BORG ma ju 8027 dni
 
 
Nie jestem prawdziwym fanem gier...
15 marzec 2003 r.
AHA
Dragunov
Tworzenie map do Counter-Strike'a


  Dragunov
Jesteś znanym polskim mapmakere'em, twórcą wielu map. Są jednak ludzie, którym Twoja sylwetka zapewne nie jest znana. Czy mógłbyś się zatem przedstawić pokrótce i napisać kilka zdań na swój temat?
 
 
  AHA
Jeżeli byłbym znanym maperem, nie musiałbym nic o sobie mówic, jednak zdaję sobie sprawę, że tak nie jest, więc coś o sobie napiszę. Nazywam się Andrzej Hrycyk, mieszkam na północy Polski a konkretnie w Lęborku-Mostach.
 
 
  Jak zaczęła się Twoja przygoda z robieniem map? Kiedy to było?  
 
  Jestem już dość starym człowiekiem, więc z komputerkami mam do czynienia już od bardzo dawna - myślę że już 10 latek na pewno z nimi obcuję. A mapami zacząłem się interesować, gdy zobaczyłem wraz z oryginalną grą Half-Life edytor WordCraft. Wcześniej bawiłem się grafiką 3D na Amidze ale nie było to nic poważnego, ot takie poznawanie grafiki 3D. Poza komputerami zajmuję się też modelarstwem, więc jak zobaczyłem, że można coś wybudować na komputerku, to z ciekawości zacząłem się bawić WorldCraft'em.  
 
  Czy przed wydaniem Half-Life'a projektowałeś mapy na potrzeby jakichś innych gier (Quake na przykład)?  
 
  Wcześniej nie robiłem żadnych mapeczek.  
 
  A jaki jest Twój stosunek do gier komputerowych? Czy jesteś fanem Half-Life'a i Counter-Strike'a?  
 
  Nie jestem prawdziwym fanem gier, owszem gram czasem ale są dni, czy tygodnie, kiedy nie uruchomię żadnej gry. W CS'a czy Half-Life'aa gram bardzo mało. Chyba więcej czasu testuję mapy, niż gram naprawdę. Najwiekszą frajdę dają mi gry typu "cywilizacja", czy też flipery. Od grania większą frajdę daje mi robienie czegoś w programach.  
 
  Potrafisz powiedzieć ile map w życiu zrobiłeś? Chodzi generalnie o wszystkie, nawet te, których nie przedstawiałeś publicznie.  
 
  Potrafię powiedzieć, bo nie było ich dużo :-). Oprócz tych publicznie pokazanych (na mojej stronie) zrobiłem jeszcze fy_cake, mosty (to moja miejscowość) i aboc (pierwsza werja de_abox) i to by były wszystkie jakie zrobiłem. Generalnie staram się zawsze każdy projekt doprowadzić do końca.  
 
  Czy istnieje jakaś Twoja mapa, którą szczególnie polubiłeś?  
 
  Hmm...lubię de_borg, może dlatego, że najwiecej na niej grałem. Lubię także de_king_size. Słabo gram w CS'a, więc na mojej nowej mapie zawsze mam więcej szans i staram się korzystać ze wszystkich możliwości ukrytych na mapie i chyba na mapach de_borg i de_king_size takich możliwości jest najwięcej.  
 
  Jakie w tej chwili masz plany na przyszłość jeśli chodzi o mapy. Masz jakiś konkretny plan co do nowych map, czy po prostu czekasz na wenę twórczą?  
 
  Mam plany - ukończyć de_veneto, a w chwili obecnej wydać poprawioną wersję de_king_size.  
 
  Czyli - według głosowania na boardzie dyskusyjnym BORG - de_king_size_v2...  
 
  Tak, de_king_size_v2. Nie widziałem jeszcze efektu i jestem ciekawy jak wyszło. Pewnie jeszcze będzie parę poprawek. Muszę jeszcze trochę nad nim posiedzieć.  
 
  Na koiec jeszcze jedno pytanie. Zostałeś szefem serwisu mapowego Kolektywu BORG. Czy masz zamiar wprowadzic jakies znaczące zmiany w tym serwisie, lub uatrakcyjnić jego zawartość?  
 
  Znaczacych zmian nie bedzie, jedyne co by sie przydało zrobić, to zwiększyć udział aktywnych recenzentów, którzy pisaliby recenzje mapek. Dobrze by było wprowadzić też na przykład co miesięczne testy polskich nowych map i zmotywować środowisko maperskie, by wiedziało, że ich mapy mogą być w BORG przetestowane, oraz zmotywowac polskich maperów do tego, by przesyłali swoje produkcje.  
 
  Ale do tego przyda sie odpowiednia reklama na polskich serwisach mapersko-cs'owych.  
 
  Na pewno taka reklama by nie zaszkodziła, ale w tym kierunku Karbi już coś robi, a i ja rozmawiam z maperami.  
 
  Rozumiem. W takim razie dziękuję ci bardzo za poświęcony na ten wywiad czas. Pozdrowienia!  
 
  Dzięki za rozmowę. Pozdrawiam.  
 


W Y W I A D   P R Z E P R O W A D Z I Ł   -   D R A G U N O V
 
 
 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^