|
|
|
Przyznam szczerze, że zawsze kiedy przychodzi mi recenzować mapę SyRuSa jestem w nie lada kłopocie. Nie dość, że tworzy on swoje dzieła w dość pokręconych realiach, to
jeszcze pisze plik informacyjny o mapie w swoim ojczystym języku - francuskim. Niestety zarówno Francuzi jak i Niemcy mają brzydki zwyczaj zakładania, że ich język jest najważniejszy i każdy powinien
go znać nie zdając sobie sprawy, że międzynarodowym językiem wśród internautów pozostaje nadal poczciwy angielski. Dlatego i tym razem daruję sobie próbę rozszyfrowania fabuły mapy, z niejakim
zresztą żalem (jest ona dość obszerna) i zmuszony jestem improwizować.
Kilka lat temu w okresie ostrego przechodzenia niemal wszystkim modów do Half-Life'a w trybie single player trafiła mi się ciekawa pozycja, o nazwie "They Hunger" (zainteresowanych odsyłam
do naszego serwisu Counterstrike - HL: Counterstrike. Mod byl tak ciekawy, że doczekał się kolejnych dwóch części tworząc pasjonującą trylogię. Został osadzony on w realiach małego amerykańskiego
miasteczka opanowanego przez hordy zmutowanych zombies. Jak na horror lat pięćdziesiątych przypada, niemal cała gra toczyła się nocą potęgując klimat. Grając w de_sad_evening nieprzypadkowo
naszło mnie skojarzenie tym modem, mapa jest niemal żywcem wyjęta ze słynnego Hungera. Jej lokalizacja to opuszczone miasteczko czy też raczej wioska, na pół w stanie ruiny. Naturalnie akcja dzieje
się nocą (mapa należy do tych ciemnych przesyconych klimatem niepewności i ciągłego nasłuchiwania rozmaitych odgłosów), ale akurat w jej przypadku nie jest to minusem. Oczywiście zdaję sobie
sprawę, że wiele "nocnych" map do CS-a nie cieszy się popularnością z powodu słabej widoczności, tutaj mogę jednak was uspokoić. Mamy wprawdzie noc, ale jasno świeci księżyc, zatem wszystko
jest dość dobrze wyproporcjonowane i nie musimy zastanawiać się, czy widoczny z daleka pikselek to głowa przeciwnika czy kawałek kamienia.
Skoro znamy już fabułę (czy też raczej domyślamy się jej), wypada napisać co o sprawach technicznych. Grafika jest wykonana porządnie, wszystkie tekstury znakomicie dobrane i bardzo realistyczne.
Drzewa są pozbawione liści, trawa buroruda, co sprawia doskonały klimat i wrażenie, że o tych ruinach Bóg raczył całkowicie już zapomnieć. Oczywiście za dużo tu się raczej nie porozbija, bo tu
po prostu nie ma czego rozbijać ani naciskać, jednak wszystkie szyby są wrażliwe na nasze strzały, zatem mapa jak na swoją lokalizację została zinteraktyzowana całkiem poprawnie. Jak wejdziemy do
jedego rozbitego domu zauważymy nawet latające tam nietoperze, miodzik. Podobnie pochlebne opinie mogę wystawić udźwiękowieniu mapy. Mamy tu wszystko, co tygrysy rozmiłowane w horrorach
lubią najbardziej, czyli... absolutną niemal ciszę. Może wydaje się paranoidalne takie stwierdzenie, ale powiedzcie sami, czy odgłosy przejeżdzającego pociągu pasowałyby do takich klimatów? Za to
w zamian dostajemy całą gamę dodatkowych efektów dźwiękowych w postaci wyjacego gdzieniegdzie wiatru (wilków zreszta także), pohukiwania puszczyka, skrzekotu żab czy też łopotu skrzydeł nietoperzy.
Muzyka, to ciche czasmi pojedyncze dźwięki odpowiednie dla takiej mapy. W sumie - nic dodać, nic ująć.
Mapa dostaje u mnie mocną czwórkę. Doprawdy, ma może trochę niedociągnięć, ale znakomicie spełnia swoje zadanie. Tutaj nawet strach wyruszać samemu na łowy, wszyscy z teamu staraja trzymać się
blisko siebie. Nie szukajmy zatem bugów na siłę. Naturalnie pułap mapki mógłby być większy (spróbujcie "polatać" sobie po mapie w trybie spectratora), przydaoby się więcej obiektów do niszczenia
lub możliwośc eksterminacji nietoperzy, ale... W końcu naszym głównym wrogiem jest drużyna przeciwna, zaś na takie dodatkowe atrakcje i tak nam przyjdzie poczekać dopiero na możliwości enginie'a
Half-Life'a 2.
|
|
de_sad_evening_readme.txt
cstrike\gfx\env\mnightbk.tga
cstrike\gfx\env\mnightdn.tga
cstrike\gfx\env\mnightft.tga
cstrike\gfx\env\mnightlf.tga
cstrike\gfx\env\mnightrt.tga
cstrike\gfx\env\mnightup.tga
cstrike\maps\de_sad_evening.bsp
cstrike\maps\de_sad_evening.txt
cstrike\models\de_sad_evening
cstrike\models\mapmodels
cstrike\overviews\de_sad_evening.bmp
cstrike\overviews\de_sad_evening.txt
cstrike\PODBot\WPTDefault\de_sad_evening.pwf
cstrike\PODBot\WPTDefault\de_sad_evening.pxp
cstrike\sound\de_enfer2k
|
|
|
|
|
| TAK |
| CZASAMI |
| TAK |
| 2 |
| ÅšREDNIA |
| NOC |
| ÅšREDNIE |
| BRAK |
| PODBOT |
| |
|