BORG ma ju¿ 8457 dni
 
 

de_suburbs_pre   :: 2 ::
Plac budowy, renowacja budynków
SyRuS
12.5 MB
20.7 MB
54 plików
 
 
   Czy zdarzyÅ‚o siÄ™ wam grać na mapie, która jest niesamowicie brzydka, a jednoczenie bardzo piÄ™kna? JeÅ›li nie, to koniecznie musicie zagrać de_suburbs_pre. Jest ona znakomitym przykÅ‚adem, jak można połączyć brzydotÄ™ z piÄ™knem. Celowo użyÅ‚em takiego okreÅ›lenia, dlaczego? O tym nieco później. Standardowo tylko dodam, że mapÄ™ stworzyÅ‚ francuski maper SyRuS, któremu zdarzyÅ‚o siÄ™ wczeÅ›niej "popeÅ‚nić" kilka mniej ciekawych map, a to z powodu dość niechlujnie wykonanych tekstur. FabuÅ‚a mapy przenosi nas na plac budowy, na którym trwajÄ… renowacje starych budynków. WiÄ™cej nie udaÅ‚o mi siÄ™ niestety rozszyfrować z pliku readme, napisanego po francusku. Niestety Francuzi majÄ… obrzydliwy zwyczaj wydawania swoich produkcji w ojczystym jÄ™zyku, zdarzaÅ‚o mi siÄ™ już grywać w mody do Half-Life'a, gdzie strażnik witaÅ‚ mnie sÅ‚owami "Bonjeur monsieur Freeman" (zabijcie mnie, nawet nie wiem jak siÄ™ to pisze) .
   Mapa jest niesamowicie dopracowana. Tutaj wypada wyjaÅ›nić mój wstÄ™p połączenia brzydoty z piÄ™knem. Dlaczego mapa jest brzydka? Wyobraźmy sobie plac budowy, gdzie po ziemi wala siÄ™ kupÄ™ klamotów, spróchniaÅ‚ych desek, zardzewiaÅ‚ych rur, rozbitych butelek, cegieÅ‚, a nawet gazet. Dodajmy do tego, że budowa jak to budowa, a remont szczególnie. Åšciany sÄ… obdrapane i peÅ‚ne dziur, co jest z metalu to zardzewiaÅ‚e, pomazane farbÄ…, a na domiar zÅ‚ego jeszcze pada deszcz nadajÄ…c mapie ponury wyglÄ…d. Z drugiej jednak strony to wszystko jest jednoczeÅ›nie piÄ™kne, a to za sprawÄ… niemal fotograficznie wykonanych tekstur. Doprawdy rzadko zdarza siÄ™ spotkać z mapÄ…, gdzie nie odnosi siÄ™ wrażenia sterylnoÅ›ci, a tekstury sÄ… wykonane z takÄ… dbaÅ‚oÅ›ciÄ… o szczegóły. Na ziemi leżą porozrzucane butelki, stare buty, przy dobrej karcie graficznej możemy nawet poczytać gazety. Na placu stoi również sprzÄ™t zmechanizowany, solidnie wykonane obiekty 3D. Nawet skrzynki tak popularne w CS-ie pozbyÅ‚y siÄ™ standardowych tekstur. A wszystko to tonie w strugach padajÄ…cego deszczu i wijÄ…cych siÄ™ gdzieniegdzie oparów. Takie rzeczy jak jak kaÅ‚uże w których widać falowanie wody to już standard, który oczywiÅ›cie docenia tylko gracze wersji 1.6 Countera.
   InteraktywnoÅ›ciÄ… mapa niestety nie bÅ‚yszczy. OczywiÅ›cie to tylko plac budowy, nawet nie ma tu okien do rozbicia, zatem raczej trudno oczekiwać jakiÅ› fajerwerków i wpÅ‚ywu Å›rodowiska na zachowanie gracza. Mimo wszystko trochÄ™ szkoda, że budelek nie można rozbić, gazety sa niezniszczalne, i nie można siÄ™ przejechać koparkÄ… czy spychaczem. Muzyki nie uÅ›wiadczymy żadnej, zaÅ› dodatkowych dźwiÄ™ków doprawdy niewiele. No, ale jak wiemy jest to tylko plac pusty budowy.
   Cóż mogÄ™ dodać na zakoÅ„czenie? Niestety, nie miaÅ‚em okazji pograć w tÄ™ mapkÄ™ razem z graczami, trudno mi siÄ™ zatem wypowiadać na temat grywalnoÅ›ci czy wyrównania. Jednak oceniajÄ…c drogi i poÅ‚ożenie BS-ów można wysnuć wniosek, że mapa z pewnoÅ›ciÄ… nie bÄ™dzie jednostronna. Dlaczego zatem tylko cztery punkty a nie pięć? No cóż, powiem szczerze, że wahaÅ‚em siÄ™ nad peÅ‚nÄ… piÄ…teczkÄ…, ale parÄ™ maÅ‚ych buraczków jednak siÄ™ znalazÅ‚o. Wspomniany już wczesniej brak interaktywnoÅ›ci przedmiotów, które jednak powinny być uruchamiane lub rozbijalne. Poza tym parÄ™ tekstur jest jednak nieco niechlujnych, oznaczenia BS-ów ciekawiej by wyglÄ…daÅ‚y namalowane graffiti. Poza tym przyjrzyjcie siÄ™ paczkom rur w jednym z przejść. ZwykÅ‚e szeÅ›ciany z namalowanymi rurami, strasznie pÅ‚askie i maÅ‚o realistyczne. No i dlaczego do kanałów schodzi siÄ™ po linie a nie drabinami? Czyżby robotnicy byli akrobatami cyrkowymi? W sumie niby czepiam siÄ™ na siłę, ale... mapa mimo iż niewÄ…tpliwie ciekawa i solidnie wykonana nie jest żadnÄ… wiÄ™kszÄ… rewolucjÄ… na scenie mapingu ceesowego.
   Mapa w wersji finalnej zmieniÅ‚a nazwÄ™ na de_builder_yard.
 
