Hot News       [PL] BORG Hub - Delt...
      Wybory Sztabu na rok...
      Wesołych Świąt
      Unimatrix Zero powró...
      BORG Hub - The Unite...
      Sytuacja z serwerami...
      BORG Hub - Battle Dr...
      Osiem lat The BORG C...
      Wybory Sztabu na rok...
      Powrót do jednego se...
      Powraca poczciwy Bio...
      Amnestia na serwerach

 
 
   archiwa miesicy lata
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2002
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2003
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2004
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2005
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2006
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2007
   01 | 04 | 07 | 10
 02 | 05 | 08 | 11
 03 | 06 | 09 | 12
2008
 
 
BORG ma ju 8035 dni
 
 
28-04-2010 Osiem lat The BORG Collective Karbulot
11
11-01-2010 Wybory Sztabu na rok 2010 - wyniki Karbulot
21
13-01-2009 Wybory Sztabu na rok 2009 - wyniki Karbulot
11
18-10-2008 Reaktywacja strony Karbulot
19
17-12-2006 Sparring "Christmas interception" - sk... Mientus
24
 
"Fun Worlds" - podsumowanie sparringu
Sunday, 23 November 2003 - 04:35
Karbulot
 
W piątek na serwerze BORG Hub - [IB]#1 TP & WAr miał miejsce trzynasty sparring wewnętrzny o kryptonimie "Fun Worlds". Tak jak się spodziewałem zainteresowanie wywołał ogromne, z frekwencją było nieco gorzej. Może to i lepiej, przynajmniej grało się w miarę znośnie, o ile grę z pingiem 200-300 można nazwać znośną. W sumie sparring zagrało około 10-ciu osób. Oczywiście są to te same osoby na które ostatnio można liczyć. Niestety nie zagraliśmy mapki de_simpsons, po prostu nie można było jej uruchomić. Po czterech próbach które w rezultacie kończyły się restartem serwera zagraliśmy drugą mapkę de_springfield_v2, zaś w zamian za simpsonsów zaproponowałem również mapkę typu fun, a mianowicie fm_playzone. Ponieważ wiara się rozochociła śmiesznymi mapkami, po sparringu zagraliśmy jeszcze fy_pool_night samymi granatami. Mapa wywołała spore zainteresowanie, serwer pękał w szwach zarówno od BORG-ów jak i innych graczy spoza Przymierza. Szczegółowe info o sparringu przygotuję w przyszły weekend. Chciałem gorąco podziękować osobom które przyszły, bądź też próbowały przyjść ale z różnych powodów nie mogli zagrać.
 
 
::::: Komentarze [ 5 ] :::::
 
Prywatnych kont nie będzie
Saturday, 22 November 2003 - 05:22
Karbulot
 
Nie tak dawno pisałem o opcji stworzenia prywatnych kont dla współpracowników serwisu, jestem jednak zmuszony odwołać swoją propozycję. Nie zupełnie, konta powstaną choćby w celu trzymania grafik zamieszczanych w newsach. Nie będą jednak służyły w celu umieszczenia tam tych części strony, za którą są odpowiedzialni. Pół nocy spędziłem na robieniu szablonów dla Dragunova na dział broni w CS-ie. O ile strona główna da się jeszcze od biedy sklepać, tak kolejne podstrony opisujące poszczególne rodzaje broni to już istny kociokwik. Niestety, ale budowa strony nie pozwala na takie miszmasze. Serwis jest zbyt podzielony na bloki PHP aby tak rozrzucać pliki po prywatnych kontach. Pliki kontowe zajmują dużo miejsca, odnośniki do grafiki są długie a i tak wymaga to w każdym przypadku interwencji kogoś, mającego dostęp do plików nadrzędnych. Innymi słowy dublowanie pracy, bo ani mi to nie ułatwi zadania, a inni też się niepotrzebnie napracują. Nie wspomnę już o tym, że wiele skryptów działa wadliwie, są przysposobione do określonych lokalizacji, zaś ich rozbudowa pod konta to jeszcze nowa dodatkowa praca. Samo przygotowanie szablonu kosztuje mnie tyle pracy co sklepanie gotowej strony. Czyli dwie roboty - jeden efekt.

