|
|
|
|
|
|
|
|
Jak zdążyliście się zorientować, tofif rozpoczął organizowanie testów map niestandardowych. Odbywać się one mają jeden wieczór w tygodniu, a
dokładniej w weekendy. Postanowiem to wykorzystać także do swoich celów i połączyć wyniki z testów wraz z organizowaniem sparringów wewnętrznych.
Zastanawiacie się pewnie, na czym ma to polegać? Już wyjaśniam.
Organizowanie sparringów wewnętrznych to dość kłopotliwe zajęcie, zaś dobór odpowiednich map sprawia chyba najwięcej problemów. Niejednokrotnie
wiele godzin spędzałem w poszukiwaniu i testowaniu map aby wybrać te dwie na sparring. Czasem szedłem na skróty i oddawałem wam inicjatywę, czasem
sugerowałem się newsami w serwisie map. Nie zawsze wybór był trafny, niejednokrotnie "nacinaliśmy" się na mapy niezbyt ciekawe bądź wręcz nudne.
Przykro mi było słuchać narzekań w czasie walki, tym bardziej że wiele buraków wychodziło dopiero w czasie gry. Wiadomo wszakże, że samotne bieganie
po mapie w celu jej sprawdzenia nie zawsze jest wiarygodne i oddaje jej rzeczywistą grywalność.
I tutaj pomocne mogą być testy organizowane przez tofifa. Mój pomysł polega na tym, że po każdym teście kolektywnie wybieramy najciekawszą mapę
która wejdzie w skład kolejnego sparringu wewnętrznego. Po dwóch testach mamy dwie mapy. Mapy sprawdzone i co ciekawsze, już będące na serwerze.
Mamy pewność, że mapy można uruchomić (pamiętacie fiasko w uruchomieniu mapy Simpsons na sparringu Fun Worlds)? Oczywiście nie jest to regułą,
równie dobrze możemy wybrać dwie mapy z jednego testu, zaś z kolejnego żadnej, o ile okażą się nieciekawe. W każdym razie z dwóch testów wybieramy
dwie mapy na sparring plus jedną rozgrzewkową. Z wyników ankiety wynika, że chcecie sparringi co dwa tygodnie, zatem będą one posdumowaniem
dwóch cotygodniowych testów. Jest niemal pewne, że upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu i po sparringu zrecenzujemy przegrane mapy.
Jedyny niezbyt przyjemny aspekt tej sprawy to to, iż o ile w testach może brać udział każdy, to w sparringu tylko zasymilowani członkowie Kolektywu
BORG. Jedynym wyjątkiem będzie udział w sparringu w którym będzie grana jakaś polska mapa, wyjatek zaś uczynimy dla autora bądź autorów danej
mapy. Będą oni mieli nawet pierwszeństwo przed członkami BORG. Póki co, czekam na wasze opinie i sugestie. Po ostatnim teście mapa cs_waterfall tak
nam zapadła w serca, że chyba nie będzie głosów sprzeciwu aby była jedną z dwóch map zagranych na następnym sparringu o kryptonimie "The Great
Barrer". |
Ponad 2 tygodnie temu ogłosiłem zapisy do turnieju o nazwie The Fighter Tournament. Jak na razie gotowość walki zgłosiły trzy drużyny. Niestety wielu się zapaliło po czym sobie odpuściło. Zamiast się wspólnie umawiać i organizować składy, dali na odczepnego zapewnienie swojej gotowości i czekają, aż się jakaś miłościwa dusza zlituje i ich weźmie. Za 10 dni mija termin zapisów. Jeśli sytuacja się dalej nie polepszy kolejny projekt weźmie w łeb. Na boardzie jest otworzony topik w tej sprawie, prosiłbym zatem abyście na jakiś czas odłożyli niezmiernie ważne i istotne tematy w dziale na luzie i zainteresowali się takimi nudnymi i przyziemnymi sprawami jak turniej wewnątrz BORG. |
