Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Wesołych Świąt
      Unimatrix Zero powró...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powrót do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesicy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2002
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju 8035 dni
 
 
28-04-2010 Osiem lat The BORG Collective Karbulot
11
11-01-2010 Wybory Sztabu na rok 2010 - wyniki Karbulot
21
13-01-2009 Wybory Sztabu na rok 2009 - wyniki Karbulot
11
18-10-2008 Reaktywacja strony Karbulot
19
17-12-2006 Sparring "Christmas interception" - sk... Mientus
24
 
"Deep Impact" - podsumowanie
Saturday, 21 February 2004 - 15:30
Karbulot
 
Tak więc pierwszy sparring zewnętrzny o kryptonimie Deep Impact. za nami. Nie zamierzam nic dodawać, ci co byli doskonale wiedzą jaka była wspaniała atmosfera. Oczywiście nie zamierzam tutaj pisać, że sparring przerósł moje oczekiwania. Znam dobrze zarówno Przymierze BORG jak i klan misioo zatem byłem niemal pewny, że się nie zawiodę. I nie zawiodłem się. A oto podsumowanie:

MISIOO.COM - [m&s|sq]
20 LUTY 2004 (Pt - 22:00)
BORG Hub - A NEW WORLD
DE_MORNINGSTAR_CSC, DE_DAMAGED
MISIOO (4,42) : BORG (0,18)
ZAPISANYCH 23, ZAGRAŁO 20

Oczywiście sczegółowe info już napisane, ciekawskich zapraszam do odpowiedniego działu walk zewnętrznych. Bardziej leniwi mogą kliknąć na link w tabelce podanej w newsie. Z niecierpliwością oczekujemy rewanżu, oraz kolejnych sparringów. Chciałem podziękować obu drużynom za doskonałą postawę i niesamowite poczucue humoru. Oby takich przyjaznych spotkań było jak najwięcej.
 
 
::::: Komentarze [ 15 ] :::::
 
Poprawione komentowanie newsów
Friday, 20 February 2004 - 01:58
Karbulot
 
Ponieważ niedługo startujemy z naszym serwisem w szeroki świat, postanowiłem uporządkować pewne zaległe sprawy. Między innymi dotyczy to sposobu komentowania newsów. Jak wiecie, są tam pewne niezbyt przyjazne dla komentującego utrudnienia, zatem poprosiłem Holy'ego o kilka usprawnień, kilka zaś usprawnień wprowadzę ja sam. O ile my sami jakoś jesteśmy w stanie przełknąć to i owo, tak w przypadku napływu ludzi musimy mieć to dopracowane. Sprawa dotyczy dokładnie silnika komentarzy i layoutu.

Jeśli chodzi o silnik, to przede wszystkim zniknie zmora z przenoszeniem do nowej linii. Jak wiecie, zwykły "enter" nic nie wnosił, trzeba było stosować znaczniki HTML. Teraz to przeszłość, "enter" przenosi nas do nowej linii, a dwa "entery" do nowego akapitu. Druga sprawa, to likwidacja wymuszonego tytułu komentarza. Już kiedyż walczyłem w tej sprawie z Holym, w komentarzach nie stosuje się czegoś takiego jak tytuł. Doszło do tego, że jako tytuł wpisywało się "Hmmmm", ".....", czy jakieś inne durnowate wypełniacze. Bardziej rozeznani w temacie wstawiali puste znaczniki, co bardzo głupio wygladało. Teraz nie będzie tytułu, od razu piszemy tylko kometarz, będzie tylko jedno pole. Trzecia w końcy sprawa, to wstawianie linków. Prawdopodobnie zostanie albo wstawiany automatycznie, albo zostanie zastosowany monit skryptu. Jedno jest jednak pewne, linki zawierajace więcej niż 40 znaków będą po 40-tym znaku dzielone spacją. Ma to na celu uniknięcie rozepchania przez link tabeli komentarzy.

Druga poprawka, to wymiana layoutu komentarzy. Będzie on bardziej przejrzysty, coś na wzór naszego niedawno skasowanego forum. Znikną nagłówki a'la news, komentarze będą po prostu zawierały ramki a autorem, datą i treścią komentarza, bez żadnych tytułów i idiotycznych ikonek, które wyglądają tandetnie w przypadku krótkich komentarzy. Obie te zmiany zostaną wprowadzone na dniach, jednocześnie we wszystkich serwisach.
 
