BORG ma ju┐ 7823 dni
 
 
cs_cstle
Niezidentyfikowany zamek
DaveJ
0.56 MB
1.50 MB
2
 
 
   Zamki i pa┼éce zawsze by┼éy bardzo wdzi─Öcznym tematem gier komputerowych. Zamek Woolfenstein, zamki na Na Pali, rozmaite zamki w grach RPG. Nie ma chyba gatunku gry, w kt├│rym nie znalaz┼é si─Ö w─ůtek tej osobliwej budowli, jak┼╝e nam bliskiej, a jednocze┼Ťnie jak┼╝e dalekiej w czasie. Zrozumia┼éym zatem wydaje si─Ö fakt, ┼╝e mapy tego typu nie powino zabrakn─ů─ç i w Counter-Strike.
   O samej fabule niestety, ale nic nie wiemy. Dwa pliczki sk┼éadaj─ůce si─Ö na map─Ö, standardowy bsp i okrojony txt nic na ten temat nie m├│wi─ů. Mo┼╝emy zatem si─Ö domy┼Ťla─ç, ┼╝e jest to zamek usytuowany "gdzie┼Ť", mo┼╝e we Francji, mo┼╝e w Niemczech... Akcja oczywi┼Ťcie dzieje si─Ö w naszych czasach, zatem posu┼ämy si─Ö dalej w przypuszczeniach i za┼é├│┼╝my, ┼╝e cs_cstle jest jednym z setek je┼Ťli nie tysi─Öcy zamk├│w do zwiedzania przez turyst├│w. Obecnie niezidentyfikowana grupa terroryst├│w wi─Özi w nim trzech zak┼éadnik├│w, kustosza i dw├│ch konserwator├│w. Powtarzam jednak, wci─ů┼╝ poruszamy si─Ö w sferze przypuszcze┼ä i domys┼é├│w.
   Akcja mapy dzieje si─Ö p├│┼║nym wieczorem, przy wolno zapadaj─ůcym zmierzchu. Do brzeg├│w ska┼é na kt├│rych le┼╝y zamek wolno zbli┼╝a si─Ö ┼é├│d┼║ z grup─ů specjaln─ů. Wychodz─ů oni na brzeg, wystrzeliwuj─ů liny na mury i wci─ůgaj─ů si─Ö do g├│ry. Powoli wychodz─ů na dziedziniec i przygotowuj─ů si─Ö do operacji uwalniania zak┼éadnik├│w. Do┼Ť─ç nietypowe jak na mapy hostagess jest to, ┼╝e zak┼éadnik├│w jest tylko trzech, a ju┼╝ zupe┼énie nietypowe, ┼╝e terrory┼Ťci nie maj─ů swojego respawnu w pobli┼╝u zak┼éadnik├│w, ale w do┼Ť─ç du┼╝ym oddaleniu.
   Grafika jest porz─ůdnie wykonana, ale nie szokuje te┼╝ niczym szczeg├│lnym. Standardowe tekstury bez ┼╝adnych udziwnie┼ä. Nie mo┼╝emy jednak wymaga─ç od mapy zbyt wiele. W ko┼äcu to tylko zamek a nie tajne laboratorium badawcze czy baza wojskowa. Zamek jak setki innych na ┼Ťwiecie. Jest za to bardzo rozbudowany, gramy zar├│wno na zewn─ůtrz biegaj─ůc po rozmaitych dziedzi┼äcach jak i wewn─ůtrz olbrzymiego gmachu, na kilku poziomach wysoko┼Ťci.
   Jak ju┼╝ pisa┼éem, mapka sk┼éada si─Ö tylko z dw├│ch plik├│w. Wiemy zatem, ┼╝e dodatkowych d┼║wi─Ök├│w i muzyki tutaj nie u┼Ťwiadczymy. Oczywi┼Ťcie przy mapie w tych realiach jest to ca┼ékiem naturalne, jednak autor m├│g┼é si─Ö nieco pokusi─ç o do┼éo┼╝enie kilku pliczk├│w wave. Troche dra┼╝ni nasze uszy wspinanie po linie z odg┼éosem krok├│w po drabinie, za┼Ť otwieraniu wt├│t towarzysz─ů znajome d┼║wi─Öki z Half-Life. Takie wrota winny chyba skrzypie─ç, a tymczasem...
   Nie czepiajmy si─Ö jednak szczeg├│┼é├│w, cho─ç z pewno┼Ťci─ů obni┼╝a ocen─Ö ko┼äcow─ů mapy. Plusem jej ubogo┼Ťci jest ma┼éa ilo┼Ť─ç zajmowanego miejsca na dysku twardym oraz ┼éatwo┼Ť─ç w przypadku usuwania. Kolejnego jednak buga objad─Ö i to ostro. Niestety, ale mapka ma do┼Ť─ç ra┼╝─ůcy b┼é─ůd, ca┼ékowicie eliminuj─ůcy j─ů z pozycji mapy hostages w typ deathmach. Inaczej bowiem nie mo┼╝na nazwa─ç niemo┼╝liwo┼Ťci uratowania zak┼éadnik├│w. Biegn─ů oni za nami grzecznie a┼╝ do pierwszych napotkanych schod├│w i na tym ko┼äczy si─Ö ich aktywno┼Ť─ç. Po prostu staj─ů w miejscu i przebieraj─ů nogami nie ruszaj─ůc si─Ö z miejsca. Gra┼éem w t─Ö map─Ö na wielu serwerach i pami─Ötam, ┼╝e rozgrywka zawsze ko┼äczy┼éa si─Ö wybiciem jednej dru┼╝yny a nie uratowaniem zakladnik├│w.
   Te bugi i niedoci─ůgni─Öcia jednak zbytnio w mapie nie przeszkadzaj─ů. Mapka jest og├│lnie lubiana, zatem nie czepiajmy si─Ö ju┼╝ jej b┼é─Öd├│w. Doskona┼éa lokalizacja, wspania┼ée pomieszczenia i koryrarze oraz solidnie wykonana grafika powoduj─ů, ┼╝e w cs_cstle gra si─Ö bardzo ciekawie i przyjemnie.
 
 
 
• cstrike\maps\cs_cstle.bsp
• cstrike\maps\cs_cstle.txt
 
 
Karbulot
 
NIE
NIE
NIE
3
DU┼╗A
WIECZÓR
ŚREDNIE
BRAK
NIE
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^