Druga sprawa to to, że praktycznie tylko dwie osoby zgłosiły gotowość współpracy przy serwisie, a mianowicie Dragunov i Zszywa3. Dragunovowi ufam jak sobie samemu, Zszywę mało znam, ale ponieważ Dragunov za niego ręczy, ufam mu także. Poza tym sam fakt ich poważnego podejścia do newsów sugeruje, że traktują serwis poważnie. Dlatego wolę im dać dostęp do całego serwisu Counterstrike i przez Tlen wyjaśniać co i jak, niż tworzyć skomplikowane i czasochłonne szablony aby tylko dokonywać drobnych zmian, tym bardziej, że większość działów nie potrzebuje zbyt częstego uaktualniania. W tej chwili budowane są bronie, pliki i prawdopodobnie skrypty. Ja się zajmuję grafiką i rozplanowaniem, reszta treścią tekstową. Później w razie czego dostaną dostęp aby móc ręcznie korygować zawartość bądź wprowadzać nowe zagadnienia.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
Sparring "Fun Worlds" - update
Thursday, 20 November 2003 - 11:35
Karbulot
 
Panowie, mały update co do newsa odnośnie jutrzejszego sparringu. Nie chcę tego pisać w komentarzach ani edytować newsa, gdyż wielu by to po prostu przegapiła. Sprawa dotyczy maila informacyjnego, a raczej jego (jak zauważyliście) braku. Poniewczasie bowiem przypomniałem sobie, że już podczas poprzedniej walki wspominałem, iż rezygnuję z maili informacyjnych. Są kłopotliwe do pisania i wysyłania, a szczerze mówiąc nie zawierają nic, takiego istotnego, żeby pisać obszene elaboraty. Hasła na serwerze nie będzie, jak się zaczną złazić obcy ludzie, zostanie założone w czasie sparringu, a gracze powiadomieni. Oczywiście członkowie BORG nie zapisani, zostaną ze sparringu wyproszeni, jednak w razie niepełnego serwera, mogą wrócić w czasie walki jeśli serwer nie będzie pełny. Innymi słowy, prawo pierwszeństwa grania mają osoby zapisane. Jeśli zaś chodzi o linki do map, springfield ściągniecie z naszej strony, zaś simpsons z linku tutaj . Oczywiście brak maili to eksperyment, jeśli okaże się, że na serwerze powstanie zamieszanie, w następnym sparringu powrócimy do nich.
 
 
::::: Komentarze [ 1 ] :::::
 
Sparring "Fun Worlds" - składy
Wednesday, 19 November 2003 - 12:27
Karbulot
 
Przed chwilą zostały wybrane składy na piątkowy sparring o kryptonimie "Fun Worlds". Składy wybierałem ja i Mientus, tradycyjną metoda na przemian dobieralismy z puli graczów, aż do wyczerpania "zapasów". Tym razem Mientus na szczescie lepiej (dla siebie) dobierał graczy, przez co miałem spore problemy z nadążaniem za nim. Ponieważ Teletubisie są ogólnie nie lubiani, zmieniłem nazwę drugiego teamu na Gumisie. A oto poszczególne składy:

S M E R F Y

G U M I S I E

Gracze rezerwowi

• Mientus• Karbulot• wpisani w skład
• tofif• Zszywa3 
• Termofor• GunloK 
• sadzik• KILIK 
• !marysia!• Sztywna Ryba 
• bl**dy• zan.pl 
• aCid• matisse 
• bloody mario• Ak47/AwM.pl 
• rain• Gandalf Szary 

Jak zauważyliście, składy zostały wybrane z wszystkich graczy, 18 osób z maksymalnie 16-tu które mogą wejść na serwer. Nie sądze jednak, aby była taka sytuacja, że będzie więcej chętnych niż ilość slotów. Jeszcze nie było takiego precedensu, zawsze są osoby które się wykruszą. Poza tym jestem niemal pewnien, że niektórzy będą niestety mieć laga uniemożliwiajacego rozsądną grę. Jak zbierze się 10 osób to będzie sukces. Oczywiście nie gwarantuję bezstresowej walki, lagi będą, macie to jak w banku. Pytanie tylko, czy będą to lagi rozsądne (np 300) czy też ponad 100, kiedy będę zmuszony odwołać sparring bądź go przełożyć. Bądźmy jednak dobrej myśli. Maile informacyjne zostaną wysłane dzisiaj w nocy.
 