 
::::: Komentarze [ 15 ] :::::
 
"Deep Impact" - ustalenia finalne
Thursday, 19 February 2004 - 03:03
Karbulot
 
Zgodnie z zapowiedzią, dzisiaj mija termin ostatnich ustaleń co do sparringu Deep Impact. Niestety było trochę zamieszania ze strony Misiów, do końca nie mogli wspólnie zdecydować się na mapę, mieli jakieś problemy ze Steamem i tym podobne przykre sensacje. Mam nadzieję, że do piątku rozwiążą ostatecznie wszelkie niedogodności i do sparringu przystapią bez problemów. Ponieważ po raz pierwszy przeprowadzam sparring zewnętrzny, również zmuszony jestem nieco improwizować, mam nadzieję, że wybaczycie mi wszelkie potknięcia i niedociągnięcia. W końcu jest to sparring testowy, na nim wychwycimy wszelkie błędy organizacyjne aby się ustrzec w przyszłości, Następne będą coraz lepsze. A teraz szczegóły:

   •  Kryptonim: Deep Impact
   •  Oponenci: misioo - [m&s|sq]
   •  Data i godzina: Piątek, 20 luty 2004 r., godzina 22.00
   •  Serwer: BORG Hub - A New World ( 217.96.22.50:27020 )
   •  Grane mapy: de_morningstar_csc, de_damaged
   •  Obowiązujące tagi [m&s|sq] : [BORG]
   •  Admini: Karbulot (gł.) Rymek (pom.)
   •  Liczba graczy: maksymalnie 9 z jednego składu
   •  Wersja gry: Protocol 47 ( Steam CS 1.6 )

Misie nie sa do końca zdecydowani co do mapy. Mają dylemat co do morningstar a roadhouse. Jednak nie podali linka do ostatniej jak prosilem, mniejszość się decyduje zatem z powodu braku jednomyślności jestem zmuszony ustalić mapę, jaka zdobyła największą ilość głosów. Dla nas wybrałem mapę de_damaged, dość interesującą, ale dopiero w praniu się okaże jaka jest grywalna. Oczywiście według nowych zasad, gramy jeszcze tak zwaną mapę "rozgrzewkową", czyli mapę nie obowiązującą na sparringu, jednak wymaganą dla tych, którzy na serwer przyjdą wcześniej. Jaki jest cel takiej zagrywki z mojej strony macie w newsie poniżej. A oto szczegóły odnośnie map:

   •  mapa [m&s|sq] - de_morningstar_csc - 9.10 MB - download
   •  mapa [BORG] - de_damaged - 4.88 MB - download
   •  mapa rozgrzewkowa - he_offroad - 3.69 MB - download

Jeśli chodzi o składy, to wyszła tutaj niezła kołomyja. Misie się pozapisywali, później wyszły jakieś problemy ze Steamem, w końcu doszło do tego, że chce grać więcej graczy niż zostało przewidziane na jeden skład. Niestety nie mamy tylu miejsc na serwerze, zatem trzymamy się pierwotnych ustaleń - 9 graczy na drużynę. Oczywiście na pewno się kto wykruszy, ktoś nie przyjdzie. Jednak w przypadku większej ilości chętnych gra pierwsza dziewiątka jaka się zapisała. A oto składy według kolejności zapisów na naszej stronie i forum misia:

M I S I O O

B O R G

•  Pumba•  Karbulot
•  Mlody[D.t.K]•  !marysia!
•  [BUC]Latwy_Cel•  koOmbinerQa
•  JaSiu•  =Rymek=
•  AdiO•  KayserSoze
•  el_dżaszu•  tofif
•  xmaster•  Gandalf szary
•  Amigo•  Mientus^
•  Cerebro•  matisse
•  Bolo lol•  Bohater
•  M4cz3k 
•  jury 
•  Companero 

Tyle, jeśli chodzi o informacje ogólne. Jeśli chodzi o szczegóły, to parę informacji w skrócie, głównie dla Misiów, niezbyt orienują się w naszych zasadach.

