•  Federacja Planet
  •  Wolkanie
  •  Imperium Klingośkie
  •  Imperium Romulańskie
  •  Republika Bajor
  •  Przymierze Ferengi
  •  Imperium Andoriańskie
  •  Kolektyw Borg
 
 
BORG ma ju 8028 dni
 
 


     Zjednoczona Federacja Planet (ang. United Federation of Planets) to międzygwiezdny twór państwowy zbudowany jako porozumienie rządów istot rozumnych zamieszkujących część Kwadrantu Alfa. Organizacja ta zrzesza światy, których mieszkańcy dysponują napędem warp (lub inną metodą przemieszczania się z prędkością większą niż prędkość światła). Federacja w swoich aktach prawnych zwanych Artykułami Federacji gwarantuje swoim obywatelom prawo do równości, wolności oraz rozwoju intelektualnego, fizycznego i duchowego w zgodzie z własnymi przekonaniami. W dziedzinie prawa międzygwiezdnego panuje zasada swobodnego handlu oraz wzajemnej pomocy. Zapewnia ona również swoim członkom bezpieczeństwo poprzez ustanowienie i utrzymanie Gwiezdnej Floty. W drugiej połowie XXIV wieku Federacja rozciąga się na przestrzeni 8000 lat świetlnych i składa się ze 150 światów członkowskich.
     Zjednoczona Federacja Planet została ukonstytuowana jako wynik bezprecedensowej współpracy Wolkan, Ludzi, Andorian i Tellarytów, która rozpoczęła się w r oku 2154. Wraz z Rigelianami, Denobulanami, Coridanami oraz kilkoma innymi gatunkami w trakcie ceremonii w San Francisco w 2161 roku koalicja ta powołała do życia Zjednoczoną Federację Planet. Pomimo swojego pokojowego charakteru i polityki nieingerencji w wewnętrzne sprawy innych światów, Federacja uwikłana była od swojego początku w szereg konfliktów militarnych na szeroką skalę.
     Ekonomia Federacji opiera się na technologii swobodnej konwersji materii i energii wykorzystywanej w replikatorach oraz transporterach przy użyciu energii pochodzącej z różnorodnych źródeł. To umożliwia produkcję tanich (niemal darmowych) produktów, których dystrybucja opiera się na transportowcach oraz transporterach. Jedzenie, oraz przedmioty codziennego użytku są ogólnie dostępne dla obywateli Federacji.Bogactwo minerałów i innych wartości zgromadzonych na rozległym obszarze federacji pozwala jej na samodzielne funkcjonowanie. Rządy planet posiadających dobra niezbędne innym członkom Federacji są zobowiązani udostępnić je na żądanie. Dla celu wymiany handlowej z przedstawicielami światów nie zrzeszonych powołano instytucję kredytu federacyjnego, który stanowi podstawową jednostkę wymiany, przeliczaną w razie potrzeby na wartości w innych walutach. Wymiana handlowa z innymi organizmami państwowymi czy jednostkami spoza Federacji opiewa głównie na przedmioty unikalne, natywne dla wybranych światów.




     Wolkanie - humanoidalna rasa, która rozwineła racjonalne i logiczne myślenie. Ich rodzinną planetą jest Wolkan. Są jednymi z współzałożycieli Federacji. W przeszłości Wolkanie byli gwałtowni i porywczy (nawet jak na ziemskie standardy). Ich natura doprowadziła do wojny domowej.
     Rozwijana technologia wkrótce osiągnęła taki poziom, który mógł zagrozić zniszczeniem całego gatunku. Aby uniknąć zagłady Wolkan, Surak, największy myśliciel swoich czasów, opracował nową filozofię. Okres ten został nazwany Czasem Przebudzenia. Surak kładł nacisk na opanowanie uczuć, zaś jego wyznawcy przysięgli żyć według kodeksu etycznego, który był osadzony na logicznych podstawach. Chociaż nowa filozofia rozpowszechniała się szybko na całym Wolkanie, pozostała mniejszość, która odrzucała ideały Suraka. Wybuchła wojna z użyciem bomb atomowych. Jedną z ofiar był sam Surak. Po zakończeniu wojny osoby, które przeciwstawiały się logice opuszczały Wolkan i zakładały kolonie. Najwięcej osadników osiadło na planecie Romulus, który z czasem stał sie stolicą Romulańskiego Imperium Gwiezdnego. Wybuchła 100 letnia wojna między Wolkanami a Imperium, prawdopodobnie sprowokowana przez Kontinuum Q.
