|
|
 |
 |
|
Właśnie ukazała się paczuszka zawierająca dwie mapki - de_dam oraz cs_pipeline. Pierwszą stworzył 2d-chris natomiast autorem drugiej jest nay0r. De_dam już jest zrecenzowana, więc odsyłam do opisu. Natomiast o cs_pipeline można powiedzieć, że jest średniej wielkości mapą mi osobiście trochę przypominającą cs_assault. A to wszystko za sprawą znajdującej się na środku mapy hali. Mapa prosta jednakże warta uwagi. Wygląd mapek na poniższych screenach.  |  | de_dam | cs_pipeline |
Paczuszka waży 13,5 MB i jest do pobrania z: |
Nie wiem, czy mój news odniesie jakiś większy skutek, ale wypada napisać. Ni mniej ni więcej, zamierzam wskrzesić zamierający ostatnimi czasami serwis map niestandardowych. Sprawa pierwsza, to newsy - kiedyś szumnie pisane na dzień dzisiejszy przedstawiają stan niemal żałosny. Newsy to piszę już chyba tylko ja. Sprawa druga, to recenzje map. Ostatnia mapa zrecenzowana ponad pół roku temu. Zamierzam wrócić do podnoszenia serwisu poprzez recenzje map niestandardowych. Prosiłbym także naszych stałych recenzentów o zadeklarowanie chęci lub jej braku w tworzeniu nowych opisów map. Ja ze swojej strony niezależnie od waszych ambicji zamierzam powrócić do recenzowania map, tym bardziej że przeglądając zaległe archiwalne newsy widziałem parę mapek wartych uwagi. Dodatkowym atutem jest to, że wiele z tych map jest nam znana ze zorganizowanych testów map niestandardowych, zatem możemy powiedzieć coś więcej na temat grywalności niż samotne bieganie po lanie. Kolejny atut - przebudowany szablon recenzji dzięki któremu pisanie jest dwa razy szybsze i dwa razy łatwiejsze niż dotychczas. Zatem... czekam na zgłoszenia. |
Jakiś czas temu, niektórzy z was zaczęli napomykać, że przydałoby się wprowadzić tu i ówdzie komentarze do innych działów, nie tylko do newsów. Jak sięgnięmy bardziej pamięcią wstecz, takie sugestie padały także przy recenzjach map niestandardowych. Nie tak dawno przebudowałem formę samych recenzji, a kilka dni temu wprowadziłem komentarze do sparringów. Powiedziało się A i B, wypada zatem powiedzieć i C. Wczoraj wieczorem udało mi się zagonić Holy'ego do pracy, kilkugodzinna sesja na Tlenie: ja - układ, szablon i grafika, Holy - kod php i baza danych i rezultaty już widać. Recenzje map można komentować. Oczywiście nie jest to w żaden sposób powiązanae z komentarzami newsów, to są zupełnie inne komentarze.
Jak to w skrócie wygląda? Po pierwsze zostały całkowicie wymienione listy map (na razie tylko defusion i hostages - reszta w drodze). W listach tych doszła nowa pozycja, a mianowicie liczba komentarzy. Po kliknięciu na nią otwiera się popup z komentarzami do danej mapy. Po drugie, został stworzony nowy dział, a mianowicie lista wszystkich zrecenzowanych map (na razie także defusion i hostages). Lista ta jest nieco uboższa merytorycznie (brak ocen, linków do wyszukiwarki map oraz wielkości mapy), doszła za to data zamieszczenia recenzji, no i zawiera oczywiście wszystkie mapy. Lista domyślnie otwiera się i sortuje w kolejności malejącej według daty zamieszczonej recenzji. Dzięki temu od razu wiecie, jakie mapy zostały opisane ostatnio. Oczywiście metod sortowań jest więcej, według daty i nazwy mapy (rosnąco i malejąco), oraz liczby komentarzy (malejąco). Link do komentarzy map będzie również w każdej recenzji, (oczywiście dana mapa w danej recenzji).
