BORG ma ju¿ 8260 dni
 
 

de_sad_evening   :: 0 ::
Ruiny małego miasteczka nocą
SyRuS
9.60 MB
22.8 MB
53 pliki
 
 
   Przyznam szczerze, że zawsze kiedy przychodzi mi recenzować mapÄ™ SyRuSa jestem w nie lada kÅ‚opocie. Nie dość, że tworzy on swoje dzieÅ‚a w dość pokrÄ™conych realiach, to jeszcze pisze plik informacyjny o mapie w swoim ojczystym jÄ™zyku - francuskim. Niestety zarówno Francuzi jak i Niemcy majÄ… brzydki zwyczaj zakÅ‚adania, że ich jÄ™zyk jest najważniejszy i każdy powinien go znać nie zdajÄ…c sobie sprawy, że miÄ™dzynarodowym jÄ™zykiem wÅ›ród internautów pozostaje nadal poczciwy angielski. Dlatego i tym razem darujÄ™ sobie próbÄ™ rozszyfrowania fabuÅ‚y mapy, z niejakim zresztÄ… żalem (jest ona dość obszerna) i zmuszony jestem improwizować.
   Kilka lat temu w okresie ostrego przechodzenia niemal wszystkim modów do Half-Life'a w trybie single player trafiÅ‚a mi siÄ™ ciekawa pozycja, o nazwie "They Hunger" (zainteresowanych odsyÅ‚am do naszego serwisu Counterstrike - HL: Counterstrike. Mod byl tak ciekawy, że doczekaÅ‚ siÄ™ kolejnych dwóch części tworzÄ…c pasjonujÄ…cÄ… trylogiÄ™. ZostaÅ‚ osadzony on w realiach maÅ‚ego amerykaÅ„skiego miasteczka opanowanego przez hordy zmutowanych zombies. Jak na horror lat pięćdziesiÄ…tych przypada, niemal caÅ‚a gra toczyÅ‚a siÄ™ nocÄ… potÄ™gujÄ…c klimat. GrajÄ…c w de_sad_evening nieprzypadkowo naszÅ‚o mnie skojarzenie tym modem, mapa jest niemal żywcem wyjÄ™ta ze sÅ‚ynnego Hungera. Jej lokalizacja to opuszczone miasteczko czy też raczej wioska, na pół w stanie ruiny. Naturalnie akcja dzieje siÄ™ nocÄ… (mapa należy do tych ciemnych przesyconych klimatem niepewnoÅ›ci i ciÄ…gÅ‚ego nasÅ‚uchiwania rozmaitych odgÅ‚osów), ale akurat w jej przypadku nie jest to minusem. OczywiÅ›cie zdajÄ™ sobie sprawÄ™, że wiele "nocnych" map do CS-a nie cieszy siÄ™ popularnoÅ›ciÄ… z powodu sÅ‚abej widocznoÅ›ci, tutaj mogÄ™ jednak was uspokoić. Mamy wprawdzie noc, ale jasno Å›wieci księżyc, zatem wszystko jest dość dobrze wyproporcjonowane i nie musimy zastanawiać siÄ™, czy widoczny z daleka pikselek to gÅ‚owa przeciwnika czy kawaÅ‚ek kamienia.
   Skoro znamy już fabuÅ‚Ä™ (czy też raczej domyÅ›lamy siÄ™ jej), wypada napisać co o sprawach technicznych. Grafika jest wykonana porzÄ…dnie, wszystkie tekstury znakomicie dobrane i bardzo realistyczne. Drzewa sÄ… pozbawione liÅ›ci, trawa buroruda, co sprawia doskonaÅ‚y klimat i wrażenie, że o tych ruinach Bóg raczyÅ‚ caÅ‚kowicie już zapomnieć. OczywiÅ›cie za dużo tu siÄ™ raczej nie porozbija, bo tu po prostu nie ma czego rozbijać ani naciskać, jednak wszystkie szyby sÄ… wrażliwe na nasze strzaÅ‚y, zatem mapa jak na swojÄ… lokalizacjÄ™ zostaÅ‚a zinteraktyzowana caÅ‚kiem poprawnie. Jak wejdziemy do jedego rozbitego domu zauważymy nawet latajÄ…ce tam nietoperze, miodzik. Podobnie pochlebne opinie mogÄ™ wystawić udźwiÄ™kowieniu mapy. Mamy tu wszystko, co tygrysy rozmiÅ‚owane w horrorach lubiÄ… najbardziej, czyli... absolutnÄ… niemal ciszÄ™. Może wydaje siÄ™ paranoidalne takie stwierdzenie, ale powiedzcie sami, czy odgÅ‚osy przejeżdzajÄ…cego pociÄ…gu pasowaÅ‚yby do takich klimatów? Za to w zamian dostajemy caÅ‚Ä… gamÄ™ dodatkowych efektów dźwiÄ™kowych w postaci wyjacego gdzieniegdzie wiatru (wilków zreszta także), pohukiwania puszczyka, skrzekotu żab czy też Å‚opotu skrzydeÅ‚ nietoperzy. Muzyka, to ciche czasmi pojedyncze dźwiÄ™ki odpowiednie dla takiej mapy. W sumie - nic dodać, nic ująć.
   Mapa dostaje u mnie mocnÄ… czwórkÄ™. Doprawdy, ma może trochÄ™ niedociÄ…gnięć, ale znakomicie speÅ‚nia swoje zadanie. Tutaj nawet strach wyruszać samemu na Å‚owy, wszyscy z teamu staraja trzymać siÄ™ blisko siebie. Nie szukajmy zatem bugów na siÅ‚Ä™. Naturalnie puÅ‚ap mapki mógÅ‚by być wiÄ™kszy (spróbujcie "polatać" sobie po mapie w trybie spectratora), przydaoby siÄ™ wiÄ™cej obiektów do niszczenia lub możliwoÅ›c eksterminacji nietoperzy, ale... W koÅ„cu naszym głównym wrogiem jest drużyna przeciwna, zaÅ› na takie dodatkowe atrakcje i tak nam przyjdzie poczekać dopiero na możliwoÅ›ci enginie'a Half-Life'a 2.
 
 
  • de_sad_evening_readme.txt
• cstrike\gfx\env\mnightbk.tga
• cstrike\gfx\env\mnightdn.tga
• cstrike\gfx\env\mnightft.tga
• cstrike\gfx\env\mnightlf.tga
• cstrike\gfx\env\mnightrt.tga
• cstrike\gfx\env\mnightup.tga
• cstrike\maps\de_sad_evening.bsp
• cstrike\maps\de_sad_evening.txt
• cstrike\models\de_sad_evening
• cstrike\models\mapmodels
• cstrike\overviews\de_sad_evening.bmp
• cstrike\overviews\de_sad_evening.txt
• cstrike\PODBot\WPTDefault\de_sad_evening.pwf
• cstrike\PODBot\WPTDefault\de_sad_evening.pxp
• cstrike\sound\de_enfer2k
 
 
 
Karbulot
 
TAK
CZASAMI
TAK
2
ÅšREDNIA
NOC
ÅšREDNIE
BRAK
PODBOT


 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^