•  Karykatury Sztabu
  •  Mapka fy_cake
  •  Zestaw ankiet
  •  Wywiad z Szefem Sztabu
 
 
BORG ma ju┐ 5839 dni
 
 

28-go kwietnia 2003 roku, Przymierze Klan├│w Zaprzyja┼║nionych The BORG Collective obchodzi┼éo swoj─ů pierwsz─ů rocznic─Ö powstania. Kilka os├│b z naszego grona, postanowi┼éo jako┼Ť uczci─ç ten dzie┼ä i przygotowali par─Ö okoliczno┼Ťciowych ciekawostek. Andrzej Hrycyk znany jako AHA, nasz nadworny mapmaker przygotowa┼é okoliczno┼Ťciow─ů mapk─Ö-torcik, oraz karykatury cz┼éonk├│w Sztabu BORG. Sadzik i ^Acrid przygotowali seri─Ö ankiet z rozmaitymi ciekawymi pytaniami, za┼Ť lider zasymilowanego klanu STORM - Dragunov, przeprowadzi┼é wywiad z Szefem Sztabu BORG - Karbulotem. Poni┼╝sza strona po┼Ťwi─Öcona jest ich pracy otaz jej wynikom.

 
 
Andrzej Hrycyk "AHA" to grafik do┼Ť─ç kontrowersyjny. Pokaza┼é ju┼╝ swoje olbrzymie poczucie humoru tworz─ůc w┼éasn─ů karykatur─Ö w damskich papilotach. Tym razem posun─ů┼é si─Ö dalej i z okazji rocznicy przygotowa┼é karykatury cz┼éonk├│w ca┼éego Sztabu. Oczywicie tych cz┼éonk├│w, kt├│rzy na dzie┼ä rocznicy byli w Sztabie. Wszelkie podobie┼ästwo do przypadkowych postaci jest zamierzone. Karykatury zamieszczone s─ů za zgod─ů cz┼éonk├│w Sztabu.

   
         
   

 
 
Jak wiecie, AHA jest mapmakerem. Zas┼éyn─ů┼é z takich dzie┼é, jak de_kingsajz czy de_abox i de_kredens. Jednak najwi─Ökszym jego dotychczasowym dzie┼éem jest be w─ůtpienia zrobiona z szerokim rozmachem i fantazj─ů nasza mapa - de_borg. Z okazji pierwszej rocznicy przygotowa┼é on ma┼é─ů mapk─Ö o nazwie fy_cake. Jest to mapka typowo okoliczno┼Ťciowa, zaz─Öbiaj─ůca si─Ö nieco o mapki "ratsowe", ulubiony zreszt─ů temat AHA. Trudno m├│wi─ç o jakiej┼Ť fabule, biegamy po prostu po torciku z napisem "BORG 1 ROK". Mapka jest modn─ů ostatnio wymiatank─ů, gdzie nie licz─ů si─Ö zadania a po prostu fragi. Zar├│wno Terro jak CT maj─ů swoich respawnach szeroki wachlarz rozmaitych broni. Kupowanie jest bowiem zablokowane, zar├│wno broni jak amunicji. Jak si─Ö sko┼äczy, po prostu wyrzucamy bro┼ä i si─Ögamy po nast─Öpn─ů. Aby nie by┼éo niedom├│wie┼ä co do lokalizacji mapy, wsz─Ödzie wida─ç rozmaite tekstury na kt├│re sk┼éadaj─ů si─Ö fragmenty naszych logos├│w oraz grafik wzi─Öty niestety z poprzedniej, nieaktualnej ju┼╝ strony BORG. W "podziemiach" mapki mo┼╝emy poczyta─ç tablice z nickami wszystkich cz┼éonk├│w naszego Kolektywu (oczywi┼Ťcie stan jest aktualny na dzie┼ä rocznicy). Opr├│cz wspomnianych tablic znajduje si─Ö tam galeria karykatur cz┼éonk├│w Sztabu. Mapka polecana jest przede wszystkim mi┼éo┼Ťnikom wariacji mapkowych w Counter Strikerze. Poni┼╝ej kilka screen├│w z mapki, oraz sama mapka do ┼Ťci─ůgni─Öcia.