Od razu informuję, nie wszystko zostało jeszcze wykończone. Oprócz skończenia pozostałych map zauważyłem dzisiaj jeden denerwujący bug, a mianowicie w popupie nie ma nazwy mapy. Czasem może być tak, że źle klikniemy lub nie pamiętamy na co kliknęliśmy i może dojśc do sytuacji, że recenzujemy zupełnie inną mapę w zupełnie innym komentarzu. Jeszcze dziś zostanie to skończone, jak tylko Holy wstanie, zatem proszę nie poruszać tej kwestii. Inną rzeczą będzie zautomatyzowanie ostatnio dodanych map (belka z lewej strony pod menu).
Komentarze są otwierane w popupie. Dlaczego? Ponieważ tak jest dla was najwygodniej, omija się czas ładowania niepotrzebnej grafiki. Inną sprawą jest brak niepotrzebnych rzeczy które są w komentarzach newsów. O ile tam mają one sens, tutaj zupełnie go tracą. Dokładniej brakuje daty komentarza oraz tematu komentarza. Zresztą niech mi ktoś powie, jaki jest sens w zamieszczaniu takiej daty, w końcu komentarze innych są tylko uzupełnieniem recenzji, ocena mapy okiem innych. Dzięki temu uproszczeniu więcej komentarza mieści się w szerokości pola. Oczywiście nie muszę chyba przypominać, żeby komentarze były treściwe i zgodne z tematem. Piszemy nasze opinie na temat mapy, nie robimy sobie z tego indywidualnego czata. Jak ktoś pisze że mu się mapa nie podoba, jest to jego zdanie. Jak ktoś się z nim nie zgadza, pisze po prostu swoje refleksje, nie zaczyna zaś nie kończących się polemik. Jak komuś się mapa nie podoba, to nie pisze "mapa sux", tylko stara się wyjaśnić, co w mapie jest takiego, że mapa mu nie przypadła do gustu. Pamiętajmy, że wasze opinie będą rzutowały na obraz samej mapy, inni będą się nią sugerować. Dlatego prosiłbym się przyłożyć, pisać stylistycznie, treściwie i bez błędów (potem nam będą wypominać, że w BORG sami analfabeci). Jak nie mamy nic do napisania nie piszemy na siłę. Naturalnie komentować mogą tylko zarejestrowani i zalogowani czytelnicy naszych serwisów (nie mylić czasem z logowaniem na boardzie dyskusyjnym).
To by było na tyle, co zapomniałem dopiszę w komentarzach. Proszę o opinie i sugestie. Od razu mówię, nie daję sobie głowy uciąć, czy komentarze będą zaimpletowane w samych recenzjach map już opisanych (za dużo pracy). Na pewno jednak będą na obu listach map. Wszelkie nowe mapy będą miały dodatkowy link w samej recenzji. |
Jak napisałem dwa newsy wcześniej, postanowiłem podrasować wzór recenzji map. Co postanowiłem, to zrobiłem. Wprawdzie plik wzorcowy nie jest jeszcze wykonany, ale praktycznie już mogę go zacząc robić, zostały tylko drobne usprawnienia. Jak wygląda nowa forma recenzji? Zobaczcie sami. Oczywiście to plik wzorcowy, testowy. Proszę nie zwracać uwagi na treść merytoryczną. A oto lista zmian:
- Przebudowany został kod informacji ogólnych o mapie. W razie braku e-maila czy strony WWW autora mapy nie ma już zamieszania i błędów, wszystko jest łatwiejsze. Mamy tylko jeden link do mapy, ten z którego ściągaliśmy naszą mapę. Zamiast innych linków został wstawiony link do wyszukiwarki Google wraz z zapytaniem o mapę. Nie jest to idealne rozwiązanie, ale nie mamy pojemnego konta FTP, aby trzymać tam mapy, a z drugiej strony linki do map dziś działają, a jutro już nie. Mam dość zgłoszeń od ludzi, którzy reklamują nie działające linki. Poza tym skupiamy się głównie na recenzjach map a nie bazie linków do map. Jak ktoś chce znaleźć mapę, to ją znajdzie.