Dzisiaj zostały wybrane składy na jutrzejszy sparring wewnętrzny "Innerspace". Nieco spóźniony, ale to zapewnie z powodu slabego zainteresowania sparringiem. Trochę
szkoda, ostatni cieszył się większym powodzeniem. Składy wybierałem wraz ze Śledziem, metodą - wiadomo jaką. Poniżej przedstawiam szczególy sparringu:
S Z C Z U R Y
| M Y S Z Y
| REZERWOWI
|
Sledz98 | Karbulot | AHA |
!marysia! | [BUC]Latwy_Cel | Brunon |
tofif | koOmbinerQa | Psutnik |
KayserSoze | Vigee/AdiQ | =Rymek= |
Zszywa3 | matisse | Gandalf Szary |
Mientus^ | al!eneq | aCid |
Termofor | | |
Niestety, ale nic nie wiadomo na temat mapy de_king_size_v2. Daję AHA czas do jutra do godziny 16.00. Jeśli do tego czasu mapa nie będzie gotowa, nie weźmie
udziału w tym sparringu. Jeśli chodzi o pozostałe mapy, to poniżej macie linki. Mapa cs_wiocha wchodzi w skład mamppacka deathmatchowego BORG, który jak zapewnie wiecie,
jest obowiązkowy w Przymierzu. Radzę ściągnąć ten mappack, połowa z niego to polskie mapy, bardzo trudno dostępne w internecie. Poza tym te mapy często będą grane na
rozgrzewkę, zatem dobrze jest już je mieć zawczasu na dysku.
Rymka lub Vigee'go proszę o wrzucenie map na serwer. Gramy jak ostatnio bez hasła, w razie czego po prostu zostanie założone na serwerze. Prosiłbym, aby gracze rezerwowi dostosowali się do
moich poleceń na serwerze i szli do skadu jaki im wskażę (ostatnio były problemy z Czortem). To by było na tyle, spotykamy się jutro na serwerze o 22.00, sparring zaczynamy o 22.30. Do zobaczenia w celowniku. |
Jak zapewnie wiecie, dotychczas dysponowaliśmy darmową księgą gości mieszczącą się na serwerze Emitexu. Od pewnego jednak czasu trwały tajne prace nad skonstruowaniem własnej księgi, wolnej od reklam i porządnie wykonanej. Ponieważ kolega Mientus^ od jakiegoś czasu zajmuje się różnymi udoskonaleniami na naszej stronie pod kątem PHP, nie ominęło to także księgi gości. Skrypt jest jego autorstwa, ja zaś dorobiłem do niego grafikę. Wyniki możecie ocenić sami.
Kolega Mientus^ jest bardzo systematycznym współpracownikiem. Robotę wykonuje szybko i starannie. Jest także bardzo zaangażowany w sprawy dotyczace naszej strony i wkłada naprawdę dużo pracy w jej tworzenie. Ankiety, księga gości, gorace tematy (w budowie) oraz dużo pracy w tworzeniu serwisu o CS-ie doskonale ukazuje jego zaangażowanie.
W związku z powyższym zdecydowalem się dodać kolegę Mientusa^ do naszej stopki na stronie. Pracownicy to jedno, jednak dodanie do stopki to najwyższe wyróżnienie, albowiem pokazuje, że dana osoba zajmuje się bezpośrednio całą strukturą strony, ma dostęp do wszystkiego i "wszystko jej wolno". Tylko osoby które zbudowały ten serwis od podstaw mają okazję znaleźć się w stopce. Jak na razie byłem tam tylko ja i Holyboy, obecnie dołączy Mientus^ jako drugi "spec' od PHP i baz danych.