  • Przede wszystkim proszę ściągnąć i zainstalować mapy, po czym sprawdzić czy dobrze zainstalowaliście. Nie chcę na 5 minut przed sparringiem mieć z wami problemy w tej kwestii. Instalowanie jest identyczne jak w przypadku CS-a 1.5.
  • Pierwszą mapę gramy (po rozgrzewce) mapę Misiów jako gości. Oni też ustalają, w jakiej drużynie grają jako pierwsi. My jako pierwsi ustalamy drużynę na naszej mapie.
  • Proszę zachowywać się kulturalnie i nie przeklinać. W czasie gry nie nadymamy się jak puzony, swobodnie rozmawiamy między sobą. To jest sparring towarzyski a nie walka w ramach Clan Base. Ci co się znają, mogą żartować, byle w ramach dobrego wychowania.
  • Na naszych serwerach jest dość idiotyczna zasada strzelania do siebie na początku mapy. Niech Misie nie będą tym zbulwersowani (u nich to jest ostro karane). W czasie gry już nie ma takich sensacji.
  • Gramy według schematu sparringów wewnętrznych, czyli po 15 rund. Zmiana dopiero po moim sygnale, jak zrobię screen podsumowujący.
  • Na serwerze głównym adminem jestem ja, Rymek jako pomoc. Żeby żaden admin mi się nie wychylał ze swoimi "umiejętnościami".
  • Kiedy piszę "3 resy i gramy", następują restarty po czym napis "GRAMY". Po tym nie ma już odwoania ani skarg, że ktoś coś źle kupił. Proszę to zapamiętać.
  • Nie toleruję spóźnień. Po to jest grana mapa rozgrzewkowa, a sparring zaczyna się właściwie pół godziny po czasie. Jak ktoś przyjdzie po restartach przedwalkowych zostanie wyrzucony bez tłumaczenia dlaczego.
  • Gramy bez hasła, w razie potrzeby założę je w czasie gry i powiadomię innych.
  • Pamiętajcie, gramy dla rozrywki a nie wygranej. Zwycięska drużyna nie śmieje się z pokonanych. Oczywiście rewanż prawdopodobnie będzie.
  • Gramy Team Play, jednak wolna amerykanka jest dozwolona. Nie narzucamy innym taktyk, każdy gra jak umie a nie według schematu.
I to by było na tyle. Jak zwykle co zapomniałem dopiszę w komentarzach. Proszę na pół godziny przed sparringiem zajrzeć w komentarze tego newsa i sprawdzić, czy nie doszła jakaś nowa istotna informacja. Życzę wszystkim przyjemnej gry i mnóstwa fragów. Do zobaczenia w piątek w celowniku.
 
 
::::: Komentarze [ 24 ] :::::
 
Mapa rozgrzewkowa
Saturday, 14 February 2004 - 13:29
Karbulot
 
Ci co przeczytali moje sprawozdanie z ostatniego sparringu zauważyli, że napomknąłem w nim o wprowadzeniu tak zwanej "mapy rozgrzewkowej" w walkach wewnętrznych. Myślę, że to dobry pomysł, spróbuję zatem wcielić go w życie od następnego sparringu. Niestety niemal zawsze na sparringi ludzie schodzą się dość wolno. Niektórzy są nawet na pół godziny przed rozpoczęciem i już sobie pogrywają na serwerze, inni zaś przychodzą w ostatniej chwili lub nawet się spóźniają. Ponieważ postanowiłem wyeliminować hasła na sparringi (same przez nie problemy), wiadomym jest fakt, że nie możemy rozgrzewać się przy mapach standardowych, gdyż będziemy musieli w kółko użerać się z graczami spoza BORG. Dlatego grywana jest zawsze pierwsza mapa sparringowa. Co z tego wynika sami wiecie doskonale. Pół godziny mapa, później jeszcze godzina. Taka mapa wielu osobom się nudzi po takim czasie grania. Jednak gdybyśmy wprowadzili mapę rozgrzewkową miałoby to dwojaką korzyść. Po pierwsze gramy neutralną mapę bez możliwości poznawania tajników właściwej jeszcze przed sparringiem. Po drugie zaś mamy możliwość zagrania trzeciej mapy, co z pewnością się wam spodoba. Aby jednak nie szukać się po mapie w przypadku małej liczby graczy postanowiłem, że mapa rozgrzewkowa będzie mapą małą objętościowo jak i terytorialnie. Ściągnięcie dodatkowej mapy nie zajmie wam zatem dużo czasu, a już pierwsze schodzące się osoby będą mogły grać spokojnie a je włóczyć się po olbrzymich lokacjach. Dzięki temu można nawet wydłużyć czas na oczekiwanie rozpoczęcia sparringu. Myślę, że doskonałym posunięciem będzie zastosowanie map deathmatchowych. Nie dość że są małe, to można w nie grać nawet w małą liczbę osób. No i nie zapominajmy, że szybka walka kontaktowa znakomicie nas rozgrzeje przed sparringiem.
 
