|
cs_mga |
|
Małpi gaj po polsku |
|
34 |
|
|
|
595 kB 1.60 MB 2 |
|
|
|
|
|
|
|
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|
|
|
Czym jest MGA? Otórz pod tajemniczym skrótem MGA kryje się po prostu
Małpi Gaj wersja A. Autor ukrywający się pod nikiem 34 pisze, że mapa
ukazuje kompleks budynków o przeznaczeniu
biurowym, usługowym itp. A celem rozgrywki CT jest uwolnienie
zakladników
ukrytych w bydynkach lub na nich. Tak więc fabuły na tej mapie nie ma.
Mapa została stworza na indywidualne potrzeby autora, potrzebował małej
mapy do szybkiej rozgrywki, a że takiej nie mógł znaleść, to sobie taką
stworzył. Na mapie wbrew słowom twórcy znajdziemy wszystko, czołg, beczki,
skrzynie, czy choćby londowisko dla śmigłowców na dachu. Nie byłoby w
tym nic dziwnego, gdyby nie fakt iż miały to być budynki o
przeznaczeniu biurowym. Dla mnie zatem takie elementy nie pasują
zupełnie do tego typów budynków. Jednak nazwa mapy jest adekwatna do
tego co znajduje się na mapie. Mapa to taki CSowy groch z kapustą.
Znaczna część elementów znajdujących się na mapie to prefaby, czyli
gotowe obiekty, które się tylko umieszcza na mapie. Nie potępiam tego,
że używa się takich gotowców, jednak te użyte na tej mapie momentami
nie pasują, jak chociażby czołg czy amfibia. Nie pełnią żadnej roli, a
walor upiększenia jest wątpliwym walorem. Widząc mapę ma się wrażenie
chaosu, w każdym niemal miejscu są elementy zupełnie nie pasujące do
lokacji. O dźwięku nic nie napiszę, bo go po prostu nie ma. Jedyne co
będziemy słyszeć to strzały z broni, czy kroki.
Rozgrywka na mapie może być ciekawa, pod warunkiem, że ma się ciekawych
przeciwników. Mapa za względu na swoją konstrukcje, umożliwia
atakowanie się stron z różnych kierunków. Dostępne są kanały, którymi
można dostać się zarówno do piwnicy, czy na dach. System drabinek
również urozmaica rozgrywkę. Celu CT nie da się spełnić, ze względu na
błąd autora, polegający na tym, że jeden z zakładników jest wkopany w
ziemię i w żadan sposób nie może sie ruszyć. Pota tym zakładnicy są
porozrzucani po całej mapie, ciężko ich zlokalizować. Zatem rozgrywka
na mapie polega wyłącznie na eliminowaniu się. Mapa nie należy do
dużych, więc rozgrywka jest w miarę szybka.
Grając na tej mapie starałem się znaleść coś pozytywnego. Niestety nic
takiego nie udało mi się znaleść chociaż małym plusem może być
różnorodność. Gdyby całość była bardziej przemyślana, mapa mogłaby być
nawet ciekawa. Na usprawiedliwienie autora dodam iż jest to jego
pierwsza poważna mapa. Mam nadzieje, że kolejne będą lepsze.
|
|
cstrike\maps\cs_mga.bsp
cstrike\maps\cs_mga.txt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| NIE |
| NIE |
| TAK |
| 2 |
| MAŁA |
| DZIEŃ |
| ŚREDNIE |
| BRAK |
| NIE |
|
|
|