 |
de_osaka_beta1 |
 |
Portowa dzielnica Osaki w Japonii |
 |
MadMaxFMM |
 |
 |
 |
4.32 MB 7.37 MB 8 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
|
 |
|
Muszę przyznać, że osaka zaskoczyła mnie zupełnie. Od razu widać, że autor włożył naprawdę dużo pracy i wysiłku nad skonstruowaniem tej
mapy. Nie dość, że zawiera naprawdę multum nietypowych i wykonanych niezwykle starannie tekstur, to na dodatek jej budowa jest tak szalenie zagmatwana,
że podziwiam MadMaxFMM-a, że się przy niej nie pogubił. Powiem szczerze, że można grać w tę mapę całymi godzinami, a i tak wciąż będziemy błądzili i błądzili.
Składa się bowiem z niezliczonej ilości zaułków, a gramy zarówno na dworze jak i we wnętzu domostw oraz w kanałach ściekowych, na kilku poziomach wysokości.
O samej fabule wiemy tyle, że olbrzymia azjatycka kompania nie chce się zgodzić na "współpracę" ze strony paramilitarnej grupy. W odpowiedzi,
terroryści z owej grupy zamierzają wysadzić rurociągi gazowe będące własnością owej firmy w jednej z dzielnic nadmorskiego japońskiego miasta - Osaki. Fabuła
jest zatem dość ciekawa, zresztą nie tyle fabuła się liczy co sama gra, a to w końcu tygrysy lubią najbardziej.
Jak już wspominałem, grafika mapy jest naprawdę śliczna. Aż czuć od niej wschodnimi klimatami. Na mapie akurat zapada zmrok (lub wstaje świt), zatem jest
w wielu miejscach dość ciemno. Oczywiście w domach palą się światła, zaś na dworze znajduje się mnóstwo zapalonych neonów i słynnych japońskich lampionów
nadających mapce specyficzną atmosferę. Na dolnym poziomie można się natknąć na kanały ściekowe, zaś woda z nich... paruje. Podobnie można gdzieniegdzie
spotkać parę unoszącą się z ziemi, a także dym przy wygasającym grillu. Od razu informuję, że efekty są bardzo realistyczne, naprawdę świetnie wykonane.
Jeśli chodzi o interaktywnośc i udźwiękowienie, to owszem, w tle przygrywa nam delikatna japońska muzyczka grana na lutni. Można co nieco
rozbić, na respawnie CT są dodatkowo kamery telewizyjne. Niestety całość psuje niesamowita odporność papierowych ścianek, tak popularnych w Japonii.
O ile szyby rozbijamy bez problemu, to papier jest tu odporny na każdą broń, a szkoda. Skoro autor włożył tyle wysiłku w mapę, mógł się nieco lepiej postarać.
Zastrzegam jednak, że mapka jest w wersji beta, co zresztą sugeruje jej nazwa. Trudno mi powiedzieć, czy pokazała się wersja finalna, jednak być może błędy
zostały usunięte.
Mapa jest bardzo szybka i wymaga stałej czujności i biegania. Kampienie z AWM z góry odradzam, pomieszczenia są małe, przedzielone siecią
korytarzy i tuneli. Jest to zatem mapa przeznaczona na szybką akcję a nie spokojne nagrywanie i rozpracowywanie poszczególnych zadań.
Pliki mapki mogą być spakowane nieco chaotycznie. W ostatniej chwili autor przypomniał sobie o stworzeniu waypointów dla PodBota. Dlatego
szczerze polecam, wstępne rozpakowanie pliku do tymczasowego katalogu i przerzucenie plików ręcznie, co na szczeście przy ich niewielkiej ilości nie zajmie dużo czasu.
 |
 |
cstrike\maps\de_osaka_beta1.bsp
cstrike\maps\de_osaka_beta1.txt
cstrike\maps\ de_osaka_beta1_credits.txt
cstrike\sound\ambience\ osakatheme.wav
cstrike\sprites\ballsmok.spr
cstrike\sprites\ballsmoke.spr
cstrike\PODBot\WPTDefault\ de_osaka_beta1.pwf
cstrike\PODBot\WPTDefault\ OMG! Readme!!.txt
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
 | NIE |
 | TAK |
 | TAK |
 | 2 |
 | DUŻA |
 | WIECZÓR |
 | WYSOKIE |
 | BRAK |
 | TAK |
|
 |
|