 
::::: Komentarze [ 5 ] :::::
 
"Czarna lista" graczy z BORG
Saturday, 14 February 2004 - 13:11
Karbulot
 
Zastanawialicie się kiedyś, dlaczego na sparringi zapisuje się tyle osób, a przychodzi dużo mniej? Dzieje się to dlatego, iż wiele osób zapisuje się na tak zwaną przysłowiową pałę. Mimo moich próśb pchają się na sparring aby sobie zaklepać miejsce, chociaż nie wiedzą tak naprawdę czy zagrają. Moi drodzy, sparringi wewnętrzne to świętość w Przymierzu, która umacnia nas wspólnie. Powinniście je traktować jak spotkanie w realu. Czy w życiu osobistym również odwołujecie spotkanie z jednym kolegą tylko dlatego, że drugi akurat przyszedł z flaszką? Oczywiście później są tłumaczenia, że sieć wam padła, że musieliście wyjść i tak dalej. Ale jeśli "problematyczne" osoby ciągle mają problemy to te tłumaczenia są brane przeze mnie z przymrużeniem oka.

Postanowiłem sporządzić listę osób, którym zapisywanie się a nie granie za bardzo weszło w krew. Pomijam dwa pierwsze sparringi oraz sparring "Insurrection" gdzie były problemy z hasłem. Pomijam osoby, które profilaktycznie zapisały się do rezerw. Pomijam również tych, co skrewili tylko raz. W liście ująłem graczy, którzy dali plamę dwa i trzy razy. Rekordowego czterokrotnego zapisu i nie zagrania na razie nie było. Listą taką "straszyłem" was już wcześniej, dzięki niej możemy w jakiś sposób wyeliminować zagrożenie w postaci słabej frekwencji na sparringach. A oto największe "podpadziochy":

Trzy sparringi opuścili:
     Sledz98, markooff, Brunon, ^Acrid, Termofor
Dwa sparringi opuścili:
     VERNOM, !marysia!, Szawel, Psutnik, Mientowy, GunloK, HadeS

Nie zamierzam was w żaden sposób za to karać, w końcu wszyscy jesteśmy tylko ludźmi. Jednak dla dobra sparringów wewnętrznych muszę poczynić jakieś kroki, aby na przyszłość zapobiec obniżonej frekwencji. Na waszym miejscu mogli zagrać inni, jednak zajęliście im miejsce, później dali sobie spokój i grali gdzie indziej, choć gdyby wiedzieli że były wolne miejsca może by przyszli. A oto co ustalam:

Gracze którzy mają na koncie trzy zapisy mogą się zapisywać na sparringi, ale tylko jako gracze rezerwowi. Jeśli zobaczę, że się poprawili cofnę im karę. Gracze z dwoma zapisami na koncie mogą grać normalnie, ale wisi nad nimi miecz Damoklesa. Jeszcze jedna wpadka i dołączą do przymusowych rezerw. Wiem, że wielu się to nie spodoba, wiele osób zaczęło grywać normalnie, ich dane pochodzą z zaległych nawet sparringów. Ale niestety fakt pozostaje faktem, stąd taka a nie inna moja decyzja.
 
 
::::: Komentarze [ 13 ] :::::
 
Sparring "We Are Not Alone" - podsumowanie
Saturday, 14 February 2004 - 03:45
Karbulot
 
Tak więc czternasty sparring wewnętrzny o kryptonimie "We Are Not Alone" zakończony. Był na tyle ciekawy, że sprawozdanie zostało zrobione na bieżąco, możecie już czytać na stronie w dziale "Walki wewnętrzne". Zapraszam do lektury. Przyznam szczerze, że powróciło dawne zainteresowanie i forma sparringowa. Po ostatnim spadku frekwencji znowu zaczyna być tłoczno. Nie wiem czym jest to spowodowane, z pewnością zasługa serwera A New World jak i was samych. Tym razem gościliśmy nawet osobę z zewnątrz, a mianowicie Łatwego Cela. Niestety (dla nas) nie okazał się on wcale taki Łatwy :). W świetle tego radzą dobrze przygotować się do sparringu z misiami, są oni ciężkim przeciwnikiem.

Wracając do sparringu, to jak już napisałem, wszystko było OK. Było trochę narzekań na mapki, ale w końcu to wy je wybieraliście. Serwer pod koniec odmówił posłuszeństwa restartując się w połowie mapy, ale na szczęście wybrnęliśmy z tego problemu. Walka była bardzo wyrównana, jeśli chodzi o mapy to zakończył się remisem 2 : 2. W rundach Foczki pokonały Misie niewielką przewagą 32 : 28.

To by było na tyle, szerzej w sprawozdaniu. Jednocześnie proszę przygotowywać się na następny sparring o kryptonimie "Innerspace". Będzie się on odbywał w realiach map "ratsowych". Wprawdzie uświadczyliśmy już de_rats2001 na sparringu "Resurrection", jednak jak wynika z sondaży, chcecie abym coś takiego zorganizował ponownie. Póki co, przypominam o walce "Deep Impact" w przyszły weekend. Mam nadzieję, że upłynie on w przyjaznej atmosferze. Dziękuję za uwagę, wrażenia jak zwykle w komentarzach, topik sparringowy na boardzie zostaje zamknięty.
 
