Serwis DriverHeaven przeprowadził wywiad z Gabem Newell'em - szefem Valve Software, w którym zostały poruszone najróżniejsze kwestie dotyczące nadchodzącego hitu - Half-Life 2. Mimo, że rozmowa nie zawiera przełomowych, czy odkrywczych informacji, to warto się z nią zapoznać, aby dowiedzieć się więcej na temat systemu dźwiękowego H-L 2, czy współpracy Valve z firmami ATI i NVIDIA. Oto najciekawsze informacje z wywiadu: - Gra nie będzie posiadała kilku różnych dróg prowadzących do jej zakończenia, nie należy jej jednak traktować jako całkowicie liniowej. Największy nacisk zostanie położony na dopracowanie A.I. wrogów, fizykę i interakcję z otoczeniem i dzięki tym elementom gracze będą mieli pewną swobodę w podejmowaniu decyzji wpływających na przebieg fabuły.
- Oprócz fotorealistycznej grafiki, budującej nastrój rozgrywki, nie zabraknie także fenomenalnych dźwięków. Szczytem osiągnięć nie jest już zdradzenie naszej pozycji i zauważenie nas przez wroga, wskutek głośnego zachowywania się prowadzonej postaci. Najnowsze technologie brzmienia przestrzennego, pozwolą na usłyszenie efektów oddalania się od źródła dźwięku, a także możliwość przeżycia akustycznych doznań, takich jak świst powietrza czy efekt szumu w uszach.
- Na rynku kart graficznych dominujÄ… dwie firmy: NVIDIA i ATI. Valve Software poÅ›wiÄ™ciÅ‚a wiele czasu na spotkania z pracownikami obu tych korporacji, co zaowocowaÅ‚o dużymi postÄ™pami w dziedzinie przedstawiania wirtualnego Å›wiata 3D w nadchodzÄ…cej erze DX9. Wraz z ATI opracowano nowe technologie, jak na przykÅ‚ad „high-dynamic range rendering (HDR)” – system realistycznego i dynamicznie zmieniajÄ…cego siÄ™ oÅ›wietlenia.
- Niektóre modele do gry zostały wykonane już cztery lata temu, obecnie zaś wraca się do nich, wprowadzając niezbędne poprawki i nowości. W tej chwili, zarówno mapy, bronie, misje czy skrypty i sam engine nie są jeszcze w 100% dokończone i wciąż trwają prace nad ich udoskonalaniem.
|