Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Weso┼éych ┼Üwi─ůt
      Unimatrix Zero powr├│...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powr├│t do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesiŕcy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2002
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju┐ 6019 dni
 
 
28-04-2010 Osiem lat The BORG Collective Karbulot
11
11-01-2010 Wybory Sztabu na rok 2010 - wyniki Karbulot
21
13-01-2009 Wybory Sztabu na rok 2009 - wyniki Karbulot
11
18-10-2008 Reaktywacja strony Karbulot
19
17-12-2006 Sparring "Christmas interception" - sk... Mientus
24
 
"Fun Worlds" - podsumowanie sparringu
Sunday, 23 November 2003 - 04:35
Karbulot
 
W pi─ůtek na serwerze BORG Hub - [IB]#1 TP & WAr mia┼é miejsce trzynasty sparring wewn─Ötrzny o kryptonimie "Fun Worlds". Tak jak si─Ö spodziewa┼éem zainteresowanie wywo┼éa┼é ogromne, z frekwencj─ů by┼éo nieco gorzej. Mo┼╝e to i lepiej, przynajmniej gra┼éo si─Ö w miar─Ö zno┼Ťnie, o ile gr─Ö z pingiem 200-300 mo┼╝na nazwa─ç zno┼Ťn─ů. W sumie sparring zagra┼éo oko┼éo 10-ciu os├│b. Oczywi┼Ťcie s─ů to te same osoby na kt├│re ostatnio mo┼╝na liczy─ç. Niestety nie zagrali┼Ťmy mapki de_simpsons, po prostu nie mo┼╝na by┼éo jej uruchomi─ç. Po czterech pr├│bach kt├│re w rezultacie ko┼äczy┼éy si─Ö restartem serwera zagrali┼Ťmy drug─ů mapk─Ö de_springfield_v2, za┼Ť w zamian za simpsons├│w zaproponowa┼éem r├│wnie┼╝ mapk─Ö typu fun, a mianowicie fm_playzone. Poniewa┼╝ wiara si─Ö rozochoci┼éa ┼Ťmiesznymi mapkami, po sparringu zagrali┼Ťmy jeszcze fy_pool_night samymi granatami. Mapa wywo┼éa┼éa spore zainteresowanie, serwer p─Öka┼é w szwach zar├│wno od BORG-├│w jak i innych graczy spoza Przymierza. Szczeg├│┼éowe info o sparringu przygotuj─Ö w przysz┼éy weekend. Chcia┼éem gor─ůco podzi─Ökowa─ç osobom kt├│re przysz┼éy, b─ůd┼║ te┼╝ pr├│bowa┼éy przyj┼Ť─ç ale z r├│┼╝nych powod├│w nie mogli zagra─ç.
 
 
::::: Komentarze [ 5 ] :::::
 
Prywatnych kont nie b─Ödzie
Saturday, 22 November 2003 - 05:22
Karbulot
 
Nie tak dawno pisa┼éem o opcji stworzenia prywatnych kont dla wsp├│┼épracownik├│w serwisu, jestem jednak zmuszony odwo┼éa─ç swoj─ů propozycj─Ö. Nie zupe┼énie, konta powstan─ů cho─çby w celu trzymania grafik zamieszczanych w newsach. Nie b─Öd─ů jednak s┼éu┼╝y┼éy w celu umieszczenia tam tych cz─Ö┼Ťci strony, za kt├│r─ů s─ů odpowiedzialni. P├│┼é nocy sp─Ödzi┼éem na robieniu szablon├│w dla Dragunova na dzia┼é broni w CS-ie. O ile strona g┼é├│wna da si─Ö jeszcze od biedy sklepa─ç, tak kolejne podstrony opisuj─ůce poszczeg├│lne rodzaje broni to ju┼╝ istny kociokwik. Niestety, ale budowa strony nie pozwala na takie miszmasze. Serwis jest zbyt podzielony na bloki PHP aby tak rozrzuca─ç pliki po prywatnych kontach. Pliki kontowe zajmuj─ů du┼╝o miejsca, odno┼Ťniki do grafiki s─ů d┼éugie a i tak wymaga to w ka┼╝dym przypadku interwencji kogo┼Ť, maj─ůcego dost─Öp do plik├│w nadrz─Ödnych. Innymi s┼éowy dublowanie pracy, bo ani mi to nie u┼éatwi zadania, a inni te┼╝ si─Ö niepotrzebnie napracuj─ů. Nie wspomn─Ö ju┼╝ o tym, ┼╝e wiele skrypt├│w dzia┼éa wadliwie, s─ů przysposobione do okre┼Ťlonych lokalizacji, za┼Ť ich rozbudowa pod konta to jeszcze nowa dodatkowa praca. Samo przygotowanie szablonu kosztuje mnie tyle pracy co sklepanie gotowej strony. Czyli dwie roboty - jeden efekt.