- Poprawione zostały miniscreeny. Obecnie nie trzeba już wstawiać żadnych ramek, wystarczy przeskalować grafikę, wyostrzyć ją i wyeksportować do jpega. Dobrze pamiętam, że to zajmowało wam najwięcej pracy i nie zawsze efekty były zadowalające.
- Zmieniony został plik overview. Nie dawaliście sobie rady z jego tworzeniem, podsyłaliście mi do obróbki. A obróbka była bardzo czasochłonna, nie mówiąc już o tym, że wynikowy gif porafił ważyć nawt pół megabajta. Obecnie nie wyglada to może ładnie, ale jest szybkie do zrobienia. Oryginalny overview po prostu zmniejszamy do rozdzielczości 800 x 600 i zapisujemy jako jpeg, wraz z zielonym tłem.
- Zliwkwidowane zostały popupy otwieranych map, teraz są bardziej ustandaryzowane. Wygląda gorzej, ale z kolei nie ma nad tym żadnej pracy. Nie ma także już plików PHP z wstawionymi screenami, wszystko załatwia popupowy skrypt otwierający samą grafikę a nie plik PHP.
- Przebudowane zostały tabele odpowiadające za listę plików, informacje techniczne i podsumowanie. Obecnie techniczne i podsumowanie są obok siebie, zaś lista plików na całą szerokość strony. Dzięki temu pozbyliśmy się pustego pola jeśli lista plików była długa. Poza tym ścieżki do plików często są długie, nie zawsze mieściły się w jednej linii, teraz jest to już przeszłością.
- Została dodana nowa ocena, a mianowicie łatwość instalacji mapy. Niestety częso zdarza się, że mapa jest niechlujnie spakowana bądź zaśmiecona. To też wypadałoby oceniać.
Jak widzicie, zmiany może nie rewolucyjne, ale nie o to w końcu chodziło. Głównym zadaniem poprawek, ma być ułatwienie i przyspieszenie tworzenia recenzji. Według moich obliczeń, spokojnie będzie to zajmować połowę poprzedniego czasu. Oczywiście jest to przeprowadzone kosztem jakości, ale z drugiej strony może to skusi osobny mniej znające HTML do opisywania map. |
Znany nam maper Syrus (patrz drugi test map niestandardowych) skończył właśnie swoje najnowsze dzieło o nazwie de_suburs_pre. O ile jego mapy poza może de_sad_evening
wykonane są nieco niechlujnie, tak najnowsze dzieło prezentuje się niemal doskonale. Krótki rzut oka na sceeny i pierwsze do rzuca się w oczy, to znakomicie dopasowane tekstury. Naprawdę bardzo rzadko
zdarza się zobaczyć mapę do CS-a, w której nie odnosi się wrażenia sterylności. W tej mapie bowiem jej nie uświadczycie. Tekstury są naprawdę na wysokim poziomie, choć niektórych
z pewnością zrazi ich "industrialność". Jak pisze autor, realia mapy to plac budowy, a raczej renowacja postawionych już budynków. Poniżej garść screenów:
Więcej screenów znajdziecie w niocenionym serwisie Lanmaniax. Mapę można
już pobrać stąd a także stąd.
Waży dość sporo, bo aż 12.5 MB. Przyjemnego grania i prawdopodobnie do zobaczenia jej na piątym teście map niestandardowych. |
Chciałbym poinformować, że w najbliższym czasie zamierzam rozruszać trochę sprawę, która umarła w momencie prac związanych z rozruchem serwisu CS-a. Ponieważ nie mam w tej chwili pilnych prac, postanowiłem zabrać się spowrotem za zaniedbane od dawna recenzje map niestandardowych. Napierw jednak muszę uporzadkować pewne sprawy z nimi związane, a mianowicie przebudować trochę sam wzór recenzji. Będą one identyczne z tymi obecnie, jednak od kuchni znacznie bardziej uproszczone i łatwiejsze w opracowywaniu. Innymi słowy - poprawienie i zoptymalizowanie kodu HTML.
