|
de_sands |
|
Baza wojskowa na pustyni |
|
MaTT |
|
|
|
690 kB 2.30 MB 3 |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
Mapa de_sands juz troche została przykryta kurzem (bynajmniej nie z piasku), bo jej premiera
miala miejsce w lutym 2002 r. jednak myślę, że warto ją odkurzyć.Fabyła
mapy przedstawia się następująco:
Antyterroryści: Ci amatorzy znowu zaczynaja
swoja zabawe. Pamiętajcie, nie możecie pozwolić im
odbezpieczyć ładunku. Jeśli jednak im sie to uda,
musicie użyć wszelkich środków aby nie dopuścić do
detonacji. Powtarzam, użyc wszelkich środków
Terroryści: Frajerzy z grupy "A" jak zawsze
schrzanili robotę i zamiast wysadzić ta wieże strażniczą
przebili się do jakiegoś faceta. Oczywiście musimy po
nich poprawiać. W razie niepowodzenia mamy cel zapasowy:
jedyne źródło wody w tym miasteczku. I pamiętajcie,
porażka nie będzie wybaczona!
Często się zdarza, że fabyła niewiele ma wspólnego z mapą, czy w ogóle
takiej fabuły brakuje. Ktoś mógłby powiedzieć, że do grania jest to
niepotrzebne, jednak ja jestem zdania, że fabuła jest ważnym
wprowadzeniem, która pozwala zrozumieć klimat mapy. W de_sands
znajdziemy lokalizacje wymienione w fabule. Jest żródełko wody, jak
również znajdziemy pomieszczenie tego faceta któremu terroryści zrobili
dziurę w ścianie. Mapa już na pierwszy rzut oka bardzo przypomina
dusta. To wszystko za sprawą użytych tekstur, w większości mapy właśnie
dominują tekstury z dusta. Autor jednak urozmaicił trochę wygląd i
dołożył jeszcze tekstury kamieni (cbble) oraz parę innych. Zestawienie
większości tekstur jest do przyjęcia i nie razi w oczy, jednak w jednym
pomieszczeniu na ścianie zobaczymy tapetę z italy, która nijak nie
pasuje do całego otoczenia, wszędzie piasek, kamienie, gołe ściany a tu
nagle kolorowa tapeta. Jak dla mnie to ewidentne niedopracowanie
autora. Również niektóre drzwi zamurowane są zwykłą cegłą, która
również nie pasuje. Pod względem dżwięku mapa prezentuje się bardzo
skromnie, na mapie zaledwie kilka odgłosów, panującą ciszę od czasu do
czasu przerywa głos jakiegoś ptaka. Przy respie terro znany z azteca
głos świerszczy nie za bardzo pasuje do klimatu mapy, bo niby skąd na
pustyni świerszcze? Budowa mapy pod względem technicznym na ogół jest
poprawna, ale uważna osoba znajdzie wpadki autora, nie jest ich dużo,
jednak pozostawiają wrażenie niedopracowania.
Mapa de_sands nie należy do dużych, wręcz przeciwnie jest bardzo mała.
Terroryści mają zaledwie kilka kroków do pierwszego BSu. Dzięki temu
mogą szybko podłożyć bombę pod fontanną. CT do tego miejsca mają trochę
dalej, jednak do spotkania obydwu drużyn dochodzi bardzo szybko. Na tej
mapie myślę, że można zrezygnować ze snajperek, prędzej przydadzą się
shotguny. Ze względu na budowę mapa przeznaczona raczej jest dla
mniejszej liczby osób, optymalną ilością jest gra 5 na 5. Rozgrywka na
mapie przypomina rozgrywkę z dusta, czyli gra schematami. Mapa nie jest
na tyle rozbudowana aby zaskakiwała.
Podsumowując mapę polecam fanom dusta, Ci znajdą przyjemność z grania,
choć myślę, że ta przyjemność nie będzie trwała długo. Mapę polecam też
osobom, które chcą zobaczyć polską produkcję. Mapa nie poraża ani
teksturami, ani wykonaniem, ale umiejętnie łączy fabułe z budową i za
to można pochwalić autora.
|
|
cstrike\info.txt
cstrike\maps\de_sands.bsp
cstrike\maps\de_sands.txt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| NIE |
| NIE |
| TAK |
| 2 |
| MAŁA |
| DZIEŃ |
| MAŁE |
| BRAK |
| NIE |
|
|
|