Główne narzędzie do tworzenia map na silniku
Half Life opracowane przez Valve. Zatem w naszym przypadku doskonale nadaje się do Counter Strike. Wcześniejsze wersje tego programu
nosiły nazwę WorldCraft. Obsługa programu tylko na początku może wydawać się skomplikowana. VHE na funkcje pozwalające na robienie i
edycjię brył, na oteksturowanie stworzonych brył, jak również szereg opcji do nadawania specyficznych właściwości naszym mapom.
Program absolutnie niezbędny. Osoby które lepiej czują się w programach z językiem polskim, polecam ściągniecie łatki spolszczającej VHE.
WYMAGANE
ŚREDNIO TRUDNA
2 MB
AHA
Łatka spolszczająca VHE 3.4
Łatka spolszczająca oryginalny program Valve Hammer Editor.
Instalacja łatki należy do prostych czynności. Autorem tego pakietu jest Peter (worldcraft@halflife.pl).
OPCJONALNE
ŁATWA
650 KB
AHA
Zoner's Half-Life Tools 2.5.3 built 17
Jest to pakiet kompilatorów znacznie wydajniejszych i
znacznie lepszych od oryginalnych przygotowanych przez Valve. Nie dość, że są szybsze to posiadają szereg przydatmych funkcji jak chociażby
możliwość używania tekstur HINT,SKIP (poprawiających r_speeds mapy) czy też wspólnej kompilacji przez kilka komputerów w sieci (przydatne
gdy nasz projekt jest ogromny). Ten pakiet kompilatorów jest niezbędny bez względu na posiadaną wiedzę o mapowaniu. Początkującym maperom
kompilatory poprawią większość drobnych błedów a zaawansowani użytkownicy skorzystają z dodatkowych opcji.
WYMAGANE
ŚREDNIO TRUDNA
150 KB
AHA
HalfLife-CS-Expert-FGD 0.7.5
Oryginalne pliki definiujące typ gry. Dzięki temu pakietowi
nasz VHE przeradza się w narzędzie do tworzenia map do gry Counter-Strike. To właśnie w pliku fgd umieszczone są wszystkie charakterystyczne
elementy dla CS, dzięki temu zabiegowi w prosty sposób (zamieniając tylko plik fgd w ustawieniach VHE) możemy dokonać upgradu VHE tak by
tworzyć mapy do najnowszych wersji CSa.
WYMAGANE
ŁATWA
242 KB
AHA
HalfLife-CS-Expert-FGD PL 0.7.6 beta
Pliki definiujące typ gry zmodernizowane przez Petera
(worldcraft@halflife.pl) tak by wszystkie atrybuty bytów były po polsku. Polecam dla osób nie znających angielskiego. Z tłumaczeniami jest tak jak z
kobietami. Wierne nie są piękne a piękne nie są wierne, więc czasem nie bardzo wiadomo co oznacza dany atrybut.
OPCJONALNE
ŁATWA
116 KB
AHA
Wally 1.55b
Program do edycji oraz tworzenia tekstur.
Doskonale nadaje się do tworzenia własnych zestawów tekstór w postaci plików wad. Program praktycznie niezbędny dla osoby chcącej
wykorzystać przy budowie mapy własne tekstury. Strona domowa programu - http://home.telefragged.com/wally/index.shtml.
DLA ŚR. ZAAWANS.
ŚREDNIO TRUDNA
1.1 MB
AHA
Łatka spolszczająca Wally
Łatka spolszczająca oryginalny program Wally. P rzygotowana
bardzo dobrze. Polecam zainstalowanie. Praca z Wallym staje się łatwiejsza. Autorem
spolszczenia jest Peter (worldcraft@halflife.pl).
OPCJONALNE
ŁATWA
950 KB
AHA
CS-Expert-TOM-FGD 0.7.9.3b
Przerobione przez Tommego pliki definicji gry, przeznaczone do VHE 3.3
bądź VHE 3.4. Plik jest w wersji beta, jednak ma jedną istotną cechę a
mianowicie pozwala wykorzystać nowe efekty jakie pojawiły się w CS 1.6
Do nowych efektów należą między innymi warunki pogodowe tak jak śnieg
czy deszcz. Doszły też nowe rodzaje broni, jednak mi z tym plikiem fgd
nie udało się użyć tych broni na mapie pomimo tego, że są widoczne w VHE
są na liście. Plik polecam osobom, które już chcą tworzyć mapy do nowego
CSa, szczególnie osobom które chcą stworzyć deszcz lub śnieg.
OPCJONALNE
ŁATWA
164 KB
AHA
HLMCT 1.3
Half-Life Map Compiling Tool jest programem przygotowanym przez
polskich maperów - Bodek i _MaTT_ i jest to narzędzie wspomagające
działanie pakietu Zoner's Half- Life Tools, czyli narzędzi
kompilacyjnych dla map do gry Half-Life. Jego działanie polega na
generowaniu plików wsadowych .bat z opcjami określonymi przez
użytkownika i uruchamianiu ich, przez co rozpoczyna się proces
kompilacji map.
HLMCT posiada interfejs GUI, co zdecydowanie ułatwiła i przyspiesza
budowę pliku bat. Obsługa jest intuicyjna i nikomu nie powinna
sprawić problemów. W większości przypadków wystarczy "odhaczyć"
pożądane funkcje albo ustawić suwaki w odpowiednim położeniu. Opis
bardziej zaawansowanych funkcji znajdziecie w Pomocy dołączonej do
programu.
OPCJONALNE
ŁATWA
441 KB
AHA
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009 BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures WWW Design by Karbulot,
PHP by Holyboyand Mientus^