   

|> ┼Üci─ůgnij mapk─Ö fy_cake - ( 809 KB )

 
 
Sadzik i ^Acrid wpadli na pomys┼é zorganizowania z okazji rocznicy serii ankiet. Typowania by┼éy rozmaite, pocz─ůwszy na g┼éosowaniu na najbardziej popularny serwer Przymierza, a sko┼äczywszy na najmilszej ┼╝e┼äskiej dronie w BORG. W sumie caa seria zawiera┼éa 9 ankiet (pierwotnie 12, ale trzy nie zakwalifikowa┼éy si─Ö). Ch┼éopaki wymy┼Ťlili pytania i odpowiedzi, za┼Ť Karbulot zaj─ů┼é si─Ö umieszczeniem ich na stronie internetowej. Pierwotnie czas trwania ankiet mia┼é si─Ö sko┼äczy─ç wraz z dniem rocznicy (ankiety by┼éy opublikowane tydzie┼ä wcze┼Ťniej), jednak z powodu problem├│w z nasz─ů stron─ů internetow─ů przeci─ůgn─Ö┼éy si─Ö do miesi─ůca. Niestety trudno powiedzie─ç o celuj─ůcej frekwencji g┼éosuj─ůcych. Udzia┼é wzi─Ö┼éo tylko 38 os├│b ze 150 os├│b (nie licz─ůc go┼Ťci). To daje do┼Ť─ç niski odsetek BORG-├│w czytaj─ůcych systematycznie nasz─ů stron─Ö. Pomijaj─ůc jednak ten drobny szczeg├│┼é, zajmijmy si─Ö podsumowaniem wynik├│w ankiet.



Jak wida─ç, przewaga serwera Hub 1 pozwala twierdzi─ç, ┼╝e wielu z was uwa┼╝a ten serwer za najwa┼╝niejszy z serwer├│w w BORG. Nasz pierwszy serwer oraz przysta┼ä dla naszej strony sta┼é si─Ö niejako naszym domem. Zaskakuj─ůca jest wysoka pozycja serwera Hub 3. Hub 5 dopiero na czwartym miejscu, a Hub 4 ostatni. Czy┼╝by plugin WarCraft3 nie cieszy┼é si─Ö a┼╝ takim powodzeniem?



Chyba nikogo nie dziwi zwyci─Östwo pierwszego sparringu. Ci co go grali, doskonale pami─Ötaj─ů ten niesamowity klimat. Po raz pierwszy mogli┼Ťmy wtedy zobaczy─ç pe┼éen serwer BORG-├│w, wielu a┼╝ si─Ö niemal pop┼éaka┼éo z wzruszenia. Dwa kolejne sparringi w kolejno┼Ťci dobitnie ┼Ťwiadcz─ů o tym, ┼╝e lubimy niestandardowe mapki. de_osaka, de_wallmart i mappack Lord of the Rings jak pam─Ötam bardzo si─Ö wszystkim podoba┼éy. Du┼╝o g┼éos├│w tak┼╝e pad┼éo na sparring gdzie grali┼Ťmy nasz─ů mapk─Ö de_borg. Nikt nie g┼éosowa┼é na sparring z mapami dust2 i italy. Wyniki tej ankiety zatem ┼Ťwiadcz─ů, ┼╝e sparringi wewn─Ötrzne maj─ů sukces przy mapkach niestandardowych i przede wszystkim egzotycznych. Takie zatem b─Öd─ů organizowane.



Ponad po┼éowa ankietowanych uwa┼╝a, ┼╝e naszym najwi─Ökszym wydarzeniem jest stworzenie w┼éasnej mapki. Dziwi mnie zatem, dlaczego ta mapka jest niemal wog├│le nie grana na naszych serwerach. Czy┼╝by mia┼éa zatem pozosta─ç jedynie w sferze ciekawostek i odej┼Ť─ç do lamusa? Wielu z was tak┼╝e uwa┼╝a za wydarzenie stworzenie nowej strony. Troch─Ö to dziwne, gdy┼╝ strona to po prostu nasz kontakt mi─Ödzy sob─ů i wizyt├│wka BORG a nie wydarzenie.



Hmmm, ponad 3/4 ankietowanych stwierdzi┼éo, ┼╝e jestem osobowo┼Ťci─ů roku. Bardzo mi mi┼éo z tego powodu i ciesz─Ö si─Ö, ┼╝e doceniacie m├│j wysi┼éek w organizacj─Ö Przymierza. Dla takich ludzi warto si─Ö stara─ç i po┼Ťwi─Öca─ç. Dziwi mnie troche s┼éabe notowanie pracy War Arrangera - Vernoma. Bior─ůc pod uwag─Ö poprzedni─ů ankiet─Ö i tylko jeden g┼éos na 49-te miejsce w Clan Base mo┼╝na wysnu─ç wniosek, ┼╝e jednak nie lubicie walk w ramach laddera.



Bardzo mi mi┼éo, stron─Ö STORM robi┼éem ja, za Dark Rael i MaraZ - php. Wysokie notowania strony SORT i w miar─Ö ┼Ťrednie wtopy (te┼╝ moja robota). Najni┼╝ej oceniona jest strona klanu XaNaX. Szkoda, bo projekt niezwykle ciekawy, ale nie dziwi─Ö si─Ö, bo faktycznie stronka XaNaX-u umar┼éa i nic si─Ö na niej nie dzieje. ┼üadny projekt, ale to wszystko. Aby strona mia┼éa powodzenie, trzeba du┼╝o nad ni─ů pracowa─ç.



