 |
cs_cstle |
 |
Niezidentyfikowany zamek |
 |
DaveJ |
 |
 |
 |
0.56 MB 1.50 MB 2 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
|
 |
|
Zamki i pałce zawsze były bardzo wdzięcznym tematem gier komputerowych. Zamek Woolfenstein, zamki
na Na Pali, rozmaite zamki w grach RPG. Nie ma chyba gatunku gry, w którym nie znalazł się wątek
tej osobliwej budowli, jakże nam bliskiej, a jednocześnie jakże dalekiej w czasie. Zrozumiałym
zatem wydaje się fakt, że mapy tego typu nie powino zabraknąć i w Counter-Strike.
O samej fabule niestety, ale nic nie wiemy. Dwa pliczki składające się na mapę, standardowy bsp i
okrojony txt nic na ten temat nie mówią. Możemy zatem się domyślać, że jest to zamek usytuowany
"gdzieś", może we Francji, może w Niemczech... Akcja oczywiście dzieje się w naszych czasach, zatem
posuńmy się dalej w przypuszczeniach i załóżmy, że cs_cstle jest jednym z setek jeśli nie tysięcy
zamków do zwiedzania przez turystów. Obecnie niezidentyfikowana grupa terrorystów więzi w nim
trzech zakładników, kustosza i dwóch konserwatorów. Powtarzam jednak, wciąż poruszamy się w sferze
przypuszczeń i domysłów.
Akcja mapy dzieje się późnym wieczorem, przy wolno zapadającym zmierzchu. Do brzegów skał na
których leży zamek wolno zbliża się łódź z grupą specjalną. Wychodzą oni na brzeg, wystrzeliwują
liny na mury i wciągają się do góry. Powoli wychodzą na dziedziniec i przygotowują się do operacji
uwalniania zakładników. Dość nietypowe jak na mapy hostagess jest to, że zakładników jest tylko
trzech, a już zupełnie nietypowe, że terroryści nie mają swojego respawnu w pobliżu zakładników,
ale w dość dużym oddaleniu.
Grafika jest porządnie wykonana, ale nie szokuje też niczym szczególnym. Standardowe tekstury bez
żadnych udziwnień. Nie możemy jednak wymagać od mapy zbyt wiele. W końcu to tylko zamek a nie tajne
laboratorium badawcze czy baza wojskowa. Zamek jak setki innych na świecie. Jest za to bardzo
rozbudowany, gramy zarówno na zewnątrz biegając po rozmaitych dziedzińcach jak i wewnątrz
olbrzymiego gmachu, na kilku poziomach wysokości.
Jak już pisałem, mapka składa się tylko z dwóch plików. Wiemy zatem, że dodatkowych dźwięków i
muzyki tutaj nie uświadczymy. Oczywiście przy mapie w tych realiach jest to całkiem naturalne,
jednak autor mógł się nieco pokusić o dołożenie kilku pliczków wave. Troche drażni nasze uszy
wspinanie po linie z odgłosem kroków po drabinie, zaś otwieraniu wtót towarzyszą znajome dźwięki z
Half-Life. Takie wrota winny chyba skrzypieć, a tymczasem...
Nie czepiajmy się jednak szczegółów, choć z pewnością obniża ocenę końcową mapy. Plusem jej
ubogości jest mała ilość zajmowanego miejsca na dysku twardym oraz łatwość w przypadku usuwania.
Kolejnego jednak buga objadę i to ostro. Niestety, ale mapka ma dość rażący błąd, całkowicie
eliminujący ją z pozycji mapy hostages w typ deathmach. Inaczej bowiem nie można nazwać
niemożliwości uratowania zakładników. Biegną oni za nami grzecznie aż do pierwszych napotkanych
schodów i na tym kończy się ich aktywność. Po prostu stają w miejscu i przebierają nogami nie
ruszając się z miejsca. Grałem w tę mapę na wielu serwerach i pamiętam, że rozgrywka zawsze
kończyła się wybiciem jednej drużyny a nie uratowaniem zakladników.
Te bugi i niedociągnięcia jednak zbytnio w mapie nie przeszkadzają. Mapka jest ogólnie lubiana,
zatem nie czepiajmy się już jej błędów. Doskonała lokalizacja, wspaniałe pomieszczenia i koryrarze
oraz solidnie wykonana grafika powodują, że w cs_cstle gra się bardzo ciekawie i przyjemnie.
 |
 |
cstrike\maps\cs_cstle.bsp
cstrike\maps\cs_cstle.txt
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
 | NIE |
 | NIE |
 | NIE |
 | 3 |
 | DUŻA |
 | WIECZÓR |
 | ÅšREDNIE |
 | BRAK |
 | NIE |
|
 |
|