Jednocześnie chciałem pochwalić innych współpracowników, a szczególnie kolegów Matisse, Zszywacza3 i AHA, którzy są bardzo aktywni i bardzo się napracowali przy budowie serwisu. Prosiłbym jednak, aby nie brali oni za osobisty policzek nie umieszczenia ich w stopce, bowiem stopka jest zarezerwowana tylko dla ludzi, którzy zbudowali serwis a nie nad nim pracują. Jednak doceniam bardzo ich pomoc, wykonali kawał dobrej roboty, z pewnością zostaną docenieni jak tylko będę mogł (np. adminem na nowym serwerze). Dobra robota panowie. |
Ogłaszam piętnasty sparring wewnętrzny o kryptonimie "Innerspace". Tym razem zgodnie z obietnica w odpowiedzi na wasze prośby, zgłebimy tajniki dwóch map
typu rats, a mianowicie de_inet oraz de_king_size_v2. Oczywiście "kingsajza" w nowej wesji zagramy jak AHA wyrobi się z jej ukończeniem. Już po poprzednim sparringu
wspominał, że zamierza się wziąć za jej ulepszenie. Jeśli nie zdąży, mówi się trudno. Wtedy zagramy pierwszą wersję tej mapy. A teraz standardowe info o sparringu:
Kryptonim: |
Innerspace |
Data i godzina: |
Sobota, 20 marzec 2004 r., godzina 22.30 |
Serwer: |
BORG Hub - A New World ( 217.96.22.50:27020 ) |
Grane mapy: |
de_inet, de_king_size_v2 |
Mapa rozgrzewkowa: |
cs_wiocha |
Składy: |
Myszy : Szczury |
Obowiązujące tagi: |
[MYSZY] : [SZCZURY] |
Admini: |
Karbulot (gł.) Rymek (pom.) |
Liczba graczy: |
maksymalnie 18 nie mniej niż 10 |
Wersja gry: |
Protocol 47 ( Steam CS 1.6 ) |
Godzina nieco późna, ale jak wiecie wcześniejsza gra nie ma raczej sensu. Mam nadzieję, że kolejny szesnasty sparring zagramy już na serwerze jolt.uk, o ile !marysia! w końcu
raczy wysłać im pieniądze. Linki do obu map podam później w komentarzach, kiedy dokopię się do działających odnośników. Oczywiście jeśli mnie ktoś w tym wyręczy,
nie widzę żadnych przeciwskazań. Zapisów dokonujemy w komentarzach tego newsa lub na naszym boardzie dyskusyjnym. Jak zwykle liczy się kolejność według dat. Standardowo
na 3-4 dni przed sparringiem odbędzie się losowanie składów. Maila informacyjnego nie wysyłam, gramy bez hasła. W razie problemów z graczami spoza zapisów po
prostu założy się hasło na serwer podczas walki.
To by było na tyle. Czego zapomniałem, dopiszę w komentarzach.
Proszę DOKŁADNIE zaznajomić się z tagami, aby nie było bałaganu jak ostatnio.
Życzę wszystkim miłej walki i mnóstwa fragów. |
Chciałbym ogłosić pierwszy turniej wewnętrzny o Puchar Fightera pod nazwą "The Fighter Tournament". Osobom przecierającym oczy ze zdumienia i zastanawiajacym się, co też znowu ten Karbi wymyslił postaram się w skrócie przedstawić ideę mojego pomysłu.
Jak wiecie, posiadamy kilka gorszych i lepszych (czyt. Mniej i bardziej lagujących) serwerów do CS-a. O ile niezbyt nadają się do gry w większą liczbę osób, znakomicie poradzą sobie przy maksymalnie sześciu graczach. Postanowiłem zatem to wykorzystać, i gracze będą mieli jakąś rozrywkę i serwery nie będą świeciły wiecznymi pustkami. Dlatego też postanowiłem obok sparringów wewnętrznych i zewnętrznych organizować turnieje. Zaraz wam przedstawię szczególy mojego pomysłu. Z góry jednak uspokajam, nie ma to nic wspólnego z turniejem klanów zorganizowanym prawie dwa lata temu który nie wypalił, to ma być zupełnie coś innego.