Bardzo zawzi─Öta walka w┼Ťr├│d naszych pa┼ä. Wygra┼éa z niewielk─ů przewag─ů mrzawka, ale te┼╝ jest najaktywniejsza z naszych BORG-owych "dziurawc├│w". Jedyna kt├│ra najbardziej odstaje od reszty to Ania-Burek. Troch─Ö przykre ale... kto czyta board si─Ö domy┼Ťla dlaczego. Ania lubi pisa─ç troch─Ö nie na temat.



Z┼éote Pi├│ro. Osoba, kt├│ra pisze na boardzie najzrozumialej, najsensowniej i najlogiczniej bierze udzia┼é w polemikach. Wygra┼é Karbulot, daleko pozostawiaj─ůc za sob─ů reszt─Ö konkurencji. Dziwi mnie bardzo niska pozycja markooffa, a w┼éa┼Ťciwie brak pozycji (nie pad┼é ani jeden g┼éos). Markooff du┼╝o pisze na boardzie, zawsze logicznie i na temat. Sadzik tak┼╝e m├│g┼éby zaj┼Ť─ç nieco wy┼╝ej.



D┼╝enteman roku - kategoria w kt├│rej g┼éosujemy na osob─Ö, kt├│rej zachowanie na serwerach i w dzia┼éalno┼Ťci Przymierza cechuje si─Ö kultur─ů, uprzejmo┼Ťci─ů wobec innych, mi┼éym podej┼Ťciem i wog├│le tym wszystkim, co cechuje ka┼╝dego "d┼╝entelmana"



Na pierwszym miejscu SORT, co w┼éa┼Ťciwie nie powinno nikogo dziwi─ç. W ko┼äcu ten klan najcz─Ö┼Ťciej mo┼╝na spotka─ç na naszych serwerach i boardzie dyskusyjnym. Druga pozycja STORM ┼Ťwiadczy o tym, ┼╝e ch┼éopaki nieco si─Ö opu┼Ťcili w frekwencji. Wtopa to klan ma┼éo aktywny. Troch─Ö niska pozycja klanu XaNaX, cho─ç grywaj─ů du┼╝o z nami. Zero g┼éos├│w na Otwock Cafe nie powinna szokowa─ç. Osobi┼Ťcie dawno nikogo z nich nie widzia┼éem na ┼╝adnym serwerze, ani nie miaem ┼╝adnego kontaktu. Nie wspominaj─ůc o czytaniu strony czy boardu dyskusyjnego.

 
 
Z okazji rocznicy, lider i za┼éo┼╝yciel zasymilowanego klanu STORM - Dragunov, przeprowadzi┼é z Szefem Sztabu BORG - Karbulotem do┼Ť─ç obszerny wywiad. Karbulot ods┼éoni┼é nieco rzeczy o sobie, plan├│w oraz osobistych przemy┼Ťle┼ä dotychczas nieznanych innym b─ůd┼║ znanym tylko niekt├│rym. Poni┼╝ej zamiesczony jest ca┼éy wywiad.


   Dragunov:
   Witam Ci─Ö bardzo serdecznie, Karbi. Za kilka dni Sojusz The BORG Collective b─Ödzie obchodzi┼é pierwsz─ů rocznic─Ö swego powstania. W obliczu tej wa┼╝nej dla Sojuszu chwili, chcia┼ébym - je┼Ťli oczywi┼Ťcie wyrazisz na to zgod─Ö - porozmawia─ç o Kolektywie. Co si─Ö w nim zmieni┼éo przez ostatni rok, jaki by┼é, jaki jest, co go czeka w przysz┼éo┼Ťci.
   Nie ulega najmniejszej w─ůtpliwo┼Ťci, ┼╝e jeste┼Ť osob─ů szalenie popularn─ů w BORG'u - ba, ┼Ťmia┼éo mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e najpopularniejsz─ů. Niew─ůtpliwie s─ů r├│wnie┼╝ w┼Ťr├│d czytaj─ůcych ten materia┼é osoby, kt├│re Ci─Ö nie znaj─ů, dla kt├│rych jeste┼Ť osob─ů zagadkow─ů. Prosz─Ö, napisz na wst─Öpie kilka zda┼ä na sw├│j temat.