 
::::: Komentarze [ 10 ] :::::
 
Trzecia zbiorowa deasymilacja
Thursday, 12 February 2004 - 14:36
Karbulot
 
Zgodnie z zapowiedziami waśnie mija termin ultimatu dla nieaktywnych dron. Tak jak było przewidziane, lista deasymilacyjna wprowadziła sporo zamieszania w BORG, ale tylko wśrd aktywnych członków. Osoby przeznaczone do deasymilacji poza małymi wyjątkami nawet nie zauważyli, że są zagrożeni. Niestety ci co zauważyli, jakoś specjalnie nie walczyli o pozostanie w BORG lub przedstawiali jakieś mroczne, nieprzekonywujace argumenty. Dlatego niestety, ale samo "byłem nieaktywny trochę, ale już będę" jakoś nie trafiły nam do przekonania. Poza tym jeśli kto znika na rok i nagle wypływa ze słowami "miałem sporo nauki", "nie miałem netu" generalnie ośmiesza sam siebie. naprawdę nie jest trudno wysłupłać te 2 złote aby w jakiejś kafejce czasem przejrzeć board i pokazać, że się interesuję, nie mówiąc już o fakcie, że wielu z nich widuję na innych serwerach. Przemilczę nick osoby, która tłumaczyła mi, że nie miała internetu w domu, choć tydzień wcześniej widziałem ją na jakimś obcym serwerze oczywiście nie pod naszym tagiem. Dlatego życie jest brutalne panowie, skoro nie czujecie się z nami zintegrowani, nie ma dla was miejsca w tak ściśłej więzi między ludźmi jaką jest nasze Przymierze. Z listy wybroniły się dwie osoby, a mianowicie HadeS i Matt. Reszcie mówimy "do widzenia". A oto lista:

•  aRTUII•  NeOn•  Garbus•  S_corpi_O
•  YoYo•  Mad Shadow•  cpunek•  Marvin
•  Al1eN •  Lunatyk•  Ines•  Szalona Krowka
•  BaronZerg•  monika•  Inv•  Younky
•  B.L.I.N.D•  RaYmEn•  Julia•  Tommy
•  Bonhart•  mrzawka•  Kuba lat 7•  333troojka333
•  Delacroix •  Dopalacz•  JemiolA•  Usypiacz_Cegiel
•  Zamo•  pablos•  ^Lola•  czizes
•  Master•  HAVOC•  STORA•  Xe-on
•  Rafi•  CykUS  

Zdeasymilowane osoby mogą zawsze do nas wrócić. Tylko nie w ten sposób, że złożą zażalenie i na siłę zaczną czytać board odświeżając posty sprzed pół roku. Chcemy ich widzieć jak z nami grają i się z nami utożsamiają. Dopiero wtedy możemy przemysleć o ponownym przyjeciu w nasze szeregi. Deasymilacja wchodzi w życie w chwili napisania tego newsa, ze strony zostaną ściągnięci w przeciągu kilku dni. Podobnie jak zablokowane zostaną działy zamknięte na naszym boardzie.

Z upoważnienia Przewodniczącego Komitetu Asymilacyjnego
 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
"We Are Not Alone" - składy
Thursday, 12 February 2004 - 12:44
Karbulot
 
Dziś zostały wybrane składy na jutrzejszy sparring o kryptonimie We Are Not Alone. Składy wybierałem ja i xan.pl. Trochę spónione, ale wczoraj co chwile padało mi Gadu Gadu. Poniżej przedstawiam składy:

F O C Z K I

M I S I E

Gracze rezerwowi

• Karbulot• xan.pl• Mientus
• tofif• =Rymek=• Ulan
• !marysia!• GunloK• sadzik
• Zszywa3• Gandalf Szary• Czort
• Brunon• ^Acrid• Bohater
• matisse• aCid 
• Kombinerka• Sledz98 
• rain• Psutnik 