Druga sprawa to to, ┼╝e praktycznie tylko dwie osoby zg┼éosi┼éy gotowo┼Ť─ç wsp├│┼épracy przy serwisie, a mianowicie Dragunov i Zszywa3. Dragunovowi ufam jak sobie samemu, Zszyw─Ö ma┼éo znam, ale poniewa┼╝ Dragunov za niego r─Öczy, ufam mu tak┼╝e. Poza tym sam fakt ich powa┼╝nego podej┼Ťcia do news├│w sugeruje, ┼╝e traktuj─ů serwis powa┼╝nie. Dlatego wol─Ö im da─ç dost─Öp do ca┼éego serwisu Counterstrike i przez Tlen wyja┼Ťnia─ç co i jak, ni┼╝ tworzy─ç skomplikowane i czasoch┼éonne szablony aby tylko dokonywa─ç drobnych zmian, tym bardziej, ┼╝e wi─Ökszo┼Ť─ç dzia┼é├│w nie potrzebuje zbyt cz─Östego uaktualniania. W tej chwili budowane s─ů bronie, pliki i prawdopodobnie skrypty. Ja si─Ö zajmuj─Ö grafik─ů i rozplanowaniem, reszta tre┼Ťci─ů tekstow─ů. P├│┼║niej w razie czego dostan─ů dost─Öp aby m├│c r─Öcznie korygowa─ç zawarto┼Ť─ç b─ůd┼║ wprowadza─ç nowe zagadnienia.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Sparring "Fun Worlds" - update
Thursday, 20 November 2003 - 11:35
Karbulot
 
Panowie, ma┼éy update co do newsa odno┼Ťnie jutrzejszego sparringu. Nie chc─Ö tego pisa─ç w komentarzach ani edytowa─ç newsa, gdy┼╝ wielu by to po prostu przegapi┼éa. Sprawa dotyczy maila informacyjnego, a raczej jego (jak zauwa┼╝yli┼Ťcie) braku. Poniewczasie bowiem przypomnia┼éem sobie, ┼╝e ju┼╝ podczas poprzedniej walki wspomina┼éem, i┼╝ rezygnuj─Ö z maili informacyjnych. S─ů k┼éopotliwe do pisania i wysy┼éania, a szczerze m├│wi─ůc nie zawieraj─ů nic, takiego istotnego, ┼╝eby pisa─ç obszene elaboraty. Has┼éa na serwerze nie b─Ödzie, jak si─Ö zaczn─ů z┼éazi─ç obcy ludzie, zostanie za┼éo┼╝one w czasie sparringu, a gracze powiadomieni. Oczywi┼Ťcie cz┼éonkowie BORG nie zapisani, zostan─ů ze sparringu wyproszeni, jednak w razie niepe┼énego serwera, mog─ů wr├│ci─ç w czasie walki je┼Ťli serwer nie b─Ödzie pe┼ény. Innymi s┼éowy, prawo pierwsze┼ästwa grania maj─ů osoby zapisane. Je┼Ťli za┼Ť chodzi o linki do map, springfield ┼Ťci─ůgniecie z naszej strony, za┼Ť simpsons z linku tutaj . Oczywi┼Ťcie brak maili to eksperyment, je┼Ťli oka┼╝e si─Ö, ┼╝e na serwerze powstanie zamieszanie, w nast─Öpnym sparringu powr├│cimy do nich.
 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Sparring "Fun Worlds" - składy
Wednesday, 19 November 2003 - 12:27
Karbulot
 