     Wolkanie są pierwszym obcym gatunkiem jaki poznała ludzkość, a stało się to w 2063 roku gdy doktor Zefram Cochrane dokonał historycznego lotu Warp swoim statkiem Phoenixem. Od tego czasu Wolkanie na dobre zadomowili się na Ziemi. Teoretycznie udostępnili ludziom swoją wiedzę, odkrycia i uwagi na temat astronomii, biologii i fizyki, ale praktycznie dyskretnie hamowali postęp ludzkości. Wolkanie opóźniają start Enteprise, a kiedy już wystartował, wymusili na Gwiezdnej Flocie umieszczenie na pokładzie swojego Pierwszego Oficera T'Pol. Wolkanie spoglądali na ludzi poprzez pryzmat ich barbarzyńskiej przeszłości, uznając że ludzka samodzielność w eksploracji kosmosu może stanowić zagrożenie. W przyszłości Wolkanie i Ludzie żyją w zgodzie, Ziemia staje się bardzo ważną planetą, stolicą Federacji. Przez to staje się planetą ważniejszą niż Wolkan. Przez dwa stulecia Wolkanom udało sie nawiązać kontakt z Kardasjanami , Trillami i Klingonami. Historia długoletniego zatargu z sąsiadami - Andorianami oraz pogodzenia obu zwaśnionych stron konfliktu dzięki mediacji Ludzi legła u podstaw założenia Federacji. Wolkanie są jednym z głównych członków - założycieli Federacja. Tradycja badań naukowych kontynuowana jest w wieku 24-tym. Przykładowo wolkański statek był pierwszym, który nawiązał formalny kontakt cywilizacją Wadi w Kwadrancie Gamma.
     Rasa która tak mocno wierzy w logikę, posiada jednak wierzenia. Wolkanie wierzą w tak zwaną Katre, duszę / świadomość która może zostać przekazana innej osobie przed śmiercią. Generalnie nie stosują przemocy , chyba że dyktuje to logika. Potrafią posługiwać sie bronią oraz bronic się stworzoną przez nich sztuka walki znaną jako "Tal-Shaya" oraz "Suus Mahna". Ogromna większość Wolkan są wegetarianami. Są znani z wysokiej uczciwości. W większości przypadków wolkanie nie kłamią, jednak może sie zdarzyć że będą kłamać jeżeli zmuszą ich do tego logiczne przyczyny. Wolkanie jako rodzice , zawsze przekazują dzieciom prawdę nawet wtedy jeśli jest dla nich nie wygodna. Między rodzicami a potomstwem nie ma uczucia , jest coś w rodzaju więzi krwi.Czasami w wieku 7 lat dochodzi do ceremonii w której rodzice wybierają przyszłego małżonka dla swojego dziecka, poprzez "telepatyczne" zespolenie , przy wchodzeniu w dorosłe życie to "telepatyczna" połączenie zmusza ich do stworzenia związku. Jeżeli Wolkanka nie życzy sobie małżeństwa, ceremonia "koon-ut-kal-if-fee" ("Małżeństwo albo Wyzwanie ") jest wznawiana. Mężczyzna musi walczyć o utrzymanie związku z wybranką poprzez walkę z konkurencyjnym Wolkaniniem. Wybranka zostaje własnością (majątkiem) wygranego , "koon-ut-kal-if-fee" jest walką do śmierci przeciwnika. Większość mieszkańców Wolkan wstaje skoro świt na tradycyjne śniadanie, przygotowywany posiłek nie może być dotykany gołymi rękoma, używane są także specjalne sztuczce. Tradycyjną potrawą jest zupa "Plomeek".




     Klingoni (po klingońsku: tlhIngan) są humanoidalną rasą wojowników pochodzącą z planety Qo’Nos, (wymawia się Kronos), która należy do klasy M. Stanowią jedną z największych potęg Drogi Mlecznej; są dumni, szanującą tradycję, ponad wszystko ceniącą honor i walkę oraz śmierć z bronią w ręku. Ich kultura, cechująca się agresywnością pozwoliła na zbudowanie ogromnej potęgi militarnej, powszechnie szanowanej w całym kwadrancie Alfa. Wierzą oni zarazem, iż Klingon potrafi spojrzeć przeciwnikowi w oko i zauważyć wszelkie zamiary morderstwa.