   Karbulot:
   Heh, trudno powiedzie─ç czy jestem najpopularniejszy. Wydaje mi si─Ö jednak, ┼╝e moja popularno┼Ť─ç wynika po prostu z tego, ┼╝e du┼╝o z lud┼║mi obcuj─Ö z racji swojej funkcji w BORG. Je┼Ťli chodzi o kilka s┼é├│w o samym sobie... Hmmm... W┼éa┼Ťciwie trudno co┼Ť dopisa─ç do tego, co zamie┼Ťci┼éem na stronie internetowej BORG i mojej stronie domowej o grafice. Najtrafniej by jednak mo┼╝na uj─ů─ç to, ┼╝e jestem osob─ů troszeczk─Ö zagubion─ů o umy┼Ťle dziecka. Jak inaczej mo┼╝na bowiem wyja┼Ťni─ç racjonalnie moje zainteresowanie rzeczami, z kt├│rych powinienem dawno wyrosn─ů─ç. Mam prawie 34 lata, a nadal bawi─Ö si─Ö w gry komputerowe. Wydaje mi si─Ö jednak, ┼╝e jest to spowodowane moim miejscem zamieszkania. Nie mam w Danii wielu przyjaci├│┼é z powodu r├│┼╝nicy kultur. Du┼äczycy to dziwny nar├│d, sami zreszt─ů m├│wi─ů o sobie "najbardziej znudzeni na ┼Ťwiecie". ┼╗ycie przeci─Ötnego Du┼äczyka polega na odb─Öbnieniu swoich godzin w pracy i przesiadywaniu przez telewizorem z kaw─ů i chipsami w r─Öku. Jak tak nie potrafi─Ö, jestem osob─ů czynn─ů, kt├│ra musi co┼Ť robi─ç. Lubi─Ö stawia─ç sobie wyzwania po czym je pokonywa─ç, a pokonanie wi─Ökszego wyzwania, to wi─Öksza p├│┼║niej satysfakcja z tego co si─Ö zrobi┼éo. Jednak nie potrafi─Ö spocz─ů─ç na laurach i napawa─ç si─Ö swoimi osi─ůgni─Öciami, zatem wci─ů┼╝ szukam nowych wyzwa┼ä.

   Dragunov:
   Starzy cz┼éonkowie Sojuszu pami─Ötaj─ů do┼Ť─ç dok┼éadnie chwil─Ö, w kt├│rej rozpocz─ů┼é on swoj─ů misj─Ö - jednoczenie klan├│w pod wsp├│ln─ů nazw─ů BORG. A jak rozpocz─Ö┼éa si─Ö Twoja przygoda z Kolektywem?

   Karbulot:
   W┼éa┼Ťciwie to od samego pocz─ůtku istnienia BORG. Bra┼éem udzia┼é w jego tworzeniu, cho─ç nie jestem pomys┼éodawc─ů. Pami─Ötam jednak do dzi┼Ť dzie┼ä jak moi przyjaciele - Dithor i Holyboy zaproponowali mi tworzenie BORG. Obiecywali niez┼é─ů zabaw─Ö i si─Ö nie pomylili. Jednak na pocz─ůtku BORG mia┼é by─ç zupe┼énie czym innym. Mia┼é to by─ç taki nadklan, zrzeszaj─ůcy trzy klany, a mianowicie wtop─Ö, STORM i XaNaX. P├│┼║niej jednak inne osoby zg┼éasza┼éy swoj─ů ch─Ö─ç uczestniczenia w eksperymencie (tak to bowiem mo┼╝na nazwa─ç) i tak si─Ö zacz─Ö┼éa ca┼éa przygoda z Przymierzem. Jednak nie wystarczy┼éo tylko za┼éo┼╝y─ç co┼Ť i zostawi─ç samemu sobie. Trzeba to by┼éo prowadzi─ç, aby nie umar┼éo ┼Ťmierci─ů naturaln─ů. Aby by┼éo atrakcyjne i n─Öci┼éo ludzi do siebie. Dzi┼Ť jest to pot─Ö┼╝ne Przymierze, znane w ca┼éej Polsce a i poza granicami kraju. Popularno┼Ť─ç zawdzi─Öczamy naprawd─Ö intensywnej pracy i wk┼éadowi wielu os├│b, nic nie przychodzi samo z siebie, a praca zwi─ůzana z BORG to naprawd─Ö setki, je┼Ťli nie tysi─ůce godzin intensywnej pracy.

   Dragunov:
   Poza tym, ┼╝e jeste┼Ť osob─ů tak popularn─ů w Sojuszu BORG, jeste┼Ť tak┼╝e graczem. Jak zatem rozpocz─Ö┼éa si─Ö Twoja przygoda z CS'em?