Przed chwil─ů zosta┼éy wybrane sk┼éady na pi─ůtkowy sparring o kryptonimie "Fun Worlds". Sk┼éady wybiera┼éem ja i Mientus, tradycyjn─ů metoda na przemian dobieralismy z puli gracz├│w, a┼╝ do wyczerpania "zapas├│w". Tym razem Mientus na szczescie lepiej (dla siebie) dobiera┼é graczy, przez co mia┼éem spore problemy z nad─ů┼╝aniem za nim. Poniewa┼╝ Teletubisie s─ů og├│lnie nie lubiani, zmieni┼éem nazw─Ö drugiego teamu na Gumisie. A oto poszczeg├│lne sk┼éady:

S M E R F Y

G U M I S I E

Gracze rezerwowi

• Mientus• Karbulot• wpisani w sk┼éad
• tofif• Zszywa3 
• Termofor• GunloK 
• sadzik• KILIK 
• !marysia!• Sztywna Ryba 
• bl**dy• zan.pl 
• aCid• matisse 
• bloody mario• Ak47/AwM.pl 
• rain• Gandalf Szary 

Jak zauwa┼╝yli┼Ťcie, sk┼éady zosta┼éy wybrane z wszystkich graczy, 18 os├│b z maksymalnie 16-tu kt├│re mog─ů wej┼Ť─ç na serwer. Nie s─ůdze jednak, aby by┼éa taka sytuacja, ┼╝e b─Ödzie wi─Öcej ch─Ötnych ni┼╝ ilo┼Ť─ç slot├│w. Jeszcze nie by┼éo takiego precedensu, zawsze s─ů osoby kt├│re si─Ö wykrusz─ů. Poza tym jestem niemal pewnien, ┼╝e niekt├│rzy b─Öd─ů niestety mie─ç laga uniemo┼╝liwiajacego rozs─ůdn─ů gr─Ö. Jak zbierze si─Ö 10 os├│b to b─Ödzie sukces. Oczywi┼Ťcie nie gwarantuj─Ö bezstresowej walki, lagi b─Öd─ů, macie to jak w banku. Pytanie tylko, czy b─Öd─ů to lagi rozs─ůdne (np 300) czy te┼╝ ponad 100, kiedy b─Öd─Ö zmuszony odwo┼éa─ç sparring b─ůd┼║ go prze┼éo┼╝y─ç. B─ůd┼║my jednak dobrej my┼Ťli. Maile informacyjne zostan─ů wys┼éane dzisiaj w nocy.
 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
Prywatne konta dla pracownik├│w serwisu
Tuesday, 18 November 2003 - 02:10
Karbulot
 
Jak zd─ů┼╝yli┼Ťcie zauwa┼╝y─ç, nasze serwisy rozwijaj─ů si─Ö z niejakim oporem i strasznie wolno. O ile newsmani pracuj─ů na naprawd─Ö wysokim poziomie i na brak nowych i ciekawych wiadomo┼Ťci raczej nie mo┼╝emy narzeka─ç, tak martwi mnie stagnacja a raczej brak rozwoju poszczeg├│lnych dzia┼é├│w serwis├│w. Na dzie┼ä dzisiejszy, serwisy s─ů wyko┼äczone – PRZYMIERZE (90%), SERWERY (30%), MAPY (95%), COUNTER STRIKE (5%), BORG (10%). To bardzo s┼éabo.

