 |
de_centurion |
 |
Czasy starożytnego Rzymu |
 |
[builder]dirge |
 |
 |
 |
1.03 MB 2.13 MB 4 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
|
 |
|
Mapa de_centurion przenosi nas w realia starożytnego Rzymu, choć naturalnie akcja dzieje się w naszych czasach. Nie zobaczymy zatem
walk gladiatorów ani tym podobnych atrakcji starożytnego świata. Jak wierzyć zapewnieniom autora, to terroryści odkryli jakieś wejście do starożytnego miasta
i zamierzają wysadzić cenny artefakt. Jak to już zwykle bywa, drużyny antyterrorystyczne próbują im przeszkodzić w tym niecnym zamiarze. Fabuła może niezbyt
wysokich lotów, ale jest jaka jest i nie ma co się na jej temat więcej rozwodzić.
Grając w Centurion na myśl przychodzi podobieństwo do jednej mapy, a mianowicie de_luxor. Obie mapy mają podobną budowę strukturalną,
różnią się tylko usytuowaniem. Obie bowiem toczą się na dziedzińcach starożytnych budowli, w ich opuszczonych wnętrzach, a także w podziemiach, chociaż
w de_centurion ich za dużo nie uświadczycie.
Tekstury na mapie są dopracowane w najmniejszych szczegółach. Ciekawe bloki kamienne, płaskorzeźby i liczne pomniki oraz kolumny, portale
i portyki wyraźnie świadczą, że autor nie szczędził wysiłków. Naprawdę nie ma się w tej kwestii do czego przyczepić. Bombsajty są rozmieszczone sensownie,
wysadzamy konkretne miejsca newralgiczne dla fabuły, a nie jakieś mniej znaczące lokacje jak to miało właśnie w przypadku loxora.
Mapa nie jest w żadnym wypadku interaktywna. Generalnie nic nie da się tu rozbić ani rozwalić, ale to chyba zrozumiałe. Cóż bowiem
można rozwalić w starożytnych ruinach? No, trochę przesadziłem, to nie są ruiny a opuszczone miasto. Wszystko jest bowiem zachowane w jak najlepszym
stanie. Nie uwiadczymy także żadnych dźwięków ani muzyki. Nie chcę być zgryźliwy, ale mogliby wrzucić kilka starożytnych flecistek. Ma to jednak i swoją zaletę,
przynajmniej mapa szybko się ściąga.
Cóż jeszcze mogę dodać jak nie to, że mogę z całkowitym spokojem polecić tę mapę graczom lubującym się w słonecznych mapach
opartych na starożytnych realiach. Jest bardzo rozbudowana lokacyjnie, łatwa jednak do wyuczenia, zatem po kilku chwilach grania będziemy znać tu
każdy kąt i z pewnością się nie pogubimy. Proszę także nie zwracać uwagi na ocenę końcową obniżoną przez brak interaktywności i dźwięków. Mapka jest
naprawdę świetna.
 |
 |
Read-Me.txt
cstrike\de_centurion.wad
cstrike\maps\de_centurion.bsp
cstrike\maps\de_centurion.txt
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
 | NIE |
 | NIE |
 | NIE |
 | 2 |
 | ÅšREDNIA |
 | DZIEŃ |
 | ÅšREDNIE |
 | BRAK |
 | NIE |
|
 |
|