Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      WesoÅ‚ych ÅšwiÄ…t
      Unimatrix Zero powró...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powrót do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesiêcy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju¿ 8033 dni
 
 
Czyżby nadszedł schyłek map do CS-a 1.6?
Wednesday, 9 February 2005 - 10:18
Karbulot

Od jakiegoś czasu podczas przeglądania rozmaitych serwisów maperskich zauważyłem pewną ciekawostkę. Otóż praktycznie niemal nie powstają już nowe mapy do Counter Strike w wersji 1.6. Wszyscy maperzy przerzucili się na Source'a i klepią mapy tylko pod najnowszą wersję CS-a, oraz mapki DM do Half-Life 2. Trudno ich winić za taki stan rzeczy, wszak engine Source'a oferuje o wiele większe możliwości i pole do popisu dla maperów.

Zachodzi jednak pytanie. Co z poczciwym "ceesem" 1.6? Obserwuję tendencję graczy na polskiej scenie i zauważyłem, że większość nadal grywa w starą wersje moda. Nie oszukujmy się, ale nie wszyscy mają na tyle silne komputery, aby uniosły Source'a. Ponadto wielu graczom (w tym także mnie), nowy CS jakoś nie przypadł do gustu. Owszem, jest ładny - nie powiem. Ale to właściwie wszystko. O ile poprzednie wersje CS-a były rozwijane i poprawiane latami, tak nowy według zdania wielu jest jakiś taki... "dziwny". Wielu nawet określa go slangowym mianem "CS dla noobów, hedy wychodzą z..." (no mniejsza o to, wiadomo z czego wychodzą).

Czyżby zatem nadchodził powoli schyłek CS-a "poprzedniej generacji"? Wprawdzie dzięki integracji ze Steamem nie musimy obawiać się tak jak to było w przypadku 1.5 wyłączenia serwerów autoryzujących nasze klucze/konta. Jednak VALVE przestało już chyba wspierać wersję 1.6, co można zauważyć bo aktualizacjach Valve Security Module, a raczej ich braku.

Naturalnie nie ma co załamywać rąk, map do CS-a 1.6 wyszło kilka tysięcy. Ale człowiek zaczyna odczuwać jakąś pustkę zdając sobie sprawę, że już nie ujrzy nowości i musi zacząć grzebać tylko w archiwach.
 
 
  AHA

2005-02-12 23:36:03


ja jak wreszcie skoncze moja mapke de_veneto to bedzie jakas nowosc na CS 1.6 :) Narazie nie stac mnie na CS:S choc nie ukrywam, ze chcialoby sie zrobic jakas mapeczke wlasnie pod ten silniczek. Poki co walcze jeszcze na starym silniku :)
 
  Karbulot

2005-02-11 16:37:05


CS Source jest do dupy. Postacie biegaja jak malpy, mapy sterylne, wyblakle albo ciemne. Tylko jeden model postaci. Wymagania olbrzymie. Gra dla nielicznych. I nie zauwazylem, aby przez CS:S serwery pod 1.6 opustoszaly. Dlatego 1.6 zyje i bedzie sie dobrze trzymal, szkoda tylko ze cos mapek do niego malo ostatnio wychodzi.
 
  Antiad

2005-02-11 14:52:22


Ja nie tyle ze nie moge udzwignac CSS to poprostu mi nie przypadl do gustu - bledy w hitboxach, bledy w grafice (wchodzenie w sciany) osobiscie czekam na 1.7 albo 2.0 w ktorym zapewne poprawia pare uciazliwych elementow. Wedlug mnie CSS'a wydali z 0 dokladnoscia i zrobili go na szybko tylko po to zeby $ zarobic, 1.6 przy starcie mial bledy - ale nie mial ich az tak sporo jak to sobie ludzie wyobrazaja bo to sam steam sprawial tony klopotow
 
  orkan

2005-02-11 02:48:24


dodam ze nie wszyscy mapperzy mają takie kompy które udźwigną Sourca... a wogóle to jeszcze silniejsze żeby przetestować mape ze wszystkimi "bajerami" a nałóg mappowania to naprawde nałóg...

Po drugie myśle że to popyt decyduje do jakiej wersji będą powstawać mapy. Zapewne większość mapperów chce sie sprawdzić w nowym enviromencie ale i tak wszystko zależy od graczy. Bo kto chciałby robić mape na której nikt nie będzie grał?
 
  Jury

2005-02-10 11:10:20


kiedy 1.6 wchodzil na rynek tez dostal swoje od graczy
za to ze heady wchodza z dupy, ze strzelajac w plecy
nie trafia sie przeciwnika, mysle ze w przypadku cs:s
sprawy potocza sie podobnie jak w przypadku cs 1.6
to znaczy teraz troche poplaczemy a pozniej i tak
zaczniemy grac
 
 
   
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^