Niestety, ale przyczyna nie le┼╝y o tyle z powodu braku kadry, co zorganizowania strony. Jest wiele ch─Ötnych os├│b, kt├│re niestety nie maj─ů zorganizowanego stanowiska pracy ani warunk├│w ku temu. Pe┼énego dost─Öpu do strony da─ç nie mog─Ö z kilku powod├│w. Po pierwsze wzgl─Ödy bezpiecze┼ästwa, nie daje si─Ö szerokiemu gronu os├│b dost─Öpu do ca┼éej strony. Po drugie, nawet nie wiedzieliby┼Ťcie jak to ugry┼║─ç, serwis jest szalenie rozbudowany, sk┼éada si─Ö z tysi─Öcy plik├│w. Jakby nagle dziesi─Ö─ç os├│b zacz─Ö┼éo tam grzeba─ç, serwis rozlecia┼éby si─Ö jak domek z kart. Po trzecie w ko┼äcu pliki s─ů szalenie skomplikowane, zapisane w php, z mn├│stwem zainkludowanych podplik├│w. Dzi─Öki temu serwis ┼éatwo si─Ö uaktualnia, ale tylko dla os├│b, kt├│re tak jak ja doskonale znaj─ů si─Ö na budowach stron internetowych.

Dotychczasowe rozwi─ůzanie, czyli poprawiacie plik php a p├│┼║niej mi wysy┼éacie na maila w celu dalszej wysy┼éki nie sprawdzi si─Ö na d┼éu┼╝sz─ů met─Ö. Po pierwsze op├│┼║nienia z wysy┼éaniem. Po drugie budowa plik├│w php, jest skomplikowana, nie ma mo┼╝no┼Ťci odczytania ich w przegl─ůdarce na dysku twardym je┼Ťli si─Ö nie ma zainstalowanego serwera z obs┼éug─ů php. Praca wasza jest robiona po omacku, nie macie podgl─ůdu swojej dzia┼éalno┼Ťci, pliki s─ů dla was zbyt skomplikowane, przychodz─ů pe┼éne b┼é─Öd├│w, ich poprawianie zajmuje nierzadko wi─Öcej czasu ni┼║li bym sam je zrobi┼é.

Dlatego postanowiem wykona─ç to w inny spos├│b, a dok┼éadniej skorzysta─ç z b┼éogos┼éawionej funkcji php, jak─ů jest "readfile". Dzi─Öki tej funkcji, strona mo┼╝e by─ç (i obecnie jest) zbudowana jakby z klock├│w. W osobnym pliku zapisane jest menu, w osobnym nag┼é├│wek a w jeszcze osobnym stopka. Dzi─Öki temu, zmiana jednego pliku (np. dodanie nowego linku w menu) jest widoczne na wszystkich podstronach, niezale┼╝nie gdzie fizycznie w serwisie si─Ö znajduj─ů. Dlatego postanowi┼éem skorzysta─ç z tej funkcji w nast─Öpuj─ůcy spos├│b. Ka┼╝da osoba kt├│ra b─Ödzie chcia┼éa wsp├│┼épracowa─ç i co┼Ť "robi─ç" dostanie konto na naszym serwerze. W swoim koncie b─Ödzie mia┼é ju┼╝ gotow─ů struktur─Ö katalog├│w i przyk┼éadowe rozpocz─Öte pliki HTML. Pliki te b─Öd─ů w┼éasnie plikami, kt├│re zamierzam inkludowa─ç na stron─Ö. Innymi s┼éowy, nie b─Ödziecie mieli dost─Öpu do ca┼éej podstrony, a jedynie do jej zawarto┼Ťci. W pliku podstrony, wasz klocek (kawa┼éek strony, czyli zawarto┼Ť─ç na tre┼Ť─ç) b─Ödzie po prostu inkludowany. Nie b─Ödziecie mogli zmienia─ç nic w nag┼é├│wku ani w menu czy sekcji head, ale b─Ödziecie mieli wp┼éyw na zawarto┼Ť─ç g┼é├│wnej ramki, czyli tam gdzie si─Ö mie┼Ťci zawarto┼Ť─ç merytoryczna danego dzia┼éu. Pliki b─Ödziecie nadpisywa─ç w swoim koncie i natychmiast zmiany b─Öd─ů widoczne na stronie bez potrzeby mojej ingerencji. Wiem, ┼╝e to wygl─ůda skomplikowanie, ale tylko w teorii, w praktyce to bajecznie prosta praca.