     Imperium Klingońskie zostało utworzone około IX w.n.e. przez Khalessa Niezapomnianego, który to przeprowadził wiele reform, włączając w to zjednoczenie całej populacji, poprzez zabicie tyrana Molora. Khaless stał się w społeczeństwie klingońskim niemalże bóstwem czczonym przez lud, a wiele elementów ich kultury zostało zaczerpniętych z jego życia.
     Epos wojownika jest ważną częścią społeczeństwa Klingońskiego już od czasów Khaless'a, lecz oblicze militarne stało się bardzo istotne dopiero na początku XXII w. Wcześniej społeczeństwo było zbalansowane, kasta wojowników zyskała zaś władzę, gdy Klingoni przez resztę świata zaczęli być postrzegani jako "rasa wojowników".
     Kligoni swojemu agresywnemu wyglądowi zewnętrznemu zawdzięczają słabe relacje z innymi rasami już po ich rozpoczęciu ekspansji w kosmosie. Jako, że światy należące do Imperium były ubogie w surowce, Klingoni utworzyli niemalże doktrynę, opierającą się na konieczności ekspansji i podbijaniu w imię przetrwania. Ich relacje z ludźmi i Zjednoczoną Federacją Planet były chwiejne od samego początku i często dochodziło do zbrojnych starć i potyczek. Dzięki katastrofalnemu pierwszemu kontaktowi pomiędzy oboma rasami, wykształciła się rywalizacja i częste konflikty w przyszłości.
     Podział społeczeństwa klingońskiego był dosyć skomplikowany. Przed jego upadkiem w połowie XXII w., a następnie ponownie pod koniec XXIII w., opierał się on na feudalnym systemie, zorganizowanym wokół tradycyjnych Domów i szlachetnych rodowodów, do których należała większa część populacji. "Wielkie Domy" posiadają reprezentantów w Klingońskiej Wielkiej Radzie, której przewodniczy Kanclerz.
     Rytuały są bardzo ważnym elementem kultury klingońskiej. Mimo, iż lud ten nie jest wyjątkowo religijny, wierzą oni, iż bogowie istnieli, jednakowoż zostali zabici przez samych klingońskich wojowników. Po śmierci, duch opuszcza ciało, które pozostaje jedynie pustą skorupą. Podczas klingońskiego rytuale śmierci umierający musi krzyczeć, by oznajmić zaświatom, iż wojownik klingoński przybywa. Czasami, podczas pogrzebów śpiewa się swoisty lament, lub też przyjaciele zmarłego siedzą przy jego ciele, by chronić je przed drapieżnikami; praktyka ta zwana jest ak'voh. Ponadto, Klingon, który nie jest dłużej zdolny do walki i prowadzenia życia jako wojownik, ma obowiązek popełnić hegh'bat, czyli rytualne samobójstwo. Tradycja nakazuje, by honory wówczas czynił najstarszy syn lub najbliższy przyjaciel - zadaniem owej osoby jest podać nóż umierającemu Klingonowi, by ten mógł go wbić sobie w serce.




     Romulanie są rasą z Kwadrantu Beta zamieszkującą planetę Romulus. Romulanie są biologicznie spokrewnieni z Wolkanami, jako że wywodzą się od tych z nich, którzy odrzucili reformy Suraka podczas Czasu Przebudzenia. Romulańskie Imperium Gwiezdne jest ojczyzną Romulan i jedną z największych potęg w znanej części przestrzeni kosmicznej.