 
::::: Komentarze [ 6 ] :::::
 
Prywatne konta dla pracowników serwisu
Tuesday, 18 November 2003 - 02:10
Karbulot
 
Jak zdążyliście zauważyć, nasze serwisy rozwijają się z niejakim oporem i strasznie wolno. O ile newsmani pracują na naprawdę wysokim poziomie i na brak nowych i ciekawych wiadomości raczej nie możemy narzekać, tak martwi mnie stagnacja a raczej brak rozwoju poszczególnych działów serwisów. Na dzień dzisiejszy, serwisy są wykończone – PRZYMIERZE (90%), SERWERY (30%), MAPY (95%), COUNTER STRIKE (5%), BORG (10%). To bardzo słabo.

Niestety, ale przyczyna nie leży o tyle z powodu braku kadry, co zorganizowania strony. Jest wiele chętnych osób, które niestety nie mają zorganizowanego stanowiska pracy ani warunków ku temu. Pełnego dostępu do strony dać nie mogę z kilku powodów. Po pierwsze względy bezpieczeństwa, nie daje się szerokiemu gronu osób dostępu do całej strony. Po drugie, nawet nie wiedzielibyście jak to ugryźć, serwis jest szalenie rozbudowany, składa się z tysięcy plików. Jakby nagle dziesięć osób zaczęło tam grzebać, serwis rozleciałby się jak domek z kart. Po trzecie w końcu pliki są szalenie skomplikowane, zapisane w php, z mnóstwem zainkludowanych podplików. Dzięki temu serwis łatwo się uaktualnia, ale tylko dla osób, które tak jak ja doskonale znają się na budowach stron internetowych.

Dotychczasowe rozwiązanie, czyli poprawiacie plik php a później mi wysyłacie na maila w celu dalszej wysyłki nie sprawdzi się na dłuższą metę. Po pierwsze opóźnienia z wysyłaniem. Po drugie budowa plików php, jest skomplikowana, nie ma możności odczytania ich w przeglądarce na dysku twardym jeśli się nie ma zainstalowanego serwera z obsługą php. Praca wasza jest robiona po omacku, nie macie podglądu swojej działalności, pliki są dla was zbyt skomplikowane, przychodzą pełne błędów, ich poprawianie zajmuje nierzadko więcej czasu niźli bym sam je zrobił.

Dlatego postanowiem wykonać to w inny sposób, a dokładniej skorzystać z błogosławionej funkcji php, jaką jest "readfile". Dzięki tej funkcji, strona może być (i obecnie jest) zbudowana jakby z klocków. W osobnym pliku zapisane jest menu, w osobnym nagłówek a w jeszcze osobnym stopka. Dzięki temu, zmiana jednego pliku (np. dodanie nowego linku w menu) jest widoczne na wszystkich podstronach, niezależnie gdzie fizycznie w serwisie się znajdują. Dlatego postanowiłem skorzystać z tej funkcji w następujący sposób. Każda osoba która będzie chciała współpracować i coś "robić" dostanie konto na naszym serwerze. W swoim koncie będzie miał już gotową strukturę katalogów i przykładowe rozpoczęte pliki HTML. Pliki te będą własnie plikami, które zamierzam inkludować na stronę. Innymi słowy, nie będziecie mieli dostępu do całej podstrony, a jedynie do jej zawartości. W pliku podstrony, wasz klocek (kawałek strony, czyli zawartość na treść) będzie po prostu inkludowany. Nie będziecie mogli zmieniać nic w nagłówku ani w menu czy sekcji head, ale będziecie mieli wpływ na zawartość głównej ramki, czyli tam gdzie się mieści zawartość merytoryczna danego działu. Pliki będziecie nadpisywać w swoim koncie i natychmiast zmiany będą widoczne na stronie bez potrzeby mojej ingerencji. Wiem, że to wygląda skomplikowanie, ale tylko w teorii, w praktyce to bajecznie prosta praca.