Konta b─Öd─ů nieograniczone, b─Öd─ů posiada┼éy "fejkowy" plik index.html uniemo┼╝liwiaj─ůcy podgl─ůd zawarto┼Ťci waszego konta z pozycji przegl─ůdarki. Mimo wszystko prosz─Ö nie robi─ç ze swojego konta skadowiska plik├│w mp3, film├│w DivX, pornografii i innych nielegalnych rzeczy. Jak zobacz─Ö, ┼╝e si─Ö poprzez stron─Ö wymieniacie plikami lub sk┼éadujecie je, zamkn─Ö konto i po sprawie. Oczywi┼Ťcie jak kto┼Ť b─Ödzie chcia┼é trzyma─ç swoj─ů domow─ů stronk─Ö na swoim koncie nie widz─Ö przeciwskaza┼ä, pod warunkiem, ┼╝e nie b─Ödzie generowa┼éa zbyt du┼╝ego ruchu w Sieci. Ka┼╝da taka strona b─Ödzie MUSIA┼üA mie─ç za┼éo┼╝ony licznik STAT4U do kt├│rego tylko ja mam dost─Öp. Dlaczego, nie pytajcie. Po prostu nie chc─Ö sobie zapycha─ç ┼é─ůcza na prywatne pierd├│┼éki. Oczywi┼Ťcie z g├│ry uprzedzam, ┼╝e struktura wewn─Ötrzna katalogu prywatnego b─Ödzie wymaga┼éa pewnego schematu. Na pewno nie b─Ödziecie wrzucali plik├│w jak popadnie, sam wam zbuduj─Ö sensowny schemat. Je┼Ťli chodzi o prywatne strony to sami decydujecie, jednak podpliki nale┼╝─ůce do serwisu BORG b─Öd─ů musia┼éy by─ç uporz─ůdkowane, aby┼Ťcie si─Ö nie zap─Ödzili w kozi r├│g jak si─Ö zacznie robi─ç tam ┼Ťmietnik (przyk┼éad – konto tofifa). P├│┼║niejsze porz─ůdkowanie jest bowiem k┼éopotliwe, na przyk┼éad w przypadku niechlujnie wrzuconych grafik i screen├│w wykorzystane w newsach. W ko┼äcu si─Ö zrobi baagan, a zmiana ich po┼éo┼╝enia czy nazwy spowoduje ┼╝e nie b─Öd─ů widoczne w newsie.

Wszystkie zainteresowane osoby niech zg┼é─ůszaj─ů si─Ö do mnie i Dragunova celem przedyskutowania ich dzia┼éalno┼Ťci. Na dzie┼ä dzisiejszy nast─Öpuj─ůce osoby NA PEWNO otrzymaj─ů swoje konta, poniewa┼╝ ju┼╝ z nami wsp├│┼épracuj─ů.

Dragunov, Zszywa3, matisse, AHA, Quetzacotl, Rymek, markooff, sadzik, AdiQ.