 
  • readme.txt
• cstrike\de_suburbs - a map by syrus.jpg
• cstrike\gfx\env\city_daybk.tga
• cstrike\gfx\env\city_daydn.tga
• cstrike\gfx\env\city_dayft.tga
• cstrike\gfx\env\city_daylf.tga
• cstrike\gfx\env\city_dayrt.tga
• cstrike\gfx\env\city_dayup.tga
• cstrike\maps\de_suburbs_b2.bsp
• cstrike\maps\de_suburbs_b2.txt
• cstrike\models\city_map
• cstrike\models\bag.mdl
• cstrike\models\Envtrash2.mdl
• cstrike\models\fire_hydrant.mdl
• cstrike\models\generator.mdl
• cstrike\models\hydrant.mdl
• cstrike\models\pi_tree.mdl
• cstrike\models\pi_tree1.mdl
• cstrike\models\pi_tree2.mdl
• cstrike\models\pi_tree3.mdl
• cstrike\models\pi_treeb.mdl
• cstrike\models\pi_twig.mdl
• cstrike\models\qloader.mdl
• cstrike\models\qtruck.mdl
• cstrike\models\truck.mdl
• cstrike\overviews\de_suburbs_b2.bmp
• cstrike\overviews\de_suburbs_b2.txt
• cstrike\PODBot\WPTDefault\de_suburbs_b2.bmp
• cstrike\PODBot\WPTDefault\de_suburbs_b2.txt
• cstrike\sound\de_suburbs
 
 
 
Karbulot
 
TAK
NIE
NIE
2
ÅšREDNIA
DZIEŃ
ÅšREDNIE
BRAK
NIE


 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^