Konta będą nieograniczone, będą posiadały "fejkowy" plik index.html uniemożliwiający podgląd zawartości waszego konta z pozycji przeglądarki. Mimo wszystko proszę nie robić ze swojego konta skadowiska plików mp3, filmów DivX, pornografii i innych nielegalnych rzeczy. Jak zobaczę, że się poprzez stronę wymieniacie plikami lub składujecie je, zamknę konto i po sprawie. Oczywiście jak ktoś będzie chciał trzymać swoją domową stronkę na swoim koncie nie widzę przeciwskazań, pod warunkiem, że nie będzie generowała zbyt dużego ruchu w Sieci. Każda taka strona będzie MUSIAŁA mieć założony licznik STAT4U do którego tylko ja mam dostęp. Dlaczego, nie pytajcie. Po prostu nie chcę sobie zapychać łącza na prywatne pierdółki. Oczywiście z góry uprzedzam, że struktura wewnętrzna katalogu prywatnego będzie wymagała pewnego schematu. Na pewno nie będziecie wrzucali plików jak popadnie, sam wam zbuduję sensowny schemat. Jeśli chodzi o prywatne strony to sami decydujecie, jednak podpliki należące do serwisu BORG będą musiały być uporządkowane, abyście się nie zapędzili w kozi róg jak się zacznie robić tam śmietnik (przykład – konto tofifa). Późniejsze porządkowanie jest bowiem kłopotliwe, na przykład w przypadku niechlujnie wrzuconych grafik i screenów wykorzystane w newsach. W końcu się zrobi baagan, a zmiana ich położenia czy nazwy spowoduje że nie będą widoczne w newsie.

Wszystkie zainteresowane osoby niech zgłąszają się do mnie i Dragunova celem przedyskutowania ich działalności. Na dzień dzisiejszy następujące osoby NA PEWNO otrzymają swoje konta, ponieważ już z nami współpracują.

Dragunov, Zszywa3, matisse, AHA, Quetzacotl, Rymek, markooff, sadzik, AdiQ.

Trochę długi ten news, jednak musiałem jakoś wyjaśnić mój pomysł. Wydaje mi się, że to chyba najlepsze rozwiązanie aby szybko i prężnie ruszyć z naszym serwisem. Opieranie tego na bazach danych jest szalenie pracochłonne i nie wiadomo jakby wyglądało w praktyce. Rozmawiałem dziś na ten temat z Holym, powiedział że rozwiązanie raczej powinno zdać egzamin i jest wykonalne.
 
 
::::: Komentarze [ 12 ] :::::
 
Skype - komunikator głosowy
Friday, 14 November 2003 - 00:12
tofif
 
W czasie przeglądania naszego boarda, natknąłem się na post aCida i postanowiłem napisać o tym newsa :)
Jak to już opisał aCid, Skype jest następnym programem twórców Kazy. Tak samo jak Kazaa, Skype używa technologii p2p, aby połączyć Was z innymi użytkownikami - nie w celu dzielenia się plikami tym razem, ale żeby rozmawiać i plotkować z przyjaciółmi. Ta technologia jest ekstremalnie zaawansowana - ale super łatwa, w użyciu.

Właściwości programu :
  • Wolne, nieograniczone rozmowy z innymi użytkownikami Skype'a
  • Lepsza jakość dźwięku - lepsza niż w zwykłych telefonach
  • Współpracuje ze wszystkimi firewallami, NAT-ami i ruterami - nic nie trzeba konfigurować
  • Lista przyjaciół pokazuje Wam, kiedy wasi przyjaciele są dostępni i gotowi do rozmowy
  • Super prosty i łatwy w użyciu
  • Wasze rozmowy są szyfrowane dla zachowania większej prywatności
  • Oparty na najlepszej technologii p2p zaprojektowanej przez twórców Kazyy i Joltid'a

Zachęcam wszystkich do pobrania programiku z tej strony: Skype.

BORGI łączmy się !!!
 
 
::::: Komentarze [ 9 ] :::::
 
Sparring "Fun Worlds"
Monday, 10 November 2003 - 11:43
Karbulot
 
Ogłaszam kolejny trzynasty sparring wewnętrzny, o kryptonimie Fun Worlds - (Śmieszne Światy). Jak było to już kiedyś zapowiadane, na tym sparringu zagramy dwie cartoonowe mapki, a mianowicie de_simpsons i de_springfield_v2. Linki do tych map znajdują się w serwisie map niestandardowych, znajdziecie je na tej stronie.

