|
|
|
|
|
Serwis Counter-Server Maps zorganizował swój pierwszy konkurs maperski. Naturalnie chodzi o mapy do Counter-Strike: Source oraz Half-Life 2: Deathmatch. Termin nadsyłania prac mija 16-go marca. Dość krótki ten termin, widać że chłopaki z serwisu organizują taką imprezę po raz pierwszy. Można wysyłać maksymalnie dwie mapy.
Jeśli chodzi o nagrody, to jako pierwsze miejsce jest miesięczny abonament serwera na 10 slotów, jako drugie własne konto na stronę, zaś trzecie to nieco mniejsze konto na stronę. No cóż, nagrody nieco skromne i raczej wątpie aby któryś z naszych krajowych maperów się skusił na ten konkurs, dlatego news raczej informacyjny niż zachęcający do wzięcia udziału w konkursie. |
Po niezbyt udanym starcie mapy fy_pool_day_reunion, jej twórca Squall postanowił wydać jej "odchudzoną" wersję. Nowa mapka nosi nazwę fy_pool_day_reunion_lite (a jakże by inaczej).
Zmiany były konieczne, ponieważ poprzednia mapka miała niezbyt dobrze dopracowany kod, powodowała lagi. Nowa wesja została wprawdzie pozbawiona kilku wodotrysków (np kwiatki w doniczkach), jednak
jest o wiele szybsza bez zacięć w czasie gry i lagów. No i waży też odpowienio mniej, jedyne 2.84 MB. Dla przypomnienia, reunion jest kolejną konwersją bardzo popularnej deathmatchówki fy_pool_day,
przeniesionÄ… na platformÄ™ najnowszej wersji CS-a - Source.
Mapka jest do pobrania z naszego serwera FTP, dla niewiedzących lub mających problem z lokalizacją, sekcja map do Counter Strike'a: Source. Proszę jednak pamiętać, na liście są wyświetlane
dwa reuniony (nazwa przycięta z powodu długiej nazwy). Ściągamy zatem ten drugi pliczek.
|
Od jakiegoś czasu podczas przeglądania rozmaitych serwisów maperskich zauważyłem pewną ciekawostkę. Otóż
praktycznie niemal nie powstają już nowe mapy do Counter Strike w wersji 1.6. Wszyscy maperzy przerzucili się na
Source'a i klepią mapy tylko pod najnowszą wersję CS-a, oraz mapki DM do Half-Life 2. Trudno ich winić za taki stan
rzeczy, wszak engine Source'a oferuje o wiele większe możliwości i pole do popisu dla maperów.
Zachodzi jednak pytanie. Co z poczciwym "ceesem" 1.6? Obserwuję tendencję graczy na polskiej scenie i zauważyłem,
że większość nadal grywa w starą wersje moda. Nie oszukujmy się, ale nie wszyscy mają na tyle silne komputery, aby
uniosły Source'a. Ponadto wielu graczom (w tym także mnie), nowy CS jakoś nie przypadł do gustu. Owszem, jest ładny
- nie powiem. Ale to właściwie wszystko. O ile poprzednie wersje CS-a były rozwijane i poprawiane latami, tak nowy
według zdania wielu jest jakiś taki... "dziwny". Wielu nawet określa go slangowym mianem "CS dla noobów, hedy
wychodzÄ… z..." (no mniejsza o to, wiadomo z czego wychodzÄ…).
Czyżby zatem nadchodził powoli schyłek CS-a "poprzedniej generacji"? Wprawdzie dzięki integracji ze Steamem nie
musimy obawiać się tak jak to było w przypadku 1.5 wyłączenia serwerów autoryzujących nasze klucze/konta. Jednak
VALVE przestało już chyba wspierać wersję 1.6, co można zauważyć bo aktualizacjach Valve Security Module, a raczej
ich braku.
Naturalnie nie ma co załamywać rąk, map do CS-a 1.6 wyszło kilka tysięcy. Ale człowiek zaczyna odczuwać jakąś pustkę
zdając sobie sprawę, że już nie ujrzy nowości i musi zacząć grzebać tylko w archiwach. |
|
|
|
|