Ponieważ zrezygnowalem z wysyłania maila informacyjnego podam wszystkie informacje tutaj. Tak już zostanie na stałe, wysyłanie maili jest nieco kłopotliwe. Wiele z nich wraca do mnie, często kogoś pomijam a generalnie rzecz biorąc nie ma tam poza hasłem zadnych ukrytych informacji. Gramy bez hasła jak w przypadku Fun Worlds. Nie sądzę, aby na serwer nagle zaczęli przychodzić gracze spoza BORG, żeby zagrać mało znane mapki. W razie czego jest kick i to bez żadnego ostrzeżenia. Nie ma po co ostrzegać, logicznie myślący człowiek nie pcha się na serwer gdzie widzi tylko graczy pod dwoma tagami. Sparring zaczyna się o godzinie 22.30, jednak proszę na serwerze być już o 22.00. O godzinie 22.15 wchodzą rezerwy (nie wcześniej), po tej godzinie gracze ze składów podstawowych także traktowani są jako rezerwy. Zatem wszystkich spóźnialskich proszę o pilnowanie terminu. Po godzinie 22.30 spóźnieni zostaną wyproszeni z serwera. Proszę od razu zmieniać tagi na drużyny sparringowe. Pierwszą mapę Misie grają w Terro, zaś Foczki w CT.

Po raz pierwszy sparring gramy na serwerze 1.6. Jak wiem, wielu z was ma problem z zainstalowaniem map w Steamie. Prosiłbym zatem jak najszybciej ściągnąć mapki (linki znajdziecie w ostatnich newsach na stronie naszych map niestandardowych), po czym przetestować poprawność działania po lanie.

Ostatnia sprawa to administracja. Wiem, że raczej nie muszę wam tego mowić, czynię to raczej z przyzwyczajenia. Nie życzę sobie aby ktoś mi administrował na serwerze w czasie gry. Na sparringach wewnętrznych ja jestem "pan i władca" na serwerze i tylko ja decyduje kiedy jest restart mapy czy zmiana. Pisanie tsayem to formalność, o której nie muszę przypominać. Szczególnie tofifowi, który bardzo często przychodzi pijany na sparringi i wprowadza zamieszanie, zakadają jakieś własne hasła itp. Niech nikomu się nie wydaje, że stoi poza prawem gdyż posiada admina z immunitetem. Na Rconie to nie dziaa, a na moją prośbę Rymek z chęcią wyrzuci gracza z Rcona. Na zakończenie dodam, że nie życzę sobie burdelu z ostatniego sparringu jeśli chodzi o zmianę drużyn. W połowie mapy drużyny zmieniamy nie po 15-tu ryndach, tylko wtedy, kiedy ja to wam napiszę. To by byo na tyle, do zobaczenia w celowniku.
 
 
::::: Komentarze [ 17 ] :::::
 
Sparring "Deep Impact" z [m&s|sq]
Saturday, 7 February 2004 - 14:55
Karbulot
 
Ogłaszam pierwszy sparring zewnętrzny o kryptonimie "Deep Impact". Naszym przeciwnikiem będzie klan misioo grający pod tagiem [m&s|sq]. Wstępne ustalenia zostały już poczynione, klan jest bardzo zainteresowany potyczką z nami, co z tego wyniknie okaże się w praniu. Ponieważ nie organizowałem sparringu zewnętrznego według reguł znanych z wewnętrznych, proszę mi wybaczyć ewentualne potknięcia. Ponieważ nie ma jeszcze ustalonego regulaminu, próbujemy improwizować weryfikując wszelkie zmiany. Na razie trzymamy się reguł sparringów wewnętrznych zmieniając tylko poszczególne punkty pod nowy rodzaj walk. Przypominam jednocześnie, że jest to sparring towarzyski zatem wszystkich chętnych proszę o zachowanie się kulturalnie. Nie życzę sobie przepychanek rodem z Clan Base. Poniżej info o sparringu:

Kryptonim:Deep Impact
Oponenci:misioo - [m&s|sq]
Data i godzina:Piątek, 20 luty 2004 r., godzina 22.00
Serwer:BORG Hub - A New World ( 217.96.22.50:27020 )
Grane mapy:niestandardowe (do ustalenia)
Obowiązujące tagi[m&s|sq] : [BORG]
Admini:Karbulot (gł.) Rymek (pom.)
Liczba graczy:maksymalnie 9 z jednego składu
Wersja gry:Protocol 47 ( Steam CS 1.6 )

Jak zauważyliście, mapy nie są jeszcze ustalone. Jeśli chodzi o klan [m&s|sq], to winni oni ustalić je między sobą, my zrobimy to także. Aby uniknąć nieporozumień na temat znania lub nieznania mapy, zagramy takie jakich jeszcze nie graliśmy na sparringach wewnętrznych, nie są w naszym ani misia mapcyclu. Ponieważ nie chcę wprowadzać dodatkowego zamieszania, zapisujemy się tylko i wyłącznie w komentarzach tego newsa. Klan [m&s|sq] może zapisywać się na swoim forum (został zrobiony odpowiedni topik). Pora sparringu nieco późna, ale gwarantuje mniejsze lagi. Graczy z misia z góry uprzedzam, że nasze serwery nię są tak rewelacyjne pingowo jak misoo.com, proszę się nastawić na pewne utrudnienia. Proszę także zapoznać się z regulaminem sparringów wewnętrznych przynajmniej pobieżnie, ich idea bowiem jest bardzo zbliżona do obecnego. Szczegóły w dziale walki wewnętrzne.

