 |
cs_suedtirol |
 |
Pasmo górskie w Alpach |
 |
[KT].aUWeh.inc>rS< |
 |
 |
 |
5.11 MB 9.50 MB 28 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
 |  |
|
 |
|
Na mapę cs_suedtirol trafiłem przypadkiem, grając wraz z tofifem na serwerze misioo.com. Gdy tylko ujrzeliśmy ją po raz pierwszy, wspólnie
zakrzyknęliśmy: "Tę mapę trzeba zrecenzować". Bo w istocie mapa jest naprawdę śliczna, ciekawa i wciągająca. Zatem nie przedłużając już zachwytów, bierzemy się
do pracy.
O samej mapie autor pisze niewiele. Jedyne co nam chce przekazać to to, że terroryści uciekli z trzema zakładnikami w góry, gdzieś w
"suedtirol". Ta nazwa jednak nie dawała mi spokoju, sprawdziłem ją i okazało się, że Suedtirol to kraina, pasmo bądź też miejsce położone w górach po włoskiej
stronie Alp. Nie znam włoskiego, ale analizując nazwę jestem gotów przysiąc, że to południowy Tyrol. Bo i akcja samej gry toczy się w nieprzepastnej dziczy górskiej, gdzie zwykle docierają tylko orły i kozice.
Grając w cs_suedtriol od razu widać pewne podobieństwo do de_survivor. Mamy więc jakie tereny wyżynne oblepione śniegiem, tyle, że tutaj jest
to wykonane o wiele lepiej niż w poczciwym suvirvorze. Mapa jest naprawdę "górska", odnosi się wrażenie, że jest bardziej pionowa niż pozioma. Wszechobecne
skalne półki powodują, że można nabawić się klaustrofobii. Oczywicie wszędzie można bardzo łatwo się dostać, a to za sprawą licznych lin rozpiętch
prawdopodobnie dla taterników. Nie samymi górami człowiek jednak żyje, mamy tutaj także samotny domek gdzie więzieni są nasi zakładnicy. Przypuszczalnie
jest to schronisko dla zmęczonych wspinaczką podróżników. Na samym dole zaś płynie piękny górski potok, wodami którego możemy dotrzeć do
najbardziej niedostępnych miejsc.
Jak już wspominałem, mapa jest bardzo rozbudowana w lokacjach pionowych. Możemy niemal biegać po szczytach górskich jak i wąwozach oraz
podziemnych jaskiniach. Liczna sieć tuneli, wąske scieżki na zboczach gór, wiszące liny jak i most powodują, że w rozmaity sposób możemy dotrzeć do zakładników
w domku, choć w ostateczności wszystko skumuluje się tylko na dwie drogi. Trochę szkoda, gdyż powoduje to faworyzowanie Terro na tej mapie. Drużynie CT bardzo
trudno jest się przedostać do domku, przejścia są silnie strzeżone i to nawet z kilku miejsc.
Mapa nie jest w żaden sposób interaktywna. Wprawdzie trudno znaleźć takie rzeczy w górach, jednak trochę denerwuje fakt, że
większość drzwi nie da się otworzyć, zaś okiennice są odporne nawet na granaty. Przydałoby się także większe wyrównanie składów, oraz dodatkowe
atrakcje w postaci wymuszonych lawin. Jak już jednak wspominałem, brak tych rzeczy nie razi zbyt mocno, walka i tak rozgrywa się w większości poza
terenem zabudowanym.
Mapa cs_suedtirol to ciekawa alternatywa dla wszystkich osób kochających góry i znudzonych gorączką map dustowych. Mimo pewnych
niedociągnięć jest naprawdę wciagająca i goraco ją polecam.
 |
 |
gfx\env\arcdbk.tga
gfx\env\arcddn.tga
gfx\env\arcdtf.tga
gfx\env\arcdlf.tga
gfx\env\arcdrt.tga
gfx\env\arcdup.tga
maps\cs_suedtirol.bsp
maps\cs_suedtirol.res
maps\cs_suedtirol.txt
sound\ambience\3dmbridge.wav
sound\ambience\3dmeagle.wav
sound\ambience\3dmwmill.wav
sound\ambience\burning3.wav
sound\ambience\cow.wav
sound\ambience\crow.wav
sound\ambience\drips.wav
sound\ambience\rascheln.wav
sound\ambience\tbirds.wav
sound\ambience\wind.wav
sound\ambience\wind1.wav
sound\ambience\wind2.wav
sound\ambience\wolfhowl01.wav
sound\ambience\wolfhowl02.wav
sprites\flame.spr
sprites\snow.spr
sprites\xffloor.spr
sprites\xpark4.spr
sprites\xssmke1.spr
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
 |
 | NIE |
 | NIE |
 | TAK |
 | 3 |
 | DUŻA |
 | DZIEŃ |
 | DUŻE |
 | BRAK |
 | NIE |
|
 |
|