   Karbulot:
   Stare to dzieje, si─Ögaj─ůce gdzie┼Ť dwa lata wstecz. Kiedy za┼éo┼╝yli mi w domu Internet, chcia┼éem popr├│bowa─ç swoich si┼é w grach sieciowych. Zacz─ů┼éem od Unreal, p├│┼║niej od Unreal Tournament. Jednak obie gry nie przypad┼éy mi do gustu, z powodu prostoty za┼éo┼╝e┼ä. Nie lubi─Ö biega─ç po mapie i strzela─ç do wszystkiego co si─Ö rusza. Nie lubi─Ö jak apteczki si─Ö walaj─ů po pod┼éodze, a przeciwnicy skacz─ů jak ma┼épy wok├│┼é mnie. Nie ma w tym ani sensu, ani realizmu. Ja zawsze mia┼éem w sobie dusz─Ö odkrywcy, w grach FPP popycha┼éa mnie ciekawo┼Ť─ç "co mo┼╝e by─ç za tamtym rogiem, za tamtymi drzwiami". St─ůd te┼╝ moje zami┼éowanie do niestandardowych map, gdy┼╝ ka┼╝da z nich, to poznawanie nowego. Kiedy us┼éysza┼éem o Counter-Stike, zainteresowa┼éem si─Ö. Nie do┼Ť─ç, ┼╝e gra bazowa┼éa na moim ukochanym Half-Life (do dzi┼Ť najwspanialsza gra jaka wysz┼éa), to oferowa┼éa zupe┼énie nowy wymiar gry. Oferowa┼éa wsp├│┼éprac─Ö, koniec strzelania do wszystkiego co si─Ö rusza, nauczy┼éa gra─ç zespo┼éowo i koordynowania atak├│w. Poza tym pomaga nawi─ůzywa─ç nowe znajomo┼Ťci i rozmawia─ç z lud┼║mi. Czasem wchodz─Ö na serwer nie po to ┼╝eby pogra─ç, ale po to aby po prostu porozmawia─ç z przyjaci├│┼émi. A nic tak nie bawi, jak rozmowa z kolesiami w czasie oczekiwania na respawn. Mo┼╝e dlatego tak cz─Östo lami─Ö, gdy┼╝ zamiast gra─ç - gadam.
   Zacz─ů┼éem zatem gra─ç w tego moda, z pocz─ůtku gra┼éem w klanie PRGK, jednak odszed┼éem z powodu zastoju klanowego. To dziwny klan, garstka dobrych graczy gra, za┼Ť inni tylko s─ů w klanie, nic poza tym. Ja chcia┼éem aby co┼Ť si─Ö dzia┼éo, chcia┼éem organizowa─ç jakie┼Ť turnieje, wsp├│lne treningi a nie tylko "by─ç" w klanie. Nie spotka┼éo si─Ö to z zainteresowaniem, zatem odszed┼éem do wtopy. Wtopa to zupe┼énie inny klimat, widzia┼éem co si─Ö dzieje wi─Öc postanowi┼éem ludzi rozrusza─ç. Zagrali┼Ťmy kilka udanych klan├│wek i tak si─Ö zacz─Ö┼éo. Dzisiaj Counter-Strike jest praktycznie jedyn─ů gr─ů w jak─ů gram, jednak aby si─Ö ni─ů nie znudzi─ç szukam wci─ů┼╝ i testuj─Ö nowe mapy.

   Dragunov:
   Jak mo┼╝esz skomentowa─ç pierwszy rok istnienia Sojuszu ? Co Twoim zdaniem si─Ö uda┼éo osi─ůgn─ů─ç, co jeszcze nie doczeka┼éo si─Ö realizacji?

   Karbulot:
   Wydaje mi si─Ö, ┼╝e najwi─Ökszym sukcesem BORG to s─ů jego ludzie. To ponad 150 wspania┼éych dron. A┼╝ dziw bierze, jak uda┼éo si─Ö zainteresowa─ç tak─ů rzesz─Ö ludzi pomys┼éem, kt├│ry na dobr─ů spraw─Ö jest przecie┼╝ banalny. Bo czym innym jest BORG, jak nie zbieranin─ů kilku klan├│w graj─ůc─ů pod wsp├│lnym tagiem. A jednak BORG jak magnes przyci─ůga ludzi kt├│rzy ci─ůgn─ů do niego jak muchy do lepu. Przecie┼╝ te 150 os├│b, to czubek g├│ry lodowej wszystkich ch─Ötnych i wiem, ┼╝e ┼éatwo mogliby┼Ťmy zorganizowa─ç uczestnictwo tysi─ůca os├│b. W┼éa┼Ťnie stworzenie czego┼Ť do czego ci─ůgn─ů ludzie jest tym magnesem do sukcesu. Reszta rzeczy to po prostu utarte standardy, kt├│re "ju┼╝ gdzie┼Ť tam by┼éy". Mamy stron─Ö, bo nie wypada nie mie─ç, jednak sama ilo┼Ť─ç os├│b osza┼éamia, cho─ç cz─Östo budzi przestrach i stwierdzenie "Bo┼╝e, na co si─Ö porwali┼Ťmy".
   Trudno powiedzie─ç, co si─Ö jeszcze nie doczeka┼éo realizacji. Szczerze m├│wi─ůc, to nie wiem. Staram si─Ö wszystkie pomys┼éy natychmiast wdra┼╝a─ç w ┼╝ycie, p├│ki s─ů jeszcze "ciep┼ée". Jak tylko wpadn─Ö na jaki┼Ť pomys┼é, siadam do komputera i go wdra┼╝am w ┼╝ycie, gdy┼╝ rzeczy kt├│re si─Ö zostawia na p├│┼║niej, cz─Östo nie doczekuj─ů si─Ö realizacji. Niestety wiele pomys┼é├│w upada w trakcie p├│┼║niejszych prac, ale takie ju┼╝ ┼╝ycie. Nikomu nie wychodzi wszystko co sobie zamarzy┼é. Wydaje mi si─Ö jednak, ┼╝e BORG to doskona┼éy poligon do eksperymentowania i wdra┼╝ania najbardziej nawet zakr─Öconych pomys┼é├│w oraz ich testowania.

