 |
de_luxor |
 |
ÅšwiÄ…tynia Amona-Ra w Luksorze |
 |
AlexNo.1 |
 |
 |
 |
1.98 MB 3.94 MB 2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
|
 |
|
Luksor, Dolina Królów, Kair, Egipt. Któż nie zna tych nazw. Luksor, Al-Uksur, to miasto w
południowym Egipcie, nad rzeką Nil. 61 tys. mieszkańców (1985). Luksor leży na terenie
staroegipskich Teb (Waset). Z dawnej zabudowy zachowały się jedynie ruiny wielkiej świątyni
Amona-Re (Harem Południowy), wzniesionej za czasów Amenhotepa III (Nowe Państwo XV/XIV w. p.n.e.)
przez Amenhotepa syna Hapu na miejscu wcześniejszej świątyni (sanktuarium, kolumnowy dziedziniec z
portykami, sala hypostylowa) i rozbudowanej przez Ramzesa II (XIV/XIII w. p.n.e.).
Na tereny tej świątyni przenosimy się na mapie de_luxor. Wprawdzie niezbyt wiarygodnie oddaje ona
rzeczywisty wygląd świątyni, ale na potrzeby rozgrywki powinna być w sam raz. Trafiamy zatem w sam
środek stanowiska archeologicznego, zaś naszym zadaniem będzie wysadzić je w powietrze, bądź do
tego nie dopuścić.
Jak przypadło na mapę osadzoną w realiach pustynnych, jest ona bardzo jasna i wyraźnie widać
przeciwników. Oczywiście słoneczko praży nieco mocniej niż na dustach, ale zawsze można schronić
się wewnątrz świątyni, gdzie jest nieco chłodniej. Zwolenników całkowitego chłodu zapraszam do
piwnic, ale winka raczej tam nie znajdziecie, a raczej kulkę. W piwnicach bowiem mieści się jeden z
bombsajtów, drugi zaś leży w okolicach respawnu CT.
Grafika razi nieco monotonnią, płaskorzeźby się powtarzają, ale nie wymagajmy zbyt wiele. W końcu
nie jesteśmy tu w celach turystycznych. Na szczególną uwagę zasługuje światło wpadające przez okna
dachowe, gdyż w ścianach raczej ich nie ma. Widać tak się niegdyś budowało, dobrze chociaż że
wejścia są normalne. Oczywiśie mamy tu i ówdzie sarkofagi, posągi starożytnego boga Ra a także
rozmaite bloki kamienne. Na zewnątrz jest bardziej ubogo, ale w końcu to tylko pustynia nieprawdaż.
Żadnych nowych dźwięków tu nie znajdziemy. Słychać tylko echo, tupot stóp i szczęk przeładowywanej
broni. Muzyki także nie ma żadnej, tylko wiatr wyje po pustych komnatach. Bardzo denerwujące jest
cykanie świerszcza. Jest wprawdzie tylko jeden, ale strasznie przeraźliwy. Na szczęście jego dźwięk
obejmuje tylko nieznaczny teren mapy. W piwnicach kraty otwieramy za pomocÄ… kulki. Nic wielkiego, ale...
Mapka jest dobra, nawet bardzo dobra. Doskonale się spisuje jako testowanie wszelkiej maści broni,
choć osobiście polecam broń średniodystansową. Szanse dla obu drużyn są bardzo wyrównane, przez co
nie ma tutaj tłoku w jednym teamie co jest zmorą wielu jednostronnych map. Osobiście wiele grałem
na tej mapie i zawsze ją ciepło wspominam.
 |
 |
cstrike\maps\de_luxor.bsp
cstrike\maps\de_luxor.txt
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
 | NIE |
 | NIE |
 | NIE |
 | 2 |
 | ÅšREDNIA |
 | DZIEŃ |
 | ÅšREDNIE |
 | BRAK |
 | NIE |
|
 |
|