|
 |
|
Czy zdarzyło się wam grać na mapie, która jest niesamowicie brzydka, a jednoczenie bardzo piękna? Jeśli nie, to koniecznie musicie zagrać de_suburbs_pre. Jest ona znakomitym
przykładem, jak można połączyć brzydotę z pięknem. Celowo użyłem takiego określenia, dlaczego? O tym nieco później. Standardowo tylko dodam, że mapę stworzył francuski maper SyRuS,
któremu zdarzyło się wcześniej "popełnić" kilka mniej ciekawych map, a to z powodu dość niechlujnie wykonanych tekstur. Fabuła mapy przenosi nas na plac budowy, na którym trwają renowacje
starych budynków. Więcej nie udało mi się niestety rozszyfrować z pliku readme, napisanego po francusku. Niestety Francuzi mają obrzydliwy zwyczaj wydawania swoich produkcji w ojczystym języku,
zdarzało mi się już grywać w mody do Half-Life'a, gdzie strażnik witał mnie słowami "Bonjeur monsieur Freeman" (zabijcie mnie, nawet nie wiem jak się to pisze) .
Mapa jest niesamowicie dopracowana. Tutaj wypada wyjaśnić mój wstęp połączenia brzydoty z pięknem. Dlaczego mapa jest brzydka? Wyobraźmy sobie plac budowy, gdzie po ziemi
wala się kupę klamotów, spróchniałych desek, zardzewiałych rur, rozbitych butelek, cegieł, a nawet gazet. Dodajmy do tego, że budowa jak to budowa, a remont szczególnie. Ściany są obdrapane i pełne dziur, co
jest z metalu to zardzewiałe, pomazane farbą, a na domiar złego jeszcze pada deszcz nadając mapie ponury wygląd. Z drugiej jednak strony to wszystko jest jednocześnie piękne, a to za sprawą niemal
fotograficznie wykonanych tekstur. Doprawdy rzadko zdarza się spotkać z mapą, gdzie nie odnosi się wrażenia sterylności, a tekstury są wykonane z taką dbałością o szczegóły. Na ziemi leżą porozrzucane
butelki, stare buty, przy dobrej karcie graficznej możemy nawet poczytać gazety. Na placu stoi również sprzęt zmechanizowany, solidnie wykonane obiekty 3D. Nawet skrzynki tak popularne w CS-ie pozbyły
się standardowych tekstur. A wszystko to tonie w strugach padającego deszczu i wijących się gdzieniegdzie oparów. Takie rzeczy jak jak kałuże w których widać falowanie wody to już standard,
który oczywiście docenia tylko gracze wersji 1.6 Countera.
Interaktywnością mapa niestety nie błyszczy. Oczywiście to tylko plac budowy, nawet nie ma tu okien do rozbicia, zatem raczej trudno oczekiwać jakiś fajerwerków i wpływu
środowiska na zachowanie gracza. Mimo wszystko trochę szkoda, że budelek nie można rozbić, gazety sa niezniszczalne, i nie można się przejechać koparką czy spychaczem. Muzyki nie uświadczymy
żadnej, zaś dodatkowych dźwięków doprawdy niewiele. No, ale jak wiemy jest to tylko plac pusty budowy.
Cóż mogę dodać na zakończenie? Niestety, nie miałem okazji pograć w tę mapkę razem z graczami, trudno mi się zatem wypowiadać na temat grywalności czy wyrównania. Jednak
oceniając drogi i położenie BS-ów można wysnuć wniosek, że mapa z pewnością nie będzie jednostronna. Dlaczego zatem tylko cztery punkty a nie pięć? No cóż, powiem szczerze, że wahałem
się nad pełną piąteczką, ale parę małych buraczków jednak się znalazło. Wspomniany już wczesniej brak interaktywności przedmiotów, które jednak powinny być uruchamiane lub rozbijalne. Poza tym parę
tekstur jest jednak nieco niechlujnych, oznaczenia BS-ów ciekawiej by wyglądały namalowane graffiti. Poza tym przyjrzyjcie się paczkom rur w jednym z przejść. Zwykłe sześciany z namalowanymi
rurami, strasznie płaskie i mało realistyczne. No i dlaczego do kanałów schodzi się po linie a nie drabinami? Czyżby robotnicy byli akrobatami cyrkowymi? W sumie niby czepiam się na siłę, ale... mapa
mimo iż niewątpliwie ciekawa i solidnie wykonana nie jest żadną większą rewolucją na scenie mapingu ceesowego.
Mapa w wersji finalnej zmieniła nazwę na de_builder_yard.
 |
|
readme.txt
cstrike\de_suburbs - a map by syrus.jpg
cstrike\gfx\env\city_daybk.tga
cstrike\gfx\env\city_daydn.tga
cstrike\gfx\env\city_dayft.tga
cstrike\gfx\env\city_daylf.tga
cstrike\gfx\env\city_dayrt.tga
cstrike\gfx\env\city_dayup.tga
cstrike\maps\de_suburbs_b2.bsp
cstrike\maps\de_suburbs_b2.txt
cstrike\models\city_map
cstrike\models\bag.mdl
cstrike\models\Envtrash2.mdl
cstrike\models\fire_hydrant.mdl
cstrike\models\generator.mdl
cstrike\models\hydrant.mdl
cstrike\models\pi_tree.mdl
cstrike\models\pi_tree1.mdl
cstrike\models\pi_tree2.mdl
cstrike\models\pi_tree3.mdl
cstrike\models\pi_treeb.mdl
cstrike\models\pi_twig.mdl
cstrike\models\qloader.mdl
cstrike\models\qtruck.mdl
cstrike\models\truck.mdl
cstrike\overviews\de_suburbs_b2.bmp
cstrike\overviews\de_suburbs_b2.txt
cstrike\PODBot\WPTDefault\de_suburbs_b2.bmp
cstrike\PODBot\WPTDefault\de_suburbs_b2.txt
cstrike\sound\de_suburbs
|
 |
|
|
 |
 | TAK |
 | NIE |
 | NIE |
 | 2 |
 | ÅšREDNIA |
 | DZIEŃ |
 | ÅšREDNIE |
 | BRAK |
 | NIE |
|  |
|