   Dragunov:
   W chwili obecnej BORG ma w swych szeregach ponad 150 dron i jest wsp├│lnym "klanem" os├│b z 25. r├│┼╝nych klan├│w. Czy wed┼éug Ciebie tak niespotykana ilo┼Ť─ç cz┼éonk├│w jest zgodna z przewidywaniami? Czy Sojusz nadal b─Ödzie ch─Ötnie widzia┼é nowych graczy, chc─ůcych do niego do┼é─ůczy─ç?

   Karbulot:
   Czym wi─Öcej ludzi, tym trudniej nad tym zapanowa─ç. To wi─Öksze prawdopodobie┼ästwo ┼╝e co┼Ť si─Ö posypie z powodu wa┼Ťni mi─Ödzy lud┼║mi. Wiadomo, ┼╝e ┼éatwiej wypracowa─ç kompromis w 10 os├│b ni┼╝ w 100. A BORG to w┼éa┼Ťnie wypracowywanie kompromis├│w, aby wszyscy byli zadowoleni i ka┼╝dy czu┼é si─Ö dobrze. Ka┼╝da dodatkowa osoba to wi─Öksze ryzyko konfliktu, dlatego coraz bardziej zaostrzamy rygor przyjmowania nowych cz┼éonk├│w. Wydaje mi si─Ö jednak, ┼╝e 200 os├│b to g├│rny pu┼éap ludzi, na kt├│ry mo┼╝emy sobie obecnie pozwoli─ç. Wi─Öksza ilo┼Ť─ç wymaga ju┼╝ zupe┼énego przeformatowania zarz─ůdzania i stworzenia wi─Ökszego i aktywniejszego Sztabu z podzia┼éem na drogi s┼éu┼╝bowe.

   Dragunov:
   Trudno wyobrazi─ç sobie zupe┼ény brak wa┼Ťni w┼Ťr├│d dron, zwa┼╝ywszy na liczebno┼Ť─ç Kolektywu. Czy masz w BORG'u jakich┼Ť wrog├│w?

Karbulot:
   Ja nie mog─Ö mie─ç wrog├│w. Nie pozwala mi na to pe┼éniona przeze mnie funkcja. Straci┼ébym zaufanie ludzi, gdybym kierowa┼é si─Ö sympatiami i antypatiami. Nawet je┼Ťli czuj─Ö do kogo┼Ť niech─Ö─ç, skrz─Ötnie j─ů ukrywam, cho─ç zdarzaj─ů si─Ö sytuacje, ┼╝e nie┼║le kogo┼Ť objad─Ö. Na pewno s─ů osoby kt├│re lubi─Ö bardziej, s─ů te┼╝ takie kt├│re nie zaliczaj─ů si─Ö do ┼Ťcis┼éej czo┼é├│wki moich przyjaci├│┼é. Mimo wszystko jednak nie mam wrog├│w, lub tak mi si─Ö wydaje. Nie jestem cz┼éowiekiem konfliktowym, staram si─Ö by─ç dla wszystkich sprawiedliwy, cho─ç to cz─Östo bardzo trudne zadanie.

   Dragunov:
   Skoro ju┼╝ mowa o przejawach antypatii w szeregach Sojuszu, powiedz jak Ty reagujesz na elementy nadmiernej niecenzuralnej kreatywno┼Ťci dron, kt├│rej jeste┼Ť ┼Ťwiadkiem?

