|
|
|
|
|
Jeszcze nie przebrzmiay echa po konkursie maperskim przygotowanym przez counter-strike.pl a tu counter-strike.de wraz z PC-Action, DieDoppelnullen organizują 52 godzinny konkurs maperski. Udział w konkursie może wziąść każdy zarówno profesjonalista jak i amator. Zasady konkursu: - wykonanie mapy w ciągu 52 godzin - start 3 wrzesień godz. 18 zakończenie 5 wrzesień godz. 20 (po tym czasie nie beda przyjmowane mapy) - mapę wykonujemy na zadany temat (podany będzie po rozpoczęciu konkursu na stronie - clan00.de lub counter-strike.de ) oraz z materiaów zawartych w specjalnym packu (38 MB) - którego pobieramy po rozpoczęciu - gotową mapę (archiwum .zip) wysyłamy na 52h@clan00.de Blisko 2 lata temu odbywala sie pierwsza edycja tego konkursu, wówczas polskie mapy (de_52basque de_52_loser) nie weszły do pierwszej 10, jednak mam nadzieję, że tym razem polskiemu maperowi to się uda. Trzymam kciuki albo nie... biorę się do mapowiania :)
|
Dwa dni temu serwis LanmaniaX zaprezentował nową mapę o nazwie de_pharaoh autorststwa mapera o nicku Fi3nD. Powiem szczerze,
że kiedy ujrzałem screeny z tej mapy jak najprędzej postanowiłem ją przetestować. Zaciekawiła mnie przede wszystkim tematyka tej mapki, albowiem jej realia oparte są na dość popularnym i chwytnym
gatunku map gdzie akcja dzieje się w rozmaitych ruinach starożytnych miast. Mapy takie jak de_luxor czy de_centurion nie zawiodły naszych nadziei - są jasne, rozbudowane i niesamowicie grywalne.
Dlatego ujrzawszy de_pharaoh sądziłem, że czeka nas kolejna gratka w tym gatunku, zresztą rzućcie okiem na screeny poniżej:
Niestety, ale pobiegawszy na mapie srodze się zawiodłem. Owszem jest jasna, ładna i rozbudowana, tekstury zaś wysokiej jakości. Pharaoh czyli Faraon, zatem czasy starożytnego Egiptu a raczej wykopaliska na tych terenach.
Mapa jednak posiada dwie zasadnicze wady. Po pierwsze jest niesamowicie rozbudowana i ogromna, co gwarantuję rozrywkę na poziomie tylko przy maksymalnej ilości graczy. Ogrom mapki możnaby
wprawdzie przeboleć, ale... No właśnie, jest jedno "ale". Otóż na mapce nie uświadczycie zbyt wielu otwartych przestrzeni. Cztery placyki z bs-ami i respawnami porozrzucane po rogach mapy, zaś sama mapa składa się
z sieci korytarzy, kolejnych korytarzy i jeszcze większej ilości korytarzy. Wszystkie są bliźniaczo do siebie podobne, strasznie ciasne i strasznie zakręcone. Ja sobie zdaję sprawę, że na przykład takie
piramidy posiadały rozbudowanę podziemia, ale czy jest sens ładowania takiej ilości labiryntów do ceesowej mapy? Zresztą
rzućcie okiem na plik overview, a sami zobaczycie co mam na myśli. Nie miałem wprawdzie możliwości
grania na mapie z graczami, jednak odnoszę wrażenie że rozgrywka przypomina frustrację mysz w laboratorium, gdzie panowie w białych kitlach serwują im ser umieszczony po drugiej stronie
skomplikowanych mysich budowli.
