|
|
|
|
|
Jak wiecie nie miaÅ‚em dostÄ™pu do netu przez okoÅ‚o 20 dni. Z tego powodu nie byÅ‚y organizowane testy map. Jutro sobota – czas na kolejny test map niestandardowych. Niestety nie odbÄ™dzie siÄ™, ponieważ nie zdążę już go zorganizować. Czwarty test map przesuwam zatem na 8 maja 2004 r. |
Christian "PtitLoup++" Gruais wydał de_rats_attic. Jak się domyślacie mapa jest z gatunku "rats" a lokalizacja rozgrywki to poddasze domku. Mapa składa się z dwóch pomieszczeń - pokoju oraz strychu, oba pomieszczenia ołączone są korytarzami. Niecierpliwi napewno już obejrzeli screeny i napewno są tego samego zdania co ja - mapa jest porządnie wykonana.
Całość waży 5,58 MB i można pobrać z tego miejsca. Mam nadzieję, że mapa trafi do testu.
|
Nowy serwer lada dzień, może zatem czas zastanowić się nad stworzeniem mappacka z mapami niestandardowymi do niego. Według sondaży przeprowadzonych w serwisie naszych serwerów, przeważająca większość jest za mapcyklem pól na pół map standardowych i niestandardowych. Osobiście uważam, że dobrze jest na początku wrzucić kilka dobrych i przetestowanych map, po czym na jakiś czas dać sobie spokój z instalowaniem nowości. Uniknie to zamieszania z wprowadzaniem co chwilę nowych map.
Warto także się zastanowić, co do map standardowych. Jak wiecie, ostatnio coraz popularniejszy robi się mappack Condition Zero. Nie mam nic przeciwko, aby jego także zainstalować. Tutaj jednak mała dygresja. Czy jeśli zainstalujemy CZ na serwerze, to w mapcycle zostaną ich standardowe odpowiedniki? Bo ja uważam, że raczej nie ma sensu dublować podobnych map.
Chciałbym także prosić o pomoc osoby, które są w stanie udostępnić (przynajmniej na jakiś czas) konto ftp o pojemności około 70-100 MB. Byłoby korzystniej zamieścić mappack w jednym pliku z wszystkimi mapami, niż ściągać je pojedynczo. Na stronie mappacka zamieścić nie zamierzam, z wiadomych zresztą przyczyn. |
Ostatni wysyp ankiet nie ominął także serwisu o mapach niestandardowych. Dotyczą one ostatnio "modnej" tu tematyki, czyli zorganizowanych testów map niestandardowych. Wprawdzie zasady i sposób prowadzenia ustala tofif jako ich organizator, z pewnością przydadzą mu się jednak wasze preferencje w pewnych kwestiach, które ostatnio wyszły w tak zwanym "praniu". Serdecznie zapraszamy do oddania głosów. |
Niestety, ale mam dla was przykrą wiadomość. Z powodu iż nasz organizator testów map - tofif od kilku dni nie ma sieci, testy w tą sobotę się nie odbędą. Czwarty test odbędzie się zatem dopiero za tydzień. Jeśli do środy sytuacja się nie poprawi, sam zorganizuję test w oparciu o najnowsze mapki w zastępstwie tofifa. Na organizację w aktualny weekend niestety nie ma już czasu. |
Święta, święta i po świętach, pora więc wrócić do naszego podczciwego CSa, żeby jednak powrót był milszy proponuje zainstalować sobie mapę de_shooting wykonaną przez Gua. Napewno już obejrzeliście screeny (dlatego umieściłem je na początku), więc o wyglądzie nie bedę się rozpisywał, powiem tylko, że parametr r_speeds jest na przyzwoitym poziomie, pomimo takiej otwartej przestrzeni, więc rozgrywka rówież powinna być przyzwoita.
Do pobrania mapa jest z tego miejsca oraz z tego.
|
Właśnie przed chwilą zakończył się trzeci test map niestandardowych. Zgodnie z zapowiedziami, graliśmy mappack Condition Zero. Niestety, z początku było trochę problemów, serwer co chwilę się restartował z powodu gracza z błędnym STEAM ID. Także dziś dość długo szalały lagi na serwerze, co jednak zbytnio nie obniżało komfortu gry.
W porównaniu do poprzedniego testu graczy było mniej. Trochę mnie to nieprzyjemnie zaskoczyło, spodziewałem się większej frekwencji. W sumie grało około 14-stu graczy na pierwszych mapkach, później zostało nas już 10-ciu, i taki stan trwał do samego końca. Co mogę zaliczyć na plus to fakt, że grała stała ekipa. Jak pamiętacie w poprzednim tescie co chwila się ktoś wykruszał i dochodził nowy, dziś jednak ci co przyszli, pozostali już do końca.
