|
|
|
|
|
|
|
|
Właśnie przed chwilą zakończył się test mapek niestandardowych zorganizowany przez tofifa. Zagraliśmy pięć z sześciu map, jednej z nich niestety nie udało się uruchomić, a mianowicie de_ash. W teście wzięły udział cztery osoby, a mianowicie tofif, matisse, AdiQ i ja. Szkoda że było tak mało osób, po raz kolejny widać że aktywność wasza rozbija się tylko poprzez board dyskusyjny. Z powodu niskiej frekwencji postanowiliśmy odpuścić sobie walkę i poświęcić czas na gruntowne "badanie" granych mapek. W związku z powyższym wszyscy graliśmy w jednym teamie, zaś czas rundy został ustawiony na 8 minut.
Pierwsza na ogień poszła cs_beirut, mapa dość stara. Niestety upływ lat dał się boleśnie odczuć na wrażeniach wizualnych. Mapa była zlepkiem rozmaitych wariacji, każdy budynek był inaczej oteksturowany. Można było zatem zobaczyć fragmenty wycięte z dusta, backalley, italy i cobble. Gdzie niegdzie tekstury stykały się ordynarnie sprawiając wrażenie jakby niedokończonych. Trudno mi polecać tę mapkę do gry, jest niestety niezbyt atrakcyjna dla wymagającego gracza.
Mapa as_cargo jest chyba największą mapą jaką widzialem w życiu, oczywiście "ceesową". Nawet przy 32 graczach można się na niej nieźle zgubić. Niestety jej jakość pozostawia wiele do życzenia. Olbrzymie puste pomieszczenia, zaś tekstury monotonne i nieciekawe wizualnie. Oczywiście trudno wymagać aby magazyny przeładunkowe były piękne, jednak autor mógł się trochę wysilić. Statek zamiast w wodzie wisiał w powietrzu, zaś jego tekstury to zwykłe białe ściany. Maszynownia z jednym piecem i kołem zębatym. Porozrzucane kontenery ziały ubogością i monotonnią, nie mówiąc już o kolorach. Widzieliście kiedyś zielone kontenery? Szczerze odradzam tę mapkę, chyba że ktoś jest masochistą i chce szybko zrazić do całej gry. Jednym słowem nuda, nuda i jeszcze raz nuda.
Kolejna mapa to as_dolomiten. Klimaty nieco znane z volare, choć kolory mniej żywe. Mapka dość mała, jednak starannie wykonana. Grało się na niej ciekawie, jednak zauważyłem pewiem nieznośny bug. Zadaniem CT jest doprowadzić VIP-a do górskiej kolejki linowej. Biegnąć drogą, można do niej dotrzeć dosłownie w 10 sekund. Trudno mi oceniać grywalność, jednak odnoszę wrażenie, że gra na niej musi być zwykłą siekaniną deathmatchową, a VIP najlepiej niech zostanie na respawnie i poczeka na rozwój wydarzeń :).
Mapa de_owerwork przenosi nas w klimaty Half-Life'a. Powracamy znowu do kompleksów Black Mesy, co sugeruje nam napis "Lambda Complex". Zagubione laboratorium wśrd skał jest dośc ciekawą mapą. Niezbyt duża, jasna z pewnością musi być grywalna. Nie zabawiliśmy na niej zbyt długo, nie ma na niej za dużo do zwiedzania, zostaje zatem to, co tygrysy lubią najbardziej, czyli walka. A ponieważ nie walczyliśmy, zatem przyszedł czas na ostatnią mapę, czyli...
Tak, czas na cs_waterfall. Niedawno AHA rzucił tę mapą w newsie. Nie będę ukrywał, że to chyba najładniejsza mapa do CS-a jaką widziałem w życiu, a widziałem naprawdę niemało. Mapka oczywiście tylko pod wersję 1.6, za sprawą rozmaitych "bajerów". Naprawdę została wykonana niesamowicie starannie i ciekawie, pomieszczenia jak i lokalizacje na zewnątrz to istny majsterszyk. Każdy przedmiot zrobiony z dbałością o szczegóły i chociaż wiele z nich było płaskimi bitmapami, zawsze się odwracały w stronę gracza sprawiając wrażenie trójwymiarowych. Roślinność jest po prostu cudowna. Jeśli nie widzieliśćie jeszcze srebrnych błyszczących przedmiotów w CS-ie, to w cs_waterfall z pewnością je ujrzycie. Drobny deszczyk, opary parującego wilgotnego powietrza dopełniały całego obrazu. Mapka tak nam zapadła w serce, że postanowiłem ją zagrać na kolejnym sparringu wewnętrznym w BORG o kryptonimie "The Great Barrer".