     Niektórzy twierdzą, iż zarówno Romulanie jak Wolkanie wywodzą się z ludu Sargona, który jak głosi wieść skolonizował planetę Wolkan około sześciu milionów lat temu, jednak tej teorii przeczy odkrycie swoich protoplastów - czyli starożytnych humanoidów. Kiedy opierające się na logice i odrzucające emocje reformy Suraka rozprzestrzeniły się gwałtownie na całym Wolkanie w czwartym wieku, niewielka grupa odrzuciła te ideały. Wkrótce grupa ta opuściła planetę; później część z ich potomków osiedliła się na planetach Calder II, Dessica II, Draken IV, Yadalla Prime oraz Barradas III, które miały szansę stać się centrum nowej cywilizacji, zwanej Debrune, jednak ta wymarła. W pewnym momencie inna grupa osiedliła się na bliźniaczych planetach, które stały się znane jako Romulus i Remus. Podczas gdy Romulus był planetą klasy M, Remus okazał się surową planetą godną uwagi tylko ze względu na jego złoża dilitu. Te dwa światy stały się podwaliną międzygwiezdnego imperium, które rozprzestrzeniło się na wiele światów, obejmując znaczną część Kwadrantu Beta. Ostatecznie potęga ta stała się znana w galaktyce jako Gwiezdne Imperium Romulańskie.
     Romulanie, podobnie jak Wolkanie, mają szpiczaste uszy, wygięte łukowato ku górze brwi oraz krew, której głównym składnikiem jest miedź. Krew ma kolor zielony w tętnicach, gdy zawiera tlen oraz miedziany, czy też rdzawy w żyłach, gdy jest go pozbawiona. Większość Romulan posiada dwa wybrzuszenia znajdujące się na czole, które tworzą kształt litery V, jednak niewielka część Romulan ich nie posiada, co sprawia, że zewnętrznie nie różnią się od Wolkan. Pomimo wspólnego pochodzenia między Romulanami i Wolkanami występuje szereg wewnętrznych różnic fizjologicznych. Zostało to udokumentowane przez dr Beverly Crusher podczas nieudanej próby leczenia Romulanina o imieniu Patahk, który cierpiał na rozległą zapaść synaptyczną, przy pomocy metod stosowanych w przypadku Wolkan. Romulanie nie wykazują rygorystycznej dyscypliny umysłowej rozwiniętej przez uczniów Suraka. Są oni namiętnym ludem, łatwo wpadającym w skrajne emocje. Istnieje wiele przypadków występowania potomstwa Romulan z przedstawicielami innych gatunków - Sela (Człowiek/Romulanka), Ba'el (Klingonka/Romulanka), czy dziadek Simona Tarsesa (Człowiek/Romulanin). W rozmowie z Caithlin Dar generał Korrd sugeruje, że Romulanki mogą posiadać unikalną budowę anatomiczną, aczkolwiek nie zostało to nigdy udokumentowane. Podczas gdy Wolkanie dysponują znacznie większą silą fizyczną niż większość humanoidów, nie wiadomo nic na temat ewentualnej przewagi fizycznej Romulan nad ludźmi.




     Bajoranie (znani również jako Bajora) są humanoidalną rasą obcych, wywodzący się z położonej w Kwadrancie Alfa planety Bajor. Bajoranie posiadają jedną z najstarszych i najbardziej rozwiniętych kultur w Kwadrancie. W XXIV wieku znaleźli się pod okupacją Kardasjan prowadzących politykę represji i wyniszczenie społeczeństwa Bajor. Uwolnienie się z pod okupacji Kardaskiej za pomocą Zjednoczonej Federacji Planet oraz odkrycie Korytarza podprzestrzennego uczyniło z Bajoran jeden z głównych gatunków Kwadrantu Alfa.
     Wygląd zewnętrzny Bajoran w zasadniczym stopniu upodabnia ich do Ludzi. Cechą wyróżniającą są poziome zmarszczki u nasady nosa. Bajoranie posiadają dwukomorowe serca, serce tego gatunku dzieli się na komory poziomo nie zaś jak ma to miejsce u Ludzi pionowo. Przebicie dolnej komory serca powoduje śmierć. Ciąża Bajoranek trwa jedynie pięć miesięcy, w tym czasie pomiędzy matką a płodem wytwarza się skomplikowana sieć naczyń krwionośnych. W trakcie całego okresu trwania ciąży Bajorańskie kobiety cierpią na niekontrolowane napady czkawki które są bardzo meczące i wyczerpujące.
