BORG ma ju¿ 8260 dni
 
 
de_borg
Rozbity Sześcian BORG w azteckich ruinach
AHA
6.44 MB
13.60 MB
41
 
 
   Po wieloletnich pracach archeologicznych, w koÅ„cu udaÅ‚o siÄ™ odnaleźć w aztekowych ruinach przejÅ›cia do statku kosmicznego - SzeÅ›cianu BORG. Od zawsze podejrzewano, ze cywilizacja Azteków miaÅ‚a kontakt z rasÄ… z innej planety. Prawdopodobnie rozbiÅ‚ siÄ™ kiedyÅ› u nich SzeÅ›cian BORG i to wydarzenie zmieniÅ‚o losy Azteków. Od tej pory czerpali oni wiele korzyÅ›ci z kontaktu z innÄ… rasÄ…. Zbudowali swoje potężne Imperium. W momencie kiedy trafiono na ukryty SzeÅ›cian BORG, SÅ‚użby Specjalne zaczęły pilnować znaleziska, bowiem do prasy trafiÅ‚y przecieki o tajemniczych ruinach wraz z jej cennÄ… zawartoÅ›ciÄ… i rozmaite organizacje terrorystyczne chcÄ… wykorzystać znalezione tam tajemnice by zbudować na nowo swoje imperium. Tylko, że tym razem ma to być imperium terroru.
   Tyle wiemy o fabule mapy, stworzonej przez znanego polskiego mappakera Andrzeja Hrycyka, pseudonim AHA. Jest to mapa specyficzna, albowiem zostaÅ‚a zrobiona specjalnie dla Przymierza BORG i jest naszÄ… mapÄ…-wizytówkÄ…. Od razu widać, że mapa ma fabuÅ‚Ä™ dość nietypowÄ… dla CS-a, ale zostaÅ‚a tak umiejÄ™tnie skonstruowana, aby zbudować pomost który dzieli te dwa Å›wiaty. Realistyczny Counter Strike i fantastyczny Star Trek.
   Grafika w mapie jest dopracowana w najwiÄ™kszych szczegółach. Zarówno surowe i puste starożytne ruiny miasta Azteków jak i mrocznÄ™ wnÄ™trze obcego statku kosmicznego tchnÄ… naprawdÄ™ niesamowitym klimatem. Każdy fragment przedmiotów i tekstur zostaÅ‚ szczegółowo przemyÅ›lany i umiejÄ™tnie wpasowany w caÅ‚ość. Dodatkowo dynamiczne oÅ›wietlenie dodaje lokacjom wrażenia wrÄ™cz nieziemskie. Wszystko zostaÅ‚o wykonane niezwykle starannie i w miarÄ™ zgodnie z realiami sagi Star Trek. Przyznam od razu, że obserwowaÅ‚em prace nad mapkÄ… od samego poczÄ…tku jej powstawania z pozycji konsultanta. Sam zresztÄ… wykonaÅ‚em co poniektóre tekstury we wnÄ™trzu SzeÅ›cianu BORG.
   Mapa jest niesamowicie rozbudowana. Samych ruin miasta Azteków wiele tu nie uÅ›wiadczycie. CaÅ‚a akcja rozgrywa siÄ™ wewnÄ…trz obcego statku kosmicznego, a jak to zwykle bywa, takie pojazdy sÄ… zwykle szalenie skomplikowane. SzeÅ›cian BORG jest naprawdÄ™ duży i rozbudowany zarówno w poziomie jak i w pionie. SkÅ‚ada siÄ™ z niezliczonych pomieszczeÅ„, pomiÄ™dzy którymi poruszamy siÄ™ platformami, pochylniami, nieziemskimi "windami", gdzie wystarczy stanac a sie poleci do góry, a także rozmaitymi kanaÅ‚ami wentylacyjnymi. OÅ›wietlenie nadaje mapie dodatkowego smaku grozy i niepewnoÅ›ci, jest niezwykle dynamiczne, oÅ›wietlone sÄ… fragmenty mapy, w jednym pomieszczeniu mogÄ… być zarówno jasne miejsca jak i kÄ…ty spowite mrokiem. A podziemia to już majsterszyk. Pod nogami zimna woda, zaÅ› pÅ‚onÄ…ce pochodnie rzucajÄ… sÅ‚abe poblaski na tajemnicze i niezrozumiaÅ‚e hieroglify na Å›cianach. Dla poszukiwaczy leżą poukrywane bronie, przydatne zwÅ‚aszcza w pierwszej rundzie.
   JeÅ›li chodzi o interaktywność, powiem tak. Jeszcze nie spotkaem siÄ™ z mapÄ… do CS-a z tak rozbudowanÄ… interaktywnoÅ›ciÄ… rozmaitych przedmiotów. Już sam fakt lokalizacji pozwoliÅ‚ autorowi Å›miaÅ‚o popuÅ›cić wodze fantazji. Mamy zatem kamerÄ™, monitory z ruchomymi obrazkami, drzwi otwierajÄ…ce siÄ™ automatycznie, pola siÅ‚owe otwierane rÄ™cznie, windÄ™ która jest sprężonym powietrzem. W niektórych miejscach nie ma grawitacji i można polecieć do góry jak i opaść w dół. Na szczególne uznanie zasÅ‚uguje puÅ‚apka pozostawiona przez Azteków, rozbijesz krysztaÅ‚ a zamknÄ… sie wszystkie wyjÅ›cia i ciÄ™ zagazuje w pomieszczeniu. Dla czÅ‚onków Przymierza BORG na szczególne uznanie zasÅ‚uguje możliwość wyÅ›wietlenia hologramu z naszym logiem, niestety ze starej, poprzedniej strony oraz wysÅ‚uchania znanego wszystkim miÅ‚oÅ›nikon Star Trek sakramentalnego "We Are The BORG... Resistance Is Futile". AHA solidnie puÅ›ciÅ‚ wodze fantazji i pokusiÅ‚ siÄ™ na stworzenie roÅ›linek w 3D, które... falujÄ… na wietrze. czysty miodzik.
   Najciekawsze jest to, że mimo przesycenia mapy interaktywnoÅ›ciÄ… chodzi ona bardzo żwawo i jest doskonale zoptymalizowana. Podczas testów graÅ‚o w niÄ… w 20 osób i nie zauważyÅ‚o siÄ™ spadku prÄ™dkoÅ›ci. Można oczywiÅ›cie czepiać siÄ™ na siÅ‚Ä™, że realizm CS-a zostaÅ‚ zabity przez klimaty Science Fiction, ale miÅ‚oÅ›nicy Star Treka i tych klimatów bÄ™dÄ… wniebowziÄ™ci.
 