   Karbulot:
   To zale┼╝y od miejsca zdarzenia. Staram si─Ö jednak by─ç liberalny zdaj─ůc sobie spraw─Ö ze zr├│┼╝nicowania charakter├│w. Dlatego te┼╝ za┼éo┼╝y┼éem dzia┼é na boardzie o nazwie "dla hamooff i prostakuff", aby ludzie mogli si─Ö tam "wyszumie─ç" w chwilach stresu. Og├│lnie jednak staram si─Ö ostro pi─Ötnowa─ç wszelkie nieporozumienia w BORG. Nie znaczy to oczywi┼Ťcie, ┼╝e ka┼╝─Ö by─ç cicho, nie interesuj─ůc si─Ö przyczyn─ů konfliktu. Staram si─Ö pozna─ç ┼║r├│d┼éo i jako┼Ť za┼éagodzi─ç konflikt. Nie lubi─Ö jednak jak to okre┼Ťli┼ée┼Ť "nadmiernej niecenzuralnej kreatywno┼Ťci" na naszych i obcych serwerach. Ludzie nie powinni w wi─Ökszym gronie dawa─ç si─Ö ponosi─ç emocjom, bo to ┼║le wp┼éywa na klimat i na przyja┼║┼ä. Dlatego na serwerach zwracam uwag─Ö na to co m├│wi─ů inni i co maj─ů na my┼Ťli to m├│wi─ůc. Nie zawracam sobie g┼éowy drobnostkami i pojedynczymi przekle┼ästwami, wszyscy w ko┼äcu jeste┼Ťmy tylko lud┼║mi. Jednak osoby nadu┼╝ywaj─ůce zasad dobrego wychowania s─ů ju┼╝ przeze mnie ostrzegane. W ko┼äcu jeste┼Ťmy lud┼║mi cywilizowanymi, a nie neandertalczykami. Ka┼╝dy z nas posiada umys┼é i powinien umie─ç go kontrolowa─ç, gdy┼╝ to jest odznak─ů jego inteligencji.

   Dragunov:
   Ponad 150 r├│┼╝nych os├│b "na pok┼éadzie" Kolektywu, a najwi─Ökszym pajacem w┼Ťr├│d nich jest ...? ;-)

   Karbulot:
   Najwi─Ökszym pajacem to jestem ja sam. Powinienem uciec z tego ba┼éaganu nim jeszcze do reszty nie postrada┼éem zmys┼é├│w i nie osiwia┼éem. Jednak siedz─Ö w nim i nie ┼╝a┼éuj─Ö ani jednej sp─Ödzonej godziny nad tworzeniem Przymierza. Staram si─Ö jednak rozgranicza─ç i by─ç elastyczny. Kiedy mo┼╝na pajacowa─ç - pajacuj─Ö. Kiedy jednak trzeba by─ç powa┼╝nym i trzyma─ç przys┼éowiowy fason, to staram si─Ö to robi─ç. W BORG musz─Ö trzyma─ç dyscyplin─Ö, bo tylko dyscyplina gwarantuje ┼éad i porz─ůdek. Nie s─ůdz─Ö jednak, abym by┼é jakim┼Ť tyranem narzucaj─ůcym swoj─ů wol─Ö, jednak wymagam szacunku do swojej osoby i tego co robi─Ö. Oczywi┼Ťcie pisz─ůc "szacunek" nie mam na my┼Ťli szacunku w pe┼énym tego s┼éowa znaczeniu. Po prostu chc─Ö aby ludzie bez zbytnich komplikacji przyjmowali to co robi─Ö i organizuj─Ö, nie lubi─Ö si─Ö powtarza─ç i prowadzi─ç d┼éugich i bezproduktywnych dyskusji. Wielu mi zarzuca, ┼╝e ma┼éo z nimi rozmawiam na GG, ┼╝e ci─ůgle si─Ö ukrywam. A ja po prostu szanuj─Ö sw├│j czas i staram si─Ö go maksymalnie efektywnie wykorzysta─ç. Nie mam czasu na pogaw─Ödki.

   Dragunov:
   Na koniec pytanie odno┼Ťnie najnowszych ujawnionych plan├│w Sojuszu. Pytanie o przysz┼éo┼Ť─ç BORG'a widzian─ů w ┼Ťwietle Twych w┼éasnych s┼é├│w " zamierzam (...) zlikwidowa─ç nasz─ů stron─Ö internetow─ů, a na jej miejsce postawi─ç portal internetowy BORG". Jak zatem widzisz przysz┼éo┼Ť─ç takiego - nie oszukujmy si─Ö - bardzo pracoch┼éonnego i wymagaj─ůcego olbrzymiego po┼Ťwi─Öcenia przedsi─Öwzi─Öcia ? Czy wierzysz w to, ┼╝e wortal BORG ma szans─Ö sta─ç si─Ö szanowanym w┼Ťr├│d pozosta┼éych serwisem traktuj─ůcym o CS'ie?