     Cywilizacja Bajorańska sięga swymi korzeniami ponad pół miliona lat wstecz. Starozytni Bajoranie znani byli ze swych osiągnięć w nauce, matematyce i filozofi, jak również ze stojącej na wysokim poziomie sztuki. Szczyt rozwoju pierwszej cywilizacji Bajor przypada na okres istniejącej między 25.000 a 20.000 lat temu Pierwszej Republiki. Kolejna wielka epoka w historii Bajor rozpoczęła się około 10.000 lat temu wraz z odnalezieniem pierwszych „Łez Proroków”. Artefakty te zapoczątkowały nową erę łączności Bajoran z ich noszącymi miano Proroków bogami. Zapoczątkowany w tamtym okresie kult religijny odgrywa kluczową rolę w życiu Bajoran do dnia dzisiejszego. XVI stulecie przyniosło Bajor odkrycia w dziedzinie lotów kosmicznych. Bajoranie rozpoczęli badać własny układ słoneczny, używając do tego celu żaglowców napędzanych wiatrem słonecznym. Podróżując z prędkością podświetlną niektórzy z Bajorańskich odkrywców dotarli do oddalonego o kilka lat świetlnych Kardasjańskiego systemu planetarnego. Okres baj orańskich podróży kosmicznych zakończył się w XXIV wieku wraz z aneksją Bajor dokonana przez Unię Kardasjańską.
     Po odzyskaniu przez Bajor niepodległości, podziemny Bajorański rząd tymczasowy, zmuszony był przejąć kontrolę nad Bajor i jej koloniami. Władza polityczna na Bajor dzielona jest pomiędzy świecką Radę Ministrów (nazywaną również Komnatą Ministrów), będącą głównym organem Bajorańskiego rządu tymczasowego, oraz sprawujące władzę religijną Zgromadzenie Vadekówpod przewodnictwem Kai. Bajorańskie prawo dopuszcza sprawowanie funkcji Premiera i Kai przez jedną osobę, sytuacja taka miejsce w roku 2371 kiedy to Premierem została wybrana Winn Adami. Formujący się Bajorański Rząd tymczasowy poprosił Zjednoczoną Federację Planet o pomoc w ustabilizowaniu sytuacji politycznej. Przybywając do systemu Federacja wspólnie z Bajoranami przejęła kontrole nad Kardasiańską stacją orbitalna Terok Nor, przemianowaną na Deep Space 9. W roku 2373 Bajor zgłosił chęć akcesu do Zjednoczonej Federacji Planet, w ostatniej chwili idąc za radą Emisariusza wycofali jednak swoją kandydaturę. Pomimo tego incydentu rządy Bajor i Federacji pozostały w dobrych stosunkach kontynuując współpracę.
     Religia jest główną siłą jednoczącą Bajoran. Ich duchowy przywódca, Kai, posiada ogromny autorytet nie tylko w sprawach religijnych ale i moralnych jak również politycznych. Kai pełni funkcję doradcy premiera posiadając realny wpływ na prowadzona przez niego politykę. Kai wybierany jest z pośród Zgromadzenia Vedeków, przywódców religijnych swoją funkcją odpowiadających ziemskim Kardynałom. Bajorańska religia opiera się na wierze w Proroków, pozaczasowe byty zamieszkujące Bajorański korytarz podprzestrzenny, przez kapłanów zwany Niebiańską Świątynią. Wraz z nawiązaniem przez oficera Gwiezdnej Floty, komandora Benjamina Sisko, pierwszego kontaktu z istotami zamieszkującymi korytarz, został on uznany przez Kapłanów za Emisariusza Proroków. Ważnym elementem Religi Bajoran są „Łzy Proroków”. Powodujące zaburzenia postrzeganego świata Kamienie stworzone przez Proroków. Bajoranie wierzą iż Kamienie te zostały im zesłane by nauczać. Większość z pośród Łez została skradziona rzez Kardasian w czasie okupacji, część z nich udało się jednak odzyskać.




     Ferengi to niskorosła rasa humanoidalna o pomarańczowej skórze i charakterystycznych, dużych małżowinach usznych. Posiadają duże czaszki z wyraźnie uwydatnionymi guzowatościami czołowymi, ostre stożkowate zęby oraz szerokie pomarszczone nosy. Silnie rozwinięte, czteropłatowe mózgowie zabezpiecza ich myśli przed dostępem wielu ras dysponujących zdolnościami telepatycznymi (np. Betazoidzi). Spośród zmysłów najbardziej rozwinięty u ferengich jest słuch, następnie zmysł smaku i węchu. Wzrok ferengi jest słabszy niż ludzi.
