growych - E3, Half-Life 2 zostanie zaprezentowany w finalnej wersji i zaraz po tej prezentacji jako "golden disc" zostanie wysłany do tłoczni. Najciekawsze jest jednak to, że już jutrzejszej nocy za pośrednictwem systemu Steam będzie można zamówić przedmiotową grę przedpremierowo w promocyjnej cenie 29.90 USD (podobnie jak miało to miejsce z grą Counter-Strike: Condition Zero). 

     
     
    ::::: Komentarze [ 2 ] :::::
     
     
     
     
    The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
    BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
    WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^