Tyle o teście. Szkoda, że było tak mało ludzi. Gdyby były jeszcze z 4 osoby, moglibyśmy wspólnie powalczyć, a tak zostało nam tylko zwiedzanie map. Test był naprawdę ciekawy, tofif się postarał i mogę wam śmiało powiedzieć: "Plujcie sobie w brody". Mam nadzieję, że na następny test przyjdzie więcej osób. Nie składajcie pustych obietnic na boardzie, po prostu... przyjdźcie.
|
Jak zapewnie pamiętacie, jakiś czas temu odbyliśmy przyjacielski sparring z zaprzyjaźnionym serwisem Mapping Center. Sparring niestety nieudany, zagraliśmy połowę pierwszej mapki, dalej zmuszeni byliśmy przerwać walkę z powodu niesamowitych lagów sięgających nawet czterocyfrowej liczby. Ponieważ jednak od jakiegoś czasu dysponujemy całkiem znośnym serwerem A New World, wypadałoby powrócić do ponownego zorganizowania tego "pojedynku serwisów". Niestety, od czasu reorganizacji i nowej strony serwis Mapping Center zapadł w jakiś dziwny letarg, uważam zatem że ponowna potyczka doskonale wpłynie na samopoczucie obu ekip serwisu. Czy będziemy grali te same mapy czy jakieś inne ustali się w tak zwanym praniu, tymczasem proszę o zgłoszenia pracowników obu serwisów w celu ustalenia składów i terminu spotkania. Z góry jednak lojalnie przestrzegam, serwer A New World jest przystosowany pod Steama i CS-a w wersji 1.6. |
Zestaw map wykonanych przez SyRuS-a francuskiego mapera. Czeka nas podróż na Cubę, nocne łowy, zwiedzanie starej fabryki lub też rozgrywka na mapie przypominającej dusta - wszędzie ten dust. Jak sam pisze są to mapy o dobrej jakości wykonania. Jeżeli ktoś chce się o tym przekonać, musi wziąść ze sobą niezbędny ekwipunek i zagłębić się w ten mappack.
| | | | de_san_coiba | de_old_industry0 | de_olddust013 | de_sad_maps |
|
[DNv]Cross właśnie ukończył swoją mape de_arboretum v4. Mapa przedstawia centrum szkoleniowe. Wykonana jest starannie, a całość upiększają modele PericolosO'a. O wyglądzie nie ma się co rozpisywać, najprościej obejrzeć screeny a grywalność najlepiej sprawdzić grająć na tej mapie podczas naszych testów map niestandardowych.
|
Wczoraj dowiedziałem się o nowo powstającej polskiej mapce o nazwie de_oboz. Mapa przewidziana jest na 18 graczy. Autorem mapy jest nam dobrze znany kolega o nicku KayserSoze, bądź [BORG] Gandalf Biały. Po zasięgnięciu opinii wielu fachowców i przeczytaniu tutoriali, zdecydował się na stworzenie pierwszej swojej mapy. Będę śledził oczywiście poczynania naszego kolegi w tworzeniu tej mapy i zdawał Wam pełną relację. Oto kilka wstępnych screenów: Życzę koledze powodzenia w tworzeniu swojej pierwszej mapy. |
Jak już wiecie z wcześniejszego newsa będziemy organizować testy map niestandardowych. Ja zamieżam raz w miesiącu testować mapy polskich maperów. Po teście wszystkie polskie mapki będą zrecenzowane i ocenione. Jeżeli będzie dużo map, będziemy wybierać mapę miesiąca a następnie mapę roku. Wszystko zależy od tego jak bardzo się zaangażujecie i jak dużo będzie powstawać map.
Kolejna propozycja dotyczy współpracy z naszym serwisem w roli newsmena, recenzenta czy osoby piszącej poradniki. Wymagamy tylko znajomości tematu.
Zapraszam Was do nadsyłania swoich produkcji oraz zgłoszeń o współpracy na mój adres e-mail: ahrycyk@o2.pl
Pokażmy że w Polsce powstają dobre mapy.
|
MayheM ukończył właśnie swoja trzecią mapę de_waterside. Mapa przedstawia położoną w górach willę. Jak już widzicie po screnach mapa jest do CS 1.6 z racji warunków pogodowych. Mapa przedstawia się bardzo ciekawie i jest to z pewnościa zasługa użycia wielu modeli i ciekawych tekstur. Archiwum zajmuje aż 13,7 MB ale myślę, że warto się bliżej zapoznać z tą mapą.
Jeżeli chcecie poznać wcześniejsze produkcje MayheM'a to zapraszam na jego stronę domową. |
Parę dni temu dokonałem wymiany ikonek newsowych oraz liftingu nieco topornego layoutu w serwisie Counter Strike. Napisałem tam, że takie zmiany czekają nasze wszystkie serwisy. Tym samym z przyjemnością informuję, że serwis map niestandardowych doczekał się podobnego odświeżenia. Oprócz nowych ikon i poprawionego wzoru nagłówków newsów, doszło także 5 nowych ikonek tematycznych, a mianowicie ankiety, poszukiwania osób do współpracy, multimedia maperskie, informacje o nowych pakietach tekstur itp. oraz informacje o rozmaitych poradnikach dla maperów. Bannerek serwisu maperskiego także doczeka się wymiany na podobnie stylizowany co w serwisie Counter Strike'a.
Jeśli chodzi o pozostałe trzy serwisy, to będą one niestety musiały trochę poczekać na podobne zmiany. Muszę bowiem nadgonić nieco zaległości w budowaniu serwisu CS-a. Myślę jednak, że za niedługo zobaczycie nowe newsy w serwisach Przymierza, Serwerów i Star Trek. |
Wiosna się zbliża a wraz z nią coraz więcej polskich produkcji. Wiele jeszcze jest w fazie tworzenia ale niejaki Caleb wkłaśnie skończył swoją najnowszą mapę de_overwork. Jak zobaczycie na screenach akcja toczy się w laboratorium, całość utrzymana jest w klimacie HalfLife. Jeżeli chcecie poznać starsze produkcje Caleba, to zapraszam na jego stronę domową a de_overwork ściągniecie z tego miejsca.
|
|
|
|
|