 |
cs_espana |
 |
Hiszpańska wioska |
 |
Atomfried |
 |
 |
 |
3.09 MB 4.81 MB 3 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
|
 |
|
Są takie mapy, które mają to coś, co nazywa się klimatem. Sprawia on, że gra nie sprowadza się tylko do kolejnych nudnych rund zabijania się przeciwnych drużyn, ale staję się naprawdę interesującą i wciągającą rozgrywką. Do grona klimatycznych zaliczyłbym, przede wszystkim, specyficzny rodzaj map, jakimi są poziomy, że tak je nazwę, 'światowo-folklorystyczne'. Realia tych map osadzone są w prawdziwych miejscach na naszym globie, często bardzo egzotycznych i charakterystycznych. Właśnie taką, bardzo klimatyczną mapą jest cs_espana. Przedstawia ona niedużej wielkości wioskę w Hiszpanii, obowiązkowo z placem do typowo hiszpańskiego sportu. Ach ta korrida! Niestety 'źli panowie' przejęli kontrolę nad areną i wzięli czterech zakładników. Biedacy, przyszli oglądać walkę torreadora z bykiem (Toro, toro, toro!), a tu znaleźli się w ogromnym niebezpieczeństwie. Oczywiście natychmiast powiadomiono odpowiednie służby i już na drugim końcu wioski czekają antyterroryści, gotowi ruszyć w każdym momencie do akcji.
No coż fabuła może nie jest bardzo odkrywcza, ale nie to się w tym momencie liczy. Counter-Strike przecież nie jest jakimś RPG-iem, ale FPP, więc liczy się bardziej wykonanie samej mapy. Przypomina ona trochę cs_italy. Podobne wąskie uliczki, środek małego miasteczka, grająca muzyka i klimat, który sprawia, że nie można pomylić tego miejsca z żadnym innym. Jeżeli w italy były to Włochy, to tu musi to być Hiszpania.
Pod względem graficznym mapę wykonano bardzo starannie. Dokładne tekstury, ładne niebo, bardzo realistycznie wyglądająca arena i budynki wokół niej. Naprawdę widać, że autor się starał i wyszło mu to wyjątkowo dobrze. Jeżeli ktoś jeszcze nie jest przekonany, to niech zerknie na zamieszczone screeny (co już z pewnością uczynił). Jak dla mnie, pełna dziewiątka za grafikę.
Co do interaktywności, to na tego typu mapie nie spodziewałbym się wielu wind i innych cudów, ale widać, że kolejny raz autor sumiennie wykonał swoją pracę. Są deski w oknie do rozstrzelania, krata przy okienku z biletami, która też, potraktowana odpowiednią serią z broni długiej, ustępuje. Z radia w 'bazie' terrorystów płynie charakterystyczna, a zarazem bardzo ładna muzyka. (Ech, znowu pobili operę na italy) :-) Oczywiście jeżeli nie przypadnie grającym do gustu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby celnym strzałem wyłączyć radioodbiornik. Wszystko naprawdę wpływa na to, że gra się przyjemnie, ale największym szokiem, jeśli chodzi o interaktywność, było dla mnie ukryte zejście do kanałów, znajdujące się za szafą z książkami, niedaleko punktu początkowego CT. Oczywiście otwiera się ono po wepchnięciu wystającej książki z powrotem na półkę (dokładnie tak jak na filmach), udostępniając kolejną drogę do kanałów, tyle że nie przez drabinkę (co jest ważne w przypadku zakładników - niestety, jak dobrze wiemy, nie potrafią oni korzystać z żadnych środków przemieszczania pionowego poza schodami).
cs_espana jest mapą średnią, porównywalną rozmiarami z już wspominanym cs_italy. Nadaje się na rozgrywkę zarówno w mniejszej grupie, jak i przy pełnym serwerze. Widać, że została dobrze przemyślana, bo rozplanowaniu przestrzennemu też nie można nic zarzucić. Jest kilka dróg prowadzących do zakładników, sporo miejsc do przykampienia. Kanały natomiast z pewnością okażą się gratką dla snajperów, a jeżeli nie chcą oni schodzić pod ziemię, to zawsze pozostają balkony i wieża górująca nad areną. Co tu jeszcze dodać, po prostu miodnie.
Podsumowując, jest to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) map, na jakich miałem okazję pograć. Praktycznie nie ma się do czego doczepić (oczywiście to tylko moja opinia), a rozgrywka naprawdę sprawia przyjemność. Dlatego też oceny będą bardzo wysokie, a ja z czystym sumieniem mogę mapę zarekomendować.
 |
 |
cstrike\maps\cs_espana.bsp
cstrike\maps\cs_espana.txt
cstrike\sound\cs_espana\spguit1.wav
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
 | NIE |
 | TAK |
 | NIE |
 | 4 |
 | ÅšREDNIA |
 | DZIEŃ |
 | DUŻE |
 | BRAK |
 | NIE |
|
 |
|