|
de_borg |
|
Rozbity Sześcian BORG w azteckich ruinach |
|
AHA |
|
|
|
6.44 MB 13.60 MB 41 |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
Po wieloletnich pracach archeologicznych, w końcu udało się odnaleźć w aztekowych ruinach przejścia do statku kosmicznego - Sześcianu BORG.
Od zawsze podejrzewano, ze cywilizacja Azteków miała kontakt z rasą z innej planety. Prawdopodobnie rozbił się kiedyś u nich Sześcian BORG i
to wydarzenie zmieniło losy Azteków. Od tej pory czerpali oni wiele korzyści z kontaktu z inną rasą. Zbudowali swoje potężne Imperium.
W momencie kiedy trafiono na ukryty Sześcian BORG, Służby Specjalne zaczęły pilnować znaleziska, bowiem do prasy trafiły przecieki o
tajemniczych ruinach wraz z jej cenną zawartością i rozmaite organizacje terrorystyczne chcą wykorzystać znalezione tam tajemnice by
zbudować na nowo swoje imperium. Tylko, że tym razem ma to być imperium terroru.
Tyle wiemy o fabule mapy, stworzonej przez znanego polskiego mappakera Andrzeja Hrycyka, pseudonim AHA. Jest to mapa specyficzna,
albowiem została zrobiona specjalnie dla Przymierza BORG i jest naszą mapą-wizytówką. Od razu widać, że mapa ma fabułę dość nietypową dla CS-a, ale została
tak umiejętnie skonstruowana, aby zbudować pomost który dzieli te dwa światy. Realistyczny Counter Strike i fantastyczny Star Trek.
Grafika w mapie jest dopracowana w największych szczegółach. Zarówno surowe i puste starożytne ruiny miasta Azteków jak i mrocznę wnętrze
obcego statku kosmicznego tchną naprawdę niesamowitym klimatem. Każdy fragment przedmiotów i tekstur został szczegółowo przemyślany i umiejętnie wpasowany
w całość. Dodatkowo dynamiczne oświetlenie dodaje lokacjom wrażenia wręcz nieziemskie. Wszystko zostało wykonane niezwykle starannie i w miarę zgodnie z
realiami sagi Star Trek. Przyznam od razu, że obserwowałem prace nad mapką od samego początku jej powstawania z pozycji konsultanta. Sam zresztą wykonałem co
poniektóre tekstury we wnętrzu Sześcianu BORG.
Mapa jest niesamowicie rozbudowana. Samych ruin miasta Azteków wiele tu nie uświadczycie. Cała akcja rozgrywa się wewnątrz obcego
statku kosmicznego, a jak to zwykle bywa, takie pojazdy są zwykle szalenie skomplikowane. Sześcian BORG jest naprawdę duży i rozbudowany zarówno w poziomie
jak i w pionie. Składa się z niezliczonych pomieszczeń, pomiędzy którymi poruszamy się platformami, pochylniami, nieziemskimi "windami", gdzie wystarczy stanac a sie poleci do góry,
a także rozmaitymi kanałami wentylacyjnymi. Oświetlenie nadaje mapie dodatkowego smaku grozy i niepewności, jest niezwykle dynamiczne, oświetlone są fragmenty mapy, w jednym pomieszczeniu
mogą być zarówno jasne miejsca jak i kąty spowite mrokiem. A podziemia to już majsterszyk. Pod nogami zimna woda, zaś płonące pochodnie
rzucają słabe poblaski na tajemnicze i niezrozumiałe hieroglify na ścianach. Dla poszukiwaczy leżą poukrywane bronie, przydatne zwłaszcza w pierwszej rundzie.
Jeśli chodzi o interaktywność, powiem tak. Jeszcze nie spotkaem się z mapą do CS-a z tak rozbudowaną interaktywnością rozmaitych
przedmiotów. Już sam fakt lokalizacji pozwolił autorowi śmiało popuścić wodze fantazji. Mamy zatem kamerę, monitory z ruchomymi obrazkami, drzwi otwierające się
automatycznie, pola siłowe otwierane ręcznie, windę która jest sprężonym powietrzem. W niektórych miejscach nie ma grawitacji i można polecieć do
góry jak i opaść w dół. Na szczególne uznanie zasługuje pułapka pozostawiona przez Azteków, rozbijesz kryształ a zamkną sie wszystkie wyjścia i cię zagazuje w pomieszczeniu.
Dla członków Przymierza BORG na szczególne uznanie zasługuje możliwość wyświetlenia hologramu z naszym logiem, niestety ze starej, poprzedniej strony oraz
wysłuchania znanego wszystkim miłośnikon Star Trek sakramentalnego "We Are The BORG... Resistance Is Futile". AHA solidnie puścił wodze fantazji
i pokusił się na stworzenie roślinek w 3D, które... falują na wietrze. czysty miodzik.
Najciekawsze jest to, że mimo przesycenia mapy interaktywnością chodzi ona bardzo żwawo i jest doskonale zoptymalizowana. Podczas testów grało w nią w 20
osób i nie zauważyło się spadku prędkości. Można oczywiście czepiać się na siłę, że realizm CS-a został zabity przez klimaty Science Fiction, ale miłośnicy Star
Treka i tych klimatów będą wniebowzięci.
|
|
• cstrike\przeczytaj.txt
• cstrike\gfx\env\ cm-thosemntns256_bk.tga
• cstrike\gfx\env\ cm-thosemntns256_dn.tga
• cstrike\gfx\env\ cm-thosemntns256_ft.tga
• cstrike\gfx\env\ cm-thosemntns256_lf.tga
• cstrike\gfx\env\ cm-thosemntns256_rt.tga
• cstrike\gfx\env\ cm-thosemntns256_up.tga
• cstrike\maps\de_borg.bsp
• cstrike\maps\de_borg.res
• cstrike\maps\de_borg.txt
• cstrike\models\mediumplant.mdl
• cstrike\models\mediumplantt.mdl
• cstrike\models\plant1.mdl
• cstrike\models\plant1t.mdl
• cstrike\models\uplant1.mdl
• cstrike\models\uplant1t.mdl
• cstrike\overviews\de_borg.tga
• cstrike\overviews\de_borg.txt
• cstrike\PODBot\WPTDefault\ de_borg.pwf
• cstrike\PODBot\WPTDefault\ de_borg.pxp
• cstrike\sound\borg
• cstrike\sprites\flame.spr
• cstrike\sprites\glow01.spr
• cstrike\sprites\xsmoke1.spr
• cstrike\sprites\zbeam5.spr
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| TAK |
| NIE |
| TAK |
| 2 |
| DUŻA |
| DZIEŃ |
| DUŻE |
| BRAK |
| TAK |
|
|
|