Przede wszystkim udział w takim turnieju mogą wziąć tylko osoby zasymilowane w The BORG Collective. Sprawa następna to składy, a dokładniej mam na myśli trzyoosobowe składy, albowiem turniej byłby przeprowadzany jako 3 on 3. Jeśli chodzi o składy, to po prostu poprzez GG, mail czy board dyskusyjny (zrobię odpowiedni dział) zbieracie się w trzyosobowe grupki. Z pewnością w BORG istnieją małe grona ludzi lubiących się bardziej i prowadzących ze sobą kontakty. Wielu z was także zna się z reala, na przykład "organizacja" TGX czy CafeRyba. W waszym interesie leży uzgodnić między sobą takie małe składy, to czego oczekuję ja, to informacji na GG od was o powstaniu takiego miniskładu. Każdy z trzech członków winien mi wysłać krótką informację o nazwie teamu oraz jego trzech członkach. Dopiero wtedy taki skład zostanie zaakceptowany i wciągnięty na listę uczestników. Gracie pod tagiem "borg (nazwateamu) | nick". Nicki wymagane są oficjalne, proszę nie wymyśalać nowych aby nie wprowadzać dodatkowego zamieszania. Nazwy składów w miarę krótkie i sensowne. Prosiłbym także aby nie starać się opanować turnieju poprzez zbieranie się w jednym teamie największych "wymiataczy" w BORG.
Turniej gramy tylko na jednej mapie, a mianowicie cs_16fighter. Zwycięska drużyna zostaje gospodarzem następnego turnieju, a co za tym idzie ona wybiera mapkę jaka będzie grana na kolejnych mistrzostwach. Jedyny warunek to taki, że mapka musi być mała i raczej deathmatchowa, albowiem większe mapki nie zaa bardzo nadają się dla 6 graczy, chyba nie zamierzacie biegać po wyludnionej mapce. Oczywiście w następnym turnieju składy mogą być inne, nie zmuszam was abyście przez wszystkie turnieje grali w tych samych składach. Jednak drużyna zwycięska raczej powinna (z powodu wyboru mapy). Oczywiście przez czas trwania jednego turnieju zmiana teamów jest niedopuszczalna.
Jeśli chodzi o formę rozgrywek, to nie mam jeszcze ściśle sprecyzowanego zdania, najpierw pragnę bowiem zorientować się w zainteresowaniu takim turniejem, oraz ile teamów się zgłosi. Czy będzie to system "każdy z każdym" czy też rozgrywki grupowe, ćwierćfinały, półfinały i finał zostanie ustalone później. Osobiście bardziej preferuję to drugie (trzy grupy po 3 teamy, dwie grupy po 4 teamy itd.), wszystko zależy od ilości składów. Oczywiście na stronie powstanie nowy dział o turniejach, tam będą przeprowadzane wszelkie informacje oraz tabele wyników.
Same walki ustalacie między sobą. W tabelach będą informacje kto z kim ma zagrać, natomiat terminy obgadujecie na GG albo boardzie. Jedno z czego musicie się wywiązać, to z określonego czasu (np miesiąc na rozgrywki grupowe). Jeśli któraś drużyna będzie zwlekała i przedłużała turniej, po określonym terminie ich mecze zostaną zaliczone jako przegrane walkowerem z wszystkimi drużynami z którymi miała zagrać. Na razie także nic nie powiem na temat sposobu walk. Prawdopodobnie będzie to 2 x 12 lub 20 rund na mapie i to wszystko. Nie ma sensu robić długich meczy bo i po co. Każda drużyna ma swojego kapitana który prowadzi taktyki oraz wysyła mi screeny z końca map w celu weryfikacji wyników. Brak screenu - mecz nie zaliczony. Wszelkie kwestie adminowania na razie są do ustalenia.
To by było na razie na tyle. Niestety nie wiem jakie będzie zainteresowanie takim turniejem, zatem na razie nie zaprzątam sobie głowy szczegółami technicznymi. W trakcie rozwoju sytuacji na bieżąco będziemy tworzyć wizerunek takiego turnieju oraz zasady na nim panujące. Jak na razie czekam na wasze komentarze oraz naturalnie na pierwsze zgłoszenia chętnych teamów do gry. |
|
|
|
|