To na razie wszystko, co zapomniałem dopiszę w komentarzach lub wyedutuję w newsie. Klanowi [m&s|sq] i Przymierzu BORG życzę mnóstwa fragów, a przede wszystkim miłej i sympatycznej rozgrywki w przyjaznej atmosferze.
 
 
::::: Komentarze [ 28 ] :::::
 
Koniec forum na stronie
Friday, 6 February 2004 - 15:24
Karbulot
 
Dwa dni temu odbyłem rozmowę z Holym na temat naszego forum dyskusyjnego. Mowa o starym forum dyskusyjnym z czasów przedboardowych. W rozmowie poruszyliśmy różne aspekty forum w wyniku których forum zostało zlikwidowane. Niestety ale nie cieszyło się powodzeniem, zajmowało miejsce na koncie oraz jedną z baz danych, ludzie traktowali je po prostu jako miejsce nabicia pierwszego postu w miesiącu. Poza tym Holy oświadczył, że zbyt dużo ludzi ma dostęp do konta aby forum mogło sobie spokojnie leżeć. Zostało w całości zbudowane przez Holy'ego, skrypty są jego prywatną własnością i boi się aby przypadkiem nie wyciekły do sieci i zostały gdzieś później przerabiane. Doskonale go rozumiem, sam czuję niesmak napotykając gdzie niegdzie na moje graficzki podpisane czyimś imieniem czy nickiem. Niektórzy wręcz ściągają całe moje strony. Forum miało być zlikwidowane już dość dawno temu, czekaliśmy tylko na wykończenie nowego systemu logowania, całkowicie odciętego od forum. Jeszcze pomyślimy co z tym fantem zrobić, na razie link do forum znika ze strony, wprowadza tylko niepotrzebne zamieszanie.
 
 
::::: Komentarze [ 3 ] :::::
 
Czy powrócą sparringi zewnętrzne?
Thursday, 5 February 2004 - 01:41
Karbulot
 
Drogie Drony. Przez lata świetlne przebijaliśmy się przez niezamieszkany obszar galaktyki. Aby umilić sobie czas prowadziliśmy potyczki między sobą na niezamieszkanych planetach. Podbijaliśmy nieznane tereny, eksploatowaliśmy bogactwa naturalne. Dzisiaj jednak powoli zbliżamy się do zamieszkanych obszarów pełnych rozmaitych obcych ras. Przypuszczam, że potyczki z obcymi na pewno wyjda nam na dobre, czas zatem stawić czoła nowemu wyzwaniu.

Tyle historyjki, teraz poważnie. Od jakiegoś czasu zastanawiałem się nad tym, jak umilić nam grę, nad tym aby wprowadzić jakiś powiew świeżości do naszego Przymierza. Inteligentniejsze drony pewnie się już domyślają co mam na myśli. Tak, dobrze przypuszczacie, chodzi o sparringi zewnętrzne. Jak zapewnie pamiętacie, w zamierzchłych czasach prowadziliśmy walki z rozmaitymi klanami. Nie chodzi o walki w ramach Clan Base, tylko przyjacielskie potyczki. Niestety walki te były przeprowadzane chaotycznie, sprowadzało się do tego, że jak 3-4 osoby z jakiegoś klany wpadły na jeden z naszych serwerw, następowała błyskawiczna zmowa i po chwili już walczylismy. Niestety, ale jak już pisałem, walki odbywały się pod wpływem chwilowego impulsu. Rzadko trwały do końca, screeny docierały jeszcze rzadziej, zatem rok temu wycofałem sparringi zewnętrzne z naszego menu rozrywki.

Dziś chciałbym to przywrócić. Sparringi wewnętrzne są miłe, ale nieco monotonne. Nie dość, że zapisują się ciągle te same osoby, to niektórym już zbrzydło oglądanie się wzajemnie w celowniku. Wydaje mi się, że walki z innymi klanami z pewnością cieszyłyby się sporym zainteresowaniem. Z góry jednak oświadczam, walki przeprowadzamy według schematu sparringów wewnętrznych. Jeśli myślicie że to ma być standardowe 5 on 5 to się grubo mylicie. Wszelkie sprawdzone już techniki prowadzenia sparringow wewnętrznych chciałbym przenieść na grunt zewnętrzny. Korzyści mogą być spore, poznamy nowych ludzi, nawiążemy nowe przyjaźnie, kto wie, może ktoś będzie chciał się zasymilować (myślę o całym klanie a nie pojedynczych graczach).

