|
|
|
|
|
|
Na początku miał to być zwykły portal... |
|
|
|
|
223 Luty 2003 r |
igor3k |
^Acrid |
Historia powstania eSports.pl,
dalsze zamiary.. |
| |
| |
|
Zapewne zastanawiacie się, co robi znany, player Q3 w serwisie o Counter-Strike'u? Poniższy wywiad, który przeprowadziłem kilka dni temu, z Igorem "igor9k'iem" Zagórowskim powinien odpowiedzieć Wam na to jakże skromne pytanie. Serdecznie zapraszam do czytania! |
|
|
|
^Acrid Od czego zaczela się przygoda z esports.pl? |
|
|
|
|
igor3k Na początku miał to być portal, który organizować miał turnieje, zajmowali się tym całkiem inni ludzie Np. DarkXeno pomysł ich upadł i postanowiłem zrobić polskie ESreality, wszystkie gry w jednym serwisie. |
|
|
|
|
Jakie trudności spotkały cię przy powstawaniu, esports.pl? |
|
|
|
|
Wszystko szło w miarę gładko, miałem problemy z layoutem, przez pół roku nikt nie mógł zrobić tego, czego potrzebowaliśmy, sam próbowałem zrobić - wyszło, co wyszło, zmieniliśmy go po 3 miesiącach. |
|
|
|
|
Czemu akurat zajęliście się dość popularnymi grami multi? A nie np. Q3, patrząc na Twoja dość bogata przeszłość. |
|
|
|
|
Właśnie najbardziej kładliśmy nacisk na Q3, większość uważała ze jesteśmy takim serwisem, z czasem doszły nowe gry, wciąż brakuje nam trochę newsow z różnych scen, najwięcej mamy oczywiście Q3, CS, Hardware. |
|
|
|
|
Patrząc na kolumnę news'ow można także spotkać UT, UrT, + wiele innych, rozrastacie się, masz jakąś koncepcje na przyszłość, co dalej? |
|
|
|
|
Więcej i lepiej :) Turniejów więcej, newsów, lepszych wywiadów, ogólnie tak jak powiedziałem "więcej i lepiej". |
|
|
|
|
Jeżeli jesteśmy już przy turniejach, planujecie zrobić cos pod patronatem esports.pl? Wielki turniej q3, cs? |
|
|
|
|
Na razie żadnych konkretnych planów, ale napewno tak... |
|
|
|
|
Wracając do działalności esports.pl, jest to jeden z lepszych (jak nie naj) polskich serwisów dotyczących ogólnie game'ingu, patrząc z perspektywy czasu, łatwo było to osiągnąć? |
|
|
|
|
Oczywiście, ze nie, cały czas jest trudno, ale nie wolno się poddawać, trzeba pchać do przodu za wszelka cenę. |
|
|
|
|
Mowa o pchaniu za wszelka cenę, może jesteś w stanie podać rady dla zaczynającego serwisu, który tez pragnie się wybić? |
|
|
|
|
Ty mi konkurencje chcesz zrobić ? :) |
|
|
|
|
Może nie konkurencje, serwis, którego jestem przedstawicielem, w pewnym sensie traktuje o czymś innym, ale napewno chcielibyśmy być popularni, czytani i odwiedzani, ale to nie ja tu jestem inwigilowany ;-) |
|
|
|
|
Wracając do pytania. Napewno należy zacząć od dobrego layu, funkcjonalnego oprogramowania, dobrej reklamy, porządnego naboru załogi, która poświęci swój czas na pisanie dobrych tekstów oraz hosting (dobry serwer + szybki download). To ze spraw technicznych, od siebie mogę dodać napewno, chęć odniesienia sukcesu, nie można się poddawać, trzeba w to poświęcić dużo, dużo czasu. |
|
|
|
|
Mówiąc o tekstach, masz na myśli dużo news'ow, czy raczej zaplecze merytoryczne? Ciekawe wywiady, artykuły, poradniki, które warto czytać? |
|
|
|
|
Tak jak mówiłem, dużo i dobrze. |
|
|
|
|
Zmieniłbyś cos, jeżeli mógłbyś cofnąć czas? Może warto się czegoś wystrzegać? |
|
|
|
|
Nie, nie żałuje zadanych swoich decyzji, może tylko poprawiłbym eCC #2 - CS |
|
|
|
|
Dlaczego? Jeżeli możesz zdradzić oczywiście. |
|
|
|
|
Bo okazało się to wielka klapą, główny organizator z przyczyn technicznych nie mógł zając się eCC #2, net mu padł, scena CS nas znienawidziła. Na szczęście zyskujemy ich szacunek powoli. |
|
|
|
|
Jak już wspominałeś, byle do przodu? |
|
|
|
|
Tak jest, tego warto się trzymać :P |
|
|
|
|
Patrząc na Twoje dość duże CV, można zauważyć, iż byłeś redaktorem serwisów dotyczących Q3, zdobyte doświadczenie, oraz kontakty, dużo pomogły w tworzeniu esports.pl? |
|
|
|
|
Tak, na pewno trzeba mieć trochę znajomości, żeby wystartować z impetem, identycznie jak w życiu, jeśli ma się znajomości można cos osiągnąć. |
|
|
|
|
Bardzo dziękuje za poświecony czas :) |
|
|
|
|
Ja tez dziękuje :) |
|
|
|
Na zakończenie chciałbym przedstawić wszystkie sukcesy, które na razie ma na swoim koncie igor3k, mam nadzieje, że z czasem będzie miał ich coraz więcej. |
|
W przeszłości:
Redaktor: GetIT!!!
Redaktor: Gracz.net (Q3)
Redaktor: FPP.pl (Q3)
Admin: Q3.fpp.pl
Organizator: Reset 1vs1 CPMa (Gliwice)
Organizator: Granet 1vs1 vQ3 (Gliwice)
Organizator: Granet 2vs2 CPMa (Gliwice)
Organizator: four2four (On-line)
Organizator: ESo - ESReality Online US (On-line)
Organizator: eCC - ESports Cream of the Crop Q3 1/1 (On-line)
Organizator: eCC - ESports Cream of the Crop Q2 TDM (On-line)
Organizator: eCC - ESports Cream of the Crop Q3 TDM (On-line)
Organizator: Uninet 1vs1 CPMa (Gliwice)
Sędzia: Humiliation #2
Kapitan: Reprezentacja Polski Q3
Założyciel: Polski Ladder Clanbase - Q3 TDM
Założyciel: Polski Ladder Clanbase - CPMA 1/1
Manager: eXtreme
Coach klanu: northstars
Dee Jay: fajne radio cOd
Dee Jay: EStation.pl
Gracz klanu: uniQue
Gracz klanu: lamma correction
Gracz klanu: malleus maleficarum
Gracz klanu: mad at work
Gracz klanu: urinal
CKT 2vs2 CPMa: 3 miejsce (z aGent'em)
Granet 2vs2 CPMa: 3 miejsce (z zoom'em)
Reset 1vs1 CPMa: 3 miejsce
Humiliation #1: 1/5 miejsce (lc)
Humiliation #2: 5/6 miejsce (mm)
Four2Four: 1/8 miejsce (mm)
Obecnie:
Dyrektor: ESports.pl
Dyrektor: EStation.pl
Opieka nad: esports.pl
Opieka nad: teampoland.pl
Gracz klanu: 666
Admin: ESReality.com
W Y W I A D P R Z E P R O W A D Z I Ł - ^ A C R I D
|
|
|
|