BORG ma ju¿ 8047 dni
 
 
cs_cstle
Niezidentyfikowany zamek
DaveJ
0.56 MB
1.50 MB
2
 
 
   Zamki i paÅ‚ce zawsze byÅ‚y bardzo wdziÄ™cznym tematem gier komputerowych. Zamek Woolfenstein, zamki na Na Pali, rozmaite zamki w grach RPG. Nie ma chyba gatunku gry, w którym nie znalazÅ‚ siÄ™ wÄ…tek tej osobliwej budowli, jakże nam bliskiej, a jednoczeÅ›nie jakże dalekiej w czasie. ZrozumiaÅ‚ym zatem wydaje siÄ™ fakt, że mapy tego typu nie powino zabraknąć i w Counter-Strike.
   O samej fabule niestety, ale nic nie wiemy. Dwa pliczki skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ na mapÄ™, standardowy bsp i okrojony txt nic na ten temat nie mówiÄ…. Możemy zatem siÄ™ domyÅ›lać, że jest to zamek usytuowany "gdzieÅ›", może we Francji, może w Niemczech... Akcja oczywiÅ›cie dzieje siÄ™ w naszych czasach, zatem posuÅ„my siÄ™ dalej w przypuszczeniach i załóżmy, że cs_cstle jest jednym z setek jeÅ›li nie tysiÄ™cy zamków do zwiedzania przez turystów. Obecnie niezidentyfikowana grupa terrorystów wiÄ™zi w nim trzech zakÅ‚adników, kustosza i dwóch konserwatorów. Powtarzam jednak, wciąż poruszamy siÄ™ w sferze przypuszczeÅ„ i domysłów.
   Akcja mapy dzieje siÄ™ późnym wieczorem, przy wolno zapadajÄ…cym zmierzchu. Do brzegów skaÅ‚ na których leży zamek wolno zbliża siÄ™ łódź z grupÄ… specjalnÄ…. WychodzÄ… oni na brzeg, wystrzeliwujÄ… liny na mury i wciÄ…gajÄ… siÄ™ do góry. Powoli wychodzÄ… na dziedziniec i przygotowujÄ… siÄ™ do operacji uwalniania zakÅ‚adników. Dość nietypowe jak na mapy hostagess jest to, że zakÅ‚adników jest tylko trzech, a już zupeÅ‚nie nietypowe, że terroryÅ›ci nie majÄ… swojego respawnu w pobliżu zakÅ‚adników, ale w dość dużym oddaleniu.
   Grafika jest porzÄ…dnie wykonana, ale nie szokuje też niczym szczególnym. Standardowe tekstury bez żadnych udziwnieÅ„. Nie możemy jednak wymagać od mapy zbyt wiele. W koÅ„cu to tylko zamek a nie tajne laboratorium badawcze czy baza wojskowa. Zamek jak setki innych na Å›wiecie. Jest za to bardzo rozbudowany, gramy zarówno na zewnÄ…trz biegajÄ…c po rozmaitych dziedziÅ„cach jak i wewnÄ…trz olbrzymiego gmachu, na kilku poziomach wysokoÅ›ci.
   Jak już pisaÅ‚em, mapka skÅ‚ada siÄ™ tylko z dwóch plików. Wiemy zatem, że dodatkowych dźwiÄ™ków i muzyki tutaj nie uÅ›wiadczymy. OczywiÅ›cie przy mapie w tych realiach jest to caÅ‚kiem naturalne, jednak autor mógÅ‚ siÄ™ nieco pokusić o doÅ‚ożenie kilku pliczków wave. Troche drażni nasze uszy wspinanie po linie z odgÅ‚osem kroków po drabinie, zaÅ› otwieraniu wtót towarzyszÄ… znajome dźwiÄ™ki z Half-Life. Takie wrota winny chyba skrzypieć, a tymczasem...
   Nie czepiajmy siÄ™ jednak szczegółów, choć z pewnoÅ›ciÄ… obniża ocenÄ™ koÅ„cowÄ… mapy. Plusem jej ubogoÅ›ci jest maÅ‚a ilość zajmowanego miejsca na dysku twardym oraz Å‚atwość w przypadku usuwania. Kolejnego jednak buga objadÄ™ i to ostro. Niestety, ale mapka ma dość rażący bÅ‚Ä…d, caÅ‚kowicie eliminujÄ…cy jÄ… z pozycji mapy hostages w typ deathmach. Inaczej bowiem nie można nazwać niemożliwoÅ›ci uratowania zakÅ‚adników. BiegnÄ… oni za nami grzecznie aż do pierwszych napotkanych schodów i na tym koÅ„czy siÄ™ ich aktywność. Po prostu stajÄ… w miejscu i przebierajÄ… nogami nie ruszajÄ…c siÄ™ z miejsca. GraÅ‚em w tÄ™ mapÄ™ na wielu serwerach i pamiÄ™tam, że rozgrywka zawsze koÅ„czyÅ‚a siÄ™ wybiciem jednej drużyny a nie uratowaniem zakladników.
   Te bugi i niedociÄ…gniÄ™cia jednak zbytnio w mapie nie przeszkadzajÄ…. Mapka jest ogólnie lubiana, zatem nie czepiajmy siÄ™ już jej bÅ‚Ä™dów. DoskonaÅ‚a lokalizacja, wspaniaÅ‚e pomieszczenia i koryrarze oraz solidnie wykonana grafika powodujÄ…, że w cs_cstle gra siÄ™ bardzo ciekawie i przyjemnie.
 
 
 
• cstrike\maps\cs_cstle.bsp
• cstrike\maps\cs_cstle.txt
 
 
Karbulot
 
NIE
NIE
NIE
3
DUŻA
WIECZÓR
ÅšREDNIE
BRAK
NIE
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^