Kolejna sprawa, to to, czy zostanie napisany kod php do recenzji znacznie ułatwiający ich tworzenie. W tej sprawie porozmawiam z Mientusem, który ostatnio się trochę nudzi, kiedy tylko ukończe poprawki. Oczywiście liczę na powrót stałych recenzentów do prac w serwisie map niestandardowych. |
Mapa cs_siege nigdy nie była szczególnym faworytem wśród ceeosowej braci. Mapa wprawdzie standardowa, ale bardzo rzadko grywana na serwerach. Druga wersja mapy (bez APC) znacznie obniżyła
jej grywalność dając większą przewagę drużynie terrorystów. Tym bardziej ciekawym wydaje się fakt, że oto na horyzoncie pojawia się mapa, o jakże sugestywnie brzmiącej nazwie - cs_siege2.
A oto dwa jedynie dostępne na razie screeny:
Mapa na razie wykonana jest w 40 procentach. Czy złamie ona niepopularność swojej poprzedniczki? Czas pokaże. Jak na razie, nie widać jakiś szczególnie szokujących zmian. Wszelkie sugestie możecie pisać (oczywiście w języku angielskim)
na forum poświęconym danej mapie. |
Zastanawialiście się kiedyś, jak tak naprawdę powinien wyglądać de_aztec? Jedna z najpopularniejszych map do CS-a ukazująca ruiny starożytnego miasta mimo swojego "wzięcia" jest przecież
najgorszym szrotem, jaki sobie można wyobrazić. Nawet kolejne wersje azteca nie uchroniły tej mapy od jednego zasadniczego błędu, a mianowicie sterylności. Wszędzie jest ładnie posprzątane, kamienna posadzka gładka, wszelkie szpary zaś oczyszczone z rozmaitego zielska.
Poza teksturami w sumie mapa nie kojarzy się z prawdziwymi ruinami, a jakimś planem filmowym. Nawet konwersja mapy na potrzeby Condition Zero niewiele wniosły nowego, oprócz dodania zgniłej zieleni
i wrażenia wilgoci oraz padającego deszczu i oparów.
I oto na horyzoncie pojawia się nowa mapa. Nie jest to aztec, jednak realia są niemal podobne. Mapa jest wolna od wszystkich błędów znanych z rozmaitych
kolejnych części popularnego de_aztec. Znany serwis maperski Lamaniax zaprezentował
kilka screenów z nowopowstającej mapy o nazwie de_kabah autorstwa Chicken-Strike'a!.
Mapa prezentuje także ruiny (prawdopodobnie azteckie), ale takie jak powinny wyglądać w rzeczywistości. Kiedy mapa będzie ukończona, nie wiadomo. Poniżej
garść screenów:
Powyższe screeny to tylko mała garstka. Prezentowana całą galerię możemy obejrzeć na stronie serwisu.
Oczywiście nie wiadomo w jakiej fazie jest obecnie mapa, wiele jeszcze może ulec zmianie. Jak na razie jednak prezentuje się niezwykle ciekawie i ma wszelkie predyspozycje zakasować stetryczałego
już azteka. Pozostaje nam tylko życzyć autorowi powodzenia w dalszych pracach i niecierpliwie oczekiwać kiedy mapka ujrzy światło dzienne.
|
 |
Sobota, 8 maj 2004 r. godz. 22.00 |
 |
BORG Hub - A New World CD-Req |
 |
217.96.22.50:27020 |
 |
tofif |
 |
Nieograniczony |
 |
Gramy bez hasła |
 |
Tym razem zagramy 3 polskie mapy. Kingsize 2 beta 2 by AHA, l4f shadow by Mara oraz pakamera by Moncubus. Pozostałe mapy sa produkcji zachodnich. Serdecznie zapraszam wszystkich chętnych do testowania map. |
|
|
Pericolos0 wydał mapę de_plaka. W założeniu autora mapa ma być prosta jak de_dust i grywalna jak de_aztec, czyli ma łączyć w sobie same najlepsze cechy. Całość prezentuje się ładnie co ma swoje odzwierciedlenie w wielkości archiwum z mapą bo całość waży ponad 9 MB.
|
|
|
 |
|