|
|
|
|
|
Ostatnio tofif napomykał mi, że pragnie wrócić do starych poczciwych testów map niestandardowych. Przeglądając serwisy maperskie zauważyłem, że jest trochę nowych mapek wartych uwagi. Szkoda, że jakoś nie pisze się o nich u nas. Wracając jednak do tematu, trochę tych map się nazbierało i grzechem byłoby na nich nie pobiegać. Tym bardziej, że mamy trochę serwerów, które od czasu zakończeniu (a raczej przerwania) turnieju Jesień 2004 stoją sobie puste i czekają aby na nich coś popykać. Czekam zatem na reakcję tofifa, nie mówiąc już o tym, że możnaby jeden serwer wykorzystać na tylko mapy niestandardowe. 10 slotów max i chyba nietrudno będzie co wieczór zmontować małą ekipę chętną do grania w niestandardowe mapki. |
Słyszeliście kiedyś o płaskowyżu Nazca? Nie? To już wyjaśniam. Otóż wspomniany płaskowyż mieści się (o ile mnie koślawa pamięć nie myli) w Peru, zajmuje dość dużą przestrzeń równego,
trawiastego terenu. Na nim zaś znajdują się fantazyjne duże rysunki zwierząt, kontury wyryte w ziemi kanałami o głębokości i szerokości około 1 metra. "Rysunki" owe są widoczne z dość dużej wysokości,
chodzą legendy, że wykonali je pozaziemscy przybysze.
Zostawmy jednak parapsychologię w spokoju, bo oto ACube prezentuje nam swoją mapę o nazwie de_nazca2. W starożytnych ruinach na wspomnianym płaskowyżu terroryści próbują
wysadzić składowiska broni chemicznej, zaś brygady antyterrorystyczne standardowo już starają się w temu przeszkodzić. Fabuła nieco naciągana, ale kto by się tym przejmował. Nie takie kwiatki się widziało.
Poniżej garść screenów z mapy.
Więcej screenów w nieocenionym serwisie LanmaniaX. Do ściągnięcia
stÄ…d
albo stąd. Mapa waży 9.22 MB, ale zapewniam was że warto.
|
Premiera CS:Source zbliża się wielkimi krokami. Napewno wszyscy gracze są wniebowzięci, a co z maperami? Ci niestety będą musieli trochę dłużej poczekać na nowe SDK (Software Development Kit). Data publikacji SDK nie jest znana, napewno pojawi się później niż sama gra. Na pocieszenie mogę dodać, że nowy Hammer będzie potrafił wczytywać stare mapy i konwertować je do poziomu CS:Source. Jednak będzie to konwertowanie pośrednie, gdyż teksturowanie i wstawianie nowych bytów bedzie musiał wykonać maper. Program nie zrobi tego z automatu. Wstawianie modeli powinno być prostrze, maper będzie mógł korzystać z modeli 3DSMax, XSI, i Maya a tych w internetowych zbiorach jest cała masa. Posumowując na nowe niestandardowe mapy będziemu musieli jeszcze poczekać, ale czekanie nie powinno być takie straszne wkońcu będą nowe wersje starych map. |
Nadchodzą nowe śliczne mapy. Blazeeer pracuje nad de_halla a Sa74n nad de_ungarn. Narazie nic więcej o mapach nie wiadomo, ale screeny są bardzo obiecujące. Mapy jeszcze nie są ukończone, a jedynie co można pobrać to wad z de_halla (9MB). Autor zastrzega, że tekstury mogą się zmienić, jednak dla mapera każdy nowy wad jest interesujący.
de_ungarn |
DE_FROSTY tak nazywa się nowa mapa stworzona przez Moroes'a. Info mapy niestety jest po francusku, więc fabyły nie mogę Wam przybliżyć, jednak wykonanie i klimat mapy napewno zachęca by się z nią zapoznać. Mapa waży ponad 10 MB i jest do pobrania z tego miejsca.
|
Jak zapewne zauważyliście w Naszym serwisie pojawia się coraj mniej newsów oraz recenzji map. Wystarczy spojrzeć na daty aby się o tym przekonać. Jest źle i każdy to wie.
W związku z powyższą sytuacją zapraszam wszystkie osoby, które chciałyby pisać recenzje oraz newsy do wysłania do mnie maila z przykładową recenzją bądź newsem. Zależy mi na osobach sumiennych, pracowitych i umiejących pisać o mapach. Takich które będą miały zawsze czas na pracę w serwisie. |
|
|
|
|