   Karbulot:
   Czy stanie si─Ö serwisem szanowanym w┼Ťr├│d pozosta┼éych b─Ödzie zale┼╝a┼éo od ludzi kt├│rzy b─Öd─ů go prowadzi─ç. Wiele os├│b pisze do mnie zobowi─ůzania pomocy i chce wsp├│┼épracowa─ç, jednak nie wie jak si─Ö do tego zabra─ç. Strona w obecnej formie nie jest przygotowana na prowadzenie jej przez wi─Öksz─ů ilo┼Ť─ç os├│b. Jest w 95% stworzona w HTML-u, a ka┼╝de jej nadpisanie to wysy┼éanie poprawionego pliku na serwer. Poza tym prowadzenie dzisiaj strony w HTML-u to du┼╝y krok wstecz. Obecnie kr├│luje PHP daj─ůcy nieprawdopodobnie du┼╝e mo┼╝liwo┼Ťci interaktywno┼Ťci. Ludzie lubi─ů zmienia─ç swoje profile, lubi─ů jak na stronie mo┼╝na sobie poklika─ç, posondowa─ç, itp. Poza tym materia┼é si─Ö rozrasta, a obecny system link├│w nie za bardzo si─Ö sprawdza. Wszystko jest jakie┼Ť takie chaotyczne, a najwi─Ökszym b┼é─Ödem by┼éo zrobienie menu we Flashu, teraz nie mo┼╝na doda─ç nowego dzia┼éu. BORG si─Ö rozrasta, rozrasta si─Ö zatem strona internetowa, jednak na przyk┼éadzie podstrony o de_borg wida─ç, ┼╝e obecnie dodawanie czego┼Ť nowego do strony bardziej przypomina dobudowywanie kolejnych klock├│w do budowli. Przypomina mi to moj─ů szko┼é─Ö ┼Ťredni─ů. Kto┼Ť wpad┼é na pomys┼é, ┼╝e stara szko┼éa jest za ma┼éa i obok wybudowa┼é now─ů. Uczniom jednak nie chcia┼éo si─Ö w zimie przechodzi─ç mi─Ödzy szko┼éami, wi─Öc dobudowali ┼é─ůcznik na trzecim pi─Ötrze. Powsta┼éa g┼éupia sytuacja, bo aby si─Ö dosta─ç z parteru jednego budynku na parter drugiego trzeba by┼éo drapa─ç si─Ö na trzecie pi─Ötro, a p├│┼║niej schodzi─ç na d├│┼é. Podobnie wygl─ůda obecna strona. Jest za ma┼éa, robi si─Ö chaotyczna i coraz trudniejsza w nawigacji, za┼Ť panel zamiast pomaga─ç tylko utrudnia nawigacj─Ö.
   W BORG jest wiele os├│b maj─ůcych ch─Öci do wsp├│┼épracy nad stron─ů, zatem trzeba j─ů zrobi─ç tak, aby mog┼éo ni─ů zarz─ůdza─ç du┼╝o os├│b. Poza tym wiele rzeczy mo┼╝na upro┼Ťci─ç, cho─çby dane o naszych cz┼éonkach Ka┼╝da zmiana e-maila czy klanu wymaga ingerencji cz┼éowieka prowadz─ůcego dan─ů stron─Ö, trzeba nadpisa─ç du┼╝y plik, wys┼éa─ç go na serwer. Chc─Ö, aby ka┼╝dy mia┼é osobisty wgl─ůd w swoje dane i robi┼é to sam, my za┼Ť b─Ödziemy si─Ö zajmowa─ç ciekawszymi rzeczami na stronie ni┼╝ uaktualnianie adres├│w mailowych czy numer├│w GG.
   Chc─Ö stworzy─ç portal BORG, w kt├│rym by┼éoby dos┼éownie wszystko. Chc─Ö, aby nasi cz┼éonkowie nie musieli si─Ö p─Öta─ç po innych stronach aby poczyta─ç newsy z CS-a czy ┼Ťci─ůgn─ů─ç map─Ö. Mamy du┼╝o ludzi, niech zajm─ů si─Ö czym┼Ť konstruktywnym, a nie licz─ů tylko na gotowe. BORG to w ko┼äcu tak┼╝e wsp├│┼épraca ludzi, a nic tak nie buduje wsp├│┼épracy jak wsp├│lna praca.

   Dragunov:
   Dzi─Ökuj─Ö Ci bardzo serdecznie za czas, kt├│ry po┼Ťwi─Öci┼ée┼Ť na ten wywiad. Mam nadziej─Ö, ┼╝e zadane w nim przez moj─ů osob─Ö pytania i Twoje odpowiedzi na nie, b─Öd─ů satysfakcjonowa┼éy jego czytelnik├│w.

   Pozdrawiam.


Rozmawiał Dragunov

 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^