     Głównymi cechami dymorfizmu płciowego, poza typowymi dla humanoidów, jest różnica w wielkości małżowin usznych (mężczyźni posiadają zdecydowanie większe). Są silnie unerwione i stanowią strefę erogenną. Ich masaż, zwany oo-mox, stanowi nie tylko element pettingu, ale także jest wykonywany w miejscach publicznych, nie tylko przez przedstawicielki rasy ferengi i jest uznawany za demonstrację władzy i bogactwa.
     Ferengi to rasa kupców opanowanych całkowicie chęcią zysku. Kierują się przy tym zbiorem praw spisanych w księdze "Zasady Zaboru Ferengi". Społeczeństwo ferengich jest silnie patriarchalne. Kobiety mają bardzo ograniczone prawa. Ich dyskryminacja wyrażana jest przez obowiązek chodzenia nago, brak możliwości zarobkowania i cytowania Zasad Zaboru, niemożność prowadzenia rozmów z obcymi oraz przymus służenia mężczyznom. Ulubionym pokarmem ferengich są larwy owadów, podawane na żywo, gotowane lub przeżuwane przez kobiety. Z owadów wytwarza się również soki (np. sok z żuków).




     Andorianie są gatunkiem humanoidalnym. Od ludzi odróżnia ich niebieskie zabarwienie skóry (jest za to odpowiedzialna duża ilość kobaltu, w ich melaninie), białe włosy oraz posiadanie dwóch wypustek na nad czołem - czułek. Owe czułki, zwane też antenami, są wyroślami odpowiedzialnymi za utrzymanie równowagi, wspomagają też narządy słuchu i wzroku (są odpowiedzialne tylko za widzenie przez nich kolorów, gdyż ich oczy tego nie potrafią). Odcięte odrastają w niecałe 9 miesięcy. Osobnik pozbawiony jednej z anten, adaptuje się do nowych warunków i jest w stanie zachować równowagę już po kilku dniach. Są one pozostałością od owadów - z których Andorianie wyewoluowali. Kolejną insektoidalną pozostałością jest ich zanikający już szkielet zewnętrzny - który jest uzupełnieniem szkieletu wewnętrznego. Daje to Andorianom większą ochronę narządów. Żyją przeciętnie 180 lat (130 lat andoriańskich) i rodzą się z jajek. U Andorian wyróżnia się cztery płcie, jednak nie są one łatwo rozróżnialne dla przedstawicieli innych ras, jako że Andorianie nie mają zewnętrznych organów seksualnych. Organizm Andorian produkuje większą ilość niektórych enzymów, co powoduje, że przedstawiciele tego gatunku łatwo się irytują. Im wyższa temperatura, tym bardziej stają się oni drażliwi. Z tej przyczyny Andorianie instynktownie budują swoje domy i całe miasta w podziemiach - tam jest zimniej, więc ich ciała łatwiej utrzymują odpowiednią temperaturę. Wyróżnić można trzy różne rasy Andorian, zamieszkujące różne kontynenty - są to Thalassanie, z długimi czułkami umieszczonymi z tyłu głowy i małymi, prawie niewidocznymi małżowinami usznymi (czułki są u nich głównym narządem słuchu), Talishowie, z przednimi, bardzo ruchliwymi czułkami i lekko uwypuklonymi czołami, oraz Bish'ee z będącymi w zaniku, nieruchomymi, stojącymi sztywno czułkami.
     Przed założeniem Federacji, Andoria była monarchią, zaś światy, w XXIV wieku należące do Konfederacji Andoru, były częścią Imperium Andoriańskiego. Andoriańska armia nosiła nazwę Andoriańskiej Gwardii Imperialnej. Pierwszym napotkanym przez nich obcym gatunkiem byli Wolkanie, z którymi Andorianie byli w ciągłym konflikcie przez wiele lat. Pierwszy, dość niefortunny kontakt z Ziemią nastąpił w roku 2151, gdy Andorianie wzięli do niewoli członków załogi okrętu Enterprise, biorąc ich za wolkańskich szpiegów. Wkrótce jednak stosunki z Ziemią poprawiły się i Andorianie zostali jedną z ras założycielskich Zjednoczonej Federacji Planet, wraz ze swoimi niedawnymi wrogami - Wolkanami. W XXIV wieku Andoria jest demokracją, po tym, jak Imperium Andoriańskie przekształcone zostało w Konfederację Andoru. Według skali Richtera jest to cywilizacja na poziomie N: epoka technokracji .




