|
de_xtrem |
|
Baza terro we francuskich Alpach |
|
Erk |
|
|
|
6.78 MB 12.50 MB 32 |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
Mapa już po pierwszym spojrzeniu na screeny
prezentuje się atrakcyjnie. Widać dopracowanie i szczegółowość. To wystarczyło
mi by zainteresować się tą mapą. Ściągnęłem zatem archiwum. Pierwsze co się zauważy
to, że mapa ma instaler (po francusku). Wystarczy tylko wskazać gdzie znajduje
się katalog cstrike np. D:\SIERRA\Counter-Strike\cstrike. Nie ma też problemu
by mapę zainstalować w CS 1.6. Tak więc instalacja przebiega bez najmniejszych
kłopotów i tak przygotowane archiwum docenią zwłaszcza osoby mniej obeznane z
instalowaniem map w CSie. Oczywiście za to należy się plus Autorowi.
Pisząc pierwszy raz recenzję tej mapy nie miałem fabuły (nie ukrywam, że byłem tym rozczarowany), autor ją wymyślił dopiero
po premierze mapy. Całe szczęście że miałem czas poprawić niniejszą recenzję.
Akcja de_xtrem toczy siÄ™ na zboczu Alp po francuskiej stronie w ruinach
średniowiecznej budowli,
przebudowanej w latach sześćdziesiątych. Ta niedostępna budowla była bazą Południowo Amerykańskich
terorystów którzy przechowywali w niej broń biologiczną. Francuskie
służby specjalne co prawda zlikwidowały
terorystów, jednak nie do końca udało im się poznać cel założenia bazy terro w tym miejscu.
Teroryści wiedząc o tym pewnego dnia dokonują desantu do tej bazy w celu całkowitego zatarcia śladów.
Celami jakie muszą zlikwidować jest cywilny helikopter oraz magazyny z
broniÄ….
Mapa prezentuje się świetnie. Śmiało może konkurować z mapami
znanych autorów. Autor na budowę tej mapy poświęcił 3 miesiące. Wyszło to napewno
na korzyść mapy. Wszystko jest dopracowane. Tekstury wykonane przez Erka doskonale
pasują do charakteru i budowy mapy. Autor zadbał też by stworzone przez niego
tekstury posiadały odpowiednie właściwości, czyli śnieg skrzypi pod nogami, ściany
wydają odpowiedni dzwięk po strzale w nią itd. Jak już jesteśmy przy dźwięku to
wypada wspomnieć, że podmuchy wiatru towarzyszą nam praktucznie na całej mapie,
w tunelach panuje odpowiedni pogłos, wszystko doskonale do siebie pasuje i nadaje
realności. Pełną realność psuje trochę fakt, że niektórych elementów nie da się
rozbić, czy podnieść broni snajdującej się na skrzyni. Jednak jest to naprawdę
niewielki mankament, gdyż zasadniczo nie wp ływa to na samą rozgrywkę. Wizualnie
i dźwiękowo mapa prezentuje się bardzo dobrze. Podobnie jest z r_speeds, czyli
optymalizacją pod względem szybkości działania. Wszędzie wartośći są w optymalnych
granicach. Tak więc za budowę mapy kolejny plus.
Przejdżmy zatem do grywalości. Tu też nie poweim złego słowa. Na mapie gra się świetnie. Praktycznie każdy będzie
się na niej czuł dobrze. Możemy dokonywać ataków raszujących,
możemy kampić, możemy używać snajperki. Na każdą broń są
odpowiednie miejsca na mapie.
Najczęściej do kontaktu z przeciwnikiem dochodzi w tunelach, więc tam
stosujemy broń na krótki dystans. Jednak możemy do celu zmierzać
na dworzu a tu skoleji przydadzą się bronie z przybliżeniem, czy też tarcze. Rozgrywka na mapie napewno przypadnie do gustu miłośnikom dusta.
Charakter mapy oraz jej budowa a co za tym idzie taktyki walki są podobne do tych z dusta. Walka na mapie jest wyrównana, praktycznie każda z drużyn ma tu szansę wygrać.
Podsumowując mapa de_xtrem napewno dostarczy wielu ekstremalnie pozytywnych przeżyć niemal każdemu. Mam nadzieję, że de_xtrem docenią ją polscy gracze i zawita ona na polskie serwery.
|
|
cstrike\xtrem_redme.txt
cstrike\gfx\env\arcdbk.tga
cstrike\gfx\env\arcddn.tga
cstrike\gfx\env\arcdft.tga
cstrike\gfx\env\arcdlf.tga
cstrike\gfx\env\arcdrt.tga
cstrike\gfx\env\arcdup.tga
cstrike\maps\de_xtrem.bsp
cstrike\maps\de_xtrem.res
cstrike\maps\de_xtrem.txt
cstrike\models\xtrem
cstrike\overviews\de_xtrem.tga
cstrike\overviews\de_xtrem.txt
cstrike\PODBot\WPTDefault\ de_xtrem.pwf
cstrike\PODBot\WPTDefault\ de_xtrem.pxp
cstrike\sound\xtrem
cstrike\sound\materials.txt
cstrike\sprites\xtrem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| TAK |
| NIE |
| TAK |
| 2 |
| ÅšREDNIA |
| DZIEŃ |
| ÅšREDNIE |
| BRAK |
| TAK |
|
|
|