|
|
|
|
|
Blazeeer zakończył właśnie dawno oczekiwaną przez wielu mapę de_halla. Szczerze powiem, że nie jestem aż tak
do końca pewny, czy była ona oczekiwana przez wszystkich, z ręką na sercu jednak mogę powiedzieć, że była ona oczekiwana przeze mnie.
Od jakiegoś czasu, serwis LanmaniaX pieścił moje oczy urzekającymi
screenami z wymienionej mapy. Screenami na tyle realistycznymi i z niesamowicie dopracowanÄ…
grafiką, że od razu widać było iż mapa jest ponadczasowa, starannie dopracowana i z pewnością gwarantuje nieziemską grywalność. Zresztą Blazeeer słynie z doskonale dopracowanych map,
byłem zatem przekonany, że jego najnowsze dzieło nie przyjniesie mu ujmy i będzie mapą na miarę najlepszych.
Niestety, ale po ściągnięciu mapy i ruszeniu w bój testowania aż zakrzyknąłem z rozpaczy. Od razu rzuciłem kilka niecenzuralnych słów. Niestety, ale aż chce się przytoczyć przysłowie: "Z dużej
chmury mały deszcz". I nie da się ukryć, ale mapa jest... No szczerze powiem, że nie jest aż taka tragiczna. Jednak znając niemal na pamięć prezentowane wcześniej screeny, spodziewałem się
czegoś zupełnie innego. O ile bowiem na screenach grafika jest soczysta, dokładna w szczegóły oraz idealnie wyważona, to to co ujrzałem w rzeczywistości przypominało mdłe mapki pokroju
de_dawn czy de_bahrian. Nie da się ukryć, ale mapa wygląda mdło i monotonnie. Jestem niemal pewien, że screeny są ostro podretuszowane w programie graficznym, lub są jakimś podglądem
z programu do tworzenia map, jeszcze przed kompilacją. Pomijam już fakt, że wiele screenów nie pochodzi z samej mapy, szukałem obiektów z nich w czasie gry i takowych nie znalazłem.
Szkoda, wielka szkoda. Już bowiem szykowałem się na wprowadzenie tej mapy do stałego mapcycle'a Unimatrixa. Po przetestowaniu jej jednak doszedłem do wnioski,
że nie szokuje ona niczym szczególnym. Miało być pięknie a wyszło poniżej przeciętnej. Dla zainteresowanych -
download. Mapa sporo waży, bo aż 13.8 MB. Szkoda tylko, że te megabajty poszły... w niewiadomo co. Zresztą
sami ściągnijcie mapę a się przekonacie. Porównajcie ją też ze screenami. Chyba, że moja karta graficzna uległa uszkodzeniu. |
|
|
|
|
|
|
mic29
2007-12-10 14:18:23
Jestem dobrym graczem :) |
|
|
|
|
|
Karbulot
2004-11-17 09:57:42
Juz pomijam fakt, ze mapa ma grafike uboga jak kieszen Polaka na zasilku. Brak szczegolow, trudno. Choc i to sie da zalatwic. Pamietam jak pomagalem AHA robic teksturki do de_borg, wiele z nich jest supoer jakosci. Pobiegaj po de_bor a zobaczysz jakie tekstury sa wyrazne, soczyste, pelne szczegolow. Bo to chyba nie ma znaczenia. tekstura to tekstura, a czy przedstawia mdly kamien czy ladnie wyostrzona cegle to nie ma znaczenia. Mapa bitowa w jednym kolorze wazy tyle samo co w 100 kolorach.
Inna sprawa to mdlosc mapki. Czasem napotykam mapki, w ktorych tlo zlewa sie z budynkami, zas budynki z niebem. Przyklad - chocby de_dawn. A to tez wina zlego doboru kolorow. Jak sie nie daje kontrastowego nieba, tylko jakies pajacowate zachody slonca a kamienie czerwone to wychodza takie paszkwile. |
|
|
|
|
|
orkan
2004-11-17 09:46:40
nie dziwie się Blazeeerowi że wypuścił mape w takim "stanie". Bo na kilka dni przed wyjściem HL2 nie miał już za dużo czasu żeby pochwalić sie tym co już zrobił.
Niedawno wspominał na forum cs.net że miał problem z r_speedami i wydaje mi się że skriny które widziałeś pochodzą właśnie z wersji "high poly" tej mapy. Zapewniam że w edytorze mapa wygląda nieporównywalnie gorzej.
To jest właśnie powód dla którego np. 3DMike już nie mapuje. Nawet jak masz wyrąbisty pomysł na mapę to i tak nie jesteś w stanie go przelać do pliku BSP z powodu właśnie ograniczeń silnika graficznego jedynki :(
Teraz być może się to zmieni, oczywiście po tym jak mapperzy uzbroją się w odpowiedni sprzęt do tworzenia i co najważniejsze - testowania swoich właśnych światów 3D. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|