|
Niedziela, 22 sierpnia 2004 r. godz. 20.00
jolt.co.uk - BORG Hub Unimatrix
Karbulot (główny), Mientus^ (pomoc)
A Team vs B Team
A | nick vs B | nick
de borg
de honduras, de aztec2
A : B - 0 : 4
A : B - 17 : 43
zapisanych - 23, zagrało - 12 osób
| |
News o sparringu został napisany w poniedziałek 9. sierpnia 2004 roku.
Wzbudził raczej mierne zainteresowanie. Mimo, iż graczy zapisało się sporo, to jakoś nie było większej dyskusji na temat wyboru map.
|
A Team |
A | Karbulot |
A | tofif^ |
A | JaSiu |
A | AdiQ |
A | matisse |
A | al!eneQ^ |
|
|
|
B Team |
B | Termofor |
B | Mientus^ |
B | rain |
B | AK47/AwM.pl |
B | SztywnaRyba |
B | nocny_Gacek |
|
|
|
Składy
zostały ustalone w czwartek 19-go sierpnia 2004 roku.
Ustalałem je wraz z Termoforem. Niestety, ale po ustaleniu składów pierwsi gracze zaczęli się powoli wykruszać. Cała nadzieja tkwiła w graczach rezerwowych, jednak tliło się
gdzie w głębi uczucie, że przyjdzie jednak mało osób.
Mapka
de_borg jest już od dawna w mapcyklu serwera Unimatrix, więc rozgrzewka na niej nie była raczej zaskoczeniem. Kolejna mapa
de_honduras... Na nia natrafiłem zupełnie
przypadkiem, buszując po serwisach maperskich. Najbardziej oczekiwana była mapka
de_aztec2 opisywana w jednym z ostatnich newsów naszego serwisu maperskiego. Wzbudziła ona
spore zainteresowanie i mnóstwo komentarzy, dlatego zdecydowałem się nią zagrać, mimo iż pierwotne założenie było jako drugą mape wrzucić interesujacą dustopodobną cs_storm.
|
A Team |
2 |
13% |
JaSiu |
45 |
84 |
B Team |
13 |
87% |
Mientus^ |
88 |
38 |
|
A Team |
5 |
33% |
AdiQ |
62 |
75 |
B Team |
10 |
67% |
Termofor |
74 |
56 |
|
A Team |
3 |
20% |
tofif |
49 |
76 |
B Team |
12 |
80% |
Termofor |
91 |
52 |
|
A Team |
7 |
47% |
matisse |
57 |
66 |
B Team |
8 |
53% |
Termofor |
68 |
43 |
Legenda oznaczeń:
|
- drużyna grała po stronie Counter Terrorist - (CT)
- drużyna grała po stronie Terrorist - (T)
- liczba zwycięstw na danej mapie
- skuteczność danej drużyny względem przeciwnika
- FRAGS (ogólna liczba zabitych na mapie przez daną drużynę)
- DEATHS (ogólna liczba zabitych w drużynie przez przeciwnika) |
Zapisało się wielu, przyszło dwunastu. Zawsze lepsze to niż nic, jednak sądziłem po zapisach, że sparring będzie cieszył się nieco większym powodzeniem. Miał
być sparring na full serwer, skończyło się na "klanówce" 6on6. No coż, nie pierwszy raz okazało się, że wiele osób zapisuje się pochopnie na przysłowiową pałę, chyba tylko po to, aby na wszelki wypadek
zaklepać sobie miejsce.
Pierwsza mapka de_honduras okazała się mierna i nudna jak flaki z olejem. Już nie chodzi o jej ponury wygląd i ohydne tekstury, tego bowiem się spodziewałem
testując ją samotnie po lanie. Niestety ale zaszwankowała tutaj grywalność. Pomijam już fakt nierównych składów, mapa po prostu zbytnio faworyzuje Terro. Nie mają oni tam zbyt wiele do działania,
prócz tego aby pilnować dwóch czy trzech wejść na BS-y ze snajperkami. CT było po prostu wystawione jak bydło na rzeź. Dobrze skampiony Terrorysta mógł ciąć wroga jak grzyby w lesie. Dodatkowych atrakcji
zapewnia słaba optymalizacja kodu mapy. Może para nad bagnami wygląda realnie, jednak drastyczny spadek fps-ów w niektórych miejscach nie pozwalał cieszyć się tym widokiem.
Nieco lepsza okazała się druga mapka de_aztec2. Chociaż i tu muszę nieco ponarzekać, tym bardziej że twórca pierwszego azteka dał po prostu plamę w jej
sequelu. Przede wszystkim mapa jest niesamowicie duża. To chyba największa mapa (po as_cargo), jaką widziałem w życiu. A wierzcie mi, sporo map widziałem. Nawet przy pełnym serwerze na
32 sloty gracze mogą się nieźle naszukać. Zatem nie ma się co dziwić, że przy dwunastu graczach walka bardziej przypominała szukanie igły w stogu siana niż prężną rozgrywkę. Sytuacje, kiedy na
mapie zostawało tylko po jednym graczu z przeciwnych drużyn zdażały się często i zazwyczaj o końcu rundy decydował po prostu czas. Drugą niedogodnością były olbrzymie lokacje.
Wielkie połacie terenu, często pustego, bo autorowi zabrakło chyba inwencji twórczej aby je czymś zapełnić. Wszystko zaś zostało podlane sosikiem z miernej jakości tekstur.
Reasumując sparring był nudny i długi jak prośby o asymilacje. Niektórzy byli z niego zadowoleni, ale to pojedyncze sztuki. Ja zaś w świetle rozgrywki postanowiłem zrobić dwa przemeblowania w
kolejnych sparringach wewnętrznych. Po pierwsze mapy będą wybierane kolektywnie. Po drugie zaś składy będą ustalane dopiero na serwerze. Dwóch najlepszych graczy w swoich teamach
na mapie rozgrzewkowej będą wybierać składy do swoich drużyn.
To by było na tyle. Do zobaczenia w celowniku na następnym, osiemnastym sparringu wewnętrznym.
Karbulot aka Chief O'Brien
Screen podsumowujÄ…cy z mapy de_honduras - (pierwszy)
Screen podsumowujÄ…cy z mapy de_honduras - (drugi)
Screen podsumowujÄ…cy z mapy de_aztec2 - (trzeci)
Screen podsumowujÄ…cy z mapy de_aztec2 - (czwarty)
1 |
B | Termofor |
cały mecz |
78 |
33 |
2.15 |
2 |
B | Mientus^ |
cały mecz |
64 |
33 |
1.92 |
3 |
B | rain |
cały mecz |
60 |
32 |
1.79 |
4 |
B | AK47/AwM.pl |
cały mecz |
51 |
22 |
1.34 |
5 |
A | tofif |
cały mecz |
47 |
48 |
1.73 |
6 |
B | nocny_Gacek |
cały mecz |
40 |
33 |
0.73 |
7 |
A | AdiQ |
cały mecz |
39 |
51 |
0.97 |
8 |
A | matisse |
cały mecz |
36 |
49 |
0.83 |
9 |
A | JaSiu |
cały mecz |
32 |
48 |
1.04 |
10 |
A | Karbulot |
cały mecz |
30 |
53 |
0.46 |
11 |
A | al!eneQ^ |
cały mecz |
29 |
52 |
0.77 |
12 |
B | SztywnaRyba |
cały mecz |
28 |
36 |
0.47 |