Test był bardzo długi, trwał prawie cztery i pół godziny. Przegraliśmy niemal wszystkie mapki, poza może dwiema lub trzema. Ponieważ ich zmiana była nieznaczna, postanowiliśmy je sobie odpuścić. Nowe mapki spodobały się wszystkim, były gorące dyskusje na temat ich jakości i zmian, padały rozmaite uwagi, na ogół jednak pochlebne. Na serwerze panowała miła atmosfera i dość duże rozluźnienia. Ponieważ graliśmy w ścisłym gronie przyjaciół z BORG, misia i hl.mapping.pl, mogliśmy sobie pozwolić na takie odprężenie.
W imieniu tofifa i swoim dziękujemy wszystkim za przybycie i zapraszamy ponownie na następny test, który według wszelkich prawideł powinien się odbyć w przyszłą sobotę. |
Jak informuje mara, jeden z redaktorów serwisu HL Mapping PL (były serwis Mapping Center), rozpoczęli oni kampanię zbierania informacji o serwerach grających mapy niestandardowe. Kampania ta ma formę nowego działu na ich stronie, w którym zbierane są informacje o serwerach, na których mapy typu dust, dust2 czy aztec raczej nie goszczą. Co jest nam szczególnie miłe, jako pierwszy polski serwer trafił tam zaprzyjaźniony z BORG misioo.com. Dział jest podzielony na dwa pomniejsze, obejmujące serwery polskie i zagraniczne, choć już padają propozycje aby wyszczególnić także osobno wersje 1.5 i 1.6. W dziale tym nie ma wprawdzie jeszcze dużego dorobku, dopiero powstał. Miejmy jednak nadzieję, że szybko wypełni się listą interesujących serwerów z mapami mniej znanymi. A może ktoś z was zna adresy ciekawych "gralni" i wspomoże HL Mapping PL w zbieraniu ich listy? |
Znany polski maper Moncubus zainteresował się modem do Half-Life'a o dość dziwnej nazwie Hostile Intent. I to zainteresował się na poważnie, albowiem postanowił zrobić do niego mapkę. Z tego, co pisze "Moniek" na swojej stronie, mod oczarował go niesamowitym klimatem i relacjami pomiędzy zawodnikami. Mod jest dość świeży, map do niego nie ma zbyt dużo, Moncubus liczy na wysoki poziom swojej pracy, a nawet na dołączenie tworzonej mapki do następnego update'a gry.
My życzymy autorowi powodzenia w tworzeniu nowej mapki i mamy nadzieję, że prace na nią nie spowolnią zbytnio oczekiwanej przez nas mapki do Countera o nazwie de_pfff. |
|
Sobota, 10 kwiecień 2004 r. godz. 22.00 |
|
BORG Hub - A New World CD-Req |
|
217.96.22.50:27020 |
|
tofif |
|
Nieograniczony |
|
Gramy bez hasła |
|
Tym razem zagramy Mappack CS:CZ. W skład jego wchodzi aż 14 map, więc proszę się przygotować na długi test. |
|
|
Właśnie przed chwilą zakończył się drugi test map niestandardowych, trwający blisko 3 godziny. Tym razem frekwencja dopisała znakomicie, serwer był pełen ludzi, przyszli nawet gracze z zewnątrz. Niestety, ale mappack SyRuSa okazał się dość przeciętny, mapy wprawdzie grywalne ale brakowało im jakiegoś polotu. Jedynie ostatnia mapa z pakietu - de_sad_maps okazała się ładnie i ciekawie wykonana. Pozostałe raziły miernymi i niedopracowanymi teksturami, niewielkimi bugami oraz słabiutką optymalizacją kodu, spadek FPS-ów był bardzo duży. Maper który stworzył mapki musi się jeszcze dużo uczyć, jego produkcje są wprawdzie grywalne, ale z powodu skoków gry i tekstur wystawiam im marną trójeczkę. Mapka de_heat (jedyna grana spoza mappacka) okazała się ciekawa. Jasna, słoneczna, choć dość trudna do opanowania i rozbudowana lokacyjnie. Z wstępnie przeprowadzonej analizy wynika, że drugą mapką jaką zagramy na zbliżającym się sparringu "The Great Barrer" będzie właśnie de_sad_maps, zaś jako mapę rozgrzewkową rozpracujemy de_heat. W imieniu swoim i tofifa jako organizatora serdecznie dziękuję wszystkim za przybycie i wspaniałą atmosferę. Do zobaczenia za tydzień na sparringu "The Great Barrer" oraz trzecim teście map niestadardowych. Oby liczba graczy i klimat był taki jak dzisiaj. |
Tak to prawda, mapy z condition zero są dostępne na cs 1.6. Muszę przyznać żę wykonane są wyśmienicie, chociaz są to standarty które znamy ale jednak inne ciekawsze, barwniejsze. Dzieki nowym teksturom, oświetleniu, dodaniu nowych obiektów a także zmianie lokacji, poczułem się jakbym przeleciał się na Marsa. Pack zawiera wszystkie modele, tekstury, spirtes etc.. Można śmiało powiedzieć że dla maperów ta pozycja może okazać się prawdziwą kopalnią złota. Jedyny mankament, wielkość packa 115 Mb, no ale żeby pograć nie trzeba wydawać pieniędzy na condition zero, a czy warto wydać to już inna historia. |
|
|
|
|