Troch─Ö d┼éugi ten news, jednak musia┼éem jako┼Ť wyja┼Ťni─ç m├│j pomys┼é. Wydaje mi si─Ö, ┼╝e to chyba najlepsze rozwi─ůzanie aby szybko i pr─Ö┼╝nie ruszy─ç z naszym serwisem. Opieranie tego na bazach danych jest szalenie pracoch┼éonne i nie wiadomo jakby wygl─ůda┼éo w praktyce. Rozmawia┼éem dzi┼Ť na ten temat z Holym, powiedzia┼é ┼╝e rozwi─ůzanie raczej powinno zda─ç egzamin i jest wykonalne.
 
 
::::: Komentarze [ 12 ] :::::
 
Skype - komunikator głosowy
Friday, 14 November 2003 - 00:12
tofif
 
W czasie przegl─ůdania naszego boarda, natkn─ů┼éem si─Ö na post aCida i postanowi┼éem napisa─ç o tym newsa :)
Jak to ju┼╝ opisa┼é aCid, Skype jest nast─Öpnym programem tw├│rc├│w Kazy. Tak samo jak Kazaa, Skype u┼╝ywa technologii p2p, aby po┼é─ůczy─ç Was z innymi u┼╝ytkownikami - nie w celu dzielenia si─Ö plikami tym razem, ale ┼╝eby rozmawia─ç i plotkowa─ç z przyjaci├│┼émi. Ta technologia jest ekstremalnie zaawansowana - ale super ┼éatwa, w u┼╝yciu.

W┼éa┼Ťciwo┼Ťci programu :
  • Wolne, nieograniczone rozmowy z innymi u┼╝ytkownikami Skype'a
  • Lepsza jako┼Ť─ç d┼║wi─Öku - lepsza ni┼╝ w zwyk┼éych telefonach
  • Wsp├│┼épracuje ze wszystkimi firewallami, NAT-ami i ruterami - nic nie trzeba konfigurowa─ç
  • Lista przyjaci├│┼é pokazuje Wam, kiedy wasi przyjaciele s─ů dost─Öpni i gotowi do rozmowy
  • Super prosty i ┼éatwy w u┼╝yciu
  • Wasze rozmowy s─ů szyfrowane dla zachowania wi─Ökszej prywatno┼Ťci
  • Oparty na najlepszej technologii p2p zaprojektowanej przez tw├│rc├│w Kazyy i Joltid'a

Zach─Öcam wszystkich do pobrania programiku z tej strony: Skype.

BORGI ┼é─ůczmy si─Ö !!!
 
 
::::: Komentarze [ 9 ] :::::
 
Sparring "Fun Worlds"
Monday, 10 November 2003 - 11:43
Karbulot
 
Og┼éaszam kolejny trzynasty sparring wewn─Ötrzny, o kryptonimie Fun Worlds - (┼Ümieszne ┼Üwiaty). Jak by┼éo to ju┼╝ kiedy┼Ť zapowiadane, na tym sparringu zagramy dwie cartoonowe mapki, a mianowicie de_simpsons i de_springfield_v2. Linki do tych map znajduj─ů si─Ö w serwisie map niestandardowych, znajdziecie je na tej stronie.

Od naszego ostatniego sparringu, czyli Wojen Pustynnych min─Ö┼éo ponad trzy miesi─ůce. Jak na razie, jest to najd┼éu┼╝sza przerwa mi─Ödzysparringowa, spowodowana jak si─Ö ┼éatwo domy┼Ťlacie brakiem porz─ůdnego serwera. Od pewnego jednak czasu tofif d┼éubie przy serwerze BORG Hub - [IB]#1 TP & WAr i uczyni┼é go nawet zno┼Ťnym do gry. Oczywi┼Ťcie z powodu ograniczonej liczby slot├│w zagra─ç b─Ödzie mia┼éo mo┼╝no┼Ť─ç tylko 16-tu BORG-├│w, jednak tym razem nie spodziewam si─Ö du┼╝ego nat┼éoku ch─Ötnych, wielu z was przesioad┼éa si─Ö ju┼╝ ca┼ékowicie na wersj─Ö CS-a 1.6. Tak, dobrze czytacie, sparring Fun World zagraj─ů tylko posiadacze poprzedniej wersji 1.5, radz─Ö to dobrze przeczyta─ç, aby p├│┼║niej nie by┼éo niedomwie┼ä.

