|
|
AHA |
|
Andrzej Hrycyk |
|
|
|
|
|
|
|
|
30 LISTOPAD 1975 r. LĘBORK-MOSTY NIE MA KLANU |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Komputerami zacząłem się interesować już dość dawno temu, jakieś 10 lat temu. Pierwszym komputerkiem z jakim się styknąłem było Atari 800XL - grałem godzinami u sąsiada. Później dorobiłem się swojego kompika i była to Amiga 500 - super maszyna, zwłaszcza w porównaniu do Atarynki. Z Amigami tak jest jak z kobietami, że człowiek się nich zakochuje, więc kolejnym komputerkiem była oczywiście Amiga 1200. Wszyscy wiemy że apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc moją Amigę podrasowałem, włożyłem do wieży dodałem HDD, silniejszy procek, więcej RAMu itd. Na Amidze zacząłem się już trochę bawić różnymi programikami, naprawdę różnymi np takimi do robienia gier. Jedną grę nawet udało mi się złamać :o) dobrze że wtedy nie obowiązywało prawo autorskie :o) A z gier które lubiłem (i lubię) to różnego rodzaju flipery (typu Pinball Dreams)oraz strategie (typu Civilization). Z Amiga rozstałem się całkiem niedawno, bo używałem jej coraz mniej i mniej. Oczywiście więcej czasu przesiadywałem na PCie, jednak mam nadzieje, że jeszcze kiedyś pojawi się nowy model Amigi. Na PCecie jakoś przypadkiem widziałem jak brat gra w CS'a a że do gry dołączony był edytor do mapek to z czasem się nim zainteresowałem. No i po pierwszym starciu z WorldCraftem jakoś się zniechęciłem, nie mogłem zrozumieć filozofii tego programu. Jednak samo robienie map mnie na tyle zainteresowało, że zacząłem buszować w sieci za programami do modelingu. Wyszukałem Qoole (chyba taką miał nazwę) i w tym programie powstała moja pierwsza mapa a-box (to było na początju 2002), później tą mapę trochę modyfikowałem i poprawiałem bo chciałem ją wykończyć najlepiej jak umiałem. Dziś widzę, że można było jeszcze dużo w niej ulepszyć :o) Mapka zrobiła "karierę" w kafejce Internet Inside (mojego brata) i ten mały sukces zmotywował mnie żeby zacząć bawić się robieniem map. Zacząłem czytać serwisy poświęcone tej tematyce i po wielkich oporach ponownie usiadłem do WorldCrafta i jakoś przekonałem się do niego. Aktualnie wszystkie moje mapki robię w tym programie (WorldCraft teraz nosi nazwę Hammer). Myślę, że takie budowanie i tworzenie map wzięło się także z moich poza komputerowych zainteresowań czyli robienia modeli kartonowych. Tworzenie map jest bardzo podobne tylko zamiast nożyczek i kartonu mam do dyspozycji klawiaturę i myszkę. Map których zrobiłem jest niewiele, ale każda kolejna mapa ma coraz to nowsze (dla mnie) elementy. W cs_mgs nowych elementów było chyba najwięcej (może dlatego ta mapa wciąż jest w wersji beta) począwszy od padającego śniegu a skończywszy na windzie. W de_kredens nowym elementem był widok overview (bo wtedy pojawiła się nowa wersja Countera 1.4 z tym widokiem)i własne tekstury tematycznie związane z PRLem. Zawsze moim pierwszym testerem map jest mój brat Sławek (koOmbineQa), to on daje mi najwięcej wskazówek, co poprawić i co zmienić. Ja osobiście nie gram w CSa więc słucham rad od osób które namiętnie grają i staram się te uwagi uwzględniać w projektach. Myślę, że można być dobrym Maperem nie będąc dobrym Graczem. Ja gram (jeżeli to można nazwać graniem) tylko wtedy gdy testuje mapę, choć parę razy zagrałem ot tak dla przyjemności. Jednak grając w CSa to więcej uwagi zwracam na tekstury czy budowę mapy niż na rzeczywiste granie i to powoduje, że szybko ginę, co ma też swoje dobre strony bo mogę sobie "polatać" w trybie spectator. I tak oto mniej więcej zaczęła się moja przygoda z maperstwem :o) Teraz wypada mi zaprosić Wszystkich do grania na moich mapach.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rozbity Sześcian BORG w ruinach |
de_borg |
6.44 |
|
|
|
|
Kuchnia widziana okiem krasnoludka |
de_king_size |
3.39 |
|
|
|
|
Okolicznościowa mapka BORG |
fy_cake |
0.90 |
|
|
|