     Borg to pseudo - gatunek cybernetycznych istot pochodzących z Kwadrantu Delta uznawany za najgroźniejszą cywilizację zamieszkującą naszą galaktykę. Wśród Borg nie istnieje koncept indywidualnej osobowości. Wszystkie umysły połaczone są w całość, tworząc kolektywną świadomość dążącą poprzez asymilację do jednego celu: doskonałości.
     Fizjologia każdej drony Borg różni się, odpowiada gatunkowi którym była przed asymilacją. Drony to zazwyczaj typowe humanoidy, chociaż Kolektyw udowodnił że potrafi asymilować nie-humanoidalne formy życia. Jedynie Gatunek 8472 okazał sie odporny na asymilacje. Po procesie asymilacji drony tracą włosy, zaś ich skóra nabiera trupioszarego koloru. Cybernetyczne implanty są dołączane chirurgicznie lub rosną wewnątrz budowane przez nanity (Nanosondy) wstrzyknięte do krwiobiegu. Działanie i budowa implantów zależą od funkcji do jakiej drona jest przeznaczona, część jednak jest taka sama u wszystkich członków Kolektywu. Częste jest usunięcie narządu (kończyny, oka lub części wnętrznosci) i zastąpienie go mechanicznymi i elektronicznymi wszczepami. Te różnorodne implanty wspomagają i wzmacniają funkcje organizmu. Implanty w pełni zasymilowanej drony, pozwalają jej funkcjonować długi okres czas bez jedzenia, wody a nawet powietrza, niepotrzebuja typowych składników odżywczych. Drona potrzebuje jedynie uzupełniać energie aby utrzymać implanty, które z kolei utrzymują biologiczne funkcje organizmu. Energia ta jest dostarczana podczas cyklu regeneracji w specjalnych urządzeniach tzw. alkowach Borg. Neuronowe urządzenie nadawczo-odbiorcze umożliwia dronom łączenie sie w kolektywną świadomość. Indywidualne pole siłowe chroni pojedynczą drone przed większością ataków z broni energetycznej. Począwszy od 2373 każda drona posiadała parę rurek asymilacyjnych zatopionych w ręce, w celu natychmiastowego wstrzykiwania wrogom nanitów (nanosond) Borg. Drony zaprojektowano r ównież, by w razie wystąpienia usterki deaktywowały się a nawet ich ciała "wyparowywały", tym samym pozwalając kolektywowi na usuwanie uszkodzonych lub martwych dron bez zostawiania śladów które mogłyby zostać wykorzystane przez nieprzyjaciela. Schwytana drona Trzy z Pięciu zwróciła uwagę na to, że to "wyparowanie" mogło być wchłanianiem zwrotnym, swego rodzaju pokarmem dla innych dron. Jedno z tych zabezpieczeń miało na celu deaktywować drony, gdy te doświadczyały silnego stanu emocjonalnego - Borg interpretował to jako znak do odłączenia od wspólnego umysłu. Wraz z długością przebywania w Kolektywie ilość implantów rośnie. Nie jest jasne czy jest to spowodowane koniecznościa wymiany obumarłych organów czy też jest to swoisty "naturalny" rozwój każdej drony. Po dłuższym okresie czasu niemożliwe jest całkowite wyekstrahowanie wszczepów i nanosond bez uśmiercania organizmu. Każda drona wyposażona jest w szereg urządzeń które pozwalają jej egzystować.
     Technologia Borg to połączenie technologii zasymilowanych kultur z technologią rozwiniętą przez Kolektyw w celu pokonania przeszkód w realizacji celu Borg. Kiedy Borg staje przed problemem którego nie może rozwiązać, cały Kolektyw pracuje wspólnie, rozważa wszystkie możliwe rozwiązania i wybiera a potem wprowadza w życie jedno najbardziej wydajne. Wykorzystując wyjątkowe umiejętności pojedynczych dron, połączona świadomość może rozwijać nowe technologie w tempie mogącym dziwić pojedyncze jednostki.

Źródło materiałów:
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^