A oto szczegóły sparringu:

Kryptonim:FUN WORLDS
Data i godzina:Pi─ůtek, 21 listopad 2003 r., godz 20.00
Serwer:BORG Hub - [IB]#1 TP & WAr - IP 217.96.49.82:27015
Grane mapy:de_simpsons, de_springfield_v2
Nazwy dru┼╝ynSmurfs, Teletubis
Liczba graczy:maksymalnie 16 ale nie mniej ni┼╝ 10
Liczba rund:po 15 dla ka┼╝dej dru┼╝yny na ka┼╝dej mapie (razem 60)

Z g├│ry informuj─Ö, prosz─Ö si─Ö nastawi─ç na pewne lagi i zwi─Ökszenie ping├│w, nawet do 200 ms. Przy pe┼énym obci─ů┼╝eniu serwera niemal na pewno dadz─ů si─Ö nam we znaki. Dlatego wszyscy narzekacze niech z g├│ry zrezygnuj─ů, jak mi bowiem kto mruknie na serwerze co na temat lagw, zostanie wyproszony dwugodzinnym banem. Sk┼éady tradycyjnie zostan─ů wyselekcjonowane w przysz┼éym tygodniu, za┼Ť mail informacyjny standardowo w ┼Ťrod─Ö poprzedzaj─ůc─ů sparring. Zapisujemy si─Ö w komentarzach newsa b─ůd┼║ na boardzie dyskusyjnym (e-maile i wiadomo┼Ťci zostawiane na Gadu-Gadu nie b─Öd─ů honorowane). Przypominam, ┼╝e tylko cz┼éonkowie Przymierza BORG mog─ů wzi─ů─ç udzia┼é w sparringu. Zapraszam zatem do zapis├│w.
 
 
::::: Komentarze [ 9 ] :::::
 
Jak poprawnie pisa─ç newsy
Friday, 7 November 2003 - 18:17
Karbulot
 
Zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e wielu z was ma problemy z pisaniem news├│w. Edytor newsowy edytorem, ale niestety wymagana s─ů pewne wiadomo┼Ťci z zakresu HTML-a, aby poprawnie wstawia─ç grafiki, tabele, oraz rozplanowywa─ç wizualnie uk┼éad newsa. Dlatego postanowi┼éem przygotowa─ç niewielk─ů pomoc w formie poradnika, a ┼Ťci┼Ťlej dw├│ch poradnik├│w. W jednym z nich b─Öd─ů zawarte zasady og├│lne oraz poszczeg├│lne sk┼éadnie HTML-a i okre┼Ťlonych funkcji (grafika, linki itp), w drugim za┼Ť zamieszcz─Ö kilkana┼Ťcie przykad├│w, jak poprawnie napisa─ç newsa z jednym screenem, dwoma, trzema, tabel─ů, linkami oraz rozmaite wariacje ┼é─ůcz─ůce linki, tabele i grafiki. Poradniki przygotuj─Ö w ten weekend, nu┼╝y mnie ju┼╝ bowiem poprawianie waszych news├│w. Oczywi┼Ťcie poradniki b─Öd─ů zoptymalizowane pod k─ůt─Öm pisania news├│w w czystym HTML-u a nie edytorze graficznym. Je┼Ťli kto┼Ť chce pisa─ç ┼éadne wizualnie i poprawnie newsy winien zapozna─ç si─Ö z poradnikami oraz pisa─ç tylko w edytorze HTML. Edytor graficzny bowiem wstawia rozmaite idiotyczne i zupe┼énie niepotrzebne znaczniki, kt├│re zamiast pomaga─ç psuj─ů tylko samego newsa.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
 

 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^