Od naszego ostatniego sparringu, czyli Wojen Pustynnych minęło ponad trzy miesiące. Jak na razie, jest to najdłuższa przerwa międzysparringowa, spowodowana jak się łatwo domyślacie brakiem porządnego serwera. Od pewnego jednak czasu tofif dłubie przy serwerze BORG Hub - [IB]#1 TP & WAr i uczynił go nawet znośnym do gry. Oczywiście z powodu ograniczonej liczby slotów zagrać będzie miało możność tylko 16-tu BORG-ów, jednak tym razem nie spodziewam się dużego natłoku chętnych, wielu z was przesioadła się już całkowicie na wersję CS-a 1.6. Tak, dobrze czytacie, sparring Fun World zagrają tylko posiadacze poprzedniej wersji 1.5, radzę to dobrze przeczytać, aby później nie było niedomwień.

A oto szczegóły sparringu:

Kryptonim:FUN WORLDS
Data i godzina:Piątek, 21 listopad 2003 r., godz 20.00
Serwer:BORG Hub - [IB]#1 TP & WAr - IP 217.96.49.82:27015
Grane mapy:de_simpsons, de_springfield_v2
Nazwy drużynSmurfs, Teletubis
Liczba graczy:maksymalnie 16 ale nie mniej niż 10
Liczba rund:po 15 dla każdej drużyny na każdej mapie (razem 60)

Z góry informuję, proszę się nastawić na pewne lagi i zwiększenie pingów, nawet do 200 ms. Przy pełnym obciążeniu serwera niemal na pewno dadzą się nam we znaki. Dlatego wszyscy narzekacze niech z góry zrezygnują, jak mi bowiem kto mruknie na serwerze co na temat lagw, zostanie wyproszony dwugodzinnym banem. Składy tradycyjnie zostaną wyselekcjonowane w przyszłym tygodniu, zaś mail informacyjny standardowo w środę poprzedzającą sparring. Zapisujemy się w komentarzach newsa bądź na boardzie dyskusyjnym (e-maile i wiadomości zostawiane na Gadu-Gadu nie będą honorowane). Przypominam, że tylko członkowie Przymierza BORG mogą wziąć udział w sparringu. Zapraszam zatem do zapisów.
 
 
::::: Komentarze [ 9 ] :::::
 
Jak poprawnie pisać newsy
Friday, 7 November 2003 - 18:17
Karbulot
 
Zauważyłem, że wielu z was ma problemy z pisaniem newsów. Edytor newsowy edytorem, ale niestety wymagana są pewne wiadomości z zakresu HTML-a, aby poprawnie wstawiać grafiki, tabele, oraz rozplanowywać wizualnie układ newsa. Dlatego postanowiłem przygotować niewielką pomoc w formie poradnika, a ściślej dwóch poradników. W jednym z nich będą zawarte zasady ogólne oraz poszczególne składnie HTML-a i określonych funkcji (grafika, linki itp), w drugim zaś zamieszczę kilkanaście przykadów, jak poprawnie napisać newsa z jednym screenem, dwoma, trzema, tabelą, linkami oraz rozmaite wariacje łączące linki, tabele i grafiki. Poradniki przygotuję w ten weekend, nuży mnie już bowiem poprawianie waszych newsów. Oczywiście poradniki będą zoptymalizowane pod kątęm pisania newsów w czystym HTML-u a nie edytorze graficznym. Jeśli ktoś chce pisać ładne wizualnie i poprawnie newsy winien zapoznać się z poradnikami oraz pisać tylko w edytorze HTML. Edytor graficzny bowiem wstawia rozmaite idiotyczne i zupełnie niepotrzebne znaczniki, które zamiast pomagać psują tylko samego newsa.
 
 
::::: Komentarze [ 0 ] :::::
 
 

 
The BORG Collective - All Rights Reserved - (C) 2002-2009
BORG and Star Trek are Trademarks of Paramount Pictures
WWW Design by Karbulot, PHP by Holyboy and Mientus^