 
• cstrike\przeczytaj.txt
• cstrike\gfx\env\
  cm-thosemntns256_bk.tga
• cstrike\gfx\env\
  cm-thosemntns256_dn.tga
• cstrike\gfx\env\
  cm-thosemntns256_ft.tga
• cstrike\gfx\env\
  cm-thosemntns256_lf.tga
• cstrike\gfx\env\
  cm-thosemntns256_rt.tga
• cstrike\gfx\env\
  cm-thosemntns256_up.tga
• cstrike\maps\de_borg.bsp
• cstrike\maps\de_borg.res
• cstrike\maps\de_borg.txt
• cstrike\models\mediumplant.mdl
• cstrike\models\mediumplantt.mdl
• cstrike\models\plant1.mdl
• cstrike\models\plant1t.mdl
• cstrike\models\uplant1.mdl
• cstrike\models\uplant1t.mdl
• cstrike\overviews\de_borg.tga
• cstrike\overviews\de_borg.txt
• cstrike\PODBot\WPTDefault\
  de_borg.pwf
• cstrike\PODBot\WPTDefault\
  de_borg.pxp
• cstrike\sound\borg
• cstrike\sprites\flame.spr
• cstrike\sprites\glow01.spr
• cstrike\sprites\xsmoke1.spr
• cstrike\sprites\zbeam5.spr
 
 
Karbulot
 
TAK
NIE
TAK
2
DUŻA
DZIEŃ
DUŻE
BRAK
TAK
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^