Sparringi zewnętrzne odbywałyby się raczej przy niestandardowych mapach, udział brałoby nawet po 10 osób z klanu. Gralibyśmy dla rozrywki i zabawy a nie wyniku. Wszystko byśmy ustalali na kilka dni wcześniej i uzgadniali z klanami co i jak. Najpierw zapoznalibyśmy ich z regułami takiej zabawy, aby byli wtajemniczeni w realia takiego sparringu. W czasie walki obie drużyny rozmawiają normalnie ze sobą, mogą żartować, zero wulgaryzmw, zero ubliżania sobie od cziterów, gramy dla zabawy w celu nawiązania nowych przyjaźni a nie dla jakiś punktów w Clan Base. Sparring byłby opisany, przeciwny klan również mógłby dorzucić swoje sprawozdanie. Zastanówcie się nad tym pomysłem. Myślę, że chętne klany by się znalazły, wystarczy tylko poszukać. Na razie rozglądnijmy się po najbliższym otoczeniu.

W tej chwili została złożona propozycja klanowi misioo.com. Propozycja została wstępnie przyjęta z radością. Moglibyśmy potraktować walkę a misiami jako test sparringów zewnętrznych. Misie są znane ze swojej kultury i naprawdę gram z nimi na tyle długo, że polubiłem tych pajaców. Na dodatkowy plus zasługuje fakt, że są oni bardzo podobni do nas. Traktują klan jako wspólną zabawę, nie grają klanówek ani CB, nie ma wśród nich chamów, są bardzo lubiani przez innych. Jedynym mankamentem może się okazać zróżnicowanie wersji CS-a. Oni mają serwer 1.5, poza tym nie przypuszczam, żeby się udało zagrać na ich podwórku. Na ich serwerze nie grywa się bowiem klanówek. My z kolej jesteśmy w fazie przestawiania się na 1.6, nie dysponujemy porządnym serwerem 1.5. Dlatego mogą wystąpić pewne różnice zdań. Póki co rozmawiam z nimi na ten temat na ich forum, linka nie podam, nie chcę aby nasza banda pajaców wpadła do nich i poprzestawiała ich forum do góry nogami. Na razie jednak czekam na wasze opinie odnośnie sparringu z misiami, oraz jak się zapatrujecie na wprowadzenie sparringów zewnętrznych w oparciu o zasady sparringów wewnętrznych. Z góry informuję, sparringi wewnętrzne będą prowadzone nadal, to jest tylko rozszerzenie. Jeśli pomysł przejdzie, myślę że trzeba będzie pomyśleć o wynajmie tego serwera pod 1.6 jak rozmawialiśmy na naszym boardzie.
 
 
::::: Komentarze [ 17 ] :::::
 
Logo na koszulki
Sunday, 1 February 2004 - 17:29
Karbulot
 
Dziś skończyłem i wysłałem !marysi! logo na nasze koszulki. Ponieważ do wyboru miałem maksymalnie 10 kolorów, postanowiłem wykonać je w grafice wektorowej, aby uniknąć pikselozy bądź powiększania liczby kolorów przez rozmywanie grafiki. Dzięki temu grafikę wykonałem tylko w czterech kolorach, co obniży koszta koszulek. Pamiętajcie, za każdy kolor trzeba zapłacić 70 złotych, co przy małej ilości koszulek dałoby dość pokaźną cenę za sztukę. Nie sugerujcie się pokaźnym rozmiarem screena (po kliknięciu na minigraficzkę), to jest eksport z Corel Draw. Grafika została wykonana w odpowiedniej wielkości (około 5 x 3 cm), czyli wielkości paczki papierosów. Takie logo zostanie umieszczone na lewej piersi koszulek i to będzie wszystko. Tak jak tofif napisał, logo na całą koszulkę jest dobre dla wieśniaków chodzących w T-Shirtach z napisem "Love New York" na całych piersiach. Poza tym przy ograniczonej liczbie kolorów wyglądałoby nieatrakcyjnie. Oczywiście logo jest na razie projektem, choć nie sądzę aby wiele się zmieniło. Nie można zbytnio poszaleć mając tylko kilka kolorw do wyboru. Oczywiście czekam na wasze komentarze, w środę najpóźniej chcę wysłać ostateczny wygląd logo do !marysi!.
 
 
::::: Komentarze [ 22 ] :::::
 
 

 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^