|  | cs_cstle |  | 
| Niezidentyfikowany zamek | 
|  | DaveJ |  |  |  | 
| 0.56 MB 1.50 MB
 2
 |  | 
|  |  |  |  |  |  | 
|  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
|  | 
|  | 
|  | 
   Zamki i paÅ‚ce zawsze byÅ‚y bardzo wdziÄ™cznym tematem gier komputerowych. Zamek Woolfenstein, zamki 
na Na Pali, rozmaite zamki w grach RPG. Nie ma chyba gatunku gry, w którym nie znalazł się wątek 
tej osobliwej budowli, jakże nam bliskiej, a jednocześnie jakże dalekiej w czasie. Zrozumiałym 
zatem wydaje się fakt, że mapy tego typu nie powino zabraknąć i w Counter-Strike. 
   O samej fabule niestety, ale nic nie wiemy. Dwa pliczki skÅ‚adajÄ…ce siÄ™ na mapÄ™, standardowy bsp i 
okrojony txt nic na ten temat nie mówią. Możemy zatem się domyślać, że jest to zamek usytuowany 
"gdzieś", może we Francji, może w Niemczech... Akcja oczywiście dzieje się w naszych czasach, zatem 
posuńmy się dalej w przypuszczeniach i załóżmy, że cs_cstle jest jednym z setek jeśli nie tysięcy 
zamków do zwiedzania przez turystów. Obecnie niezidentyfikowana grupa terrorystów więzi w nim 
trzech zakładników, kustosza i dwóch konserwatorów. Powtarzam jednak, wciąż poruszamy się w sferze 
przypuszczeń i domysłów.
   Akcja mapy dzieje siÄ™ późnym wieczorem, przy wolno zapadajÄ…cym zmierzchu. Do brzegów skaÅ‚ na 
których leży zamek wolno zbliża się łódź z grupą specjalną. Wychodzą oni na brzeg, wystrzeliwują 
liny na mury i wciągają się do góry. Powoli wychodzą na dziedziniec i przygotowują się do operacji 
uwalniania zakładników. Dość nietypowe jak na mapy hostagess jest to, że zakładników jest tylko 
trzech, a już zupełnie nietypowe, że terroryści nie mają swojego respawnu w pobliżu zakładników, 
ale w dość dużym oddaleniu.
   Grafika jest porzÄ…dnie wykonana, ale nie szokuje też niczym szczególnym. Standardowe tekstury bez 
żadnych udziwnień. Nie możemy jednak wymagać od mapy zbyt wiele. W końcu to tylko zamek a nie tajne 
laboratorium badawcze czy baza wojskowa. Zamek jak setki innych na świecie. Jest za to bardzo 
rozbudowany, gramy zarówno na zewnątrz biegając po rozmaitych dziedzińcach jak i wewnątrz 
olbrzymiego gmachu, na kilku poziomach wysokości.
   Jak już pisaÅ‚em, mapka skÅ‚ada siÄ™ tylko z dwóch plików. Wiemy zatem, że dodatkowych dźwiÄ™ków i 
muzyki tutaj nie uświadczymy. Oczywiście przy mapie w tych realiach jest to całkiem naturalne, 
jednak autor mógł się nieco pokusić o dołożenie kilku pliczków wave. Troche drażni nasze uszy 
wspinanie po linie z odgłosem kroków po drabinie, zaś otwieraniu wtót towarzyszą znajome dźwięki z 
Half-Life. Takie wrota winny chyba skrzypieć, a tymczasem...
   Nie czepiajmy siÄ™ jednak szczegółów, choć z pewnoÅ›ciÄ… obniża ocenÄ™ koÅ„cowÄ… mapy. Plusem jej 
ubogości jest mała ilość zajmowanego miejsca na dysku twardym oraz łatwość w przypadku usuwania. 
Kolejnego jednak buga objadę i to ostro. Niestety, ale mapka ma dość rażący błąd, całkowicie 
eliminujący ją z pozycji mapy hostages w typ deathmach. Inaczej bowiem nie można nazwać 
niemożliwości uratowania zakładników. Biegną oni za nami grzecznie aż do pierwszych napotkanych 
schodów i na tym kończy się ich aktywność. Po prostu stają w miejscu i przebierają nogami nie 
ruszając się z miejsca. Grałem w tę mapę na wielu serwerach i pamiętam, że rozgrywka zawsze 
kończyła się wybiciem jednej drużyny a nie uratowaniem zakladników.
   Te bugi i niedociÄ…gniÄ™cia jednak zbytnio w mapie nie przeszkadzajÄ…. Mapka jest ogólnie lubiana, 
zatem nie czepiajmy się już jej błędów. Doskonała lokalizacja, wspaniałe pomieszczenia i koryrarze 
oraz solidnie wykonana grafika powodują, że w cs_cstle gra się bardzo ciekawie i przyjemnie.
| 
|  |  |  |  cstrike\maps\cs_cstle.bsp  cstrike\maps\cs_cstle.txt
 
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
|  |  | 
|  | NIE |  |  | NIE |  |  | NIE |  |  | 3 |  |  | DUŻA |  |  | WIECZÓR |  |  | ŚREDNIE |  |  | BRAK |  |  | NIE |  |  |  |  |