Nie zamierzam jednak oczerniać mapy na początku, proponuję abyście sami zainteresowali się mapą. Może znajdzie się na którymś ze sparringów map niestandardowych Przymierza BORG. Plik waży
5.15 MB i możecie go ściągnąć stąd
albo stÄ…d. Przyjemnego testowania. |
Nie wiem czy wiecie, ale jeden z naszych znanych polskich maperów Moncubus oprócz tworzeniem map do CS-a zajmuje się także tworzeniem muzyki. Na stronie Wirtualnej Polski znajduje się kilka jego utworów w plikach MP3 oraz krótka notatka informacyjna. Przesłuchałem parę i muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem, kawałki sa naprawdę klimatycznie i nesamowicie wciągające. Sam autor szczególnie poleca Default oraz Comansa. |
Jakiś czas temu na stronach ceesowych pojawiła się wzmianka o tworzeniu drugiej części najpopularniejszej obok Dustów mapy Aztec2. Naturalnie nie ma ona nic wspólnego z rozmaitymi wariacjami aztekowymi w stylu de_aztec2, de_aztec3 czy 828_aztec. O ile tamte mapy były tworzone przez innych maperów w oparciu o tekstury Macmana, tak nowy Aztec2 jest dziełem twórcy pierwszego azteca - Narby'ego, znanego także jako Barneya (Chris Auty). Poniżej trzy screeny z nowej mapy:
Jak widać autor idzie z duchem czasu i zrobił mapę bliźniaczo podobną do konwersji azteca w modzie Condition Zero. Mało tego, jestem gotów przysiąc, że mapa korzysta z plików WAD mappacka CZ, składa się bowiem tylko z jednego pliku BSP. O samej mapie powiem tylko tyle, że spodziewałem się rewelacji zaś otrzymałem produkt zaledwie przeciętny. Mapa jest bardzo ponura, dość ciemna, brak w niej także wrażenia starożytnych zgniłych ruin. Niby są, ale jakoś nie odczywa się ich klimatu. Kolory są niezbyt fortunnie dobrane, choć nie można im zarzucić złego dopasowania. Niektóre elementy mapy sprawiają wrażenie niedokończonych (zwłaszcza okolice respawnu terrorystów), jakby mapa była kończona w wielkim pośpiechu.
Nowego Azteca można ściągnąć z mirroru serwisu Counter-Strike PL. Waży 2.38 MB. Zapraszam do ściągania.
|
Jak wiecie, od dłuższego czasu nasz "borgowy" maper AHA, twórca takich hitów jak de_borg i de_king_size pracuje nad swoim najnowszym projektem o nazwie de_veneto. Jak można wywnioskować z nazwy, przenosimy się na tej mapie w zaułki włoskiego miasteczka Wenecji. Od jakiegoś czasu AHA raczy nas coraz to nowszymi screenami i podsyca naszą niecierpliwość. Mapa jest już w zaawansowanej fazie tworzenia, niedługo można spodziewać się jej ukończenia. Na moją prośbę jej twórca podesłał mi wczesną betę do testów. Niestety, ale jest tylko 6 punktów restartowych zatem w teście weźmie udział naprawdę mała liczba osób. Test odbędzie się w niedzielę o godzinie 20.00, najprawdopodobniej na serwerze BORG Hub - A New World. Ponieważ AHA nie życzy sobie, aby wersja beta mapy wyciekła do Sieci, zatem link z downloadem trzymam w ścisłej tajemnicy, tym bardziej, że na mapie jest jeszcze dużo rzeczy nie wykończonych. Serdecznie zapraszam do zapisów się na test, z góry jednak uprzedzam. Pierwszeństwo mają zastępca Head Admina A New World (Rymek jest we Francji), oraz pracownicy serwisów BORG (mapowego i Counter-Strike). Jeśli chodzi o sam test, nie wiem ile on potrwa, skupimy się jednak na wyszukiwaniu bugów na mapie oraz jej grywalności. Bardzo proszę osoby, które wezmą udział w teście aby pod żadnym pozorem nie rozpowszechniali mapy wśród znajomych, mapa zaś winna być usunięta z serwera bezpośrednio po teście. |
|
|
|
|